Ultimul joc terminat, thread cu note
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Sekiro
Welp, I was lost and now I'm found. Am fost dintotdeauna sceptic cu privire la Dark Souls și să fiu sincer, încă sunt. Dar Sekiro m-a impresionat destul de mult. Îmi plac jocurile care nu se compromit de dragul jucătorilor, iar viziunea producătorilor, cu bune și cu rele, nu este aburită de cerințele maselor. De altfel, un fapt de care eu unul sunt convins, este că atât jucătorii, cât și producătorii, au cele mai de căcat păreri despre cum ar trebui să fie, la modul general, jocurile. Și ca atare nu trebuie luați în seamă, ci doar lăsați fiecare în treaba lor.
Nu o să scriu prea multe pentru că Mahdi a făcut deja o treaba foarte bună. În primul rând, Sekiro nu este un joc prea dificil. De fapt, nici nu cred că prinde topul frustrărilor personale, fiindcă dacă aveam vreo problema, era doar vina mea. Nu este nici un joc ușor by all means, dar te face mai ales psihologic. Întreaga filosofie explicată în joc de personaje și poveste se reflectă bizar de natural în gameplay, asfel încât orice ezitare sau îndoială de sine să te poată costa timp prețios.
Seamănă cu alte jocuri dragi mie, gen Underrail sau chiar Blood Bowl. E genul de joc unde să te plângi de vreo lipsă de corectitudine sau să înjuri zeii virtuali, înseamnă că ai pierdut și nu prea mai există speranță pentru tine. ”Omae Wa Mou Shindeiru”
Ca atare, remarc că From Software ăștia le au cu game design-ul, mai ales când vine vorba de sistemul de luptă. E foarte simplist și totuși ai 2 sau 3 momente în joc când parcă nu-ți vine să crezi că doar cu câteva ore în urmă, jucai într-adevăr tot Sekiro. Totul e să ai abordarea potrivită.
Anyway, în linii mari, sistemul de luptă m-a impresionat cel mai mult, alături de modul în care e realizată lumea înconjurătoare. Mai ales fiind vorba despre Japonia, jocul m-a încântat la tot pasul ba prin referințe, ba prin estetică. Totuși, aici e și cea mai mare problema a mea cu el. Explorarea se simte ca într-un platformer, ceea ce dăunează enorm naturaleții. Da, știu, nu e un RPG, însă m-a iritat constant.
O, uite, vezi zona asta genial desenată, aranjată, populată de personaje misterioase? Ok, acum că ai văzut-o, ia tu 5-6 forme de relief imposibil de format natural și pline de grapple points. Practic, fiecare zonă e făcută de așa natură încât simți că totul e pus acolo pentru tine, perfect normal și în parametrii pentru un platformer, însă nu un element de joc care să îmi placă prea tare. Mai ales când e evident că nu s-a făcut nici un efort de mascare din partea producătorilor.
Peste ceva timp o să mai arunc un ochi și peste Sufletele Negre. După experiența asta, sper doar să nu fiu dezamăgit.
Welp, I was lost and now I'm found. Am fost dintotdeauna sceptic cu privire la Dark Souls și să fiu sincer, încă sunt. Dar Sekiro m-a impresionat destul de mult. Îmi plac jocurile care nu se compromit de dragul jucătorilor, iar viziunea producătorilor, cu bune și cu rele, nu este aburită de cerințele maselor. De altfel, un fapt de care eu unul sunt convins, este că atât jucătorii, cât și producătorii, au cele mai de căcat păreri despre cum ar trebui să fie, la modul general, jocurile. Și ca atare nu trebuie luați în seamă, ci doar lăsați fiecare în treaba lor.
Nu o să scriu prea multe pentru că Mahdi a făcut deja o treaba foarte bună. În primul rând, Sekiro nu este un joc prea dificil. De fapt, nici nu cred că prinde topul frustrărilor personale, fiindcă dacă aveam vreo problema, era doar vina mea. Nu este nici un joc ușor by all means, dar te face mai ales psihologic. Întreaga filosofie explicată în joc de personaje și poveste se reflectă bizar de natural în gameplay, asfel încât orice ezitare sau îndoială de sine să te poată costa timp prețios.
Seamănă cu alte jocuri dragi mie, gen Underrail sau chiar Blood Bowl. E genul de joc unde să te plângi de vreo lipsă de corectitudine sau să înjuri zeii virtuali, înseamnă că ai pierdut și nu prea mai există speranță pentru tine. ”Omae Wa Mou Shindeiru”
Ca atare, remarc că From Software ăștia le au cu game design-ul, mai ales când vine vorba de sistemul de luptă. E foarte simplist și totuși ai 2 sau 3 momente în joc când parcă nu-ți vine să crezi că doar cu câteva ore în urmă, jucai într-adevăr tot Sekiro. Totul e să ai abordarea potrivită.
Anyway, în linii mari, sistemul de luptă m-a impresionat cel mai mult, alături de modul în care e realizată lumea înconjurătoare. Mai ales fiind vorba despre Japonia, jocul m-a încântat la tot pasul ba prin referințe, ba prin estetică. Totuși, aici e și cea mai mare problema a mea cu el. Explorarea se simte ca într-un platformer, ceea ce dăunează enorm naturaleții. Da, știu, nu e un RPG, însă m-a iritat constant.
O, uite, vezi zona asta genial desenată, aranjată, populată de personaje misterioase? Ok, acum că ai văzut-o, ia tu 5-6 forme de relief imposibil de format natural și pline de grapple points. Practic, fiecare zonă e făcută de așa natură încât simți că totul e pus acolo pentru tine, perfect normal și în parametrii pentru un platformer, însă nu un element de joc care să îmi placă prea tare. Mai ales când e evident că nu s-a făcut nici un efort de mascare din partea producătorilor.
Peste ceva timp o să mai arunc un ochi și peste Sufletele Negre. După experiența asta, sper doar să nu fiu dezamăgit.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough.
Full-time quote-happy-tagger.
Full-time quote-happy-tagger.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Eh, experiența ta o să aibă puțin de suferit din cauza efectului Seinfeld. Dark Souls e p amazing, dar are deja o vârstă, totuși. Nu o să-l găsești la fel de cizelat ca Sekiro. În special în late game are segmente întregi făcute la plesneală, din lipsă de buget. Dar e mișto și are câteva chestii esențiale care nu au fost egalate de niciunul din succesorii săi.
REMEMBER CITADEL
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
care e efectul seinfeld? adica cum ai descris dark souls mai sus se cam aplica si la seinfeld?
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Nu. Se referă la chestii care au fost mișto și unice la vremea lor și care au fost copiate de mulți alții. Cine a crescut cu copiile nu o să găsească originalul la fel de special.
https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/ ... dIsUnfunny
https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/ ... dIsUnfunny
REMEMBER CITADEL
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
asa da. ma speriasem
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Nu prea am fost tare afectat de ideea asta până acum, am jucat multe titluri importante după ce am trecut prin alte jocuri inspirate de ele. Nu-i problemă, în cel mai rău caz mai postez o dată anti review-ul lui ne0lith.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Nici eu nu stiam despre efectul Seinfeld, dar am cautat pe net si se pare ca e de fapt altceva.
The Seinfeld Effect occurs when a TV show references an in-joke belonging to a subculture (in most modern cases, the Internet) and makes it mainstream, causing the show's viewership to mistakenly believe the meme originated with that show.
The Seinfeld Effect occurs when a TV show references an in-joke belonging to a subculture (in most modern cases, the Internet) and makes it mainstream, causing the show's viewership to mistakenly believe the meme originated with that show.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Da, mă refeream la chestia de mai sus, cu 'Seinfeld is unfunny'.
REMEMBER CITADEL
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
WHO? WHO said "Seinfeld is unfunny"?
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
Out into the foggy street. Turn your collar up.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
cine n-a prins referinta lui cristan e lacheeee
(acum ar fi misto sa nu fie nicio referinta voita, sa fie doar in capul meu)
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
A fost.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
Out into the foggy street. Turn your collar up.
- DarthZombie
- Dremora Lord
- Posts: 4183
- Joined: 2 Mar 2014, 15:25
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Nu chester spunea ca Seinfeld is not funny si ca uraste toate personajele de acolo?
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
in ultima vreme s-a dat si marco pe brazda. ultima oara a zis ca a inceput sa-i placa si lui. nemaiavand 14 ani a inceput sa-l inteleaga
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Druidstone - The Secret of the Menhir Forest
Și-a mai pierdut din zvâc pe parcurs, dar overall este un hibrid puzzle - RPG foarte simpatic, addictive, cu exact doza de tensiune și complexitate gândită de producători. Au avut ceva probleme cu coloana sonoră, aparent compozitorul s-a inspirat cam mult din alte lucrări. Cu toate că au înlocuit piesele cu probleme, mie tot mi se pare masiv inspirat. Nu ajută că și jocul este evident un tribut FFVII, la asta se adaugă și mici secțiuni când muzica seamănă în proporție de aproximativ 95%.
Mai ales după ce câștigi o luptă, literally am avut flashback-uri cu FFVII.
Lăsând asta deoparte, jocul îmbină frumos elemente tactice specifice TBS-urilor, cu o abordare puzzle-like. Nu e că ai neapărat o singură soluție validă, dar e clar că misiunile tind către o anume cale de rezolvare. Asta are însă două efecte, pe undeva simți că ești limitat, dar în același timp te bucuri când reușești să găsești o soluție mai rebelă. Practic simți că modul tău de joc are un impact real. Din păcate, este un indie de buzunar, numărul de misiuni și varietatea sunt mai mici decât ar fi permis sistemul de reguli. Similar, echipamentul sau abilitățile eroilor nu explodează de posibilități, limitările financiare observându-se foarte ușor și la modul în care e prezentată povestea - dialoguri de umplutură, non explorare, lipsa vreunei direcții artistice mai cu substrat, etc.
Trebuie să mă țin și de review, dar momentan ce pot să spun e că-și merită banii, dar cu timpul e mai greu. În sensul că sunt deja alternative mai bune, jocuri care se adresează aceleași audiențe, chit că nu fix aceluiași gen. Mi-e greu să recomand cuiva să bage 30h în Drudistone, când poate să bage 100 în Divinity, sau când există seriile Expeditions, KB și altele.
Și-a mai pierdut din zvâc pe parcurs, dar overall este un hibrid puzzle - RPG foarte simpatic, addictive, cu exact doza de tensiune și complexitate gândită de producători. Au avut ceva probleme cu coloana sonoră, aparent compozitorul s-a inspirat cam mult din alte lucrări. Cu toate că au înlocuit piesele cu probleme, mie tot mi se pare masiv inspirat. Nu ajută că și jocul este evident un tribut FFVII, la asta se adaugă și mici secțiuni când muzica seamănă în proporție de aproximativ 95%.
Mai ales după ce câștigi o luptă, literally am avut flashback-uri cu FFVII.
Lăsând asta deoparte, jocul îmbină frumos elemente tactice specifice TBS-urilor, cu o abordare puzzle-like. Nu e că ai neapărat o singură soluție validă, dar e clar că misiunile tind către o anume cale de rezolvare. Asta are însă două efecte, pe undeva simți că ești limitat, dar în același timp te bucuri când reușești să găsești o soluție mai rebelă. Practic simți că modul tău de joc are un impact real. Din păcate, este un indie de buzunar, numărul de misiuni și varietatea sunt mai mici decât ar fi permis sistemul de reguli. Similar, echipamentul sau abilitățile eroilor nu explodează de posibilități, limitările financiare observându-se foarte ușor și la modul în care e prezentată povestea - dialoguri de umplutură, non explorare, lipsa vreunei direcții artistice mai cu substrat, etc.
Trebuie să mă țin și de review, dar momentan ce pot să spun e că-și merită banii, dar cu timpul e mai greu. În sensul că sunt deja alternative mai bune, jocuri care se adresează aceleași audiențe, chit că nu fix aceluiași gen. Mi-e greu să recomand cuiva să bage 30h în Drudistone, când poate să bage 100 în Divinity, sau când există seriile Expeditions, KB și altele.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Dreamscapes: The Sandman
L-am pus la instalat și pe al doilea. E puțin ciudățel, nu e un hidden object cu scene din alea cu foarte multe obiecte. Game play-ul e simplu și cut-scene-urile sunt destul de bune. Voice acting-ul e prost, m-a făcut să râd și după am decis să-mi scot căștile când vorbea cineva și doar să citesc lol. P entertaining all in all.
L-am pus la instalat și pe al doilea. E puțin ciudățel, nu e un hidden object cu scene din alea cu foarte multe obiecte. Game play-ul e simplu și cut-scene-urile sunt destul de bune. Voice acting-ul e prost, m-a făcut să râd și după am decis să-mi scot căștile când vorbea cineva și doar să citesc lol. P entertaining all in all.
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough.
Full-time quote-happy-tagger.
Full-time quote-happy-tagger.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Steamworld Dig 2
Platformer / metroidvania, dar unic prim mecanica principala - sapatul - foarte distractiv si accesibil ca dificultate, spre deosebire de majoritatea jocurilor din gen. Mi-a luat cam 8 ore sa il termin, fara sa caut toate secretele si obiectele colectionabile. 15 deaths total, not too bad. Mi-a placut foarte mult si il recomand fara retineri, preferabil la o reducere. Eu l-am avut gratis de la Twitch Prime. 9/10.
Platformer / metroidvania, dar unic prim mecanica principala - sapatul - foarte distractiv si accesibil ca dificultate, spre deosebire de majoritatea jocurilor din gen. Mi-a luat cam 8 ore sa il termin, fara sa caut toate secretele si obiectele colectionabile. 15 deaths total, not too bad. Mi-a placut foarte mult si il recomand fara retineri, preferabil la o reducere. Eu l-am avut gratis de la Twitch Prime. 9/10.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Am luat Diablo 3 de la Altex, super excited, dar jocul a fost...
De la encounters boring, la loot-ul meh (tot jocul e o secventa de bossi cu waste of time intre ei), la povestea si dialogurile cringe-worthy (ACUM VAD CA OAMENII SE LUPTA CU INTUNERICUL IN FIECARE ZI).
Inteleg ca expansion-urile sunt mai ok, dar nu-mi pot imagina cum, base game e foarte prost. Nu as vrea sa mai trec vreodata prin el. Am bagat Torchlight 2 (iar) dupa el si nu-l puteam lasa din maini nici in NG+.
Oh well, trebuia incercat si asta.
De la encounters boring, la loot-ul meh (tot jocul e o secventa de bossi cu waste of time intre ei), la povestea si dialogurile cringe-worthy (ACUM VAD CA OAMENII SE LUPTA CU INTUNERICUL IN FIECARE ZI).
Inteleg ca expansion-urile sunt mai ok, dar nu-mi pot imagina cum, base game e foarte prost. Nu as vrea sa mai trec vreodata prin el. Am bagat Torchlight 2 (iar) dupa el si nu-l puteam lasa din maini nici in NG+.
Oh well, trebuia incercat si asta.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Chiar nu.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 25 guests