Despre jocuri

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Despre jocuri

Post by Stokkolm »

McWilliams wrote:Intrebare: Cine are un echipaj corespunzator si stie in ce directie merge industria? Raspuns: The big goons on the block. EA, Activision, Ubisoft, Warner Brothers etc., care dispun de multiple studiouri pe care le muncesc ca pe sclavi sa scoata jocuri la foc automat si care dispun de multiple departamente care tot ce fac toata ziua este sa afle/intrebe/deduca daca lui Gigel ii place cu Orcs sau cu Elves, cu sabii sau cu pusti, cu mustata sau cu barba, cu albastru sau cu rosu (they are morons - there can be only red cause red goes fastah!) etc. Intrebare: Cine nu dispune de un echipaj corespunzator si nu stie in ce directie merge industria? Raspuns: Companiile prea mici si developerii individuali. Adica "THE INDIE SCENE". Care, spre creditul si spre norocul lor, au alte avantaje.
Nu cred ca studiourile mari stiu neaparat mai bine in ce directie merge industria. Ce stiu ei sa urmareasca ce a functionat si sa mai faca alte jocuri la fel. Producatorii indie cred ca au o viziune mai buna in ce directie pot sa inoveze in asa fel in a atrage atentia publicului, pentru ca de obicei si ei se trag din patura gamerilor de rand. Chestii ca Minecraft sau PUBG nu ar fi putut cuncepute de un "suit guy".
McWilliams wrote:Back then, "in the golden age", time moved slower, things lived longer. In prezent, totul este mult mai in viteza. Putini sunt cei care pot dedica cativa ani pentru a concepe un joc (putini dintre cei din tagma AAA); totul trebuie sa fie pe repede inainte - cate un joc pe an, cate un film pe an, cate o carte pe an, cate un album pe an, cate un concert pe an, cate un eveniment pe an etc.
Neconform cu realitatea. Uita-te la frecventa lansarilor titlurilor GTA. 2 ani intre Vice City si San Andreas, 4 ani pana la GTA IV, 5 ani pana la GTA V, si GTA VI sigur n-o sa vedem mai repede de 2019+. Sau la titlurile The Elder Scrolls. Chiar si seria Call of Duty a trecut de la un ciclu de productie de doi ani la unul de trei ani.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

TG wrote: N-am înțeles.
Zici ca nu trebuie sa ajunga la consens, dar tot topicul pare ca se invarte in jurul a 2 oameni care discuta in contradictoriu. Poti sa-ti dai seama ca e heated chestia dupa numarul de randuri.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14565
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Despre jocuri

Post by ola small dickie »

sebas wrote:History of Haunted Houses in PC Games
phpBB [video]


Such a good video. Subscribed.
Also, House of the Dead...uau, ce nostalgie m-a lovit, uitasem complet de jocul ăsta până acum când practic am putut recunoaște toate imaginile din clip.
ola small dickie wrote:...
Cu dedicație. :D

sebas tu de ce mi-ai dat quote aici ca nu mai stiu :lol:
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TG »

Pătrunjelu' wrote:
TG wrote: N-am înțeles.
Zici ca nu trebuie sa ajunga la consens, dar tot topicul pare ca se invarte in jurul a 2 oameni care discuta in contradictoriu. Poti sa-ti dai seama ca e heated chestia dupa numarul de randuri.
Și? What the fuck man? Oamenii discută în contradictoriu for the sake of it, ăsta e rolul discuțiilor de acest gen, al forumurilor, a ieșitului la o bere. Nu ajungi la un consens, poți ocazional, dar nu e o cerință sau necesitate, e perfect ok să rămână fiecare cu părerea lui.

Nu moare nimeni dacă se discută heated, nu de aia îți taie ISP-ul internetul. Ce încerc eu să zic e că you are doing it wrong. :lol:
Stokkolm wrote: Neconform cu realitatea. Chiar si seria Call of Duty a trecut de la un ciclu de productie de doi ani la unul de trei ani.
Da, după 15 jocuri lansate anual. Lol.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

TG wrote:Ce încerc eu să zic e că you are doing it wrong. :lol:
Ok, let's leave it at that :lol:
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TG »

Pentru că am ajuns la un consens.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14565
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Despre jocuri

Post by ola small dickie »

Eu nu sunt de acord ca voi ati ajuns la un consens.
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
sebas
Hammer Haunt
Posts: 1581
Joined: 2 Mar 2014, 15:50

Re: Despre jocuri

Post by sebas »

ola small dickie wrote:sebas tu de ce mi-ai dat quote aici ca nu mai stiu :lol:
video cu adventures bro watch it like crack
dump CHA
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14565
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Despre jocuri

Post by ola small dickie »

aaaaaaaaaaa ok :D
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Despre jocuri

Post by DarthZombie »

Stokkolm wrote: Nu cred ca studiourile mari stiu neaparat mai bine in ce directie merge industria. Ce stiu ei sa urmareasca ce a functionat si sa mai faca alte jocuri la fel. Producatorii indie cred ca au o viziune mai buna in ce directie pot sa inoveze in asa fel in a atrage atentia publicului, pentru ca de obicei si ei se trag din patura gamerilor de rand. Chestii ca Minecraft sau PUBG nu ar fi putut cuncepute de un "suit guy".
Nimeni nu are o idee clara care e "urmatorul trend" inainte ca el sa aibe loc ca doar nu freaca oamenii globuri de cristal si sacrifica gaini pe altare ca sa afle ce va urma sa vina. Diferenta e ca producatorii indie pot sa incerce marea cu sarea mai des pe cand studiourile AAA tind sa mearga pe lucrurile dovedite si rar incearca sa inoveze in mod semnificativ. Si PUBG nu e un concept original, dar Brendan Greene este cel care a facut modul Battle Royale pentru Arma 3, asa ca el poate fi considerat "parintele" acestui gen de jocuri.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

Nici minecraft nu e un concept original, e doar conceptul de lego intr-o alta infatisare, asa incat sa aduca suficient de multe noutati unui pachet familiar si care a fost placut de lume in trecut. Basically, "you like legos? here's the next level of legos for you!"

Nu stiu nici cum a pornit PUBG, dar ma indoiesc ca Minecraft a fost gandit de la inceput ca "hai sa inovam ca sa atragem atentia publicului", si nu ca un side-project al unui programator pasionat.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Despre jocuri

Post by DarthZombie »

Parca mai fusese un joc care avea oarecum acelasi concept ca si Minecraft dar nu-i mai stiu numele, doar ca Notch a bagat mai mult content in el pana a inceput sa plece in "vacante" si a lasat proiectul pe mana echipei sale.

La PUBG a fost simplu, Greene a facut modul BR de Arma 2 [nu doar 3 cum am spus initial, sorry about that], pe urma a fost angajat sa faca un mod Battle Royale pentru DayZ si pentru H1Z1. In final a ajuns sa lucreze cu Bluehole pentru ca el isi dorea sa puna la punct cap-coada un joc dedicat modului Battle Royale iar coreenii doreau sa faca un produs cu care sa sparga piata internationala.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by McWilliams »

Cand ziceam ca "studiourile mari stiu mai bine in ce directie merge industria" - parafrazand o exprimare a altui user; nu ar fi fost prima mea alegere de termeni, dar este adecvat - ma refeream la faptul ca studiourile mari isi permit sa foloseasca niste indivizi care rumega cifre si obtin indici pentru a determina care este middle of the road, care este punctul cel mai neutru din grafic, care este abordarea care va obtine cele mai putine impresii negative etc. Un fel de screening for different population segments la filmele cu buget imens: "finantatori" platesc niste indivizi sa deduca, prin matematici avansate, ce anume ar atrage segmentul X sa se uite la filme din categoria A, testeaza asta pe oameni si apoi introduc/adapteaza mici nimicuri prin film in incercarea de cater to everybody. Cel mai simplu exemplu este Star Wars: pentru a-l face atractiv pentru "cei mici", astfel incat sa vina parintii in cinema cu tot cu odrasele (ergo, more cash for us!), apar personaje de genul Jar Jar Bings sau robotul din Rogue One - care sunt acolo doar pentru "comic relief", in povesti care altfel se vor extraordinar de dramatice si de tensionate si de mature. Chiar comentau niste indivizi care fac "critica" pe YouTube (ei insisi sunt sarcastici cand vine vorba de ceea ce fac) ca niciun parinte nu si-ar fi dus copiii minori la Rogue One, sa vada cum mierlesc personajele principale pe capete, in perioada Craciunului, DACA nu ar fi fost "look at the funny robot, mommy!".

Revenim la jocuri video. De exemplu, este dovedit - chiar "stiintific" - ca grosul de gamer demographics se (minte ca se) poate identifica mult mai usor cu un erou din tiparul Master Chief/Kratos/Max Payne/Guille etc. (adica Rambo pe steroizi) decat cu un erou mai firav dpdv fizic (gen Raziel) sau cu un erou care nu este chipes sau cu un copil sau cu o femeie sau cu orice altceva care nu expira masculinitate, putere si clasicul "barbatii vor sa fie ca mine, femeile vor sa fie cu mine". Ca atare, cele mai multe jocuri se construiesc cu acest "know-how" in ADN. Putea Witcher sau Shadow of Mordor sau AssCreed sa aiba o femeie drept protagonist principal? Putea. Dar rumegatorii de cifre ti-ar fi spus ca ai pierdut 25% din potentialii cumparatori numai din faptul ca pe coperta carcasei/imaginea principala a jocului apare o femeie si nu un barbat. Si ca piata inca nu este pregatita pentru un asemenea soc inovativ (lol). La "indie"... nefiind suits, nu exista probleme existentiale.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Despre jocuri

Post by Stokkolm »

Chestia e ca statisticile ofera informatii superficiale asupra ce face un joc appealing. E ca si cum o rasa de extraterestrii ar studia creatiile artistice pamantesti si ar incerca sa creeze si ei poezii, muzica. Cand dezvoltatorul unui joc face parte din target demographic-ul caruie i se adreseaza, cand face un joc pe care el insusi l-ar juca cu placere, posibilitatile sunt altele.

De exemplu
SimCity was developed by game designer Will Wright. While working on the game Raid on Bungeling Bay, in which the player flies a helicopter dropping bombs on islands, Wright found he enjoyed designing the islands in the level editor more than playing the actual game.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

phpBB [video]


Before there was tamagotchi, you had Dogz.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by McWilliams »

Ajungem inapoi la discutia "matematica != arta", insa asta nu inseamna ca matematica (in sens larg) nu poate determina ce ar fi cel mai placut pentru cei mai multi. Ca daca toate pe lumea sta s-ar face doar din dragoste, pasiune si toate nuantele de roz, atunci ar fi castigat si Liverpool un titlu mileniul asta.

E.T. nu poate crea poezie pentru pamanteni, insa pana si cel mai tembel A.I. poate compila o bucata de text semicoerenta care sa contina cele mai cautate versuri/motive de pe internet, de ex. Si sunt 100% sigur ca ar avea mai mult sens decat multe poezii cu vers alb si motive avangardiste. Chiar daca nu vine din suflet, ci din portofel.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

Funny you should say that, pentru ca de-a lungul a secole au fost attempts de catre oameni de stiinta (matematicieni si filozofi among others) sa sparga codul poeziilor si sa incerce sa le puna un pattern celor populare (i.e. in final generator de versuri de melodii), dar nu au reusit sa ajunga la nimic meaningful.

Unul din ei este: https://en.wikipedia.org/wiki/George_David_Birkhoff

Artists can rest easy, stiinta inca nu e capabila sa-i egaleze.

Fac un side-note aici:

Matematica la modul universal nu poate determina ce va deveni popular, e doar unul din pasii (statistica) luati de producatorul de produs. There's so much more chaos and luck involved in the whole thing.

De exemplu piesa asta are tot ce ar avea orice pop song popular. "Matematic" vorbind nu are nimic care sa o opreasca din a avea succes. A fost lansata ca orice pop song. Lumea a auzit-o si a ignorat-o: https://en.wikipedia.org/wiki/Call_Me_Maybe

... asta pana in punctul in care Justin Bieber a lansat un tweet in care o recomanda celor nspe milioane de fani ai lui. And it went crazy from there. E singurul motiv pentru care a devenit atat de populara, nu pentru ca ar avea tot ce au celelalte melodii populare. Doar pentru ca o persoana deja populara a recomandat-o.


Celebrity endorsement e doar una din gaselnitele de marketing pe care incearca producatorii sa le foloseasca. Si sunt studii suficiente care demonstreaza cat de usor e swayed publicul larg de opiniile celor pe care ii urmaresc. "Idolul meu nr 1 crede ca asta e misto? SI EU CRED ACUM CA ASTA E MISTO!". Practic Call Me Maybe a primit una de-asta fara sa vrea.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14565
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Despre jocuri

Post by ola small dickie »

mie imi place Call Me Maybe. O bubuiam la maxim intr-o vreme
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by McWilliams »

Pătrunjelu' wrote:Funny you should say that, pentru ca de-a lungul a secole au fost attempts de catre oameni de stiinta (matematicieni si filozofi among others) sa sparga codul poeziilor si sa incerce sa le puna un pattern celor populare (i.e. in final generator de versuri de melodii), dar nu au reusit sa ajunga la nimic meaningful.
Cumva asta era un contraargument ca poezia moderna (sau versurile unor melodii moderne) sufera de logica sau de inteles? Cause it fell right on its face the moment it exited the uterus.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4671
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

Si mie-mi place Call Me Maybe (ma rog, imi placea, acum m-am cam saturat de ea), dar am auzit de ea doar dupa ce a devenit super-populara. E un cantec care a avut nevoie de distributia unu-la-un-milion via Justin Bieber ca sa ajunga popular, pentru ca nu a reusit prin marketing propriu si word of mouth.

@McWilliams
Nup, nici nu mi-am dat seama ca ala e argumentul tau. Era mentionat ca fapt divers ca s-a incercat incadrarea artei in stiinta (sau mai bine zis rezolvarea artei prin stiinta) si generarea unor opere pe baza algoritmilor, si nu s-a ajuns inca la nimic care sa merite mentionat.
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests