Realitatea Virtuoasa

Rezolvarea problemelor tehnice, ultimele știri din domeniu și cele mai interesante site-uri.
User avatar
zme-ul
cel rau
Posts: 3652
Joined: 24 Mar 2014, 05:20

Realitatea Virtuoasa

Post by zme-ul » 6 Jan 2016, 18:38

Image
Image

Image
人は地獄を作った
User avatar
sebas
Hammer Haunt
Posts: 1565
Joined: 2 Mar 2014, 15:50

Re: Știri din industrie

Post by sebas » 6 Jan 2016, 19:03

Mda, iese 750Euro pentru noi.

Eu unul sunt amator de periferice de gaming si chiar sunt foarte interesat de un VR dar pretul ala mi se pare ridicol, chiar si pentru un early adopter.
dump CHA
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2051
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: Știri din industrie

Post by cg1700 » 6 Jan 2016, 19:09

Preturi de genul au omorat console in trecut. Un periferic ce sanse sa aiba.
Image
User avatar
sebas
Hammer Haunt
Posts: 1565
Joined: 2 Mar 2014, 15:50

Re: Știri din industrie

Post by sebas » 6 Jan 2016, 19:13

Unde mai pui ca perifericul asta are nevoie de jocuri care sa investeasca special in development pentru VR. Fara un market decent, n-o sa-si bata multe firme capul.

Vedem cum va fi dupa ce apare si VIVE. Dar daca acesta va fi pretul unui VR set, nu vad cum va avea vreo sansa pentru orice altceva decat cockpit games.
dump CHA
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 3948
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG » 6 Jan 2016, 20:38

Yeah, mi se pare că e conform așteptărilor. E p. much prețul care se știa deja. 600 de dolari e cât cheltuie multă lume pe smartphone/tablete pe care le folosesc doar ca să intre pe Facebook. Sau Apples.

E mult pentru noi, dar nu cred că va avea probleme în a vinde. Iar faptul că e un periferic nu are nici o valoare ca argument. E prețul unui monitor 4k, al unei plăci video mid-high end sau al unui i7. Pentru toate există piață în segmentul de gaming deși sunt departe de a fi componente critice. Și oricum prețurile vor scădea după primul an.

Și nu e ca și cum vor avea probleme pe partea de promovare/marketing.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
sekaba
Pig Cop
Posts: 930
Joined: 3 Mar 2014, 08:35

Re: Știri din industrie

Post by sekaba » 6 Jan 2016, 20:40

Momentan nu prea as da mai mult pe un periferic decat am dat pe telefon. Ce dracu, doar nu sunt Rapotor!
Cetateanu » Sat May 23, 2015 8:39 pm wrote:mda, penibil, uninstalled
User avatar
sebas
Hammer Haunt
Posts: 1565
Joined: 2 Mar 2014, 15:50

Re: Știri din industrie

Post by sebas » 6 Jan 2016, 21:04

Nu mi se pare corect sa compari un smartphone cu un VR, publicul tinta e cu totul altul. Plus ca pentru VR iti mai trebuie 1000Euro investiti intr-un desktop PC capabil sa duca jocurile. Ah si jocuri bune mai trebuie, ca altfel stai cu VRul pe cap si te uiti la tech demos. Daca VRul ar fi mers conectat la o tableta, ei, atunci cu totul altfel ar fi stat problema.

Vom vedea cum evolueaza, dar cel putin acum la inceput publicul lor tinta este ceva care cumpara un HOTAS sau un Thrustmaster T300.
dump CHA
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 3948
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG » 6 Jan 2016, 21:08

Nu le-am comparat direct, dar publicul țintă nu e cu totul altul. Sau doar cei fără smartphone își vor lua VR? :) Ideea e că pe baza componentelor hardware care se vând acum, e ușor să-ți dai seama că există o grămadă de oameni cu configurații mult peste ce e necesar. Pentru ei achiziția unui set VR are sens.

Asta nu e o consolă, deși trebuie dezvoltate jocuri pentru ea. E însă o bucată de hardware, iar sectorul hardware are o secțiune de entuziaști extrem de dedicată. Dacă în primul an doar ăștia cumpără VR, tot e ok. Apoi există Steam VR, chiar crezi că în aceste condiții nu se vor dezvolta jocuri cu suport? It there was ever a driving force...

Mai mult, nu subestima puterea de cumpărare când vine vorba de gadget-uri. Poate că la noi și cu un salariu peste medie tot e mult să dai 700 de euro pe așa ceva, dar în țările unde se vând cărămizi cu mii de dolari... nu.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
zme-ul
cel rau
Posts: 3652
Joined: 24 Mar 2014, 05:20

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul » 6 Jan 2016, 22:09

@TG problema cu Oculus e ca e o platforma inchisa si jocurile trebuiesc dezvoltate in mod special pentru una sau mai multe platforme VR (Rift, Vive)
esista posibilitatea ca un joc ce apare pe Vive sa nu mearga pe Rift, si invers - specificatiile si capabilitatile tehnice nu sunt inca standardizate, asta a cam omorat VRu din fasa

sincer, ma astept ca Viveu de la ValvE+HTC sa fie peste 600 bishtari :P
人は地獄を作った
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 3948
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG » 6 Jan 2016, 22:22

Da, probabil va fi mai scump. VR is going to happen, dacă nu e Rift sau Vive marele succes, atunci cu următorii. Dar Valve pot oricând să vină cu un HL3 cu suport Vive, and that's that.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
zme-ul
cel rau
Posts: 3652
Joined: 24 Mar 2014, 05:20

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul » 6 Jan 2016, 22:37

TG wrote: Dar Valve pot oricând să vină cu un HL3 cu suport Vive
si o sa dai 8-900EU doar pt un joc :P

deja pretul la Rift prin Europa ajunge la cote ridicole, si nici nu luam in calcul costul PCului
Palmer Luckey @PalmerLuckey
To reiterate, we are not making money on Rift hardware. High end VR is expensive, but Rift is obscenely cheap for what it is.
人は地獄を作った
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1165
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: Știri din industrie

Post by ne0lith » 6 Jan 2016, 22:53

TG wrote:VR is going to happen, dacă nu e Rift sau Vive marele succes, atunci cu următorii.
This. Era de asteptat ca primele periferice ce folosesc o tehnologie importanta noua sa aiba un pret piperat, s-a mai intamplat de n ori in trecut. Probabil o sa mai fie nevoie de una, doua generatii pana vor deveni accesibile pentru average Joe.
"da" - chestrony, 2016
User avatar
zme-ul
cel rau
Posts: 3652
Joined: 24 Mar 2014, 05:20

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul » 6 Jan 2016, 23:29

ne0lith wrote:
TG wrote:VR is going to happen, dacă nu e Rift sau Vive marele succes, atunci cu următorii.
This. Era de asteptat ca primele periferice ce folosesc o tehnologie importanta noua sa aiba un pret piperat, s-a mai intamplat de n ori in trecut. Probabil o sa mai fie nevoie de una, doua generatii pana vor deveni accesibile pentru average Joe.
cum a fost ce?! 3Dul de la SONY :P Steam Machines de la .. ValvE?!

am zis-o si o sa ma repet, VRu s-a nascut mort - exista multi prea multi "jucatori" si prea putine standarde
o sa fie preluat de armata si poate peste vre-un deceniu sa vedem si versiuni cu adevarat de consum

---

Dk2ul a fost vandut pe la 350$; cum draq a ajuns versiunea retail la 600$ :?:
Last edited by zme-ul on 6 Jan 2016, 23:32, edited 1 time in total.
人は地獄を作った
User avatar
MC
Hammer Haunt
Posts: 1900
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Știri din industrie

Post by MC » 6 Jan 2016, 23:30

TG wrote:Nu le-am comparat direct, dar publicul țintă nu e cu totul altul. Sau doar cei fără smartphone își vor lua VR? :) Ideea e că pe baza componentelor hardware care se vând acum, e ușor să-ți dai seama că există o grămadă de oameni cu configurații mult peste ce e necesar. Pentru ei achiziția unui set VR are sens.

Asta nu e o consolă, deși trebuie dezvoltate jocuri pentru ea. E însă o bucată de hardware, iar sectorul hardware are o secțiune de entuziaști extrem de dedicată. Dacă în primul an doar ăștia cumpără VR, tot e ok. Apoi există Steam VR, chiar crezi că în aceste condiții nu se vor dezvolta jocuri cu suport? It there was ever a driving force...

Mai mult, nu subestima puterea de cumpărare când vine vorba de gadget-uri. Poate că la noi și cu un salariu peste medie tot e mult să dai 700 de euro pe așa ceva, dar în țările unde se vând cărămizi cu mii de dolari... nu.
Ia uita-te la sectiunea de comentarii de pe RPS la articolul asta.
Majoritatea spun ca este extrem de scump si ca nu il vor cumpara din aceasta cauza. Nu cred ca toti sunt romani.


Apoi cum a spus si sebas, iti mai trebuie un PC de vreo 1000+ euro sa poti rula continut la 90 de fps cat e necesar pentru o experienta optima. Nu sunt extrem de multi cei care detin astfel de hardware. Sau ma rog, nu indeajuns de multi incat sa conteze atunci cand vorbim de un hardware care se vrea a fi piatra de hotar in industrie. Asa, sunt si acum periferice de mii de euro (Fanatec sau Frex daca vorbim de steering wheels and shits) dar asta nu inseamna ca au revolutionat ceva incat sa conteze la nivel de mainstream. Ci e doar hardware pentru entuziasti.

Oculus Rift a fost marketat ca fiind ceva accesibil maselor care vine sa duca totul la un alt nivel (precum trecerea de la 2D la 3D sau ceva de genul) nu ca fiind ceva accesibil doar unei nise a entuziastilor plini de bani.

Cumparatia cu Tablete sau Smartphine nu tine pentru ca acolo primesti "pachetul complet". Dai 750 de euro pe o tableta dar ai best of the best si ready to go.
Aici dai 750 de euro dar n-ai nimic daca nu indeplinesti alte cateva conditii: pc high-end, necesitatea ca dezvoltatorii de software sa fie interesati de platforma si sa dezvolte cat mai mult continut (ori nu stiu cati vor fi interesati in aceste conditii in care piata este una de nisa datorita pretului piperat) etc.

Eu cred ca decizia corecta ar fi fost sa vanda hardware-ul la un pret accesibil cat mai multor pasionati creand astfel o piata cat mai mare si urmand sa amortizeze costurile si sa obtina profit in timp si (mai ales) de pe urma continutului disponibil pentru aceasta platforma. Cam cum s-a intamplat de cele mai multe ori in cazul consolelor.
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Știri din industrie

Post by vulp » 6 Jan 2016, 23:33

Eu sunt interesat de folosirea platformelor VR in cadrul torturii.
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1165
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: Știri din industrie

Post by ne0lith » 7 Jan 2016, 00:19

ne0lith wrote:
zme-ul wrote:cum a fost ce?!

am zis-o si o sa ma repet, VRu s-a nascut mort - exista multi prea multi "jucatori" si prea putine standarde
o sa fie preluat de armata si poate peste vre-un deceniu sa vedem si versiuni cu adevarat de consum
Hmm, cum a fost mai orice tehnologie importanta la data aparitiei? Unitatile CD-ROM, monitoarele LCD, imprimantele 3D daca vrei sa ne apropiem mai mult de zilele noastre? Toate astea au fost inaccesibile majoritatii initial.

Standardele vor aparea in timp, doar nu te astepti ca la data lansarii sa existe o sumedenie de jocuri gata facute pentru ele. VR-ul e un domeniu de prea mare interes ca sa fie dat uitarii ca varianta de consum. Daca Apple si Microsoft sau Sony si Microsoft (vorbind de console) pot coexista, probabil ca pot coexista si cateva periferice pentru VR. Mai ingrijorator ar fi daca am avea doar unul.
Last edited by ne0lith on 7 Jan 2016, 00:27, edited 1 time in total.
"da" - chestrony, 2016
User avatar
marvas
vrășmaș mârșav
Posts: 2627
Joined: 3 Mar 2014, 01:21

Re: Știri din industrie

Post by marvas » 7 Jan 2016, 00:43

cea mai mare sansa de reusita o are momentan Playstation VR din punct de vedere al pretului. Va fi mai ieftin decat celelalte, iar platforma pe care va rula e una standard, destul de ieftina si ea. Daca isi joaca bine cartile ar putea sa devina si un sistem seller pt PS4.
User avatar
zme-ul
cel rau
Posts: 3652
Joined: 24 Mar 2014, 05:20

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul » 7 Jan 2016, 01:34

ne0lith wrote:
ne0lith wrote:
zme-ul wrote:cum a fost ce?!

am zis-o si o sa ma repet, VRu s-a nascut mort - exista multi prea multi "jucatori" si prea putine standarde
o sa fie preluat de armata si poate peste vre-un deceniu sa vedem si versiuni cu adevarat de consum
Hmm, cum a fost mai orice tehnologie importanta la data aparitiei? Unitatile CD-ROM, monitoarele LCD, imprimantele 3D daca vrei sa ne apropiem mai mult de zilele noastre? Toate astea au fost inaccesibile majoritatii initial.

Standardele vor aparea in timp, doar nu te astepti ca la data lansarii sa existe o sumedenie de jocuri gata facute pentru ele. VR-ul e un domeniu de prea mare interes ca sa fie dat uitarii ca varianta de consum. Daca Apple si Microsoft sau Sony si Microsoft (vorbind de console) pot coexista, probabil ca pot coexista si cateva periferice pentru VR. Mai ingrijorator ar fi daca am avea doar unul.
hai sa luam UHDu, ca-i standard bine definit de CEA (3840 × 2160)
standardu asta a ajuns pe piata prin 2003, ~12 ani mai tarziu producatorii de chipuri grafice inca nu sunt in stare sa "duca" aceasta rezolutie la un refresh de 60Hz (eu il consider minim pt jocurile pe PC) - 12 ani frate!
人は地獄を作った
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 3948
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG » 7 Jan 2016, 07:32

Pentru că nimeni nu dezvoltă jocuri pentru 60Hz în UHD. Și spre deosebire de 3D nu are potențial să aducă ceva nou. Iar faptul că unii oameni îl consideră un minim nu îl face un desiderat mai apropiat de realitate, cred că am mai zis cum e cu standardele de rezoluții și dezvoltarea de jocuri - planete diferite.

@MC

Din ce văd la comentarii, mulți se plâng și de costul de transport. Oricum, și dacă era 500 de dolari, probabil erau fix la fel comentariile. E normal ca lumea să vrea un preț mai mic. Și mulți s-au lăsat duși pe ideea că va fi în jur de 400 de dolari, estimări ce fuseseră infirmate deja de producători. So yeah, eu unul nu sunt surprins de preț.

Ideea e că deocamdată nu are cum să fie ceva mainstream pentru că e vorba de un release timpuriu. Necesitatea ca producătorii să fie interesați de platformă nu e ceva ce să aștepți după ce ai dat cei 700 de dolari. De aia ziceam, momentan e o un hardware adresat entuziaștilor.

De fapt, am zis deja că PC-ul de care ai nevoie e în acest moment un motiv în plus să-ți iei VR. Pentru că dacă ai un PC capabil de asta, îl ții degeaba. Nu știm încă ce e un preț accesibil pentru că e primul preț afișat, poate deveni 500 peste 6 luni. Noi nu avem idee cum a fost fixat prețul de 700 de dolari. Bănuiala mea personală e că ține și de războiul dintre diferitele companii care s-au băgat pe felia asta.
zme-ul wrote:
TG wrote: Dar Valve pot oricând să vină cu un HL3 cu suport Vive
si o sa dai 8-900EU doar pt un joc :P
Nu eu, dar vor da destui. Au făcut-o și pentru HL2 până la urmă.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 779
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: Știri din industrie

Post by Azad » 7 Jan 2016, 09:04

Regarding the subject:
phpBB [video]
Post Reply

Return to “Hardware”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest