Despre jocuri

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Mahdi »

A pus și zombie link la colecția de pe google docs pe topicul cu știri din industrie. Pentru cine n-are chef să parcurgă tot documentul, TechRaptor are un rezumat cu cele mai juicy dezvăluiri. De asemenea, i-au luat și un interviu lui Avellone după toată tărășenia.

Am urmărit cu amuzament și consternare derularea de mărturii și shitposting. Într-o săptămână de la primul post al lui Chris s-a postat pe threadul ăla mai mult decât s-a postat în 6 luni pe forumul nostru. Oricum, e un adevărat achievement să îl faci pe Avellone să-și iasă din pepeni; i-am mai urmărit activitatea pe forum și în general postează foarte cerebral și diplomat.

Tind să-i țin lui partea, chiar dacă din partea Obsidian nu s-a auzit nici musca momentan. Ce spune el se mulează destul de bine pe traiectoria Obsidian de la înființare până azi. De fiecare dată au găsit scuze credibile, dând vina pe presiunea publisher-ilor - vechiul clișeu al luptei dintre developerii pasionați și publisherii ahtiați de bani. De fapt, problema era chiar la ei în curte.

Pe de altă parte, Obsidian rezistă de 14 ani în industrie, deci poate că Urquhart nu e un CEO chiar atât de incompetent.
REMEMBER CITADEL
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Despre jocuri

Post by Waaagh! »

N-am inteles nimic.

S-au tiganit la bani?
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TG »

Mahdi wrote: 11 May 2018, 09:14.De fiecare dată au găsit scuze credibile, dând vina pe presiunea publisher-ilor - vechiul clișeu al luptei dintre developerii pasionați și publisherii ahtiați de bani. De fapt, problema era chiar la ei în curte.
Meh, scuze credibile susținute cu tărie chiar de Avellone dacă îmi amintesc eu bine. Clișeul luptei dintre devs și publisheri nu e de desconsiderat, pentru că s-a văzut nu doar la Obsidian, ci și la alții. Larian printre ei.

Pe de altă parte, e și clișeul ”angajatului” nemulțumit, pentru că întotdeauna se ajunge să nu fie tratat corect, apoi auzim de downgrade-uri și chestii de genul. E aproximativ imposibil să determini ce s-a întâmplat când se reduce la he said, they said, din punctul meu de vedere. Dar modul în care s-au prezentat ultimele jocuri Obsidian e un exemplu concret că autonomia le-a făcut bine.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Mahdi »

Waaagh! wrote: 11 May 2018, 09:43 N-am inteles nimic.

S-au tiganit la bani?

Nu. Doar o spălare de rufe în public din care aflăm că practici dubioase de business există și la companii mai mici și mai cool, nu doar la EA și Activision. Nimic peste măsură de surprinzător.

TG wrote: 11 May 2018, 09:57Pe de altă parte, e și clișeul ”angajatului” nemulțumit, pentru că întotdeauna se ajunge să nu fie tratat corect, apoi auzim de downgrade-uri și chestii de genul.

Absolut. Am și eu ocazia să dau peste colegi de la firma unde lucrez, incapabili să vadă dincolo de felia pe care sunt alocați și veșnic nemulțumiți de deciziile superiorilor. Genul de Ghiță contra care se cramponează mereu în cele mai neimportante probleme. Și da, Avellone pare genul de developer care se simte mai confortabil într-un rol mai mic decât în cel de lead / manager. A se vedea activitatea lui de freelancer din ultimul timp.

Pe de altă parte, dacă o să parcurgi postările lui, o să vezi că mare parte din observații și critici sunt pertinente, și nu par să fie expresia unor nemulțumiri mioape. Avellone era totuși membru fondator și participa la întâlnirile owner-ilor - impresiile despre incompetența lui Feargus & co sunt la prima mână, nu doar niște bârfe care circulă prin birou între colegi overworked.

Dar da, nu vom putea ști niciodată ce s-a întâmplat cu adevărat. Reprezentanții Obsidian nu o să se bage niciodată în controversa asta, ar fi un suicid de PR. Încerc însă să-mi imaginez cum ar fi arătat PoE1 cu Ziets (of Mask of the Betrayer fame) ca lead writer sau fără presupusele ingerințe ale top management-ului în detaliile procesului de producție.
REMEMBER CITADEL
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Despre jocuri

Post by Waaagh! »

Mahdi wrote: 11 May 2018, 11:40
Waaagh! wrote: 11 May 2018, 09:43 N-am inteles nimic.

S-au tiganit la bani?

Nu. Doar o spălare de rufe în public din care aflăm că practici dubioase de business există și la companii mai mici și mai cool, nu doar la EA și Activision. Nimic peste măsură de surprinzător.
Da. Typical mayfly behaviour.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TG »

Uite de asta nu îmi place să fiu prea atent când se întâmplă lucruri de genul ăsta. Evident că la orice joc pe care l-am apreciat sau chiar la jocurile noastre de suflet, au existat în spate mizerii, manevre și oameni care nu au fost apreciați cum meritau sau au fost doar folosiți de alții. Fie că sunt Obsidian, Black Isle, Ion Storm, etc etc, sunt ferm convins că dacă s-ar săpa ar fi găsiți oameni de genul ăsta. Nu toți au popularitatea lui Avellone însă.

Dacă stau să mă gândesc la asta mi-e că își pierd din magie, e pur și simplu cursul normal pentru orice fel de echipă de oameni până la urmă, indiferent de domeniu. Mi se pare regratabil dar în situațiile astea nimeni nu e forțat să lucreze pentru cine nu vrea.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Despre jocuri

Post by DarthZombie »

phpBB [video]
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2328
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: Despre jocuri

Post by cg1700 »

phpBB [video]
Image
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Cristan »

Despre Evolve: https://www.reddit.com/r/mattcolville/c ... 81/evolve/
We built a team to make a world. When I came onboard the artists outnumbered the programmers.
We believed we were making an alien world you were going to explore, and we intended to make it awesome. I can't even express the number of amazing creatures and behaviors we designed and implemented and then threw out because they were all a distraction.

That was the team we had. That team could have made a co-op game where four players explore an savage alien world
Mi-ar fi plăcut jocul ăla. :(
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2328
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: Despre jocuri

Post by cg1700 »

Deci Monster Hunter cu world building mai bun? Ar fi fost excelent daca ar fi fost facut asa.
Image
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: Despre jocuri

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

Quantic Dream patches over one of Detroit’s most emotional moments


SPOILER ^^

Cam ciudati fanii astia. I guess there's some aphorism to be stated here but I don't know
User avatar
rege
Pig Cop
Posts: 535
Joined: 18 Feb 2018, 00:33

Re: Despre jocuri

Post by rege »

R.I.P. Naughty Dog, hello shitty political games (probabil are legătură şi cu Firea + Benoit Sokal = LOVE)
Spoiler:
Image
the secret geometry of chance
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Despre jocuri

Post by tnt »

Ce au facut Naughty Dog?
User avatar
rege
Pig Cop
Posts: 535
Joined: 18 Feb 2018, 00:33

Re: Despre jocuri

Post by rege »

phpBB [video]
the secret geometry of chance
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Cristan »

How Do You Make a Game?: A Look at Design Documents Throughout History
Throughout history, game creators have left valuable insights into their inspiration through these pieces that we collectively call ‘design documents’. From visualizations to project planning, from code to creativity, these paper and digital works are an art in and of themselves. Let’s take a look at how games were made through the decades via our scarce, but always fascinating remnants.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Mahdi »

REMEMBER CITADEL
User avatar
rege
Pig Cop
Posts: 535
Joined: 18 Feb 2018, 00:33

Re: Despre jocuri

Post by rege »

the secret geometry of chance
User avatar
marvas
vrășmaș mârșav
Posts: 3661
Joined: 3 Mar 2014, 01:21

Re: Despre jocuri

Post by marvas »

chiar weekend-ul trecut m-am uitat si eu la video-ul asta. LGR are multe retrospective bine documentate, va recomand sa mai frunzariti printre ele daca nu le-ati mai vazut.
User avatar
rege
Pig Cop
Posts: 535
Joined: 18 Feb 2018, 00:33

Re: Despre jocuri

Post by rege »

Are şi destule plictisitoare din păcate, mai ales pe partea de hardware.

BTW dubioşenii (e.g. Cultist Simulator), am dat de două RPG-uri tabletop mai deosebite, poate merită o citire
KULT - https://www.rpg.net/reviews/archive/13/13361.phtml
Unknown Armies - https://www.shutupandsitdown.com/rpg-re ... wn-armies/
the secret geometry of chance
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 11 guests