Despre jocuri

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Cristan »

War Stories: Lord British created an ecology for Ultima Online, but no one saw it
When creating Ultima Online, Richard Garriott had grand dreams. He and Starr Long planned on implementing a virtual ecology into their massively multiplayer online role-playing game. It was an ambitious system, one that would have cows that graze and predators that eat herbivores. However, once the game went live a small problem had arisen...
What we discovered the moment the game went live was that players ran over the world like a swarm of ants that consumed every living thing as fast as it was possible to spawn it. They killed every creature, so as soon as a deer, or a rabbit, or a wolf showed up on the map, the nearest person to it killed it, skinned it, took its meat and took its hide instantaneously.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TaikoKaira »

Gaming addiction set to be recognised as a mental health disorder
The World Health Organisation (WHO) has for the first time, included "gaming disorder" in its list of mental health conditions in a draft of its 11th International Classification of Diseases guidelines, which will be published in 2018.

The WHO charactised a gaming disorder as a "pattern of persistent or recurrent gaming behaviour" both on or offline.
They are used by medical practitioners, including doctors and nurses in the 100 countries were WHO is recognised, to diagnose conditions and by researchers to categorize conditions. The inclusion of a disorder can shape national healthcare budgets and insurance policies.

This means that in the future, treatment for gaming disorders could be funded by the National Health Service, although there is not yet any guidance drawn up on how to treat this particular condition.
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

Numele era oricum un giveaway. The "addiction" part :lol:
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6090
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Mahdi »

REMEMBER CITADEL
User avatar
sebas
Hammer Haunt
Posts: 1581
Joined: 2 Mar 2014, 15:50

Re: Despre jocuri

Post by sebas »

Păi depinde strict de fiecare cum se întoarce într-un joc. Eu dacă m-aș întoarce la BG2 sperând să regăsesc copilăria care m-a făcut să petrec 45minute cheesing a lich, atunci evident că voi vi dezamăgit. Cast Spell Immunity: Abjuration you idiot!
dump CHA
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4951
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TG »

Păi da dar procentul e actually destul de mic, deci doar 40% au părerea aia. Eram cu impresia că sunt mai mulți. Până acum de fiecare dată când am rejucat un clasic am rămas cu păreri cel puțin la fel de bune sau chiar mai bune din multe puncte de vedere. Evident, nu am mai trecut prin aceleași emoții, dar am constatat cu bucurie că setul de valori din perioada respectivă nu mi se pare cu nimic mai prejos.

Un dialog cretin din Baldur's Gate se încadrează cu brio la cele de peak din ultimul Mass Effect.

Also, mișto ultima chestie postată de Mahdi.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Bogdan
Pig Cop
Posts: 713
Joined: 2 Mar 2014, 18:35

Re: Despre jocuri

Post by Bogdan »

Asta imi aduce aminte de poezia

Sat natal (Lucian Blaga)


După douăzeci de ani trec iarăşi pe-aceleaşi uliţi
unde-am fost prietenul mic al ţărînii din sat.
Port acum în mine febra eternităţii,
negru prundiş, eres vinovat.

Nimeni nu mă cunoaşte. Vîntul, el singur, sau plopul
de aur. Plop înălţat de-un fir nevăzut asemenea fusului.
Nedumirit turnul se va uita două ore în urma mea
pînă m-oi pierde din nou subt dunga apusului.

Totul cît de schimbat! Casele toate sînt mult mai mici
decît le-a crescut amintirea.
Lumina bate altfel în zid, apele altfel în ţărm.

Porţi se deschid să-şi arate uimirea.

Dar de ce m-am întors? Lamura duhului nu s-a ales,
ceasul meu fericit, ceasul cel mai fericit
încă nu a bătut. Ceasul aşteaptă
subt ceruri cari încă nu s-au clădit.
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: Despre jocuri

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

Fuck aproape ca n-am observat ca-s doua posturi, ty TG. Foarte bun link-ul, am aflat ca Chris Avellone n-a scris povestea :D

Era un LP misto pe LP Archive care explica cum MoTB e asa bun pentru ca tot ce faci in joc se leaga de temele principale si cum probabil au avut un story editor sau ceva, anyway interesting stuff, specially this thing:
We let the themes arise naturally.

Some writers will disagree with me here, but I’ve found that it’s better to avoid thinking about themes and deeper meanings until after your main story is written. On Mask, I didn’t write a “themes” document at first. I let the themes arise naturally from the work… as they almost always do. Your subconscious will seed your work with recurring ideas and motifs, and as long as you’re attentive to them, you can identify and reinforce them later.
@sebas: Da dupa ce-l reiei a treia oara you're all alike, let's see what mods the community made for this great game: saerileth, imoen romance mod <3 ceea ce-mi aminteste ca nu am dus pana la capat ultimul playthrough cu aceste moduri, one day...
Ca veni vorba de romance remember this:

phpBB [video]


Ye this music is part of the original game, merge la tanc dupa ce anihilezi o familie de goblini pentru 100 XP
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

Am observat la unele classics anumite lucruri, gen cat de stiff e absolut tot in Fallout 1, dar in rest nu as putea sa-mi amintesc sa fi zis vreodata ceva gen "wow jocul asta mi se parea atat de fain inainte si acum e naspa". I mean nush, daca jucam niste petarde de jocuri, probabil. Dar primele mele jocuri au fost gen Doom 2, JJR2 si AoE 2. So go figure :lol:
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Despre jocuri

Post by DarthZombie »

Daca in trecut ai jucat si Fallout 2 e absolut normal sa ai o parere mai proasta in prezent cand revii la FO1 dat fiind ca 2 este un upgrade la absolut toate capitolele. Dar adevarul e ca chiar si fara acest element, interfata lui FO1 este infernala si foarte greu iti mai vine sa treci peste asta avand in vedere cat de rasfatati suntem in domeniul asta in prezent for most of the time.

Si sunt de acord cu ce spune TG. Jocurile clasice care mi-au marcat tineretile ma acapareaza la fel de tare in prezent cand revin la ele, cu unele exceptii. Am rejucat Jagged Alliance 2 jde ore [cu 1.13, desigur], Worms e in continuare the best multiplayer game dpdv al distractiei, Heroes 3 inca are luciu 20 de ani dupa lansare, acum ceva ani o ardeam cu zDoom + level generator, am trecut prin toata trilogia Thief si mi-a placut la nebunie. Acuma o ard pe Oblivion, dar e un pic triș sa zic ca-l "rejoc" avand in vedere ca folosesc cu vreo 75 de moduri in plus decat acum vreo 10 ani cand l-am jucat ultima oara, de varianta vanilla a jocului nu ma mai ating nici picat cu ceara. Contribuie destul de mult faptul ca in momentul de fata sunt pe un laptop care nu duce mare branza din noutati, asadar un imbold in plus sa praduiesc lista de "classics" din cand in cand.

In materie de dezamagiri mentionez Medieval 2: Total War [cu Stainless Steel, if you think I'm addicted to modding games you may be right], care mi s-a parut teribil de fad si chiar anost pe-alocuri. Am jucat mult prea mult Crusader Kings 2 si sa revin la mecanicile hartii strategice a lui M2 este de-a dreptul o corvoada, tot ce tine de diplomatie si miscarea trupelor pe harta este de-a dreptul barebones. Luptele sunt faine in felul lor, dar M2 oricum avea combat inferior lui Rome si de cele mai multe ori ai lupte cu 2-3 trupe ratacite de AI-ul bezmetic pe care TREBUIE sa le elimini ca sa nu-ti blocheze rutele comerciale. Asadar ajungi sa porti jde lupte cu cate 2-3 unitati de ti-e mai mare dragul sa-i dai auto-rezolve pana-ti dai seama ca pierzi jumate de armata cand faci asta.

Alta bila neagra a fost la Anno1404. Zau, jocul este foarte bine pus la punct dpdv al mecanicilor, everything looks nice si e fain sa-ti vezi cetatenii umbland de colo-colo facandu-si treaba. Din pacate jocul e atat de nemteste facut incat pe de-o parte este solid dpdv structural dar pe de alta este plictisitor ca naiba, totul este leeeeent chiar si daca maresti viteza jocului si ai o droaie de timpi morti in care tu te uiti la ecran si nu faci nimic. Macar la Football Manager aka Excel: The Video Game poti da un alt-tab rapid cand mai dai de un loading screen sau cand ti-e lene sa organizezi ceva CHIAR ACUM, dar in Anno1404 nu ai luxul asta, trebuie sa stai cu ochii lipiti de ecran sa astepti momentul cand in sfarsit ajunge un bloc de piatra in depozit ca sa poti sa-l incarci pe un vas si sa-l transporti pe o alta insula unde ai nevoie sa construiesti nu-stiu-ce cladire care produce nu-stiu-ce alta resursa care la randul ei trebuie transportata pe o a treia insula... See what I mean?
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

Heroes 3 cu toate improvements aduse de fani e mai relevant ca niciodata. HotA si noul online lobby sunt addons de nota 20. I mean holy crap ONLINE LOBBY, daca nici asta nu asigura viitorul scenei multiplayer, nimic n-o poate face.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Despre jocuri

Post by Stokkolm »

Nu-mi amintesc sa fi fost vreo diferenta intre Fallout 1 si 2 la interfata, erau pe acelasi engine.
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: Despre jocuri

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

Fallout 1 are un villain mai bun. Cred ca e vina mea dar chiar daca e o imbunatatire ca jocul e mai lung (as in more content*, same quality or better) imi pare ca pana ajungi la final nu mai sti ce se intampla. Iar toate chestiile mai cheeky (gen hubologists) cam iau pentru mine din atmosfera post-apocaliptica. Multe din glumele din al doilea joc (cele satirice) nu prea te prind la fel de bine daca nu esti american (as in you don't know enough pop culture). De altfel multe personaje si situatii par un fel de caricatura a ceva
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

Stokkolm wrote:Nu-mi amintesc sa fi fost vreo diferenta intre Fallout 1 si 2 la interfata, erau pe acelasi engine.
Nu a fost nimic major intre ele doua. Ambele se simt stiff. Cand zic stiff ma refer la faptul ca totul parca ar fi facut din lemn, rigid. Interfata e rigida, personajele sunt rigide, movement e rigid etc.

Fallout 2 a avut cel mai bun villain design-wise, dar Fallout 1 a avut cea mai buna atmosfera. Nimic din 2 nu se compara cu necropolis sau the glow sau army base.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Cristan »

“The least-worst idea we had”—The creation of the Age of Empires empire
A brief oral history from the original game’s designers at Ensemble Studios.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1824
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Despre jocuri

Post by tnt »

^ Bun articol. Recomand si videoul asta.
phpBB [video]
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1824
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Despre jocuri

Post by tnt »

https://arstechnica.com/gaming/2017/09/ ... egy-games/

Gasit articolul asta despre istoria RTS games, pretty good read.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

The topic every game dev is talking about behind closed doors : The cost of doing business
https://medium.com/@morganjaffit/the-co ... 9cc5cc8728
Image
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests