Topicurile din anii trecuți: Pentru mine a fost un an încărcat. Din PC gamer master race am devenit posesorul a 3 console, iar backlogul mi-e mai umflat ca oricând. În mare am încercat să mai recuperez cu cele din anii trecuți (Hollow Knight, Bloodborne, Demon's Souls și multe altele), dar am apucat să pun mâna și pe destule jocuri lansate anul ăsta. Pe acestea le voi grupa după o metodă patentată de către Aron Biro pe al său blog de filme:
Jocurile musai
- Red Dead Redemption 2 - un joc open world care mi s-a părut mult mai digerabil decât altele construite pe această formulă. Poate a ajutat și faptul că îl joc doar în weekenduri și nu am atins un nivel de burnout. Are unul dintre cei mai cool protagoniști și mai puțin filler material ca Witcher 3. Și probabil cele mai frumoase peisaje redate într-un joc până acum.
- Dead Cells - un roguelite făcut ca la carte și unul dintre cele mai bune jocuri indie ieșite în ultimii ani. Perfect pentru jucat cu alții în hotseat, pe principiul "o moarte tu, o moarte eu".
- Ghost of a Tale - drăgălășenia șoricelului Tilo a fost cea care m-a determinat să fac acest impulse buy în ziua lansării jocului. Și n-am regretat. Este un joc de aventură și explorare făcut cu migală și dragoste. Abia așteptam să ies de la lucru, să mă întorc cu Tilo la cules de ciupercuțe sau la furat articole vestimentare pentru deghizări caraghioase.
- Pillars of Eternity 2 - un rpg cinstit, dar care joacă un pic cam safe (la fel ca PoE1) și nu reușește să iasă din umbra predecesorilor săi spirituali. M-a ținut lipit de monitor cât a durat dar tbh, deja am cam uitat tot ce s-a petrecut în el. Dar parcă a fost totuși mai bun ca primul.
- Into the Breach - un hibrid interesant de puzzle/strategy/roguelite, dar care nu mi-a reținut foarte mult timp atenția.
- Super Smash Bros Ultimate - probabil primul fighting game pe care l-am butonat (și încă îl butonez) atâtea ore. E fun, dar cred că menirea lui e să-l joci cu prietenii în aceeași cameră. E fun și în singleplayer și online, dar parcă n-are același farmec. De sărbători o să pun lumea la treabă.
- Super Mario Party - destul de fun, dar cam scump pentru ce oferă. Și neajunsul de la Super Smash Bros se amplifică aici, că ai nevoie musai de 2-3 prieteni disponibili pentru caterincă. Cei care au boardgames prin casă pe care se strânge praful știu cum e.
- Octopath Traveler - sau cum am descoperit că nu-s fan JRPG-uri. O să-i mai dau o șansă la un moment dat, dar dacă nu și nu, o să dau jocul la schimb pentru altceva.
- The Haunted Island - un adventure game cam stupizel, care măcar a costat puțin (și durează și mai puțin să-l parcurgi).
- Gray Dawn - versiunea românească de Amnesia este, cum mă așteptam, un melanj de elemente ok spre interesante cu elemente kitschoase/pășuniste sau foarte prost puse în practică. Un joc curajos, pentru jucători curajoși.