Despre jocuri

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1272
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: Despre jocuri

Post by ne0lith »

The 25 Best Horror Games On PC
3. Pathologic

Pathologic is unique. It almost seems reductive to describe it as a horror game but if not horror then what? Set in a diseased town whose districts and major buildings are named after parts of a human body or biological functions and extractions, Pathologic doesn’t place the player character at the centre of things. You can move toward the centre of things, in an attempt to keep yourself alive or to discover the city’s secrets, but the game never panders to you.

The story of the city’s death takes place over twelve days and can be experienced from three different perspectives. Brilliantly constructed, the setting and story are among the most literate and intelligent in gaming, and that they can be experienced piecemeal is testament to Ice-Pick Lodge’s ability to exercise the unique qualities of the medium. It’s not an exaggeration to say that Pathologic advanced interactive storytelling in ways that few games ever have. Or at least it would have done if anyone had been paying attention, or had been able to emulate its finer qualities.

There are rough qualities as well. Combat is arduous and feels out of place, and the AI of assailants can lead to chases across the length and breadth of the city. Fortunately, Ice-Pick are working on a new version, with an entirely new translation, following a successful Kickstarter last year. Pathologic isn’t just one of the best horror games, it’s one of the best games. It’s a game about dissection and post-mortem dressed up as a survival horror RPG, and the time has come to revivify the corpse.
I fapped so hard to this.
"da" - chestrony, 2016
User avatar
stef
Hammer Haunt
Posts: 1071
Joined: 6 Mar 2014, 11:40
Location: Bucuresti

Re: Despre jocuri

Post by stef »

TaikoKaira wrote: Adevărat, dar tot e foarte dezamăgitor când te gândeşti că un joc ca ăsta e legat (chiar doar prin nume) de o franciză care a revoluționat într-o aşa măsură industria jocurilor. E ca un fel de batjocură şi aproape că pot pune pariu că mai mult de 50% din cei care au participat la producerea acelui Thief n-au jucat niciunul din creațiile originale (detaliu care se vede de la o poştă şi pe care îl consider anormal; recunosc, poate sunt eu absurdă sau bănuiesc greşit, dar îmi vine greu să cred altfel). Şi "în ultimul timp" e o perioadă cam lungă, având în vedere decursul producțiilor din anii '90 şi până în prezent.
Nu esti absurda, asa as crede si eu, ca e foarte probabil ca mai mult din 50% din dev team sa nu fi parcurs inainte trilogia Thief. Dar chiar daca ar fi fost printre ei si gigei care au incheiat titlurile anterioare sau chiar fani, nu ar fi avut ce sa faca daca functiile lor nu au jucat un rol important ca cele de conducere cu greutate si cu rol de decizie in directia spre care trebuia sa se indrepte productia. Noul Thief a fost zamislit si nascut mai mult pentru noul public tinta, noua generatie care nu a cunoscut ce inseamna un joc produs in anii '96-98, cat si pentru cei care nu au jucat acest titlu si nu au fost fani, etc.
Image
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TaikoKaira »

stef wrote: Nu esti absurda, asa as crede si eu, ca e foarte probabil ca mai mult din 50% din dev team sa nu fi parcurs inainte trilogia Thief. Dar chiar daca ar fi fost printre ei si gigei care au incheiat titlurile anterioare sau chiar fani, nu ar fi avut ce sa faca daca functiile lor nu au jucat un rol important ca cele de conducere cu greutate si cu rol de decizie in directia spre care trebuia sa se indrepte productia. Noul Thief a fost zamislit si nascut mai mult pentru noul public tinta, noua generatie care nu a cunoscut ce inseamna un joc produs in anii '96-98, cat si pentru cei care nu au jucat acest titlu si nu au fost fani, etc.
Da, ei nu au nici o vină, pe lângă asta, nu am avut intenția să-i judec pe ceilalți în mod direct. Ceea ce e cu adevărat în neregulă e tendința de astăzi a producătorilor să simplifice în mod absurd nivelul de greutate al jocurilor, că doar Doamne fereşte să ne punem noi, noua generație, capul la contribuție vreun pic. De ce să nu ne pună o linie în față care să ne ghideze pe oriunde şi noi doar s-o urmărim orbeşte? Că doar asta e adevărata "distracție" ce se cere.
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3053
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Despre jocuri

Post by MC »

Din pacate vanzarile dicteaza.
Daca se vinde ei fac.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by McWilliams »

You do realise, you old fags, that you won't live to play video games until 50, right? Ca atare, nicio campanie de marketing nu o sa vi se adreseze doar voua, ca sa nu zic in principal voua. Daca sunt 20 de ani distanta intre jocuri, asta cate generatii de "gameri" credeti ca inseamna?
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TaikoKaira »

McWilliams wrote:You do realise, you old fags, that you won't live to play video games until 50, right? Ca atare, nicio campanie de marketing nu o sa vi se adreseze doar voua, ca sa nu zic in principal voua. Daca sunt 20 de ani distanta intre jocuri, asta cate generatii de "gameri" credeti ca inseamna?
2? Şi aici nu e vorba de cui i se adresează ceva, că de exemplu eu, care nici nu eram născută când s-a lansat Thief: The Dark Project, pot să butonez fără probleme un joc aşa "bătrân" fără să mă plâng de grafică sau alte cele. E vorba de faptul că nu se mai lucrează aşa cu spor la jocuri cum se lucra acum 20 de ani când numărul oamenilor ce deținea un calculator era foarte restrâns şi cu atât mai puțini cei care alegeau să şi joace ceva pe acea maşinărie. Şi pe bună dreptate, în ziua de azi ți-e mult mai uşor să porneşti o afacere de genul şi să ai şi o rată destul de mare de succes, dacă ai un echipaj corespunzător şi ştii în ce direcție merge industria. De asta apar şi atât de multe creații indie pe piață, iar unele dintre ele ajung să fie chiar mai bune decât cele produse de marii coloşi şi asta doar datorită muncii, strădaniei şi dorinței de a-şi continua visul măreț. Cam asta cred că aveau şi vechile companii şi aceleaşi elemente enumerate fac diferența între produsele de pe vremea aceea şi cele de acum.
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by McWilliams »

Ce zici tu nu prea are corelatie, nu prea are logica si nu prea are altceva decat patos a la "imi place de AC Milan". De exemplu, intai zici "în ziua de azi ți-e mult mai uşor să porneşti o afacere de genul şi să ai şi o rată destul de mare de succes, dacă ai un echipaj corespunzător şi ştii în ce direcție merge industria", apoi o arzi cu " De asta apar şi atât de multe creații indie pe piață". Gigele, piata indie se dezvolta TOCMAI pentru ca nu merge cu turma. Pentru ca daca vrei cu turma, te poti angaja oricand - ca individ, ca studio, ca publisher etc. - la a face al Nshpelea sequel/prequel/reboot al serie A, B, C, D etc. si sa te pierzi in neant. Piata "indie" ar trebui sa atraga prin idei noi, care sa te scoata din melanjul de rahat vesnic rostogolit de "establishment". Indie, in mod ideal, este trend-setter - pentru ca isi asuma riscuri astfel incat sa fie vizibil. Prin opozitie, main-stream-ul trebuie sa fie cat mai safe, cat mai calculat, cat mai predictibil.

Revenind la ce intrebam mai devreme: cate persoane la 30-35-40 de ani (care sa se fi jucat Thief din anii '90) cunosti? Cati aloca bani pentru gaming? Ce cota de piata ocupa ei fata de restul categoriilor? O companie este datoare cu profit - unele pentru bunastarea actionarilor, altele direct pentru salariile angajatilor. Jocurile se fac pentru a se vinde, in cele mai multe dintre cazuri. Marketing-ul este cel care te impinge sa cumperi ceva pentru care nu erai, de la sine putere, decis. Acolo se duc banii - partea leului - din buget; nu pe timp acordat developer-ului pentru a juca versiunile precedente ale jocului, a intelege lumea, a capta feeling-ul etc. Ci pe marketing agresiv, pe banner-e cu pop-up pe site-uri, pe parteneriate cu vedete/lanturi de fast-food/reviste/Viagra, pe studii si analize ale unui grup ca sa intelegi ce vrea 74.59% din segmentul cutare etc. Ca atare, de ce ai avea pretentia ca jocul sa fie pe placul tau, daca cifrele au decis ca tu nu esti majoritar?

Stii ce au decis cifrele? Ca Candy Crush Saga face o caruta de bani. Fara ca developer-ul sa fi jucat Space Invaders acum Nshpe zeci de ani.

Edit: Cate generatii de console au existat in cei 20 de ani? Dar generatii de procesoare? Sau de placi video? Asta ca sa intelegi ca tu numeri in stilul tau, iar aia care fac jocurile si/sau fac hardware-ul pentru jocuri, numara in al lor?
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6090
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Mahdi »

TaikoKaira wrote:de exemplu eu, care nici nu eram născută când s-a lansat Thief: The Dark Project, pot să butonez fără probleme un joc aşa "bătrân" fără să mă plâng de grafică sau alte cele.
Aoleu, I feel so old now. :lol: Kudos to you, dar sper că realizezi că te încadrezi la excepții - nu-mi imaginez un segment însemnat din tânăra generație de gameri care să fie pasionat de astfel de jocuri. Nici n-o spun măcar la modul condescendent, cu idei preconcepute despre „tineretul din ziua de azi”. Am întâlnit destui și din generația mea care n-au jucat Thief la vremea lui și nici acum n-ar avea răbdare cu el, preferând urmași mai light, precum Dishonored. Jocul e un clasic cult - un Blade Runner, nu un Star Wars.

Din păcate însă, chiar este vorba de cui i se adresează ceva. Rezumând simplu demonstrația convolută a lui McWill, banul dictează - unde există buget AAA există și presiune să urmezi poteca bătătorită și lipsită de riscuri. Conceptul produsului nu mai e controlat de o mână de vizionari cu talent, ci trebuie mereu avizat de reprezentanții celui care bagă bani în el - totul se joacă safe, la cel mai jos numitor comun. Nimeni din ecuația asta nu e interesat să împingă mediul dincolo de limite pe cheltuiala proprie. Din păcate pentru dezvoltatorii lui Thief 4, jocul lor n-a ieșit nici old school, nici suficient de atractiv pentru publicul larg mai casual.

Nu e nimic personal, it's just business. Trebuie doar să recunoști și să eviți produsele care nu ți se adresează. Jocurile astea sunt echivalentul McDonalds, Thor Ragnarok sau 50 Shades of Grey. Eu nu voi da bani pe ultimul Thief, Assassin's Creed, Fallout 4 sau viitoarea megaproducție Blizzard pentru că m-am lămurit deja că nu sunt de nasul meu. Alții poate le apreciază, iar pentru ei se vor găsi mereu companii care să le ia banii.

S-a mai purtat discuția asta încă de pe vremea vechiului forum Level. Cred că subiectul se regăsește și în editoriale de la începuturile revistei - în plină „epocă de aur” a jocurilor, deci.
REMEMBER CITADEL
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4672
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

Mahdi wrote:Cred că subiectul se regăsește și în editoriale de la începuturile revistei - în plină „epocă de aur” a jocurilor, deci.
Ce-mi place mie vs ce le place altora? Pretty sure ca subiectul se regaseste in orice domeniu de la inceputul speciei umane incoace.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6090
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Mahdi »

Pătrunjelu' wrote:Ce-mi place mie vs ce le place altora?
Nu, "jocurile se comercializează, trăim Declinul, ce ne facem?"
REMEMBER CITADEL
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Despre jocuri

Post by DarthZombie »

Tin minte ca editorialul din decembrie '98 era o mare lamentare pe faptul ca apar numai sequel-uri si originalitatea este de domeniul trecutului. Destul de ironic ca anul respectiv este considerat in prezent ca fiind o epoca de aur pentru jocurile PC.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4672
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

Mahdi wrote: Nu, "jocurile se comercializează, trăim Declinul, ce ne facem?"
E acelasi lucru, fiecare individ isi contureaza preferintele pe parcursul copilariei si adolescentei, iar apoi pentru majoritatea devine foarte greu sa accepte altceva, more or less pentru ca e parte din firea umana sa respinga cel putin initial (sau mereu, pentru cei labelati "inchisi la minte") orice este predominant nefamiliar.

Jocurile s-au schimbat pe masura ce platformele au devenit accesibile tuturor, dar nici nu avea cum sa nu se intample asta, notiunea de industrie blocata in timp e nonsensica, mai ales in domeniul divertismentului. Publicul si industria divertismentului se modeleaza reciproc pe masura ce trece timpul.

Nici nu cred ca exista o alta industrie care sa treaca prin schimbari atat de drastice atat de des, ca industria divertismentului. Astept sugestii.

Really I mean o industrie in care trendurile sunt la ordinea zilei si expira mai repede decat margarina nici nu merita o discutie atat de serioasa privind realele sau inchipuite calitati inerente ale produselor in sine. Pana ajungi cu partenerul la un consens, deja au trecut 2 generatii de gameri peste voi si lumea joaca total altceva.

Prea nou si prea diferit e naspa, prea vechi si prea la fel e iar naspa. Solutia de mijloc combina familiarul cu noutatea, deci nu e dificil sa vezi de ce se schimba fata industriei asa de mult pe parcursul anilor. Fiecare noua generatie are propriul bagaj de lucruri familiare care-i plac, si lucruri nefamiliare pe care le respinge.

Acelasi motiv pentru care si gamerii din generatiile dinaintea noastra spuneau ca industria e doomed.

Da, exista exceptii ca TaikoKara, pentru ca in statistici de genul mereu exista outliers. Care se ignora, pentru ca daca vrei sa faci un produs popular exceptiile (suntem 7.6 miliarde de oameni pe glob) iti dau matematica peste cap si nu mai scoti nimic bun.
Last edited by Magicake on 1 Nov 2017, 23:51, edited 1 time in total.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by McWilliams »

I remember "ye good ol' times". Cand lumea se plangea ca seriile Call of Duty sau Medal of Honor au mai multi ani de existenta decat a avut WW2 de existenta. Cand seriile alea erau DOAR despre WW2. Acum, la lansarea "noului"/"ultimului" joc din serie, cei mai multi dintre cei care il vor cumpara si/sau catre care va fi orientat sunt tocmai cei care n-au prins altceva decat Modern Military Shooter cu chest-high walls, in-game cut-scenes si musai cate o nucleara detonata per joc. Pentru ei, WW2 este ceva NOU. Pentru producatori, ceva INOVATIV. Pentru finantatori, ceva RISCANT. It's like... we've gone full circle.

Edit:
Pătrunjelu' wrote:Nici nu cred ca exista o alta industrie care sa treaca prin schimbari atat de drastice atat de des, ca industria divertismentului. Astept sugestii.
Singura industrie care conteaza: cea a tehnicii militare/a armamentului. Aia se schimba constant, mereu, de cand omul a descoperit ca poti folosi o creanga de copac pentru a te debarasa de vecin si a-i lua muierea si banana.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4951
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TG »

I remember "ye good ol' times" când McWilliams avea cu totul altă părere despre chestiile astea și pornea lumea la o cruciadă împotriva studiourilor AAA, boicot, etc. Eu mi-am păstrat atitudinea, fiecare primește ce merită, nu mă interesează cu ce ai crescut, dacă nivelul tău e atât de jos încât accepți ce ți se bagă pe gât, atunci felicitări producătorilor, aș face exact la fel.

Și se știe că popularitatea și calitatea sunt invers proporționale, normal că există și aici excepții, dar cum a zis a zis și Pătrunjelu', astea se ignoră. Din fericire, ultimii ani au creat tot mai multe nișe, a devenit dacă nu profitabil atunci măcar sustainable să îți asumi și riscuri și eu sunt perfect mulțumit, am mai multe jocuri recente pe care vreau să le joc decât timp. What more do you need?
Pătrunjelu' wrote:Pana ajungi cu partenerul la un consens, deja au trecut 2 generatii de gameri peste voi si lumea joaca total altceva..
Și? De unde ideea că trebuie să ajungi la un consens? Nu e o întrunire diplomatică, this is not the war room. :lol:
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: Despre jocuri

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

TG wrote: Și se știe că popularitatea și calitatea sunt invers proporționale, normal că există și aici excepții, dar cum a zis a zis și Pătrunjelu', astea se ignoră. Din fericire, ultimii ani au creat tot mai multe nișe, a devenit dacă nu profitabil atunci măcar sustainable să îți asumi și riscuri și eu sunt perfect mulțumit, am mai multe jocuri recente pe care vreau să le joc decât timp. What more do you need?
Ce vrei sa spui? Sunt foarte multe jocuri bune si populare de pilda toate jocurile laudate din trecut precum P:T, SS2, F1&2, T12&3 sau de astazi, Diablo 3
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6090
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Mahdi »

Mamă, ce lovitură sub centură cu Diablo 3. :lol:

Vezi că în citat TG admite că există și excepții. Iar exemplele tale sunt jocuri bune (except D3), însă nu aș zice că sunt chiar din mainstream. Au fost și sunt populare într-un anumit segment de public, care acum face parte din nișele de care zice TG.
REMEMBER CITADEL
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4951
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TG »

P:T, SS2, F1&2, T12&3 au vândut la un loc cât a costat intro-ul D3. De fapt, unele dintre ele au dus la închiderea studiourilor, așa de populare au fost. Nota 3.

O excepție recentă e Witcher 3, pe care Mahdi a dat banii, deși e un AAA și mainstream as fuck. Dar la fel cum studiourile ignoră jucătorii și jucătorii ignoră jocurile, deci mulți îl vor băga în aceeași oală oricum. Avem și pe forum oldskooli din ăștia.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6090
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Mahdi »

CDProjekt e un caz ideal - o companie cu fonduri peste medie, dar care încă nu are un capital de popularitate suficient de semnificativ încât să-și permită să facă cash grab-uri nesimțite. Deocamdată joacă cartea companiei prietenoase și cool care ascultă de jucători, dar cine știe unde vor fi peste încă 2-3 jocuri de succes.
REMEMBER CITADEL
User avatar
sebas
Hammer Haunt
Posts: 1581
Joined: 2 Mar 2014, 15:50

Re: Despre jocuri

Post by sebas »

În orice hobby imediat ce ajungi la saturație ieși din mainstream și cauți senzații noi. Cam așa este și în jocuri, evident că după ce ai băgat 500 de ore în tower sandbox games ți se par că toate celelalte similare care apar sunt de rahat.

Obiectiv vorbind, sunt multe jocuri noi bune și foarte bune și nu foarte multe jocuri vechi care au îmbătrânit frumos. Și prin frumos nu mă refer la partea cosmetică, ci la pachetul complet. Există însă cu siguranță anumite genuri care au fost multă vreme prost reprezentate (FPS, RTS) sau chiar complet uitate (city buildere, blobbere). Dar și aici se fac progrese remarcabile de când cu kickstarter/unity.

edit.
CDProjekt e caz ideal și pentru că operează în Polonia, unde poți să faci mult mai multe cu un buget AAA.
dump CHA
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4951
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TG »

Mahdi wrote:CDProjekt e un caz ideal - o companie cu fonduri peste medie, dar care încă nu are un capital de popularitate suficient de semnificativ încât să-și permită să facă cash grab-uri nesimțite. Deocamdată joacă cartea companiei prietenoase și cool care ascultă de jucători, dar cine știe unde vor fi peste încă 2-3 jocuri de succes.
Da, dar aici nu mă refeream la companie, ci la joc. În rest, nu cred că e deloc așa acum (a fost până la W3), deja au un capital de popularitate mai mult decât suficient, ideea e dacă în urma analizelor pe care le fac decid că ar fi mai profitabil să facă cash grab-uri nesimțite. Asta ține și de player base și mai mulți factori (management, etc).

În ultimă instanță e și o chestie de competență. Toți fac cash grab-uri, dar unii se ascund mai bine și nu îți fut "experiența".

@sebas
Chestia e că te contrazici puțin. Mulți dintre cei care nu apreciază un joc recent nici măcar nu au jucat altele făcute în același stil, deci cum ar putea să fi ajuns la saturație? Am mai puțin de 20 de ore de Assasin's Creed. Îmi vine să vomit când văd gameplay din noua iterație a seriei, dar nu din prea mult consum, pentru că plm, nu e la fel cu mai nimic din ce am jucat (cel puțin nu ca ansamblu de elemente).

LE:
Dar obiectiv vorbind, chiar nu mi se par vremurile rele acum. Ce dacă se trezește vreun gigant să violeze o franciză? E destulă varietate, multe rețete vechi s-au reîmprospățit, ai de unde. Iar dacă ești prea bătrân și grumpy, le mai joci pe alea vechi o dată și te prefaci că sunt bune. Cum face Waaagh! cu Total War-urile.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests