Despre jocuri
Re: Despre jocuri
A pus și zombie link la colecția de pe google docs pe topicul cu știri din industrie. Pentru cine n-are chef să parcurgă tot documentul, TechRaptor are un rezumat cu cele mai juicy dezvăluiri. De asemenea, i-au luat și un interviu lui Avellone după toată tărășenia.
Am urmărit cu amuzament și consternare derularea de mărturii și shitposting. Într-o săptămână de la primul post al lui Chris s-a postat pe threadul ăla mai mult decât s-a postat în 6 luni pe forumul nostru. Oricum, e un adevărat achievement să îl faci pe Avellone să-și iasă din pepeni; i-am mai urmărit activitatea pe forum și în general postează foarte cerebral și diplomat.
Tind să-i țin lui partea, chiar dacă din partea Obsidian nu s-a auzit nici musca momentan. Ce spune el se mulează destul de bine pe traiectoria Obsidian de la înființare până azi. De fiecare dată au găsit scuze credibile, dând vina pe presiunea publisher-ilor - vechiul clișeu al luptei dintre developerii pasionați și publisherii ahtiați de bani. De fapt, problema era chiar la ei în curte.
Pe de altă parte, Obsidian rezistă de 14 ani în industrie, deci poate că Urquhart nu e un CEO chiar atât de incompetent.
Am urmărit cu amuzament și consternare derularea de mărturii și shitposting. Într-o săptămână de la primul post al lui Chris s-a postat pe threadul ăla mai mult decât s-a postat în 6 luni pe forumul nostru. Oricum, e un adevărat achievement să îl faci pe Avellone să-și iasă din pepeni; i-am mai urmărit activitatea pe forum și în general postează foarte cerebral și diplomat.
Tind să-i țin lui partea, chiar dacă din partea Obsidian nu s-a auzit nici musca momentan. Ce spune el se mulează destul de bine pe traiectoria Obsidian de la înființare până azi. De fiecare dată au găsit scuze credibile, dând vina pe presiunea publisher-ilor - vechiul clișeu al luptei dintre developerii pasionați și publisherii ahtiați de bani. De fapt, problema era chiar la ei în curte.
Pe de altă parte, Obsidian rezistă de 14 ani în industrie, deci poate că Urquhart nu e un CEO chiar atât de incompetent.
REMEMBER CITADEL
Re: Despre jocuri
Meh, scuze credibile susținute cu tărie chiar de Avellone dacă îmi amintesc eu bine. Clișeul luptei dintre devs și publisheri nu e de desconsiderat, pentru că s-a văzut nu doar la Obsidian, ci și la alții. Larian printre ei.
Pe de altă parte, e și clișeul ”angajatului” nemulțumit, pentru că întotdeauna se ajunge să nu fie tratat corect, apoi auzim de downgrade-uri și chestii de genul. E aproximativ imposibil să determini ce s-a întâmplat când se reduce la he said, they said, din punctul meu de vedere. Dar modul în care s-au prezentat ultimele jocuri Obsidian e un exemplu concret că autonomia le-a făcut bine.
Re: Despre jocuri
Nu. Doar o spălare de rufe în public din care aflăm că practici dubioase de business există și la companii mai mici și mai cool, nu doar la EA și Activision. Nimic peste măsură de surprinzător.
Absolut. Am și eu ocazia să dau peste colegi de la firma unde lucrez, incapabili să vadă dincolo de felia pe care sunt alocați și veșnic nemulțumiți de deciziile superiorilor. Genul de Ghiță contra care se cramponează mereu în cele mai neimportante probleme. Și da, Avellone pare genul de developer care se simte mai confortabil într-un rol mai mic decât în cel de lead / manager. A se vedea activitatea lui de freelancer din ultimul timp.
Pe de altă parte, dacă o să parcurgi postările lui, o să vezi că mare parte din observații și critici sunt pertinente, și nu par să fie expresia unor nemulțumiri mioape. Avellone era totuși membru fondator și participa la întâlnirile owner-ilor - impresiile despre incompetența lui Feargus & co sunt la prima mână, nu doar niște bârfe care circulă prin birou între colegi overworked.
Dar da, nu vom putea ști niciodată ce s-a întâmplat cu adevărat. Reprezentanții Obsidian nu o să se bage niciodată în controversa asta, ar fi un suicid de PR. Încerc însă să-mi imaginez cum ar fi arătat PoE1 cu Ziets (of Mask of the Betrayer fame) ca lead writer sau fără presupusele ingerințe ale top management-ului în detaliile procesului de producție.
REMEMBER CITADEL
Re: Despre jocuri
Da. Typical mayfly behaviour.
NO COVER. ALL MAN.
Re: Despre jocuri
Uite de asta nu îmi place să fiu prea atent când se întâmplă lucruri de genul ăsta. Evident că la orice joc pe care l-am apreciat sau chiar la jocurile noastre de suflet, au existat în spate mizerii, manevre și oameni care nu au fost apreciați cum meritau sau au fost doar folosiți de alții. Fie că sunt Obsidian, Black Isle, Ion Storm, etc etc, sunt ferm convins că dacă s-ar săpa ar fi găsiți oameni de genul ăsta. Nu toți au popularitatea lui Avellone însă.
Dacă stau să mă gândesc la asta mi-e că își pierd din magie, e pur și simplu cursul normal pentru orice fel de echipă de oameni până la urmă, indiferent de domeniu. Mi se pare regratabil dar în situațiile astea nimeni nu e forțat să lucreze pentru cine nu vrea.
Dacă stau să mă gândesc la asta mi-e că își pierd din magie, e pur și simplu cursul normal pentru orice fel de echipă de oameni până la urmă, indiferent de domeniu. Mi se pare regratabil dar în situațiile astea nimeni nu e forțat să lucreze pentru cine nu vrea.
- DarthZombie
- Dremora Lord
- Posts: 4183
- Joined: 2 Mar 2014, 15:25
Re: Despre jocuri
Despre Evolve: https://www.reddit.com/r/mattcolville/c ... 81/evolve/
We built a team to make a world. When I came onboard the artists outnumbered the programmers.
Mi-ar fi plăcut jocul ăla.We believed we were making an alien world you were going to explore, and we intended to make it awesome. I can't even express the number of amazing creatures and behaviors we designed and implemented and then threw out because they were all a distraction.
That was the team we had. That team could have made a co-op game where four players explore an savage alien world
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
Out into the foggy street. Turn your collar up.
Re: Despre jocuri
Deci Monster Hunter cu world building mai bun? Ar fi fost excelent daca ar fi fost facut asa.
- Ferrrrrrrrrdinand
- al IX-lea
- Posts: 3303
- Joined: 18 Sep 2016, 22:09
Re: Despre jocuri
Quantic Dream patches over one of Detroit’s most emotional moments
SPOILER ^^
Cam ciudati fanii astia. I guess there's some aphorism to be stated here but I don't know
SPOILER ^^
Cam ciudati fanii astia. I guess there's some aphorism to be stated here but I don't know
Re: Despre jocuri
R.I.P. Naughty Dog, hello shitty political games (probabil are legătură şi cu Firea + Benoit Sokal = LOVE)
Spoiler:
the secret geometry of chance
Re: Despre jocuri
Ce au facut Naughty Dog?
Re: Despre jocuri
How Do You Make a Game?: A Look at Design Documents Throughout History
Throughout history, game creators have left valuable insights into their inspiration through these pieces that we collectively call ‘design documents’. From visualizations to project planning, from code to creativity, these paper and digital works are an art in and of themselves. Let’s take a look at how games were made through the decades via our scarce, but always fascinating remnants.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
Out into the foggy street. Turn your collar up.
Re: Despre jocuri
chiar weekend-ul trecut m-am uitat si eu la video-ul asta. LGR are multe retrospective bine documentate, va recomand sa mai frunzariti printre ele daca nu le-ati mai vazut.
Re: Despre jocuri
Are şi destule plictisitoare din păcate, mai ales pe partea de hardware.
BTW dubioşenii (e.g. Cultist Simulator), am dat de două RPG-uri tabletop mai deosebite, poate merită o citire
KULT - https://www.rpg.net/reviews/archive/13/13361.phtml
Unknown Armies - https://www.shutupandsitdown.com/rpg-re ... wn-armies/
BTW dubioşenii (e.g. Cultist Simulator), am dat de două RPG-uri tabletop mai deosebite, poate merită o citire
KULT - https://www.rpg.net/reviews/archive/13/13361.phtml
Unknown Armies - https://www.shutupandsitdown.com/rpg-re ... wn-armies/
the secret geometry of chance
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot] and 32 guests