Ultimul joc terminat, thread cu note

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by TG »

Divinity: Original Sin 2

Dupa 130 de ore, ce să zic, eokbă. Larian au atins un oarecare balans între casual și non dick sucking și cu toate că jocul nu atinge nivelul predecesorului, tinde să fie mai bun la lucrurile superficiale, păstrând însă destul depth cât să-l facă interesant. Ai o droaie de posibilități de joc, multe build-uri viabile dar nu într-un mod sec, a la PoE. Nu se pune accent deloc pe balansare, ceea ce e evident un lucru foarte bun, problema fiind însă că jocul e întotdeauna debalansat în favoarea ta (un fel de anti Underrail, lol). Ca dificultate e... trivial at best, efectiv tu ai zeci de combinații posibile prin care să fii godlike, unele extrem de ușor de observat. Dar inamicii sunt tot timpul basic, cu vreo două sau trei excepții. Oricum, nu cred că am avut vreun game over decât în primele 10 ore de joc, iar asta cam spune totul. Pe de altă parte, fiind genul de joc pe care îl joci în principal pentru a experimenta, nici nu e recomandat a se juca cu reguli auto-impuse. În limite cel puțin, pentru că dacă te apuci să bei poțiuni, folosești grenade, butoaie, deathfog, piramide, plm, cred că și solo îi dai moartea lejer. E chiar amuzant.

Pe de alta parte, e foarte, foarte distractiv. Doar că primul OS avea poate cel mai bun sistem de lupta dintr-un RPG mainstream, iar acum au redus cam mult complexitatea, nu însă în defavoarea varietății. Literally sunt 3 jocuri într-unul, atât de mult se schimbă pe pe parcurs.

Dacă joci cu personajul scris de Avellone dai și de niște twist-uri bonkers pe parcurs și mai ales la final. Unele previzibile, altele mai puțin. Cum ziceam și pe thread-ul jocului, e mult mai bine construit firul narativ, dialogurile și cam tot ce ține de lume, comparativ cu primul. Ba chiar aș zice că modul ăsta de expunere mai light, tradițional Larian, a reușit cumva să mă implice mai mult în poveste decât dialogurile deprimante din PoE.

În principiu, aș fi destul de motivat să-i fac review, sunt multe de zis, dar se poate și extrapola ușor. Faptul că am stat atâtea ore în el și a reușit să nu mă plictisească în ciuda unei lipse totale de provocare, spune multe despre meritele producătorilor și cât de mult te atrage doar prin faptul că poți experimenta cu lumea de joc cum îți vine ție.

Mă bucură și succesul financiar de care au avut parte, la mai multe. :lol:
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Magicake »

Stai asa... nici nu m-am gandit sa folosesc piramidele alea de telportare in lupta, dar in teorie ar trebui sa... mearga? Merge?
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by TG »

Da, dar sunt mai devastatoare dacă le folosești înainte sau în afară de luptă. Poți obține poziții avantajoase ușor, acces în locuri interzise, eu am sărit puzzle-uri cu totul folosindu-le, etc. Dar dacă joci full party, iese o nebunie cu skill-urile de control gen nether swap, teleportation, combinate cu piramidele.

Eu am jucat lone wolf și aici, dar după nerf, un party de 4 e devastator și mult mai puternic, pentru că sunt skill-uri de 1 AP care pot dezbina complet AI-ul și le poți lua pe toți 4 lejer în faza de început, iar ca ability points ai același maxim și deci de la jumătate încolo ai damage output dublu. Mi se pare chiar mindfuck cât de favorizat e jucătorul în OS2.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Magicake »

In afara de cateva puzzle-uri, am ignorat complet piramidele alea de la Divine Divinity incoace :lol: Tocmai mi-ai cauzat un paradigm shift.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by TG »

Eu le-am folosit mai mult for the lulz, la un moment dat am stricat un chain de quest-uri și nu mai puteam intra într-o casă, așa că am aruncat piramida pe un munte și când m-am teleportat, pentru că nu era poziție validă, m-a pus în casa respectivă. :D
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Cristan »

TG wrote: 24 Jan 2019, 21:48 Dacă joci cu personajul scris de Avellone dai și de niște twist-uri bonkers pe parcurs și mai ales la final.
Care e ăla? N-am urmărit developmentul, știam că a contribuit, dar mă gândeam că e ceva general, nu un personaj anume.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by TG »

Da, nu m-am exprimat chiar bine, Fane a fost făcut în pare parte folosind sugestiile lui Avellone (din câte știu), dar nu cred că a scris el toate liniile de dialog. Devin evidente influențele sale pe măsură ce-i afli backstory-ul.

https://www.eurogamer.net/articles/2017 ... rs-edition
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6090
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Mahdi »

Fane Babanu'?
REMEMBER CITADEL
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Cristan »

Uuu, Fane e my main char. :)
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by TG »

Da, păi oricum între el și The Red Prince aș fi ales, restul fiind cam boring. Cu toate că apoi l-am cuplat cu Sebille și am avut așa un chaotic neutral run.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14565
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by ola small dickie »

Mahdi wrote: 25 Jan 2019, 10:25Fane Babanu'?
Fane Spoitoru
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

Dead Space 1

Unul din cele mai bune shootere 3rd person. Mi-a plăcut la grafică cum au făcut lumina. Nu sunt la același standard fețele personajelor (cel puțin atunci când nu le vezi prin video call). Half life 2 care e cu vreo 4 ani mai vechi avea cam aceleași feșe. Dar monștrii arată ok. Design-ul camerelor este bestial totuși, chiar te prinde nava spațială, e așa puțin subtil, un ecran de ”Bine ai venit pe cel mai vechi vas din categoria”, un limb replacement lab, un fel de Nostromo MAI nașpa pentru angajați. Iar UI a fost o idee superbă.

Ce mi-a plăcut cel mai mult la joc e că nu trebuie să-ți pese că e un joc horror ca să te bucuri de el. Aici îl compar cu Alien Isolation unde gameplay-ul nu face nimic fără atmosfera horror. În schimb dead space nu m-a făcut să sar din scaun sau să mă tem să merg mai departe. Horror-ul jocului constă în atmosfera puțin apăsătoare și eventual din povestea cu sectanți. Jocul te antrenează să te aștepți în orice moment să sară o drăcie din pereți și de multe ori sare dar nu în exces după mine, nici sound cue-ul clasic de horror jump scare nu e prea tare dat :D . E adevărat că de obicei monștrii vin întotdeauna prin gurile de aerisire dar nu din toate, unele rămân intacte așa că uneori privești spre ele îngrijorat așteptând să sară ceva de acolo dar nu se întâmplă asta. Așa că ești tensionat pe parcursul jocului mai ales la început. De pe la jumătate abia așteptam după un upgrade să văd cât de repede rup monștrii în bucăți.

Din momentul acesta jocul se bazează doar pe gameplay să te facă să vrei să-l continui. Și merge. Găselnița lor cu ”shoot the limbs off” le-a ieșit de minune pentru că dă un pic de complexitatea combat-ului și le dă personalitate monștrilor. Uite asta e cheia, fă un monstru pentru care jucătorul trebuie să adopte o anumită strategie să-l bată și ai un monstru memorabil și un gameplay care te ține în priză. Ideea este să implici jucătorul în jocul tău. Așa aici trebuie să țințești cu laserele acelea extremitățile monștrilor. Și dacă le împuști un braț sau o coadă te atacă și fără ea.

Aș mai spune că au știut să împartă jocul pe secțiuni unde nu se simte așa artificial tranziția de la acum explorăm, acum ne batem, acum ne speriem si acum expozitie. De pildă primul fear avea problema asta unde puteai delimita clar unde trebuie să te sperii și unde să te bați. Și mi-a plăcut ideea cu zero gravity.

Dead space e un fel Castelul lui Dracula unde fie te sperii fie te bucuri de cum au realizat decor-ul și măștile. Nu-mi pare că producătorii au vrut să-l iei mege în serios la capitolul horror dovadă și ragdoll ridicol și stomp-ul lui Isaac la monștri (deși una s-ar putea să fi fost consecință a implementării sistemului de combat). Are câteva momente de body horror bune (Aici mă gândesc la leviathan și la tipii aceea prinși de pereți)
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by TG »

Max Payne 2

Cand le-am jucat prima dată îmi amintesc cum ăsta mi-a plăcut mai mult. Dacă nu mă înșel l-am și ales la un draft. Acum, peste ani, aș zice că 2-ul stă evident mai bine ca gameplay, primul fiind borderline jucabil acum și mi se pare în continuare un joc foarte bun. Dar ca experiență, oomph, primul îl eclipsează complet.

Acum că tot am trecut iar prin ele, poate joc în sfârșit și MP3.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Bogdan
Pig Cop
Posts: 713
Joined: 2 Mar 2014, 18:35

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Bogdan »

Fifa 18 - The Journey

Adica story mode-ul care urmareste cariera tumultoasa a lui Alex Hunter - tanara speranta fictiva a fotbalului britanic - cu aventurile lui, on and off the pitch. Asta e partea a 2-a, prima fiind inclusa in Fifa 17. Sincer, mi-a placut foarte mult. Au reusit sa imbine perfect secventele cinematice (unele cu elemente RPG lite) si meciurile de fotbal. Am jucat pe un nivel scazut de dificultate (semi-pro) pentru ca nu ma pricep foarte bine la jucat FIFA, iar povestea e mai satisfacatoare daca rezultatele de pe teren sunt bune. Povestea nu m-a dat pe spate, destul de banala si cringey pe alocuri, dar pentru un joc sportiv/simulator e decenta. Mi-a luat vreo 15 ore cred.
Nu stiu daca merita luat jocul doar pentru asta. Eu l-am jucat pe EA Access (pe Xbox). De Ultimate Team nu m-am atins, ca sa nu risc sa cad in patima loot box-urilor. I-am dat deja uninstall, sa fiu sigur.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2016
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by juve3332 »

Hm, ar fi frumoasa o poveste (pentru jucatorii mai slabi) in care talentul moare speranta si ajunge un englezoi care se-mbata fetid prin baruri, facandu-se incet-incet trecerea de la un sim sportiv la un beat'em up.
adriano13

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by adriano13 »

Ferrrrrrrrrdinand wrote: 29 Jan 2019, 00:18 Dead Space 1

Unul din cele mai bune shootere 3rd person. Mi-a plăcut la grafică cum au făcut lumina. Nu sunt la același standard fețele personajelor (cel puțin atunci când nu le vezi prin video call). Half life 2 care e cu vreo 4 ani mai vechi avea cam aceleași feșe. Dar monștrii arată ok. Design-ul camerelor este bestial totuși, chiar te prinde nava spațială, e așa puțin subtil, un ecran de ”Bine ai venit pe cel mai vechi vas din categoria”, un limb replacement lab, un fel de Nostromo MAI nașpa pentru angajați. Iar UI a fost o idee superbă.

Ce mi-a plăcut cel mai mult la joc e că nu trebuie să-ți pese că e un joc horror ca să te bucuri de el. Aici îl compar cu Alien Isolation unde gameplay-ul nu face nimic fără atmosfera horror. În schimb dead space nu m-a făcut să sar din scaun sau să mă tem să merg mai departe. Horror-ul jocului constă în atmosfera puțin apăsătoare și eventual din povestea cu sectanți. Jocul te antrenează să te aștepți în orice moment să sară o drăcie din pereți și de multe ori sare dar nu în exces după mine, nici sound cue-ul clasic de horror jump scare nu e prea tare dat :D . E adevărat că de obicei monștrii vin întotdeauna prin gurile de aerisire dar nu din toate, unele rămân intacte așa că uneori privești spre ele îngrijorat așteptând să sară ceva de acolo dar nu se întâmplă asta. Așa că ești tensionat pe parcursul jocului mai ales la început. De pe la jumătate abia așteptam după un upgrade să văd cât de repede rup monștrii în bucăți.

Din momentul acesta jocul se bazează doar pe gameplay să te facă să vrei să-l continui. Și merge. Găselnița lor cu ”shoot the limbs off” le-a ieșit de minune pentru că dă un pic de complexitatea combat-ului și le dă personalitate monștrilor. Uite asta e cheia, fă un monstru pentru care jucătorul trebuie să adopte o anumită strategie să-l bată și ai un monstru memorabil și un gameplay care te ține în priză. Ideea este să implici jucătorul în jocul tău. Așa aici trebuie să țințești cu laserele acelea extremitățile monștrilor. Și dacă le împuști un braț sau o coadă te atacă și fără ea.

Aș mai spune că au știut să împartă jocul pe secțiuni unde nu se simte așa artificial tranziția de la acum explorăm, acum ne batem, acum ne speriem si acum expozitie. De pildă primul fear avea problema asta unde puteai delimita clar unde trebuie să te sperii și unde să te bați. Și mi-a plăcut ideea cu zero gravity.

Dead space e un fel Castelul lui Dracula unde fie te sperii fie te bucuri de cum au realizat decor-ul și măștile. Nu-mi pare că producătorii au vrut să-l iei mege în serios la capitolul horror dovadă și ragdoll ridicol și stomp-ul lui Isaac la monștri (deși una s-ar putea să fi fost consecință a implementării sistemului de combat). Are câteva momente de body horror bune (Aici mă gândesc la leviathan și la tipii aceea prinși de pereți)
O vorba am doar pentru Dead Space : sa-l ia cucu' ! Au fost cateva jumpscares (bine ca n-am ales eu bine ora, la 12 noaptea, bezna, cu volumul prea tare pentru acea ora, si sare o oratanie din lift, dupa ce m-am uitat si acolo nu era nimic anterior, si mai ales dupa 3-4 minute de liniste deplina), eu zic ca le-a iesit si partea cu horror. Inca ma gandesc serios inainte de a-l incepe pe al doilea ...
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2328
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by cg1700 »

Eu l-am jucat pe al doilea si tot ce imi aduc aminte e ca m-a plictisit groaznic. Aproape de sfarsit ajunsesem sa fug de inamici fiindca nu mai aveam rabdare sa ma lupt cu ei.
Image
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

cg1700 wrote: 4 Feb 2019, 19:51 Eu l-am jucat pe al doilea si tot ce imi aduc aminte e ca m-a plictisit groaznic. Aproape de sfarsit ajunsesem sa fug de inamici fiindca nu mai aveam rabdare sa ma lupt cu ei.
Eu-l joc acum pe al doilea. Hai ca nu-i chiar așa, îmi place mult. Uite ce mișto au implementat ninja din half life :D

phpBB [video]


Dar nu-mi plac inamici aceea cu acid pe ei, mi se pare un reskin al necromorfilor obișnuiți. Deși probabil i-au băgat în joc fiindcă acum poți efectiv să-i omori pe monștri răi cu pumnii și stomp. :lol: Monștrii mor mult mai ușor dar găsești mai puține gloanțe și apar mult mai mulți so it evens out I guess.
User avatar
kensky
Pig Cop
Posts: 888
Joined: 2 Mar 2014, 17:20
Location: Lenevind™

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by kensky »

AM terminat cele 2 Metro weekendul trecut in asteptarea Exodus; uitasem cat de bune sunt, au fost spectaculoase pe alocuri, cu reshade arata foarte bine. Eventurile au fost captivante insa povestea in mare nu a prea fost interesanta in niciunul din ele. Am jucat stealth cat am putut, si nu de putine ori am ras cat de imbecil e AIul. Am incercat sa fiu si baiat bun dar n-am prins la niciunul endingul bun :lol: Din pacate, destul timp il petreci in party cu vreun npc, ce taie destul de mult din atmosfera.
Image
User avatar
Fular
Barbugiu înrăit
Posts: 1380
Joined: 14 Mar 2014, 23:13

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Fular »

Tocmai am dat gata A New Beginning: Final Cut. Puțin dezamăgit să fiu sincer: vizual e frumos, dar povestea lasă mult de dorit - ar fi fost decentă dacă nu te-ar fi lovit la fiecare 2-3 replici cu "the end is nye" și pentru o bună parte actorii fac o treabă execrabilă. Replicile par lipite împreună mai rău ca cele ale soldaților din Half-Life sau a ordinelor date echipei în Freedom Fighters.

Puzzle-urile sunt ușurele, dar tot m-am găsit în vreo două situații în care a trebuit să mă uit într-un walkthrough, pentru că făceam deja de mai bine de o oră pixel hunting, soluțiile mele fiind funcționale dacă găseam nenorocitele alea de cuburi de zahăr și șurubelul ăla din perete, inoportun așezate lângă mai multe chestii cu care puteai interacționa și de care puteai trece bine merci fără să le vezi. Am mai dat și de două bug-uri, din cauza cărora a trebuit să reiau o parte considerabilă a ultimelor capitole - la sfârșitul capitolului 6 nu puteam interacționa cu un anumit...ăm "obiect" și în capitolul 8 exact înainte de punctul culminant mi-a ieșit din joc. Ce-i drept, n-am mai fost nevoit să interacționez cu toți indivizii știind deja ce trebuie făcut. Cu alte cuvine corvoada nu mi-a fost prea mare.

6/10 - pretty meh
EpicTroll: Vrei să ştii părerea mea? Oamenii cu păreri ar trebui degrabă împărţiţi la zero.
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests