Ce urmează?
Ce urmează?
Mi-a venit ideea acestui topic după ce am descoperit o parte dintre profețiile de acum 16 ani ale userilor Level.
Cu prezentul știm cum stă treaba, online-ul a revoluționat tot. E adevărat, MMORPG-urile nu au rămas pe val cum se preconiza, dar în schimb suntem mult mai conectați ca oricând. Multiplayerul competitiv e în floare, iar single player-ul se transformă de multe ori în co-op. Internetul a revoluționat și modul de distribuție a jocurilor. Le cumpărăm mai ușor și mai ieftin ca oricând, dar de multe ori le cumpărăm și incomplet. Scena indie a explodat de mult și e deja suprasaturată. Cu siguranță nu ducem lipsă de jocuri în 2018, fie bune, fie proaste.
Dar nu un rezumat superficial al situației curente voiam să fac, ci să văd ce părere aveți despre viitorul jocurilor. Ce credeți că se va întâmpla în următorii 10 ani? Dar în 20? Va înlocui joaca în VR formele „tradiționale” de gaming? Se va juca ola Monkey Island cu o cască pe față? Va călări Waaagh însuși în fruntea armatelor sale în Rome Total War 9? Let's find out.
Cu prezentul știm cum stă treaba, online-ul a revoluționat tot. E adevărat, MMORPG-urile nu au rămas pe val cum se preconiza, dar în schimb suntem mult mai conectați ca oricând. Multiplayerul competitiv e în floare, iar single player-ul se transformă de multe ori în co-op. Internetul a revoluționat și modul de distribuție a jocurilor. Le cumpărăm mai ușor și mai ieftin ca oricând, dar de multe ori le cumpărăm și incomplet. Scena indie a explodat de mult și e deja suprasaturată. Cu siguranță nu ducem lipsă de jocuri în 2018, fie bune, fie proaste.
Dar nu un rezumat superficial al situației curente voiam să fac, ci să văd ce părere aveți despre viitorul jocurilor. Ce credeți că se va întâmpla în următorii 10 ani? Dar în 20? Va înlocui joaca în VR formele „tradiționale” de gaming? Se va juca ola Monkey Island cu o cască pe față? Va călări Waaagh însuși în fruntea armatelor sale în Rome Total War 9? Let's find out.
REMEMBER CITADEL
Re: Ce urmează?
RTS-urile vor reveni in prim-plan odata cu aparitia AOE4, dupa care, copiind acelasi model de intoarcere la origini, alte genuri de jocuri se vor duce nu in %$!& $#$@ , ci vor fi si ele poleite din nou cu calitatea infailibila de odininioara, culminand intr-un BG3 absolut mirific si un Heroes3 2 care va produce o explozie supernovica ce va arunca industria jocurilor in afara mediocritatii de astazi. Mediocritate din cenusa careia va renaste Looking Glass Studios, the new old God.
Re: Ce urmează?
Era in season pass!
Re: Ce urmează?
The moon shall be tinged with blood.
The sun shall be obscured.
The earth shall be covered by waters,
And the brilliant stars shall fall from their sanctuaries in the heavens.
Fire and smoke shall rise up until they reach the very skies.
The sun shall be obscured.
The earth shall be covered by waters,
And the brilliant stars shall fall from their sanctuaries in the heavens.
Fire and smoke shall rise up until they reach the very skies.
NO COVER. ALL MAN.
Re: Ce urmează?
Cred că o combinație între inteligența artificială (rețele neurale) și realitate virtuala este viitorul în jocuri. Imaginati-va cum ar fi un personaj de RPG daca ar fi oarecum conștient.
Iar în legătură cu Realitatea Virtuala, va deveni din ce in ce mai accesibilă și va strânge din ce in ce mai multi adepti. De exemplu, popularitatea jocului VR Chat a crescut foarte mult, într-un timp foarte scurt, in mare parte datorita streamerilor și memelor. Deși jocul se poate juca și fără echipament VR, mulți oameni sunt deciși să facă tranziția la realitatea virtuală, pentru o experiența mai imersiva.
Planetele generate procedural sunt de asemenea ceva de viitor. Nu vorbesc de No Man's Sky, ci de Star Citizen. In ultimul demo au arătat planete și orașe generate procedural, cu tot cu interioare. Și Beyond Good and Evil 2 va folosi aceasta tehnologie. Desigur, exista și părți negative: dezvoltarea planetelor procedurale costa mult. Mass Effect Andromeda a eșuat datorita alocării resurselor pentru acestea.
Re: Ce urmează?
Un viitor probabil destul de indepartat ce zici tu, pana una alta e complet nepractic sa folosesti retele neuronale in jocuri, din motiv ca procesul de invatare este foarte lent.
Astea-s niste date scoase din cur, dar o retea sofisticata care face ceva aparent simplu gen sa recunoasca persoane in poze, ar putea avea nevoie de saptamani de training continuu (si refinement pe parcurs) ca sa ajunga la niste rezultate somewhat decente.
Acum imagineaza-ti training pentru ceva gen un personaj de joc *constient*, care sa reactioneze la orice se intampla in jur. Si acum imagineaza-ti ca training-ul trebuie posibil reluat cand se descopera si repara bug-uri sau cand designer-ul nu vrea un anumit comportament in joc. Din nou scos din cur, dar la cat de repede se "itereaza" in gamedev, cred ca s-ar pierde 100 de ani doar reantrenand retele
Yea, mai avem de asteptat pentru asta
LE: Short explanation pt background a ce am zis mai sus - o retea neuronala are nevoie de training inainte sa poata rezolva o problema reala, procesul e destul de simplu ca si concept, ii arati retelei 10000000 de probleme gata rezolvate, si el va deduce raspunsul la o problema noua pe baza a ce i-ai aratat deja.
Astea-s niste date scoase din cur, dar o retea sofisticata care face ceva aparent simplu gen sa recunoasca persoane in poze, ar putea avea nevoie de saptamani de training continuu (si refinement pe parcurs) ca sa ajunga la niste rezultate somewhat decente.
Acum imagineaza-ti training pentru ceva gen un personaj de joc *constient*, care sa reactioneze la orice se intampla in jur. Si acum imagineaza-ti ca training-ul trebuie posibil reluat cand se descopera si repara bug-uri sau cand designer-ul nu vrea un anumit comportament in joc. Din nou scos din cur, dar la cat de repede se "itereaza" in gamedev, cred ca s-ar pierde 100 de ani doar reantrenand retele
Yea, mai avem de asteptat pentru asta
LE: Short explanation pt background a ce am zis mai sus - o retea neuronala are nevoie de training inainte sa poata rezolva o problema reala, procesul e destul de simplu ca si concept, ii arati retelei 10000000 de probleme gata rezolvate, si el va deduce raspunsul la o problema noua pe baza a ce i-ai aratat deja.
- Ferrrrrrrrrdinand
- al IX-lea
- Posts: 3303
- Joined: 18 Sep 2016, 22:09
Re: Ce urmează?
Imagine what great hentai characters could be born like that. They become smarter after each session until...
L.E: Patrunjel, a facut CGP Grey un video de curand apropo de asta:
L.E: Patrunjel, a facut CGP Grey un video de curand apropo de asta:
Re: Ce urmează?
VR-ul va fi folosit să-ți vîre reclama direct în creier, iar AI-ul ăla avansat despre care toți cred că va fi pus la treabă în folosul tău, de fapt va selecta reclamele pe care ți le vîră VR-ul direct în creier. Asta cînd nu va încerca să-ți vîndă un Rolex fals.
Damn, sunt Foxman
Damn, sunt Foxman
- joonior_bmf
- Gravity e un film misto
- Posts: 6549
- Joined: 3 Mar 2014, 18:32
- Contact:
Re: Ce urmează?
Realitatea augmentata se va raspandi din ce in ce mai mult. Candva, in urmatorul deceniu, va avea loc un breakthrough in tehnologia holografica. Tot pe atunci va incepe Sony sa permita cross-platform play (dar nu si pentru titlurile exclusive ofc). 2019: CP2077, Source 2, UT4, Disney buys EA.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ce urmează?
Alo, citeste cineva firimituri de pe wayback pe forumul asta nesalvat pe nicaieri si pierdut pt eternitate? Ok. Cititi asta: in 2039 genul adventure va fi iar principalul gen in industrie, va prelua iar carma revolutiei si inovatiei si va rupe iar baraka. Va da iar cu momente de neuitat in popor. Ca in vremurile sierra si lucasarts.
A si gog va dainui si va continua cu drm free si peste 30 de ani. Da da
Ola profetu out, va salut din 2018
A si gog va dainui si va continua cu drm free si peste 30 de ani. Da da
Ola profetu out, va salut din 2018
Last edited by ola small dickie on 16 Jan 2018, 20:00, edited 1 time in total.
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Re: Ce urmează?
Cum va arata jurnalismul de jocuri in 10 ani? Imagineaza-ti cum ar fi sa mergi la chioscul de ziare si in locul unei reviste traditionale sa primesti niste coperti, care odata ce le dechizi proiecteaza o holograma 3D cu un robot de genul asta care recita articolele scrise de jurnalisti. Wow! Pare greu de necrezut acum cat de departe va ajunge tehnologia.
Sau alta idee, cu abonamentele mobile cu minute nelimitate in retea fiind tot mai comune, companiile de telecom se vor parteneria cu cei mai straluciti dezvoltatori de jocuri din industrie pentru a ne oferi RPG-uri cu adevarat online, in care fiecare NPC din lumea jocului e o persoana reala, iar cand vrei sa porti un dialog cu alt jucator, trebuie doar sa-i gasesti username-ul in cartea de telefoane cu care vine livrat jocul, il suni, si porti o conversatie ca si cum ai fi in lumea reala. E atat de simplu. Nivelul de imersiune te da pe spate.
De asemenea cred ca magazinele de jocuri fizice vor avea o revenire in forta, o sa vedem Valve store, EA store, Ubi store, Blizzard store pe la mall-urile din orasele mai mari din Romania. Bineinteles jocurile in sine vor fi distribuite tot digital, dar la locatiile astea o sa ai slot machines la care ai sansa sa castigi skin-uri si sa deblochezi arme si personaje noi.
Sau alta idee, cu abonamentele mobile cu minute nelimitate in retea fiind tot mai comune, companiile de telecom se vor parteneria cu cei mai straluciti dezvoltatori de jocuri din industrie pentru a ne oferi RPG-uri cu adevarat online, in care fiecare NPC din lumea jocului e o persoana reala, iar cand vrei sa porti un dialog cu alt jucator, trebuie doar sa-i gasesti username-ul in cartea de telefoane cu care vine livrat jocul, il suni, si porti o conversatie ca si cum ai fi in lumea reala. E atat de simplu. Nivelul de imersiune te da pe spate.
De asemenea cred ca magazinele de jocuri fizice vor avea o revenire in forta, o sa vedem Valve store, EA store, Ubi store, Blizzard store pe la mall-urile din orasele mai mari din Romania. Bineinteles jocurile in sine vor fi distribuite tot digital, dar la locatiile astea o sa ai slot machines la care ai sansa sa castigi skin-uri si sa deblochezi arme si personaje noi.
Last edited by Stokkolm on 16 Jan 2018, 20:02, edited 1 time in total.
Re: Ce urmează?
Hey, that's not so bad, pe desktop folosesc adblock dar pe mobile primesc de la goagal legit reclame care ma intereseaza. Foarte des las reclamele de pe youtube sa mearga pentru ca-s curios care-i faza cu ele. Prima oara, dup-aia le skipuiesc cand se repeta, evident. Am si folosit cateva produse de care am aflat din reclamele de pe youtube/random sites cu ads de la google.ciolan wrote:VR-ul va fi folosit să-ți vîre reclama direct în creier, iar AI-ul ăla avansat despre care toți cred că va fi pus la treabă în folosul tău, de fapt va selecta reclamele pe care ți le vîră VR-ul direct în creier. Asta cînd nu va încerca să-ți vîndă un Rolex fals.
Damn, sunt Foxman
Daca tot tre sa avem reclame, nu as vrea sa nu fie AI & knowledge driven.
Re: Ce urmează?
VR. Am mai zis-o și o repet, într-o formă sau alta e următorul pas în jocuri, după părerea mea. Nu cred însă în teorii bombastice, cred că principala manifestare a ”marelui pas” va fi destul de timidă în realitate, un plus mare de imersiune care va schimba modul în care privim jocurile.
It actually takes very little to make a huge difference.
It actually takes very little to make a huge difference.
Re: Ce urmează?
joonior_bmf wrote:Realitatea augmentata se va raspandi din ce in ce mai mult. Candva, in urmatorul deceniu, va avea loc un breakthrough in tehnologia holografica. Tot pe atunci va incepe Sony sa permita cross-platform play (dar nu si pentru titlurile exclusive ofc). 2019: CP2077, Source 2, UT4, Disney buys EA.
Oare este legit sau fake ?
Re: Ce urmează?
urmeaza mult mai multe remake-uri si console vechi reactualizate. Industria vrea banii copiilor de ieri.
- DarthZombie
- Dremora Lord
- Posts: 4183
- Joined: 2 Mar 2014, 15:25
Re: Ce urmează?
Spoiler for de ce cred ca esecul predictiei "MMORPG-urile vor domina gamingul" nu poate fi condamnat foarte tare:
Cred ca motivul principal pentru care MMORPG-urile nu au avut longevitatea preconizata este Wow, al carui succes a facut mult rau genului si care era absolut imposibil de preconizat. In general ezit sa arunc calificativul asta dar in cazul lui nu am rezerve. Wow nu e primul joc care ia ingredientele genului sau, le reduce la absurd si da impresia ca valoreaza mai mult decat suma partilor sale cu rezultatul final intr-un succes covarsitor si competitie care incearca sa copieze reteta si sa esueze lamentabil. Jocuri precum CoD, Diablo sau Oblivion sunt exemple care au realizat lucruri similare dar diferenta consta in faptul ca genurile lor erau mai mature si cu o directie relativ bine definita. CoD nu a fost primul FPS care sa fie jucat in draci si metodele sale nu erau singurele care au dat roade dpdv al popularitatii produsului final, idem pentru Starcraft, Diablo sau Oblivion vis-a-vis de genul RTS sau RPG. Da, au fost destule jocuri din astea trei genuri care incercau sa faca ce-au facut si ele dar au existat si destule exemple pozitive de jocuri foarte bune care si-au castigat aprecierea avand o abordare diferita.
In schimb Wow a intrat intr-un gen care abia incepuse sa prinda aripi, fie din cauza accesului la conexiune de internet stabila fie din cauza ca studiourile inca erau in stadiul de trantit tot soiul de chestii in ghiveci in speranta ca ceva-ceva o prinde. Nu aveai un Doom, un Quake, un Unreal, Red Alert, Age of Empires, Morrowind, Baldur's Gate sau mai stiu eu ce alte exemple de jocuri care sa ofere genului MMORPG o baza solida de fani. Si uite asa Blizzard a facut ce stie Blizzard mai bine si a creat un joc care a spulberat competitia intr-un asemenea hal incat doar nebunii au mai avut curaj sa le faca concurenta. Cine stie cate idei inovatoare n-au fost concepute si puse in aplicare pentru ca studiourile nu aveau fondurile pentru a tine piept lui Blizzard si speranta ca pot face un joc care sa nu fie dead on arrival. Asa ca am ajuns in acest moment in situatia in care singurele MMORPG-uri de pe piata sunt fie Wow, fie jocuri care abordeaza mecanicile de joc intr-un mod similar. Da, Wow este super popular, dar genul in sine are foarte mult de suferit pentru ca fie-ti place ce are Wow de oferit si doar la plictiseala joci altceva pana-ti trece si revii la Wow, fie nu si nu ai mare branza de alternative. Si uite asa in ciuda succesului fulminant a lui Wow, longevitatea popularitatii genului a avut de suferit, singura speranta este sa iasa la pensie jocul asta si studiourile sa prinda curaj sa vina cu idei care sa bage un suflu proaspat in acest gen.
In schimb Wow a intrat intr-un gen care abia incepuse sa prinda aripi, fie din cauza accesului la conexiune de internet stabila fie din cauza ca studiourile inca erau in stadiul de trantit tot soiul de chestii in ghiveci in speranta ca ceva-ceva o prinde. Nu aveai un Doom, un Quake, un Unreal, Red Alert, Age of Empires, Morrowind, Baldur's Gate sau mai stiu eu ce alte exemple de jocuri care sa ofere genului MMORPG o baza solida de fani. Si uite asa Blizzard a facut ce stie Blizzard mai bine si a creat un joc care a spulberat competitia intr-un asemenea hal incat doar nebunii au mai avut curaj sa le faca concurenta. Cine stie cate idei inovatoare n-au fost concepute si puse in aplicare pentru ca studiourile nu aveau fondurile pentru a tine piept lui Blizzard si speranta ca pot face un joc care sa nu fie dead on arrival. Asa ca am ajuns in acest moment in situatia in care singurele MMORPG-uri de pe piata sunt fie Wow, fie jocuri care abordeaza mecanicile de joc intr-un mod similar. Da, Wow este super popular, dar genul in sine are foarte mult de suferit pentru ca fie-ti place ce are Wow de oferit si doar la plictiseala joci altceva pana-ti trece si revii la Wow, fie nu si nu ai mare branza de alternative. Si uite asa in ciuda succesului fulminant a lui Wow, longevitatea popularitatii genului a avut de suferit, singura speranta este sa iasa la pensie jocul asta si studiourile sa prinda curaj sa vina cu idei care sa bage un suflu proaspat in acest gen.
Cat despre VR inteleg optimismul oamenilor dar cred ca este prea hyped. Tehnologia inca are limitari si nu cred ca vom putea vorbi de VR pe bune pana cand nu vom avea capacitatea de simulare tactila si olfactiva and that's a veeeery long way out. Mai devreme o sa apara o modalitate de a translata miscarile utilizatorului in cadrul jocului fara sa fie omul nevoit sa-si monteze un mastodont de device in camera cred, dar pana in 2030 nu cred ca o sa fie ceva care macar sa se apropie de a fi mainstream.
Deja stim ca AI-ul poate fi folosit pentru a baga reclame pe gat consumatorilor, se poate gasi lejer pe internet material de la diverse conferinte in care se discuta mai pe larg de asa ceva. Insa ce ma entuziasmeaza este cat potential poate avea machine learning-ul aplicat in jocuri. Posibil sa vedem lumi precum cele din Dwarf Fortress absolut eclipsate de un algoritm care chestii de jde ori mai complexe. Desigur, asta depinde si de momentul in care procesoarele cuantice vor fi accesibile publicului larg, dar asta-i alta poveste
- McWilliams
- Self-righteous bastard
- Posts: 4601
- Joined: 2 Mar 2014, 17:23
- Location: Galati
- Contact:
Re: Ce urmează?
Urmeaza sa putem plati pentru a avea early access la un trailer/teaser pentru un joc. Doar $4.99!
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
Re: Ce urmează?
E important acum si ca jocurile sa fie fun pt streaming. Iar jocurile multiplayer competitive au priza mai mare la streaming, sunt mai intense, mai imprevizibile si se mai si poate invata meserie daca te uiti. Ah, plus ca se poate paria pe ele, geez. La fel ca in cazul cand preferi un meci de fotbal fata de un documentar de pe Animal Planet. Parca Patrunjelu' postase ceva cu VR pe twitch... din pacate, acolo e viitorul pare-se.
Singura salvare e tocmai mediocritatea lor actuala si dorinta tot mai mare de juca goodies din alte vremuri, de unde si atatea remasteruri. PC-ul da semne destul de clare ca isi revine in gaming. Poate, poate, se implica si politicul peste loot-crates si alte alea si om vedea din nou calitate in jocuri.
Pe de alta parte, cam slabe sanse, nici devs talentati nu mai sunt, sau mai bine zis, intru totul implicati. Inainte toti developerii se implicau mai peste tot in procesul de productie, sau cel putin pe partea creativa si in play sessions, lucru ce-i ajuta ca intreg colectiv sa fie vizionari. Acum ai un 3D designer care face o roata; daca e intrebat de ce face roata nu stie, va zice sa-l intrebi pe altu din echipa de la alt compartiment, ca scopul rotii nu-i in atributiile lui. Si uite asa se duce proiectul la sfarsit pe linii clar marcate de baietii de sus.
Asadar, mda, preconizez ca o sa ma las de jocuri by then. tntexit-ul a inceput deja.
Singura salvare e tocmai mediocritatea lor actuala si dorinta tot mai mare de juca goodies din alte vremuri, de unde si atatea remasteruri. PC-ul da semne destul de clare ca isi revine in gaming. Poate, poate, se implica si politicul peste loot-crates si alte alea si om vedea din nou calitate in jocuri.
Pe de alta parte, cam slabe sanse, nici devs talentati nu mai sunt, sau mai bine zis, intru totul implicati. Inainte toti developerii se implicau mai peste tot in procesul de productie, sau cel putin pe partea creativa si in play sessions, lucru ce-i ajuta ca intreg colectiv sa fie vizionari. Acum ai un 3D designer care face o roata; daca e intrebat de ce face roata nu stie, va zice sa-l intrebi pe altu din echipa de la alt compartiment, ca scopul rotii nu-i in atributiile lui. Si uite asa se duce proiectul la sfarsit pe linii clar marcate de baietii de sus.
Asadar, mda, preconizez ca o sa ma las de jocuri by then. tntexit-ul a inceput deja.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 11 guests