AOE2 a fost un succes de amploare si inca mai e. Model vechi AAA. Numai varianta Steam a vandut peste 5 milioane de copii, dracu mai stie cat a vandut si originalul pana acum. Ce a dus la inchiderea Ensemble a fost AOE3, adica tocmai cand se facea timid trecerea spre modelul de azi cu cards cu progression system cu prostii; atat de mare succes a avut incat MIcrosoft a inchis ES...
Tocmai ca AOE4 (ziceai, MC, ca-s multe alternative, uite ca nu-s la RTS-uri) ar fi un mega-succes, ar intrece si SC2 lejer la vanzari, daca ar copia pur si simplu AOE2 la gameplay si features. Si sa mearga pe modelul vechi. E tot ce trebuie sa faca, e chiar atat de simplu, solutia e sub nasul lor. Dar nu, cel mai probabil va iesi o porcarie pe model nou si eventual ceva squad system ca final nail in the coffin from Relic. You heard it here first.
Si de fapt ce alternative am mai exact la multiplayer spre exemplu? Fara sa ma lovesc de cratesuri, sisteme de progresie, loadouts si mai stiu eu ce ca sa nu stau sa farmez ca un no-lifer de liceu? Adica ce joc cu masini am eu in care pot intra sa aleg sa joc pe orice traseu fara sa trebuiasca sa dau unlock si cu orice masina. Ce shooter am eu fara sistem de progresie sau loadouts? Ca aia cu UT4 vad ca s-au impotmolit. Va zic eu care-s exceptiile AAA care inca mai sunt populate si azi: CS:GO, dar care-i jocul cu cea mai cretina comunitate si ARMA3. Deci am doar ARMA3. Iar la genul meu preferat, RTS, am doar AOE2, COH1 (SC2 nu-i pe gustul meu) si eventual un Homeworld Remastered pe care nu-l joaca nimeni. M-am saturat sa ma joc aceleasi jocuri atatia ani.
Si la singleplayer mai apare un Hellblade, un Doom, un The last of Us 2... dar in rest si acolo e o voma cu cutscenes. Trebuie sa ma intorc de fiecare data la un BG2, la un H3 si mai stiu eu ce. Deci, da, mai raman doar indie games, iar pentru multiplayer nu e mai nimic.
TG wrote:tnt wrote:Am mai scris despre astea la topicul cu Battlefront 2. Sunt cazuri in care skinurile afecteaza gameplayul pt ca ajuta la camuflare. Asa e-n Battlefront 1 unde dai unlock la skin negru abia la level 50, skin ce iti ofera un avantaj foarte mare pe anumite harti, esti foarte greu de obervat. Am inteles ca la fel e sau va fi si in jocul ala cu nume hidos care a ajuns primul pe Steam. Kudos to TF2/Valve pentru ca au dat tonul la mai toate cacaturile astea (nu mai stiu cine a venit prima data si cu modelul de DLC, nu cumva AOE3?). Practic ce scrie in titlul threadului e motivul pt care m-am cam lasat de jocuri, e prea mult rahat ce trebuie inghitit, iar gamerii de azi sunt niste idioti pentru ca sustin un asemenea model.
Nu Valve au pornit asta, au pornit ei o groază de mizerii dar atât din fericire cât și din păcate, nu au reușit alții să o facă la fel de bine. Also, altul, lel. Dacă un skin afectează gameplay-ul, nu mai e cosmetic, ce-i așa greu de înțeles? Folosim termenul tocmai pentru a vorbi despre mizerii care nu au aport la joc, nu neapărat de skin-uri, căciulițe sau pantofiori.
Da, gamerii sunt idioți pentru că susțin un asemenea model. Că altfel totul ar fi bine, cât timp nu au micro-tranzacții e perfect ok să cumperi 15 CoD-uri și 10 Ass. Creed-uri. Asta nu poate fi decât bine pentru jocuri. La fel ca soluția de a te lăsa complet de jocuri, de parcă cele 3-4 studiouri mari ar fi reprezentative pentru mediu.
LE:
Trebuia să zică Stokkolm o dubioșenie. Model necomunist. Jesus.
I ain't got no more patience for this.
Nu, nu, ca asa s-a zis si la inceput: "stai bre, ca e doar cosmetic, nu afecteaza jocul, totul e ok". Dar cum le-ai deschizi usa putin la astia cu microtranzactiile lor sa intrebi una alta, cum forteaza usa larg deschisa cu ranga si dau de manivela la vaca aia pana la 11.
Si mizerii oricum sunt si cosmeticile ca idee, sau, ma rog, copilarii daca e sa o iau ca pe gumele turbo de care zice Stokk. Adica ori trebuie sa fii limitat ori copil ca sa te motiveze asa ceva. Bineinteles ca mare parte din target sunt tocmai copii sau semintari, deci eu ce as face ca publisher ca sa-mi castig respectul si astfel clientela numeroasa si fidela: le-as pune ca modding. Cine vrea AOE4 cu skinuri de gume turbo, sa viziteze workshopul. Ai de capul meu, numai cand ma gandesc ca or sa bage f probabil micro-tranzactii pe skinuri in AOE4 mi se intoarce stomacul pe dos.
Si, da, micro-tranzactiile mi se par cel mai mare rau, dupa care urmeaza DLCs si gameplay cu cutscenes cutscenes cutscenes-return to mission area a la COD.
De jucat nu ma las complet, cel putin deocamdata, dar am sa o fac foarte rar, din ce in ce mai rar.
In cocluzie si revenind la ce a mai zis Stokk cu faptul ca nu se facea destul profit. Pai piata de desfacere este mult mai mare acum si industria e si facilitata de accesibilitatea digital-download-storage. Normal ca inaitne aveau profituri mai mici pana se chinuiau sa distribuie CD-uri de colo colo si sa faca ceva reclama la piata extrem de restransa, fara mijloace precum YouTube si alte chestii. Mai era si pirateria in floare. Eu sunt de parere ca, daca s-ar reveni la titlurile AAA pe model vechi, ar face vanzari si mai mari. Pentru ca nu ai cum sa intreci calitatea in succes, calitate care atrage clientela, respect, fidelitate samd. Problema e ca mare parte din gamerii de azi sunt in general tineri si nu au idee cum a fost inainte, ei cred ca asa e un joc bun, cum sunt astea acum cu continut limitat samd. Sunt dezamagit de tine, Stokkolm, ca sustii asemenea practici la experienta ta in gaming. Nu este normal, este singura industrie care vine cu un asemenea model de jacmanit lumea si functioneaza.