Cel mai tare doare ca era o ocazie sa fiu si eu bagat in seama sa punem de-un lulz impreuna. Asa simt ca ma uit prin geam la altii care beau o bere impreuna si rad de mine.ola small dickie wrote:daca doare atat de tare
Ce urmează?
Re: Ce urmează?
Praise be to the muffalo tree.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ce urmează?
presimt ca o sa mai fie ocazii
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Re: Ce urmează?
Dădeam tag dacă știam cum Da la următorul acces de heităreală te invit. Da' vezi că e cu darFoxman wrote:Auzi bha Cioli, in gaura fantezisto-suprarealista unde am crescut eu era un obicei arhaic de a invita si persoana de care se face bascalie la bascalia in sine. Nu de alta, dar poate se apara, poate-ti da cum-back, sau poate doar se fastaceste pentru si mai multa bascalie. Altfel e doar mancat de cur si, pe bune, nu stiu ce ti-am facut eu, credeam ca suntem OK, vezi ca eu nu m-am luat de viata ta.ciolan wrote: Damn, sunt Foxman
Also, chill,că nu era cu răutate
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ce urmează?
TRIGGEREDMahdi wrote:formele „tradiționale” de gaming
Spoiler:
the secret geometry of chance
Re: Ce urmează?
Thread-ul ăsta e oficial parte din istorie. Cât va dăinui arhiva Wayback Machine, urmașii noștri se vor minuna de acuratețea profețiilor lui ola și vor încerca să deslușească tâlcul gâlcevei lui Foxman cu Ciolan.
O să îmi dau și eu cu părerea, mai în glumă, mai în serios:
O să îmi dau și eu cu părerea, mai în glumă, mai în serios:
- VR-ul e în mod clar una dintre tendințele principale. Totuși, mi se pare că mai e cale lungă până o să aibă un impact semnificativ asupra industriei. În momentul de față e în stadiul de moft la preț prohibitiv. Ca să depășească condiția asta, va trebui să devină mult mai accesibil unei mase largi de utilizatori și să ofere un conținut nemaivăzut, ceva care să te facă să spui „wow, trebuie să îmi cumpăr și eu drăcia asta, sigur nu o să se pună praful pe ea după 3 zile”. Încă nu s-a născut jocul revoluționar care să facă asta, dar cine știe ce se clocește acum în taină prin studiouri.
- Pariez pe o nouă generație de MMORPG-uri, dintre care unul le va eclipsa pe toate, precum WoW la vremea lui. Mă aștept să aibă un grad ridicat de libertate de acțiune și o componentă socială foarte pronunțată, ceva în genul videoului cu VRChat postat de mahri pe prima pagină. Dar asta nu cred că se va întâmpla în viitorul foarte apropiat - mă aștept să mai treacă cel puțin încă o generație de periferice VR ca așa ceva să pătrundă în mainstream.
- Genul adventure va avea un reviriment pe VR, sub forma unor experiențe imersive first person. Majoritatea nu vor avea complexitatea adventure-urilor old school, tinzând mai degrabă spre niște filme interactive. Apoi lumea se va plictisi de ele și va cere din nou sandbox-uri bășite.
- Jocurile așa cum le știm noi acum nu vor dispărea - vom avea și în 2035 platformere pixelate, rpg-uri old school, grand strategies și point & click-uri. Nu vor dispărea, pentru că publicul pentru ele nu va dispărea (încă). Unde este cerere, va fi mereu și ofertă. Nu va dispărea nici multiplayer-ul competitiv bazat pe mouse și tastatură.
REMEMBER CITADEL
Re: Ce urmează?
Quantum computers au fost cam ignorate lately, in favoarea VR, machine learning si alte buzzwords. Si eu cred ca sunt urmatorul salt major in ceea ce priveste computing-ul, dar adoptia lor va fi probabil foarte lenta, nu numai datorita limitarilor hardware, ci si a limitarilor software, mai exact programele pentru un calculator cuantic sunt total diferite de cele pentru un calculator obisnuit. E pretty much computing de la 0, implica un nou branch al computer science si obliga pe toata lumea sa regandeasca software-ul (incepand de la algoritmii de baza) existent.
Nu am citit prea multe despre subiect, dar am vazut cateva "planuri" in care se incearca sa se descrie conceptul de calculator cuantic general purpose. Nu stiu pe unde au ajuns sau daca e teoretic posibil, sau daca rezultatul va fi intr-adevar mai eficient decat un calculator clasic. So far, calculatoarele cuantice sunt bune la rezolvat un numar foarte redus de probleme bine definite, ceva super departe de ideea de a pune un procesor cuantic intr-un iPhone.
Nu am citit prea multe despre subiect, dar am vazut cateva "planuri" in care se incearca sa se descrie conceptul de calculator cuantic general purpose. Nu stiu pe unde au ajuns sau daca e teoretic posibil, sau daca rezultatul va fi intr-adevar mai eficient decat un calculator clasic. So far, calculatoarele cuantice sunt bune la rezolvat un numar foarte redus de probleme bine definite, ceva super departe de ideea de a pune un procesor cuantic intr-un iPhone.
Re: Ce urmează?
Lol. Cred ca o sa va invite Waaagh! pe toti sa-i dantuiti la nunta pana sa rezolve baietii calculatorul cuantic.
NO COVER. ALL MAN.
- DarthZombie
- Dremora Lord
- Posts: 4183
- Joined: 2 Mar 2014, 15:25
Re: Ce urmează?
VR in momentul de fata este de-a dreptul primitiv. Practic vorbim de un ecran lipit de fata utilizatorului, o pereche de casti si cam atat. Miscarea se face tot prin apasat butoane de pe o tastatura/controller, fie cu un motion controller fie prin point-and-teleport, din care fix zero adauga ceva la factorul imersiune. Nu mai spun ca nu exista nimic in materie de simt tactil sau olfactiv. Iar ca sa faci miscarea mai realista ai nevoie de ceva si mai voluminos precum se vede aici, iar tot amalgamul ala de benzi rulante nici macar nu ajuta cand vine vorba de sarit/catarat, asa ca nu-mi inchipui cand va putea un utilizator obisnuit sa aibe acces la o experienta VR completa si intr-un pachet care sa nu-i ocupe o incapere intreaga. Singurul caz in care VR este pe bune e pentru simulatoarele auto cu scaun care se zgaltaie in functie de miscarea masinii, deci in sensul asta all's good.
Re: Ce urmează?
Da, e mort deja.
- McWilliams
- Self-righteous bastard
- Posts: 4601
- Joined: 2 Mar 2014, 17:23
- Location: Galati
- Contact:
Re: Ce urmează?
There was a time when people thought of smart-glasses as the next best shit. Ca o sa poti sa te uiti la stiri, sa-ti consulti contul bancar, sa spargi doua caramizi in [random_name_crush_saga] sa stabilesti intalniri si sa faci pie-charts doar din ochelari, permitand mainilor sa fie libere pentru activitati mai pamanesti (gen masturbarea). Si ochelarii nu ar fi singura versiune de "I have an idea - we be rich!". Acum vad ca e la moda cu smart-watch si/sau smart-bracer. Well isn't that cute? BUT IT'S WRONG!
VR is the future much in the same way Bitcoin is the future. Teoria este buna, solida si utilizabila. Si este foarte probabil ca niste oameni care au atat creier, cat si bun-simt sa scoata ceva foarte folositor din ele, adaptat la ce exista si aplicat in mod corect. Insa pana acolo, drumul o sa fie pavat cu cazuri din categoria "South Sea Comp." (sau, na, pentru astia mai batrani si/sau mai putin cititi, Caritas/FNI). Sa n-o dam in predici tembele ca "VR/bitcoin is gonna change the world as we know it. everything you know is not gonna be same. everything you know is gonna be different", ca e plin internetul de profeti.
Inapoi la jocuri video, cred ca o sa reapara o nisa de genul "Tex Murphy" pentru VR. Nu stiu daca sa le zic jocuri video sau o forma mai complexa de media, insa imi imaginez ca fidelitatea grafica crescuta o sa ajute la revenirea in-game cut-scenes (sau scenes cu minor gameplay in-between). Acum, na, poate vor fi adventure games, poate vor fi filme Nshpe-D (unde Nshpe depaseste numarul de dimensiuni cunoscute omului in prezent). Iar daca VR-ul da chix cu jocurile video, i-as da dreptate lui TotalBiscuit care opina ca poate exista un viitor in transmisii live, de tip pay-per-view, pentru evenimente gen SuperBowl, gale de box/wrestling etc., unde niste camere bine plasate iti pot oferi iluzia ca esti in primul rand la acel event, desi tu iti pastrezi dosul pe traditionala canapea. Adica sunt deja tampiti care dau mii/zeci de mii de euro/dolari ca sa fie in primul rand la random event, asa ca si-ar permite si hardware-ul VR-ului, si ar servi ca baza de clienti pentru acest tip de serviciu (streaming, basically).
Iar jocurile, drept cadru general, le vad ducandu-se pe ruta ocolitoare a "live services". Adica o mizerie la lansare, care va primi modificari constante pe parcursul vietii, tinuta in viata atat timp cat se atinge cota de profit dorita. Cum deja exista impamantenita notiunea de "series/saga/franchise" pentru jocuri triple A (ca sunt clasicele jocuri sportive cu NBA, NHL, Madden, FIFA, NASCAR etc., ca sunt "clasicele" AssCreed, FarCry, Call of Duty, Battlefield etc.), nu va fi greu sa transforme jocurile in "sezoane" (ca in LoL sau DotA). Diferenta majora fiind ca o sa ceara up-front fee pentru joc (minim 60 EUR/USD, ca jocurile sunt scumpe, evident), cu toate versiunile de la lansare (vanilla/classic, gold, silver, platinum, ultimate, legendary, final etc. edition), cu micro-transactions, loot-boxes, DLCs, the works. Si fiecare "sezon" nou va putea fi un upgrade la game engine sau un update la gameplay sau o noua felie de content s.a.m.d. Pentru ca timpul si/sau banii sunt o resursa limitata, o sa ajungi sa-ti alegi un joc-doua-trei si o sa ramai agatat de alegerile tale prin prisma "am investit atat de mult timp si/sau bani in el - NU POT SA MA OPRESC CHIAR ACUM!".
Just like the abused wife - abusive husband relationship I have with Paradox: I would play other games, but I just can't throw away 500+ hours and 100+ euros down the Mesozoic tar pits. I'm too old to find someone new. And the husband does provide for me... for a fee.
VR is the future much in the same way Bitcoin is the future. Teoria este buna, solida si utilizabila. Si este foarte probabil ca niste oameni care au atat creier, cat si bun-simt sa scoata ceva foarte folositor din ele, adaptat la ce exista si aplicat in mod corect. Insa pana acolo, drumul o sa fie pavat cu cazuri din categoria "South Sea Comp." (sau, na, pentru astia mai batrani si/sau mai putin cititi, Caritas/FNI). Sa n-o dam in predici tembele ca "VR/bitcoin is gonna change the world as we know it. everything you know is not gonna be same. everything you know is gonna be different", ca e plin internetul de profeti.
Inapoi la jocuri video, cred ca o sa reapara o nisa de genul "Tex Murphy" pentru VR. Nu stiu daca sa le zic jocuri video sau o forma mai complexa de media, insa imi imaginez ca fidelitatea grafica crescuta o sa ajute la revenirea in-game cut-scenes (sau scenes cu minor gameplay in-between). Acum, na, poate vor fi adventure games, poate vor fi filme Nshpe-D (unde Nshpe depaseste numarul de dimensiuni cunoscute omului in prezent). Iar daca VR-ul da chix cu jocurile video, i-as da dreptate lui TotalBiscuit care opina ca poate exista un viitor in transmisii live, de tip pay-per-view, pentru evenimente gen SuperBowl, gale de box/wrestling etc., unde niste camere bine plasate iti pot oferi iluzia ca esti in primul rand la acel event, desi tu iti pastrezi dosul pe traditionala canapea. Adica sunt deja tampiti care dau mii/zeci de mii de euro/dolari ca sa fie in primul rand la random event, asa ca si-ar permite si hardware-ul VR-ului, si ar servi ca baza de clienti pentru acest tip de serviciu (streaming, basically).
Iar jocurile, drept cadru general, le vad ducandu-se pe ruta ocolitoare a "live services". Adica o mizerie la lansare, care va primi modificari constante pe parcursul vietii, tinuta in viata atat timp cat se atinge cota de profit dorita. Cum deja exista impamantenita notiunea de "series/saga/franchise" pentru jocuri triple A (ca sunt clasicele jocuri sportive cu NBA, NHL, Madden, FIFA, NASCAR etc., ca sunt "clasicele" AssCreed, FarCry, Call of Duty, Battlefield etc.), nu va fi greu sa transforme jocurile in "sezoane" (ca in LoL sau DotA). Diferenta majora fiind ca o sa ceara up-front fee pentru joc (minim 60 EUR/USD, ca jocurile sunt scumpe, evident), cu toate versiunile de la lansare (vanilla/classic, gold, silver, platinum, ultimate, legendary, final etc. edition), cu micro-transactions, loot-boxes, DLCs, the works. Si fiecare "sezon" nou va putea fi un upgrade la game engine sau un update la gameplay sau o noua felie de content s.a.m.d. Pentru ca timpul si/sau banii sunt o resursa limitata, o sa ajungi sa-ti alegi un joc-doua-trei si o sa ramai agatat de alegerile tale prin prisma "am investit atat de mult timp si/sau bani in el - NU POT SA MA OPRESC CHIAR ACUM!".
Just like the abused wife - abusive husband relationship I have with Paradox: I would play other games, but I just can't throw away 500+ hours and 100+ euros down the Mesozoic tar pits. I'm too old to find someone new. And the husband does provide for me... for a fee.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
Re: Ce urmează?
VR ar fi tare doar dacă-l combini cu două sau mai multe camere video HD montate pe cap. Poți să mergi pe stradă (teoretic, nu săriți) dar să schimbi mediul înconjurător în ce vrei tu. De exemplu blocurile în cascade cântătoare. Iar oamenii să fie toți niște câini turbați, cu excepția cunoscuților sau celor care trec analiza înzestrării cu frumos.
the secret geometry of chance
Re: Ce urmează?
https://www.techradar.com/news/magic-leap-one
Magic Leap one se lansează anul acesta. Mă întreb dacă va fi mai bun decât Hololens.
Magic Leap one se lansează anul acesta. Mă întreb dacă va fi mai bun decât Hololens.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ce urmează?
"Moss - Big things can come in little packages, like the abundant charm of this short but sweet PlayStation VR exclusive action-adventure."
"Immerses you in its world in a way even few other VR titles have managed"
https://adventuregamers.com/articles/view/34791
The Devil Awaits VR users - Supernatural indie thriller available on Gear VR and Android devices.
https://adventuregamers.com/news/view/34836
e mort
"Immerses you in its world in a way even few other VR titles have managed"
https://adventuregamers.com/articles/view/34791
The Devil Awaits VR users - Supernatural indie thriller available on Gear VR and Android devices.
https://adventuregamers.com/news/view/34836
e mort
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
- McWilliams
- Self-righteous bastard
- Posts: 4601
- Joined: 2 Mar 2014, 17:23
- Location: Galati
- Contact:
Re: Ce urmează?
Mai stie cineva ce s-a ales de tehnologia aia revolutionara a ochelarilor 3-D din carton, in trei culori, pentru "acasa"? E inca vie?
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
Re: Ce urmează?
VRul va trai vesnic in imaginatia noastra. Dar pana la Cixin avem generatia curenta care e
Insa nu stiu cum MMOurile se vor mai ridica de la pamant cu marii producatori foarte reticenti in a-si asuma orice risc de formula, iar intiativele crowd funded gen Camelot Unchained sau Start Citizen praf. Koreenii sunt prea fermieri asa ca cine mai ramane, Valve?
Eu tot astept noua generatie de MMOuri. Nu cred ca ar trebui neaparat sa fie bazata pe VR, desi un space-mmo puternic integrat social si bazat pe VR suna demential.Mahdi wrote: ↑30 Mar 2018, 14:02 [*] Pariez pe o nouă generație de MMORPG-uri, dintre care unul le va eclipsa pe toate, precum WoW la vremea lui. Mă aștept să aibă un grad ridicat de libertate de acțiune și o componentă socială foarte pronunțată, ceva în genul videoului cu VRChat postat de mahri pe prima pagină. Dar asta nu cred că se va întâmpla în viitorul foarte apropiat - mă aștept să mai treacă cel puțin încă o generație de periferice VR ca așa ceva să pătrundă în mainstream.
Insa nu stiu cum MMOurile se vor mai ridica de la pamant cu marii producatori foarte reticenti in a-si asuma orice risc de formula, iar intiativele crowd funded gen Camelot Unchained sau Start Citizen praf. Koreenii sunt prea fermieri asa ca cine mai ramane, Valve?
dump CHA
- McWilliams
- Self-righteous bastard
- Posts: 4601
- Joined: 2 Mar 2014, 17:23
- Location: Galati
- Contact:
Re: Ce urmează?
Live services. Crezi ca este greu sa transformi un "Assassins' Creed" sau un "Far Cry" in MMO? Deja exista ingredientele principale acolo de ceva vreme - grind, collectables, open-world map, level-up progression etc. Singura diferenta este ca, pana acum, nu s-a insistat pe multiplayer in ele. Pana acum.
Crezi ca este greu pentru Ubisoft, de ex, sa dea un ordin si toate seriile lor sa ia un viraj brusc pe strada "The Division"?
Crezi ca este greu pentru Ubisoft, de ex, sa dea un ordin si toate seriile lor sa ia un viraj brusc pe strada "The Division"?
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
Re: Ce urmează?
Eu as tinde sa cred ca tehnologia VR (sau cum se va numi atunci cand va fi dezvoltata si optimizata o versiune destul de stabila) va ajunge in viitor ca o extensie a monitorului, niste ochelari digitali ce pot reda si versiunea tridimensionala a unui joc video sau film atunci cand stai in fata PC-ului, dar inputul sa ramana tot de la tastatura si mouse, fara sa necesite miscare in mod real.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 35 guests