Fitness & sanatate

Locul in care ne intalnim si discutam de dimineata pana seara
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 4124
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Pozele noastre

Post by Waaagh! » 20 May 2020, 07:58

tnt wrote:
20 May 2020, 06:04
Muschii lui imi mai trebuie acum. 8-)
Trebuie sa mananci de 4-5 ori pe zi, ideal cu o cantitate mare de proteine la fiecare masa. Nu vrei sa neglijezi nici carbohidratii si grasimile, astfel incat proteinele sa fie folosite pentru a intretine tesutul muscular si nu ca sa alimenteze organismul cu energie. Fructe si legume poti sa mananci cat vrei, the more the better. Trebuie sa bei multa apa si sa ai 7-8 ore de somn neintrerupt in fiecare noapte. Desigur, trebuie sa te si antrenezi. Salile nu vor fi sigure inca ceva vreme de acum incolo, dar daca ai acasa spatiul unei celule de puscarie supra-aglomerate, esti pe drumul cel bun.

Revino cu o poza peste 3 luni, sa ne arati castigurile. 8-)
THE DARKNESS SHINES WITH ESHIN EYES
User avatar
tnt
Pig Cop
Posts: 955
Joined: 28 Aug 2015, 18:12
Location: Shanghai

Re: Pozele noastre

Post by tnt » 20 May 2020, 15:22

Multumim pentru solidaritate, domnul Waaagh. Momentan inca nu reusesc achievementul cu numarul de mese pe zi, pe de o parte ii lene, pe de alta nu stiu ce sa gatesc. Dimineata fac breakfast omleta din 2 albusuri si 2 galbenusuri cu tot felul de seminte puse la gramada si unt de arahide cu banane pe deasupra. In astea cica am de toate, si proteine si restul. Restul zilei mai niste piept de pui cu piure si ceva salata, mai nu stiu ce. In afara de bere ocazional, nu mai beau decat apa. Seara inainte de culcare fac flotari si genoflexiuni, 4 ture a cate 25-35, cate pot acolo. Cu somnul inca e dezastru. Ne vedem in 3 luni. Doamne ajuta!
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 1006
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: Pozele noastre

Post by Azad » 20 May 2020, 15:32

Neaparat trebuie adaugate si tractiuni. La o bara de covoare sau orice gasesti, nu conteaza. Altfel se va produce, cu timpul, un dezechilibru intre muschii tai de impingere (piept, deltoid anterior etc.) si cei de ridicare (marele dorsal, romboizi etc.) iar asta duce la alte probleme de sanatate. Daca ai deja cifrele astea iti recomand sa cresti greutatea exercitiului. Poti sa faci flotari in diamant, cu un rucscac cu greutati in spate s.a.m.d. Ideea e ca muschii se vor dezvolta doar la stres din ce in ce mai mare si va trebui sa cresti in dificultate exercitiile. Cred ca am mai pus asta si pe topicul de fitness, dar iti recomand sa arunci o privire peste programul asta. E usor de urmarit, poti progresa de la usor la greu si acopera toti muschii importanti ai corpului. Also, da, ce a zis Waagh legat de mancare si somn, la care eu vreau sa mai adaug si forma corecta a exercitiului. E mult mai important sa faci 5 tractiuni perfecte decat 20 pe jumatate.
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1261
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: Pozele noastre

Post by ne0lith » 20 May 2020, 16:46

Nu e neaparat nevoie sa ai 4-5 mese pe zi, cel mai important e sa-ti atingi necesarul nutritiv pe zi, poti ramane si la 3 mese daca asa iti e mai usor sa te tii de alimentatia corecta. De altfel, sunt persoane care pun masa musculara si cu intermittent fasting, adica doar cu una sau doua mese pe zi in care isi asigura tot necesarul zilnic. Evident, e greu si impractic sa treci de la infometare la mese uriase in fiecare zi, si n-as recomanda asta, dar absorbtia nutrientilor e tot pe-acolo indiferent de numarul meselor, din ce arata studiile.

Partea cu absorbtia maxima de proteina per masa e cam controversata si, din ce inteleg, bazata pe cantiatea absorbita pe termen scurt de cateva ore dupa o masa, neluand in calcul capacitatea corpului de a-si pastra si utiliza rezerve pe termen lung. Ceea ce pare cam ciudat daca e sa ne gandim la stramosii nostri care isi luau proteinele din vanat pe care il prindeau o data la cine stie cat timp, fara o rezerva o proteine am fi disparut demult zic eu.

Oricum, tl;dr e, mananca proteine multe la cate mese ai tu nevoie ca sa te simti bine si sa te poti tine de asta si trage din greu la antrenamente astfel incat sa nu stagnezi. Plus ce a zis Azad, concentreaza-te pe forma si eventual executa mai lent, important e timpul sub tensiune la care supui muschiul, nu sa faci un numar cat mai mare de repetari.
"da" - chestrony, 2016
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 1006
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: Pozele noastre

Post by Azad » 20 May 2020, 17:09

Da, eu facusem mai mult o generalizare pe partea cu mancarea. In principiu, ca sa pui masa musculara trebuie sa fii pe exces caloric. Din lecturile mele si din experienta proprie am constatat ca cel mai accesibil mi-a fost un exces de 100 - 200 de calorii, sau slow bulking. La un numar mai mare de atat deja incepusem sa pun mult tesut adipos si ma simt balonat mereu.

Nu neg ca exista si cazuri unde poti dobandi muschi prin fasting sau deficit caloric, dar alea se produc mai mult pe la inceputul antrenamentelor, cand esti incepator. Mai sunt numite si "noob gains", dar dupa o vreme nu mai functioneaza.

La ce a zis ne0lith as recomanda si o aplicatie care iti numara caloriile. Myfitnesspal functioneaza ok, din cate stiu. Iti calculeaza necesarul caloric si tu iti pui acolo toate mesele pe ziua aia si vezi daca ti-ai atins obiectivul de a depasi necesarul tau caloric. Da, poate nu trebuie sa mananci chiar 4-5 mese pe zi, asta o sa vezi acolo.

Ce au zis si waagh si ne0lith nu se bate cap in cap. Usor exces caloric de la ceva mai multa mancare si multe proteine, dar fara sa exagerezi cu proteinele astea and you are golden.
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1261
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: Fitness & sanatate

Post by ne0lith » 20 May 2020, 17:21

Eu folosesc Chronometer pentru nutritie, imi place ca iti arata o gramada de nutrienti si minerale fata de Myfitnesspal unde ai doar cateva, dar are si unele neajunsuri care te fac sa pierzi mai mult timp cu el. Scanarea nu merge la mai nici un produs de pe la noi de exemplu, dar pentru mine e okay sa trec fulgi de ovaz generici sau ceva de genul, cat timp valorile nutritive sunt tot pe-acolo cu brandul pe care l-am cumparat eu.

Oricum, ideal ar fi sa folosesti ceva, nu am mentionat aspectul pentru ca ma gandeam ca poate sa para cam mult pentru inceput, dar te obisnuiesti si parca ai mai putine dubii cand stii sigur ca mananci ce trebuie.
"da" - chestrony, 2016
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 4124
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Pozele noastre

Post by Waaagh! » 20 May 2020, 18:11

Evident ca pana la urma singurul lucru care conteaza e bilantul caloric pe termen lung. 4-5 mese e recomandarea ca sa te simti energizat pe parcursul intregii zile. Sigur ca pot fi si 3, 2 sau chiar una singura, dar numarul optim este la 4-5.
tnt wrote:
20 May 2020, 15:22
Seara inainte de culcare fac flotari si genoflexiuni, 4 ture a cate 25-35, cate pot acolo. Cu somnul inca e dezastru.
Da, tbh decat asa mai bine deloc, pentru ca mai mult risti sa iti faci rau. In primul rand, daca nu faci flotarile alea corect nu reusesti decat sa-ti deteriorezi incheieturile, umerii si eventual zona lombara, cu 0 contributii la piept. In al doilea rand, asa cum a spus si Azad, presupunand ca faci totul bine, lucrand numai muschii din fata vei ajunge sa te simti si sa arati ca o gorila in agonie. Trebuie sa-ti lucrezi si spatele. In mediul de acasa, presupunand ca n-ai echipament, ideala ar fi o bara de tractiuni, un toc de usa foarte solid sau o usa zdravana sub care poti sa pui ceva, ca sa n-o rastorni din balamale. Daca n-ai acces la nimic din toate astea, o coada de matura intre doua scaune e un bun inceput. Daca si asta e prea mult, poti sa-ti lucrezi spatele numai cu greutatea proprie din exercitii la sol, dar sunt destul de blaznitoare si inaccesibile daca n-ai deja ceva forta acolo.

Genuflexiunile alea fara sa ai o greutate in spate sunt fara discutie cea mai inutila activitate. N-o sa dezvolti nici masa si nici nu vei corecta eventuale dezechilibre. Daca n-ai acces la greutati, se recomanda sa faci exercitii unilaterale tocmai ca sa corectezi dezechilibrele dintre partea stanga si cea dreapta si ca sa poti aplica o tensiune puternica pe muschi fara sa fie nevoie sa exersezi toata noaptea. Sunt multe variante de genuflexiuni intr-un picior. Daca vrei sa lucrezi bilateral, poti sa-ti prinzi calcaiele sub un suport stabil si sa incepi sa te cobori/ridici spre/de la podea folosind bicepsii femurali si fesierii.

Also, fara somn adecvat si hidratare n-o sa realizezi nimic. Muschii sunt p much apa si se refac in timpul somnului.
THE DARKNESS SHINES WITH ESHIN EYES
User avatar
tnt
Pig Cop
Posts: 955
Joined: 28 Aug 2015, 18:12
Location: Shanghai

Re: Fitness & sanatate

Post by tnt » 21 May 2020, 23:22

Chestia de tot rahatul e ca am o dracovenie de corp care nu vrea sa ia in greutate nicicum, nu doresc nimanui asa ceva, deci ma gandesc ca 4-5 mese sanatoase in cazul meu ar fi minimul. Imi amintesc cand eram mai tembel si nu ma interesa cum puneam pe mine, numa sa se puna, am revazut dupa ani de zile un fost coleg care fusese rotund cat usa in liceu, iar acu era fit. L-am intrebat ce a facut ca eu sa fac invers; mi-a zis ca n-a mai mancat junk, paine, n-a mai baut cola, s-a lasat de gaming nights, si-a luat bicla etc. M-am pus pe baut cola in loc de apa si mancat paine si la pizza, nema exercitii fizice ca sa nu ard calorii... si nu s-a pus nimic.

Flotarile le fac cu mainile mai departate de corp, pentru ca am inteles ca asa ajuta la cresterea pieptului/spatelui in principal, iar astea sunt mai usoare decat cele cu mainile langa corp, care mi se par foarte dificile. Am sa trec incetul cu incetul si la astealalte si la cele in diamant. Bine, acu daca le fac si corect... am auzit si eu de chestia cu muschiul care trebuie sa stea in tensiune cum zice neolith, fapt pt care m-am gandit sa nu ridic corpul de tot din maini ca sa am ocazia sa oftez si sa meditez o clipa suspendat. Asa ca mentin mainile flexate si incordate tot timpul. Culmea, e mult mai usor asa, lucru care ma face sa ma intreb daca e si corect. Ma rog, cand situatia s-o imbunatati, voi merge la sala.

Chiar zilele astea am dat si eu peste Myfitnesspall, insa nu l-am folosit inca. Am sa incerc si pe asta si Chronometer. Insa aplicatiile astea nu au cum sa-si dea seama care e necesarul tau caloric, pentru ca e o chestie de metabolism diferit la fiecare. Daca ii pui ca ai 65 la 1.80 si 25 de ani o sa-ti dea un rezultat superficial, generalizat. In sfarsit, stiu ca trebuie sa fie folositoare si aplicatiile astea, deci trebuie sa ma pun calare pe ele.

Acuma vestea buna e ca, atunci cand am inceput, acum vreo 10+ zile, aveam febra musculara groaznica urmatoarea zi. Acum nu mai am nimic, deci ceva masa musculara s-a dezvoltat, chiar daca de vazut nu se vede nimic. Pe cantar parca am pus ceva, parca nu. Deci, da, e timpul sa ingreunez exercitiile.

Mersi de linkul ala pe reddit, am gasit chiar un sublink acolo unde scria why can't I lose gain weight? Eh? Finally we feel included too ;) Sunt si chestii pozitive in this day and age, 4th wave feminism effects ftw :lol:

LE:
Waaagh! wrote:
20 May 2020, 18:11
Genuflexiunile alea fara sa ai o greutate in spate sunt fara discutie cea mai inutila activitate. N-o sa dezvolti nici masa si nici nu vei corecta eventuale dezechilibre. Daca n-ai acces la greutati, se recomanda sa faci exercitii unilaterale tocmai ca sa corectezi dezechilibrele dintre partea stanga si cea dreapta si ca sa poti aplica o tensiune puternica pe muschi fara sa fie nevoie sa exersezi toata noaptea. Sunt multe variante de genuflexiuni intr-un picior. Daca vrei sa lucrezi bilateral, poti sa-ti prinzi calcaiele sub un suport stabil si sa incepi sa te cobori/ridici spre/de la podea folosind bicepsii femurali si fesierii.
Mai sa stii ca la inceput faceam 4 seturi a cate 50-100 genoflexiuni easy. Apoi am aplicat chestia cu muschii in tensiune (cu fesier cat mai in spate), iar acum fac cate 30 chinuit. E mare diferenta, simt cum imi explodeaza muschii la picioare, deci trebuie sa ajute. Asta daca nu fac ceva eronat, pt ca e inversa situatia fata de flotari.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 4124
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Fitness & sanatate

Post by Waaagh! » 22 May 2020, 07:56

N-ai cum sa te bati cu termodinamica. In afara unor dereglari hormonale sinistre pe care le are o persoana din 7 miliarde, cu tot soiul de efecte dubioase, n-ai cum sa trisezi la bilantul caloric. Poti sa traiesti exclusiv din ultimele porcarii, atata vreme cat ramai in deficit caloric tot o sa slabesti, desi ai un regim alimentar oribil care te duce cu pasi repezi spre groapa. Daca nu mananci suficient, chit ca bagi in tine numai bombe, ori nu o sa cresti in greutate sau o vei face extrem de lent. Eu am pus 10 kilograme in fucking 13 ani.

Faptul ca ti s-au obisnuit muschii cu un exercitiu anume si ca au capatat o toleranta marita la un anume tip de efort nu inseamna ca au crescut. Organismul fiecaruia are o predispozitie genetica spre a sta intr-o anumita configuratie, care in general este una de consum caloric minim. Tesutul muscular este un tesut activ cu un mare cost de mentenanta. Daca nu esti vreo anomalie genetica, organismul tau nu vrea sa retina un astfel de tesut. O va face numai sub forma unui raspuns adaptativ, daca il soliciti in permanenta sa faca lucruri pe care de fapt nu le poate face (i.e. te antrenezi intens). Organismul tau este interesat strict si exclusiv de supravietuire, adica pe scurt sa-ti tina inima in functiune. Cand te antrenezi, va face tot posibilul sa triseze si sa compenseze miscarile la care il supui in feluri care ti-ar trazni mintea daca ai fi constient de ele, asta deoarece corpul trebuie sa indeplineasca sarcina pe care i-ai cerut-o, dar in acelasi timp vrea sa ramana in configuratia actuala cu un cost caloric de intretinere minim. Trebuie sa depui mereu un efort constient si sustinut ca sa-l obligi sa se adapteze si sa te asiguri ca executi miscarile corect, astfel incat sa fie solicitati muschii pe care vrei sa-i cresti.

Anyhow, ia de aici tutorialul de flotari de la expertul numarul in tot ce inseamna fitness si sanatate:

phpBB [video]


Recent a incarcat clipuri adecvate situatiei de carantina. Ai aici si o discutie despre variante de flotari pentru alte grupe de muschi:

phpBB [video]
THE DARKNESS SHINES WITH ESHIN EYES
User avatar
tnt
Pig Cop
Posts: 955
Joined: 28 Aug 2015, 18:12
Location: Shanghai

Re: Fitness & sanatate

Post by tnt » 22 May 2020, 19:08

Da, dar unele persoane (majoritatea probabil) au un organism care asimileaza mult mai usor mancarea, mai ales junk food. La mine sunt destul de sigur ca organismul respinge porcariile ca pe toxine.
Mersi de tutoriale, pare ok tipul.

Ah, am inteles ca sunt bune si shakeurile, prafurile astea, daca le iei imediat dupa exercitii.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 4124
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Fitness & sanatate

Post by Waaagh! » 22 May 2020, 20:03

Sistemul digestiv n-are gusturi culinare. Atata vreme cat nu inghiti toxine letale care sa-ti declanseze vreun reflux gastric, o sa asimileze orice bagi. Sigur ca daca schimbi brusc alimentatia ai parte de-o perioada de acomodare care se poate intinde pe luni de zile. O schimbare radicala de dieta o sa-ti altereze complet si flora bacteriana necesara digestiei si te poate pune in ipostaze mai putin demne, gen respiratie oribila si flatuenta mortala, dar lucrurile astea trec in timp. Cu alte cuvinte, chiar poti sa mananci orice, numai sa nu te astepti sa produci diamante din poop.

Nu prea ai treaba cu prafuri la inceput. Proteinele sub forma de bautura au avantajul ca se asimileaza mai usor decat cele in forma solida (mancare gatita), dar cel mai important lucru intotdeauna o sa fie sa mananci sanatos. Prafuri si alte prostii isi au rostul de la un nivel incolo. La inceput, singurul lucru care conteaza e sa ai disciplina pe toate planurile (antrenament, odihna, hrana & hidratare). Dupa ce au fost solicitati intens, muschii au o fereastra de 24-48 de ore in care sintetizeaza proteine pentru reconstructie. Cu alte cuvinte, nu trebuie sa te stresezi cu prostii gen "trebuie sa inghit praful/pilula x la 45 de minute dupa antrenament, altfel e degeaba". Singurul lucru care conteaza e sa fii consistent cu planul tau pe termen lung, lucru care n-o sa fie posibil decat daca gasesti un regim alimentar care iti place si daca o sa-ti placa sa cresti muschi. Totodata, tocmai datorita perioadei necesare pentru reconstructie, in general nu e bine sa antrenezi aceleasi grupe de muschi mai des de o data la doua zile, ca sa le lasi timpul necesar sa se recupereze.

Jeff nu e ok, Jeff e p much cea mai importanta personalitate din fitness a generatiei sale. Poti sa ai incredere in tot ce spune. E ridicol cata informatie buna ofera gratuit pe youtube.
THE DARKNESS SHINES WITH ESHIN EYES
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 12643
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Constanta
Contact:

Re: Fitness & sanatate

Post by ola small dickie » 22 May 2020, 21:16

A little bit of gay topic right there
http://cu-mausul-in-lanul-de-secara.blogspot.ro/

Toto, aici nu pare sa fie Constanta.

MUIE PSD!

Currently playing: Lair of the Clockwork God
User avatar
Pătrunjelu'
Global Belit
Posts: 3516
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Fitness & sanatate

Post by Pătrunjelu' » 22 May 2020, 21:19

Faceti-va buff acolo baietii, asa trebuie.
Image
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 12643
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Constanta
Contact:

Re: Fitness & sanatate

Post by ola small dickie » 22 May 2020, 21:23

Acolo trebuie
http://cu-mausul-in-lanul-de-secara.blogspot.ro/

Toto, aici nu pare sa fie Constanta.

MUIE PSD!

Currently playing: Lair of the Clockwork God
User avatar
Pătrunjelu'
Global Belit
Posts: 3516
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Fitness & sanatate

Post by Pătrunjelu' » 22 May 2020, 21:24

Exact in zona aia, buff it to the max.
Image
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 1006
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: Fitness & sanatate

Post by Azad » 22 May 2020, 21:24

@tnt Basically, Waagh a cam mentionat tot ce as fi vrut eu sa spun. Sustin clipurile lui Jeff, omul e un izvor de informatii. As vrea doar sa iti mai recomand, dupa ce trece toata nebunia de acum, sa incerci antrenamente in parc. Sigur trebuie sa ai ceva parc cu bare prin orasul tau. Ma antrenez in aer liber si cu bodyweight de doi ani de zile, mai mult sau mai putin constant, si e cea mai misto senzatie sa lucrezi cu greutatea corpului tau la aer curat.
User avatar
MC
Hammer Haunt
Posts: 2247
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Fitness & sanatate

Post by MC » 22 May 2020, 22:42

Si-a luat sotia banda pentru alergat. Ea e mai cu fitnes and shits.
O sa ma mai "plimb" si eu pe ea din cand in cand. E destul de solida.
Spoiler:
Image
A fost nevoie de 3 insi sa o urcam la etaj. :P
User avatar
DANiel
Hammer Haunt
Posts: 1490
Joined: 4 Mar 2014, 00:20
Location: Bucuresti

Re: Fitness & sanatate

Post by DANiel » 22 May 2020, 23:49

Ai mei la țară au bandă care este mai mult pentru mers decât alergat, și acum se pune praful pe ea. Din păcate nu am cum să o iau la bloc că sunt sigur că mă dau ăștia afară la cum tropăi pe ea. Și tropăi pe ea pentru că...

PENTRU CĂ AM AJUNS LA 80 DE KILE DE LA 75 DE KILE PE TIMPUL PANDEMIEI. Deci frații mei, trebuie să fac ceva că nu mai merge așa. O să iau posturile voastre la mână să văd ce am de învățat, că o să ajung la 90 până în vară.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 4124
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Fitness & sanatate

Post by Waaagh! » 23 May 2020, 08:11

Alergatul in general e o activitate destul de ineficienta pentru ars calorii. Trebuie sa alergi mult prea tare o perioada prea lunga de timp ca sa aiba vreun efect notabil, ori de regula e imposibil sa le faci pe amandoua. Asta e valabil pentru cam toate exercitiile de tip cardio. Lumea le face la un nivel anemic spre moderat, unde sunt mai mult o pierdere de vreme. Sigur ca sunt importante pentru sanatate, dar trebuie sa intri la rupere in ele si sa le executi corect, iar exercitiile utile sunt cele explozive de care lumea se cam fereste, evident pentru ca sunt solicitante. Alergatul pare o chestie banala, dar iti poate ingropa rapid genunchii si tendoanele daca ai pasul prost, adica alergi pe calcai sau pe varful piciorului.

Daniel, pentru situatia ta, sfaturile de aur ar fi:

1. Ai grija ce dracului bagi in gura.

2. Lasa dracului furculita jos.

Daca esti in situatia in care nu ai absolut nicio alternativa pentru activitatea fizica, nici macar iesitul la o plimbare, urcatul unor scari etc., singurul lucru asupra caruia ai control este alimentatia. Daca vezi ca se aduna kilogramele, inseamna ca mananci prea mult. Trebuie ori sa mananci mai putin din ceea ce mananci deja, sau sa te reorientezi spre alimente cu o densitate calorica mai scazuta, astfel incat sa poti manca in continuare cat sa-ti astamperi foamea, dar sa nu ajungi intr-un surplus caloric.
THE DARKNESS SHINES WITH ESHIN EYES
User avatar
Apollyon
Pig Cop
Posts: 847
Joined: 9 Nov 2014, 19:39

Re: Fitness & sanatate

Post by Apollyon » 23 May 2020, 14:12

Just do the One Punch Man workout

phpBB [video]
Post Reply

Return to “Cafenea”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests