Cristan wrote: ↑21 Dec 2018, 17:01
Și eu am concediu până pe 7 ianuarie. Și cum nu plec nicăieri, voi da iama în backlog. Mi-am propus să încerc minim 1 joc nou în fiecare zi, asta pe lângă altele începute.
Nu m-am hotărât încă dacă îi voi zice „The Winter of Cristan
” sau „Cristan's Backlog Challenge”.
Ok, Iarna lui Cristan s-a terminat, dar eu de-abia acum am găsit timp să scriu despre ce-am jucat. Lucrurile nu au mers chiar conform planului. Pe de o parte m-am jucat mai puțin decât îmi propusesem, dar pe de altă parte am jucat MULT mai mult decât credeam. Principalul vinovat e Subnautica, care m-a prins în așa hal încât nu puteam să joc mai mult de o jumătate de oră dintr-un alt joc fără să mă gândesc „acum puteam să joc Subnautica”. Open-world-ul pe care mi-l planificasem era GTA V, dar such is life. Dar mi-am rezervat o zi în care am încercat mai multe jocuri și am mai strecurat și altele apoi, astfel încât, chiar dacă au fost puține jocurile pe care le-am jucat mai mult de o oră, una peste alta, a ieșit ok.
Genital Jousting - foarte mișto campania, amuzantă și deloc gay
N-am apucat s-o termin, dar plănuiesc, și n-am încercat încă multiplayer. Aici s-ar putea să fie mai dificil
Thunder Wolves - shooter arcade cu elicoptere, exact ce îmi închipuiam că o să fie. E bine făcut și distractiv, e practic un Desert Strike mai modern. Are și co-op, dar încă n-am încercat.
Hollow Knight - pe ăsta probabil că îl știe toată lumea, dar mi-a plăcut mult, l-am jucat cel mai mult dintre cele încercate și plănuiesc să-l mai joc. Foarte mișto atmosfera și gameplay-ul, și foarte precis controlul.
Forged Batallion - un RTS făcut de Petroglyph cu unități customizabile. Nu știam nimic despre el înainte să-l încep și m-a surprins când m-a pus încă de la început să creez o facțiune, fiindcă nu are unele predefinite. Și mai mult m-a surprins când n-am putut să trec nici de prima misiune pe dificultate Normal (2/4) - unitățile și clădirile sunt ușor de construit și AI-ul m-a copleșit inițial cu unități multe și rachete nucleare (da, jocul are super-arme), iar apoi când am mărit și eu ritmul am reușit să-l țin izolat, dar n-am putut să adun suficient de multe unități cât să-i distrug toată apărarea și baza. Arată fain jocul și unitățile și, ce să zic, poate trebuie să mai încerc și să schimb abordarea, dar cred că e potrivit mai degrabă pentru fanii Red Alert (eu n-am fost unul). Se pare însă că developmentul a fost abandonat, de asta a și ajuns la Very Negative reviews pe steam.
Immortal Redneck - roguelike shooter - intri într-o piramidă și treci din cameră în cameră încercând să ajungi la ultimul etaj al piramidei. Niveluri, arme și powerups random, cu „favoruri” de la zei ocazionale care schimbă radical câte o mecanică de joc. E și o componentă de progresie permanentă în joc - joci cu același personaj de fiecare dată, care învie dintr-un sarcofag, și are un arbore (la propriu) de progresie în care deblochezi abilități și crești atribute cu ajutorul banilor acumulați într-o rundă de joc. Partea de shooting e mișto, mi-a plăcut jocul, e bun pentru o sesiune scurtă.
Everything - l-am
recomandat și pe site, e o experiență deosebită și surprinzătoare. Nu e mult „joc” în el, dincolo de a te plimba și a schimba perspectivele din care joci și a asculta bucățile filozofice, dar merită.
Perfect Universe - e un puzzle platformer împărțit în 3 capitole, fiecare cu un gimmick diferit, dar toate se învârt în jurul gravitației. Nivelurile sunt mici și obții 1,2 sau 3 steluțe în funcție de cât de bine te descurci. Primul capitol/gimmick e un jump'n'run „clasic”, în care joci cu un om, cu diferența că gravitația în care alergi e mult mai scăzută și poți face și salturi în care aproape plutești. În al doilea capitol joci cu un fel de extraterestru cu 2 picioare și controlezi fiecare membru separat în genul lui QWOP, iar în al treilea controlezi o rachetuță, iar gameplay-ul e asemănător vechiului Lunar Lander. Nivelurile sunt scurte și exploatează din plin atât ideea de gravitație scăzută, cât și mecanica fiecărui capitol - de exemplu, în primul mod de joc, e un nivel în care ai mai mulți planetoizi, fiecare cu propria gravitație și trebuie să culegi steluțe din jurul fiecăruia apoi să sari către următorul corp. Iar pe lângă asta mai există un mod de joc multiplayer (inclusiv local) care are o colecție de mini-jocuri împărțite în alte 6 categorii, fiecare reprezentând un fel de sport bazat pe activitățile din modurile principale de joc - volei pe un planetoid, un fel de fotbal cu rachete (rocket league în care mașinuțele sunt rachete zero gravitație), mini-golf, curse de rachete, etc. Neașteptat de distractive toate modurile de joc (cu excepția celui QWOP-like, fuck that), iar stilul grafic e foarte interesant și potrivit. Recomand.
Crush Your Enemies - îl aveam pe wishlist și am văzut că l-a propus și joonior să-l jucăm la game nights. Nu l-am jucat prea mult, doar vreo 2 niveluri, dar e drăguțel, o strategie în porții mici.
Wasteland 2 - am zis să încerc și un joc mai mare, doar să văd cum e. Început + vreo 2 encounters, pare interesant, îmi plac atmosfera și modul de combat, m-aș vedea jucându-l mai mult dacă aș avea timp suficient.
NBA 2K17 - l-am instalat pentru local multiplayer. Nu prea am jucat jocuri de genul ăsta, cred că o singură dată am încercat un NBA demult de tot și cam atât. Mi s-a părut destul de complex, o grămadă de combinații de butoane, multe acțiuni care pot fi făcute doar în anumite momente, fiecare cu propriul buton pe care trebuie apăsat - când ești în atac, când ești în apărare, mâna care are mingea, mâna fără minge, coechipieri, etc. A durat aproape o oră doar să trecem prin tutorial și să facem un meci. Mi se pare mișto, dar mi se pare că necesită o investiție cam mare de timp ca să fie distractiv și să folosești o gamă mai mare de mișcări.
Castle Crashers - deși caut în general să încerc jocuri multiplayer local, iar ăsta e recomandat de multă lume, CC nu m-a atras niciodată ăsta. Am avut ocazia să-l încerc acum în vacanță - jucat în 4 - și mi-am confirmat părerea. E distractiv și amuzant, celorlalți le-a plăcut (dar numai eu eram gamer serios dintre ei, heh) și înțeleg de ce lumea pe net îl recomandă, dar mie mi s-a părut cam meh - nu mă atrage prea tare nici stilul grafic, nici gameplay-ul, nici umorul. Dar e bun de jucat cu oameni care se joacă doar ocazional.
Magicka 2 - jucat câteva misiuni din poveste în local coop, cu controller. E fain jocul, dar am dus dorul tastaturii. Nici primul mi s-a părut foarte ușor de jucat, dar era
mult mai ușor de jucat cu tastatura. Sunt multe combinații posibile și e greu să le ții minte și să le mai și execuți corect în timpul luptelor, dar cu controllerul e și mai dificil, așa că m-am rezumat doar la câteva vrăji mai simple și la „înviatul” celorlalți.
Subnautica - nu mai zic nimic despre ăsta, fuck it (glumesc, Subnautica, n-am vorbit serios). Mă apropii de 50 de ore jucate, dar și de finalul jocului. Superb!
Pyre - am scris despre ăsta la
Secret Santa. Am mai jucat de atunci, nu foarte mult e drept, dar o să mai joc. Îmi place în continuare, sportul ăla e interesant, iar grafic și muzical e superb.
Just look at this! And
listen to this!
Prey - am reușit să-l termin, într-un final. Început prin noiembrie și terminat în ianuarie. Chiar dacă jocul e scurt, am tras de mine să ajung la final. Nu m-a acaparat, dar dintr-un motiv anume nici nu mi-a venit să-l las. Mixed feelings about it - are o grămadă de idei interesante, dar exploatate destul de puțin. Nu știu cum să explic prea bine, este destul de variat și ca arme și ca momente de joc (
hubba hubba), dar pe de altă parte e și destul de monoton. Settingul e în același timp și
interesant și copleșitor prin scară, dar și plictisitor. Mecanicile sunt foarte interesante (mersul pe pereți, portalurile, joaca cu gravitația, vehiculele), dar pachetul pe ansamblu e insuficient de coerent și atractiv. Dar nu-mi pare rău că l-am jucat, și n-a durat decât vreo 10 ani de când l-am cumpărat până l-am activat. Plus că am avut ocazia să văd
uși-vagin (nu, nu se poate intra prin ele, dar uneori ies inamici de acolo) și niște
anus-sphincter-things.
Divinity 2 - like it a lot, dar încă nu m-am obișnuit pe de-a-ntregul cu sistemul de magical și physical armor. Înainte trebuia să țin evidența doar la vulnerabilități, acum trebuie să mă uit și la armuri și mi se pare mai greu la începutul luptelor până reușești să scazi una dintre armuri și abilitățile tale să înceapă să aibă efect propriu-zis. Poate nici n-am build-uri optime, dar în primul joc nu mi s-a părut o problemă, aici în schimb sunt momente în care n-am ce să fac cu câte un personaj pentru că nu am suficiente atacuri magice/fizice (sau sunt în cooldown) ca să acționez. Dar să văd mai încolo, poate după ce mai adun și alte abilități se mai deschide jocul. Altfel, în ce privește questurile și alegerile e mai bine făcut - îl joc în coop cu fii-mea și e mișto cum sunt făcute personajele, fiecare cu propria poveste și propriile opțiuni de dialog, am putea la fel de bine să jucăm separat. Mai avem puțin până terminăm cu prima zonă și per ansamblu e o experiență mai mișto decât primul joc (și ne-a plăcut și ăla foarte mult). Sunt curios cum o să fie mai departe.