Companie dezvoltare jocuri video

Lucrezi la un joc și ai nevoie de ajutor? Ai făcut un joc și vrei părerea noastră?
Post Reply
FlorinB01
Space Invader
Posts: 5
Joined: 29 Apr 2014, 22:35
Contact:

Companie dezvoltare jocuri video

Post by FlorinB01 »

Va salut!Am deschis acest thread in speranta ca voi gasi ceva raspunsuri,sper de la oameni care au avut legatura cu firmele de jocuri si cu site-urile de joculete flash pentru copii.
M-ar interesa licentele de care am nevoie pentru a publica jocuri pentru dispozitivele mobile,tablete,web(flash games) si facebook.Stiu ca ar trebui licentele de la Unity,dar presupun ca ar fi mai multe.Cum se scot bani din astfel de firme?Eu stiu ca posibilitatile ar fi jocuri free cu IAP's,jocuri paid,jocuri la comanda si jocuri promovate prin publicitate.La partea cu publicitate nu inteleg cum se fac bani,de unde procur acele coduri sursa si care ar fi minimul de download-uri pentru a scoate ceva banuti si din publicitate?
M-am gandit initial sa incep cu 2-3 programatori,2 artisti,2 oameni care sa se ocupe cu grafica si 2 artisti 2d,sper ca ar fi de ajuns.Problema este daca voi gasi oameni priceputi in domeniul gamming,pentru ca,in opinia mea,cam ce e bun e luat deja,dar cine stie..Mentionez ca firma as dori sa o infiintez in minim 2 ani,pentru a capata ceva experienta si pentru a strange suma integral.Am luat in considerare si dezvoltarea jocurilor pentru console Xbox,Sony playstation,dar nu sti ucat de rentabile sunt sau cat de bine ar fi realizate cu un studio relativ mic.

A doua problema este legata de jocurile flash pentru copii.M-am gandit sa imi fac un site de jocuri si sa public jocurile de pe alte siteuri,bineinteles cu acordul proprietarilor.Cum pot copia acele jocuri cu acordul proprietarului si cum scot banuti din astfel de site-uri,luand in considerare ca 100% din ele sunt free,fara posibilitatea de a cumpara nimic in joculet?
Imi cer scuze ca am scris atat,dar sunt in cautare de raspunsuri si sper ca ma veti ajuta sa le obtin,macar partial.
User avatar
VladOfWallachia
Space Invader
Posts: 16
Joined: 28 Apr 2014, 17:28
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by VladOfWallachia »

Daca vrei sa scoti bani din vanzarea unui joc pe Google Play, iti trebuie un cont in afara tarii. Cea mai apropiata tara in care poti face asta este Ungaria.
*INSERT WITTY AND INSIGHTFUL QUOTE FROM BOOK/MOVIE/INTERVIEW/CEREAL BOX HERE*
Canalu' meu
Cel mai recent articol
User avatar
reV
Pig Cop
Posts: 604
Joined: 2 Mar 2014, 15:53
Location: Republica Bananiera Romania
Contact:

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by reV »

Cu 6-7 oameni nu-ti faci companie. La unul dintre joburi lucram la o firma care dezvolta aplicatii pentru smartphone-uri, chestii relativ banale per-se (comparativ cu un joc facut calumea) si cu ~35 angajati abia se scotea profit lunar.
In primul rand trebuie sa te gandesti la logistica: workstation-uri, spatiul pentru birou(ri), marketing, distributie si toate cele.

Tu vrei sa te intinzi peste tot: mobile, console si probabil vrei si PC. Imagineaza-ti ca fiecare platforma lucreaza cu un framework care, desi ar putea fi "asemanator" cross-platform este diferit de la platforma la platforma. De aici nevoie de MULT mai mult de 3 programatori. Daca tii neaparat sa scoti ceva pe toate platformele posibile, ai o problema: o echipa de programatori = minim 5 oameni, din care unul trebuie sa-ti fie team leader, deci sa aiba experienta; tu ai nevoie de cate o echipa pentru fiecare platforma. Asta ca sa nu mai vorbim de game design, unde nu prea ajunge un singur om pentru ceva serios (flash games ies din discutie).

Zici de licenta Unity. Ultima data cand m-am interesat era ~1500 USD o licenta. Tu ai nevoie de una pentru fiecare programator. Pe langa Unity mai ai nevoie si de altele, mai ales pe partea de grafica, dar si cand vine vorba de sunet (fie ca e vorba de efecte sonore sau soundtrack).

Unity e o chestie acolo sa ai un punct de inceput, si nu l-as recomanda decat pentru cei care vor sa faca jocuri micute si cu destule limitari (dpdv al codului) peste care poti trece, dar cu multe ore de munca in plus fata de alte engine-uri.

Ai adus vorba de IAP-uri: mi se pare cea mai mare mizerie pe care o poti face. Nu te uita la "aia mari" (alde King sau Zynga) care au facut bani cu basculanta din microtranzactii; ai sa mori de foame. +e cel mai mare "fuck you!" (in viziunea mea) pe care-l poti aduce fata de client. "Ia de aici ceva ~free~, da' vezi ca tre' sa platesti sa treci de nivelu' X". Mai bine faci un joc si-l dai la 4-5 EUR decat free si sa traiesti cu speranta ca se gaseste vreun fraier cu bani care sa "investeasca" in microtranzactii.

tl;dr: hotaraste-te ce anume vrei sa faci, fa-ti un plan calumea, organizat si abia dupa aceea poti sa incepi sa cauti oameni.
Ca programator eu nu as lucra pentru tine. Nu ai o perspectiva financiara pe care sa ma pot baza, sa stiu ca imi ia la sfarsitul lunii salariul. And another thing: sa nu crezi ca ai sa ai programatori cu experienta care sa-ti lucreze pe 3-400 EUR (asta imi era mie salariu de entry-level), ci pentru mult mai mult (experienta se plateste).

Ai intrebat cum scot acele firme (care "acele", nu stiu sigur), dar uite modul de gandire generic in dezvoltarea unei aplicatii (indiferent de utilizarea ei):

1. studiu de piata: Exista cerere? Exista oferta?
2. in-house brainstorming: sedinte de "aruncat cu idei" referitoare la tot ce face aplicatia, de la interfata pana la feature-uri, limitari si editii
3. alpha-build
4. rafinarea conceptului
5. alpha2-build
(6. optional: inca o revenire asupra conceptului)
7. beta-build
8. open-beta
9. marketing
10. release
11. suport tehnic
12. daca e cazul: noi versiuni (pe principiul <application name> <insert year here> sau <application name> <release version>)
zme-ul » Tue Jun 17, 2014 3:16 am wrote:daca mai ajunge vreodata Romania in Campionat Mondial, alerg in curu' gol prin Crang :D
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by Stokkolm »

Se pare ca viitorul Steve Jobs al jocurilor video a sosit si e printre noi. Watch out Valve!
FlorinB01
Space Invader
Posts: 5
Joined: 29 Apr 2014, 22:35
Contact:

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by FlorinB01 »

VladOfWallachia: Compania as dori sa o infiintez in Romania,deci va fi foarte dificil sa obtin licenta pentru a publica pe Google Play sau cel putin eu asa am inteles.

reV: Probabil am scris eu total anapoda anumite parti ale primului mesaj,voi porni initial cu o echipa de 8-9 persoane pentru jocurile pe mobil,eventual sa mai suplimentezu cu alti 3-4 pentru site-urile cu jocuri flash pentru copii,desi am pus intrebarea pe N site-uri cum se scot bani din site-urile de acest tip,luand in considerare ca jocurile sunt absolut free?!
Spatiul pentru birouri,Pc-uri, le-am luat deja in considerare,precum si licentele dar si salariile asigurate pe minim 7-8 luni.Voi forma si sefi de echipa pentru fiecare "departament".La partea de sunet pot apela la firme specializate sau la freelanceri.
Culmea este ca recomandarea de unity am primit-o de la un patron care detine un studio de jocuri.De partea cu Iap's am mentionat pentru ca uitandu-ma pe statisticile de pe google play,multe jocuri aflate in top sunt free,dar probabil doar cele create de studiourile de renume.Jocurile cu plata probabil merg foarte bine cele cu preturi mici de genul 0,99$ desi si cele cu IAP's au download-uri intre 1.000.000-5.000.000.
Planul este relativ facut,voi merge pe jocuri pentru mobile,ulterior sa ma extind,am luat in considerare toate costurile posibile de la licente pana la spatiul de lucru si salarii,taxe.De ce nu ai lucra cu mine,din moment ce am precizat ca salariile sunt asigurate pe minim 7-8 luni?Stai linistit nu vorbesc de 400E.Am pus cam 1000$ pentru un programator si in jur de 700-800 pentru un artist 3d,plus ca am mentionat ca voi astepta minim 2-3 ani,deci firma nu va fi infiintata maine,o voi face cand voi avea ceva experienta sa strunesc o echipa asa mare si pana vad care sunt sansele de reusita si care nu.
Ma refeream la "firmele" din Romania care dezvolta si publica jocuri video pe orice platforma.Partea cu sedintele si partea de la concept-produs final-marketing e luata deja in calcul.

Stokkolm:Nici chiar asa,nu am milioane de dolari de investit si nici nu cred ca voi scoate jocuri care sa concureze cu cele consacrate. :)
User avatar
reV
Pig Cop
Posts: 604
Joined: 2 Mar 2014, 15:53
Location: Republica Bananiera Romania
Contact:

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by reV »

Stokkolm » Wed Apr 30, 2014 2:46 pm wrote:Se pare ca viitorul Steve Jobs al jocurilor video a sosit si e printre noi. Watch out Valve!
Ce am scris am scris din punctul de vedere al unui programator si din experienta castigata lucrand in firme de software development.
FlorinB01 » Wed Apr 30, 2014 3:20 pm wrote: reV: Probabil am scris eu total anapoda anumite parti ale primului mesaj,voi porni initial cu o echipa de 8-9 persoane pentru jocurile pe mobil,eventual sa mai suplimentezu cu alti 3-4 pentru site-urile cu jocuri flash pentru copii,desi am pus intrebarea pe N site-uri cum se scot bani din site-urile de acest tip,luand in considerare ca jocurile sunt absolut free?!
Spatiul pentru birouri,Pc-uri, le-am luat deja in considerare,precum si licentele dar si salariile asigurate pe minim 7-8 luni.Voi forma si sefi de echipa pentru fiecare "departament".La partea de sunet pot apela la firme specializate sau la freelanceri.
Culmea este ca recomandarea de unity am primit-o de la un patron care detine un studio de jocuri.De partea cu Iap's am mentionat pentru ca uitandu-ma pe statisticile de pe google play,multe jocuri aflate in top sunt free,dar probabil doar cele create de studiourile de renume.Jocurile cu plata probabil merg foarte bine cele cu preturi mici de genul 0,99$ desi si cele cu IAP's au download-uri intre 1.000.000-5.000.000.
Planul este relativ facut,voi merge pe jocuri pentru mobile,ulterior sa ma extind,am luat in considerare toate costurile posibile de la licente pana la spatiul de lucru si salarii,taxe.De ce nu ai lucra cu mine,din moment ce am precizat ca salariile sunt asigurate pe minim 7-8 luni?Stai linistit nu vorbesc de 400E.Am pus cam 1000$ pentru un programator si in jur de 700-800 pentru un artist 3d,plus ca am mentionat ca voi astepta minim 2-3 ani,deci firma nu va fi infiintata maine,o voi face cand voi avea ceva experienta sa strunesc o echipa asa mare si pana vad care sunt sansele de reusita si care nu.
Ma refeream la "firmele" din Romania care dezvolta si publica jocuri video pe orice platforma.Partea cu sedintele si partea de la concept-produs final-marketing e luata deja in calcul.
OK, sa zicem ca n-am inteles eu exact ce voiai sa zici (fara suparare, da' e scris tare in graba).
Daca ai un plan bine pus la punct si ai si un economist care sa se uite peste predictiile legate de castig, atunci ai putea, incet-incet sa dai drumu la lucru.
Unity ti s-a recomandat probabil ca un punct de plecare, ceea ce e relativ ok, mai ales daca nu gasesti oameni pentru platformele ceva mai costisitoare (si ca timp de lucru/invatat si ca bani).
$1000 pentru un programator e ok, dar pentru artisti 3D care sa-ti lucreze cu simt de raspundere in Maya (de exemplu) s-ar putea sa se uite urat la tine (cunosc pe cineva care face cam $8-900 din pixel art), dar da, cam pe acolo s-ar invarti salariile, pentru inceput cel putin.
zme-ul » Tue Jun 17, 2014 3:16 am wrote:daca mai ajunge vreodata Romania in Campionat Mondial, alerg in curu' gol prin Crang :D
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by Stokkolm »

Stai chill reV, ma adresam lui Florin, mi s-a parut ca vine cu ambitii mari fara sa aiba un plan, acum ca a clarificat m-am mai linistit.
Oricum asta nu e oproblema de programare, e o chestiune de marketing, intuitie antreprenoriala si de buna cunoastere a mecanismelor industriei. Eu personal nu am avut tangenta pana acum cu vreun proiect care sa faca bani seriosi doar din advertising.
User avatar
reV
Pig Cop
Posts: 604
Joined: 2 Mar 2014, 15:53
Location: Republica Bananiera Romania
Contact:

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by reV »

Stokkolm » Wed Apr 30, 2014 3:43 pm wrote:Stai chill reV, ma adresam lui Florin, mi s-a parut ca vine cu ambitii mari fara sa aiba un plan, acum ca a clarificat m-am mai linistit.
Oricum asta nu e oproblema de programare, e o chestiune de marketing, intuitie antreprenoriala si de buna cunoastere a mecanismelor industriei. Eu personal nu am avut tangenta pana acum cu vreun proiect care sa faca bani seriosi doar din advertising.
Am mai patit sa "dau in cap" catorva care aveau impresia ca isi pot deschide firma de game dev cu bani putini si bazandu-se pe "prieteni care stiu" (programare si toate cele) si m-am trezit cu amenintari si etc :))

Da, e chestiune de marketing si management, dar cand vine vorba de software (jocuri sau nu) cel mai bine poate sa isi dea seama ce trebuie cineva din domeniu, nu un economist (sau, in general, cineva care nu stie ce presupune domeniul de activitate)
zme-ul » Tue Jun 17, 2014 3:16 am wrote:daca mai ajunge vreodata Romania in Campionat Mondial, alerg in curu' gol prin Crang :D
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by Magicake »

@FlorinB01
Iti sugerez sa incerci comunitati dedicate antreprenoriatului si/sau dezvoltarii de jocuri. Sa dezvolti jocuri e mult mai diferit decat sa le joci. Sa infiintezi o firma, fie ea si producatoare de jocuri, si sa o conduci inspre succes, e infinit mai diferit decat sa dezvolti jocuri. Avand in vedere diferentele, nu cred ca e ideal sa intrebi cum sa-ti deschizi o firma dezvoltatoare de jocuri pe un forum dedicat consumului de jocuri.
FlorinB01
Space Invader
Posts: 5
Joined: 29 Apr 2014, 22:35
Contact:

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by FlorinB01 »

reV: Probabil pana imi deschid eu firma,Unity va fi deja "antic",asta daca vor face upgrade-uri care sa il mentina in top. Salariile in mare parte vor fi undeva pe la 1000$ pentru programatori si artisti 3d,urmand sa creasca in functie de experienta si de portofoliu.Sunt constient ca si alacatuirea unei echipe va fi o problema pentru ca sunt destule studiouri in Ro,iar daca punem la socoteala si Ubisoft care are sute de angajati in Romania,va fi o problema sa gasesc oameni cu experienta in dezvoltarea jocurilor,dar ramane de vazut.Iti multumesc pentru raspunsul tau,este destul de amplu,am mai clarificat anumite lucruri.Spuneai la un moment dat ca ti se pare un "fuck you" pentru client jocurile cu microtranzactii,dar cunosc persoane care scot cum zici tu bani cu basculanta din astfel de jocuri si chiar in Romania.Jocurile Paid se vand,nu zic nu,dar jocurile create de companii masive si jocuri foarte ample cum este Spider man,Asphalt 8,desi si Asphalt la un moment dat a fost 0,99 apoi Free.Oricum este o piata putin instabila in sensul ca unele jocuri merg pe versiune paid altele pe IAP`s,oricum am si alte planuri cu privire la jocuri axate pe un anumit tip,care sunt destul de sigur ca prind bine la public.

Stokkolm: Bani din advertising se fac,dar greu,trebuie sa ai o aplicatie sau un joc cu downloaduri masive,ca sa poti spune ca "am iesit pe profit in urma cheltuielilor".Cunosc cazuri care investeau 20 000 E intr-o aplicatie si scoteau 2-3 000 sau 6000 intr-un mobile game si apoi scoteau 100 $.

Patrunjelu`: Am intrat si pe alta comunitate dezvoltarii de jocuri,dar acolo am primit putine raspunsuri,dat fiind faptul ca multi nu activeaza in domeniu,sau exista inactivitate pe acel forum.Am intrat aici deoarece mai sunt oameni care au avut contact cu astfel de firme si cum a fost si in cazul lui reV,am primit ceva raspunsuri bune. :)
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by caleb »

Dacă spui că știi pe cineva care face deja asta, de ce nu cheltui cîteva luni pentru a te angaja ceva pe-acolo în măsura în care poți voluntar sau mai știu eu ce, ca să vezi la prima mînă cum merge treaba și ce presupune?
Ce ți-aș sugera ar fi să iei legătura puțin cu Locke (https://www.facebook.com/lockves) pe tema asta, cred că va avea să-ți spună chestii interesante din proprie experiență.

Baftă, deși Huoo pentru partea cu microtranzacțiile. Cine iubește jocurile nu face așa ceva. Dacă e just business, asta e, înțeleg că unii chiar bagă sute de euro lunar în prostiile astea și sunt bani de făcut. Dar mai bine faci shaormerie și te îngrijești să nu bagi chiar cele din urme otrăvuri.
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by vulp »

microtranzactiile, daca sunt facute cu cap, pot adauga o noua dimensiune. doar sa nu fie pay-to-win.
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by caleb »

Ca să nu fie pay to win trebuie să vizeze exclusiv elemente estetice, care nu afectează funcțional gameplay-ul sau în cel mai rău caz să dea acces la elemente care se pot debloca oricum prin gameplay normal și nu conferă atît avantaje cît varietate mai devreme. Mai devremele ăsta ar trebui să nu însemne că-i pedepsești cu grinding idiot și pierdut timpul de pomană în speranța că vor deschide portofelul pe cei care aleg să nu plătească. sunt foarte puține exemple de genul ăsta care să-mi fie cunoscute.

Un exemplu concret este Plants VS Zombies 2, care m-a lăsat rece deși n-am avut probleme în a scoate banii pentru primul integral. Altul e New Star Soccer, care mă distra uneori dar care a fost săpat din plin de modelul cu microtranzacții.

Dar ne abatem de la cererea de ajutor.
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by vulp »

elementele estetice (gen CS:GO cu skinurile de arme si sprayurile... lucruri de care am citit in hate draft gg gaben & i love u all) pot avea un impact cand si cel care le cumpara are creier si o viziune coerenta a ce face el acolo. cam ca in Second Life, ca si acolo aveai piatza (la propriu) pentru obiecte, animatii, haine etc.

cu mai devremele nu sunt de acord. cu toate ca 1. asigura un influx de low tier players gata de a fi casapiti, si 2. time = money, mi se pare unfair ca unele parti din joc sa fie mai slab dezvoltate, mai putin delectabile, decat altele.

nu cred ca deviem de la cererea de ajutor deoarece trebuie sa stii de la inceput fazele astea - pot influenta negocierile pentru engine, impartirea profitului pentru parteneri etc. business model, ce mai :)
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
FlorinB01
Space Invader
Posts: 5
Joined: 29 Apr 2014, 22:35
Contact:

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by FlorinB01 »

Nu ma asteptam sa mai posteze cineva pe aici.Va multumesc frumos pentru idei/indrumari.

caleb-voi lua legatura si cu persoana mentionata de tine.Cat priveste microtranzactiile,sa stii ca jocurile free aduc mai multi bani decat cele paid,aici fac referire strict la un studio normal,nu la o multinationala.In jocurile free faci bani atat din reclame,cat si din microtranzactii,dar miza ramane pe advertising.Legat de studiourile de jocuri,am vorbit cu cativa proprietari si la fel si ei mizeaza pe free,lucru care le aduce castiguri foarte frumoase.Sa faci un joc sa il dai paid este un risc usor mai ridicat,intrucat comparand jocurile free vs paid,cele paid care au descarcari mari sunt facute in mare parte de firme foarte cunoscute.

vulp-de acord cu tine.Si daca ar fi free,nu as face in asa fel incat sa nu poti trece un level daca nu bagi $.

In mare parte dupa discutii/vizite la cateva studiouri,as avea doua posibilitati la care ma tot gandesc.Prima ar fi,sa imi deschid un studio de jocuri,insa oameni care sa faca orice tip de joc se gasesc cam greut.Sau a doua varianta,sa angajez echipe/firme sa faca jocul gandit de mine de la A-Z.Doar ca si aici se gasesc relativ greu firme sa aibe timp,intrucat multi lucreaza la propriile proiecte.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by ola small dickie »

Imi repugna din start dezvoltatorii de jocuri sau cei care viseaza sa ajunga dezvoltatori de jocuri care au ca prim subiect de discutie, ca prima grija, ca prima vorba: cum se fac banii. In loc de, sa zicem, ce joc vor sa faca. Suna a: care stiti o schema buna de facut bani din pacanele?
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
FlorinB01
Space Invader
Posts: 5
Joined: 29 Apr 2014, 22:35
Contact:

Re: Companie dezvoltare jocuri video

Post by FlorinB01 »

Gandesti asa pentru ca,probabil,nu ai avut niciodata o echipa in spate.Jocurile pe care vrei sa le dezvolti se discuta la nivel de studio sau cu potentialii colaboratori.Da,ca subiect de discutie este si partea financiara,pentru ca oamenii trebuiesc remunerati lunar pentru munca depusa,nu faci acum un joc de dragul de il face fara o perspectiva economica.Dar,cred ca imi bat gura degeaba,ramai la ideile tale.
Post Reply

Return to “Proiecte personale”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests