Cyberpunk 2077

Discuții axate pe jocurile RPG.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Cyberpunk 2077

Post by Cristan »

N-am zis decât că are un aspect vizual distinct, n-am jucat destul cyberpunk ca să fac altfel de analize.
kostyka wrote: 29 Aug 2018, 17:21De unde, cred ca o sa fie un joc absolut on rails, de o lipsa de libertate deplina.

Punct pe harta, personaj npc langa tine ca sa te ghideze, ghidare suplimentara de la distanta. NPC-ul te ajuta sa iei decizii, se pare si in dialoguri.
Nu cred că poți să-ți dai seama de asta doar din filmulețul ăsta. Nici Witcher 3 nu cred că te-a ținut de mână, chiar dacă au fost momente când erai însoțit de alte personaje.

Plus că, într-un univers SF, tehnologic, cu implanturi de tot felul, cum s-ar putea justifica că te poți "pierde" efectiv într-un oraș, că nu știi unde ești și cum să ajungi undeva? Nici măcar în ziua de azi nu prea se mai poate spune așa ceva.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Cyberpunk 2077

Post by Magicake »

TG wrote: 29 Aug 2018, 17:22 era mai mult o chestie de level design inspirat
Nitpick: level design reprezinta efectiv modul in care e aranjat un nivel. Adica locatiile pe unde sunt puse obiectele, distantele dintre obstacole si-asa mai departe. La ce se refera Cristan (+ birourile) face parte din directia artistica si e definita deja cand se baga lumea la level design. E in zona concept art & co, mai mult, comparativ cu level design.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Cyberpunk 2077

Post by McWilliams »

Deci inteleg ca principala problema este "de ce un joc - care joc s-ar vrea de categoria AAA, un flashship pentru studio si o sursa de profit sanatos pentru actionati - care m-ar interesa este orientat catre MASE in loc sa fie EZOTERIC?". Macar pentru unii dintre noi. De fapt, cred ca voi plusa si voi zice ca unii dintre noi ar prefera ca jocul sa fie vandut in 20'000 de exemplare, sa aiba interzis pe internet la walkthroughs si letsplays si, la o adica, sa aiba doar o mana de maximum 10 jucatori care sa stie unde este grota aia secreta cu cele 4 morminte din care poti colecta sabia aia buna si planta care da un +5 la attributes.

Dai dovada de la fel de mult butthurt ca un fost coleg de liceu, care a avut un soc sa afle ca nu este singurul ins de pe planeta care citeste Gabriel Garcia Marquez si, ca atare, a inceput sa se planga ca asta (Marquez) a devenit prea comercial. Butthurt este mult spus, insa dat fiind contextul, exprima cat se poate de bine sentimentul - te plangi ca ceva conceput din start pentru mai multi oameni nu este croit special pentru tine.

Ah, gone are the days when all you had to go on were 4 screenshots and a demo of the first level, when deciding if you're buying a new game or not. Acum, de la prea mult media blitz, primesti atat de multe informatii incat treci de la dragoste nebuna la ura profunda si apoi la dezinteres total in mai putin de 40 de minute/5 Gb. :lol:
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3048
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Cyberpunk 2077

Post by MC »

kostyka wrote: 29 Aug 2018, 17:21 @Mahdi De la Gothic 1, 2 si 3 nu a mai fabricat nimeni genul ala de RPG, esential - FARA PUNCTE de reper PE HARTA generate fara nici un aport din partea jucatorului, puncte care nu stii cum si ce, si cine anume a decis sa fie acolo, cum stie personajul tau ca trebuie sa ajunga acolo. Gen un rpg unde nu ai cum sa dormi cu mouse-ul in mana, unde trebuie sa asculti dialogurile, sa belesti ochii la geografie.
Demon Souls, Dark Souls 1,2,3, Bloodborne, chiar si Nioh. Mai sunt destule. Sa spui ca nimeni nu a mai fabricat...
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Cyberpunk 2077

Post by Magicake »

Eh, in apararea lui kostyka, jocurile enumerate mai sus nu sunt tocmai comparabile cu Gothic, mai ales cu Gothic 3, ca dimensiune a lumii si complexitate a quest-urilor. Dar e adevarat, Souls nu numai ca nu te tin de mana, iti mai dau si un sut in fund cand esti langa prapastie :lol:
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Cyberpunk 2077

Post by DarthZombie »

Also vin dintr-o cultura radical diferita dpdv al game design-ului, japonezii si tinutul de mana sunt doua concepte opuse in multe cazuri.
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3048
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Cyberpunk 2077

Post by MC »

Ideea e ca s-au mai facut. Nu sunt sigur dar cred ca si Elex s-ar putea include.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Cyberpunk 2077

Post by Mahdi »

Într-adevăr, s-au mai făcut jocuri fără handholding, indicatoare de direcție, level scaling sau fast travel. Dar cred că kostyka se referea la rpg-uri open world. Începând cu Oblivion (parcă), open world a devenit sinonim cu chestiile mai sus menționate. Este mult mai costisitor să creezi o lume realistă, în care să integrezi niște mijloace naturale de orientare a jucătorului (fie prin indicații în dialoguri și jurnale, fie prin level design inteligent) decât să faci o groapă de nisip virtuală pe care să împrăștii puncte de interes luate cu copy/paste + ceva conținut mai atent pus cu mâna. Dacă produsul se vinde în forma asta, nu există niciun motiv ca cineva să depună efort suplimentar ca să obțină ceva mai bun, dar mai dificil de asimilat de către the casual crowd.

Dark Souls e altă mâncare de pește. Pe vremea aia peisajul rpg-istic era dominat de Witcher 2, Dragon Age 2, Skyrim și Diablo 3 (lol). În contextul ăsta, era o adevărată gură de aer proaspăt un joc care avea foarte puțină poveste „in your face”, cutscenes aproape inexistente, zero handholding, și un sistem de luptă bine pus la punct, cuplat cu un level / world design deosebit. E foarte ironic că un așa joc venea direct de pe console, față de care încă persista stigma casualness-ului („muh consoles destroyed pc gaming”). Și da, are legătură cu faptul că producătorii erau japonezi - jocul e cât se poate de tradițional, gameplay-ul primează, iar orice altceva e pe planul secund. Dar asta nu-i încălzește cu nimic pe cei care tânjesc după un Gothic cum se cuvine. Dark Souls nu scarpină acea mâncărime, deși are un oarecare grad de non-linearitate și un sistem de niveluri inteligent puse cap la cap.

Elex nu sunt sigur că se califică, parcă are indicatoare și busole de questuri. Underrail ar fi un exemplu recent de open world făcut cu cap, în care te poți lejer pierde. Dar din nou, e altă nișă decât cea de Gothic.
REMEMBER CITADEL
User avatar
sebas
Hammer Haunt
Posts: 1581
Joined: 2 Mar 2014, 15:50

Re: Cyberpunk 2077

Post by sebas »

Mai sunt. Underrail si LoG2 vin primele in minte. Evident nu suficiente, nu open world si in niciun caz AAA shit.
dump CHA
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Cyberpunk 2077

Post by Magicake »

Cred ca la Elex problema e ca daca scoti indicatoarele (exista optiunea) devine evident ca jocul nu a fost construit sa fie jucat fara ele. Cel putin asa zice review-ul de pe site.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Cyberpunk 2077

Post by McWilliams »

Plus ca exista o diferenta absolut enorma intre ce harta ofera Gothic 2 si ce harta ofera Morrowind (ca sa folosim doua jocuri de prin aceeasi epoca). La naiba, mi-am urat viata pentru ca a trebuit sa invat comentarii pe de rost la romana pe aceleasi principii - stiu lucrurile de baza, pot sa ajung la "ce vrea sa zica poetul/dramaturgul/romancierul", insa daca nu vrei sa o bati in buca redescoperind roata si apa calda, mai degraba dai drumul din prima la ce cauta toata lumea.

Poti sa inveti toata harta din Witcher 3 fara sa ai nevoie de pointers la diferite quest-uri minore? Probabil ca da. Merita? ... Daca vrei sa raspunzi cu "da" aici, atunci iti recomand sa aderi la cultul amish si sa-ti traiesti viata "like in the old days". Ceilalti, cu tigla pe casa, pot accepta niste quality of life improvements fara sa considere ca a fost pangarita semintia lui Dumnezeu.

PS Daca ajungi sa dai exemplu Gothic 3 la harta pe care o inveti pe de rost... you have issues. Gothic 2 are o harta ca metroul bucurestean - o mana de puncte de interes, cu cai bine determinate de a trece de la un punct la altul, plus cateva secrete si scurtaturi. Gothic 3 este... autobahn-ul german.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Cyberpunk 2077

Post by TG »

Nu are absolut nici o treabă cu învățatul pe de rost McWilliams. Cum zice Mahdi, de la o vreme jocurile nu mai sunt făcute pe ideea că vor fi jucate fără indicatoare. Witcher 3 oricum e prea mare și s-a prăbușit sub propria greutate, e imposibil de jucat fără indicatorul de bază, ceea ce îți fute o parte din joc și te face să te simți ca un cretin. Poți opri alte mizerii marca Ubisoft și ajută, dar per total e clar că asta nu a fost o prioritate. Și da, e excesiv de streamlined, cu hand holding de primă... uh, mână. The game is good despite itself.

În cazul lui W3 însă, nu prea aveau ce să facă, a fost sabotat sentimentul de explorare de când au decis să facă cea mai mare lume dintr-un RPG 3D non randomizat.

În schimb altele, ELEX... aici se putea frate. Era nevoie de integrarea orientării în joc. Nu să joci fără harta, poți avea orașe, îți pot nota NPC-urile chestii, dar să nu primești nici un detaliu despre quest și să vezi deja bulina cu destinația? What the fuck, m-am plâns deja în review de asta.

Evident, dacă un joc are calități, depășește problema asta și îți găsești un mod de joaca satisfăcător. După primele ore de dezamăgire cruntă, am găsit și la W3 și ELEX o variantă. Dar e trist că a fost nevoie.

În Gothic 3 sau Underrail nu am învățat harta pe de rost, dar lumea e realizată cursiv. Poți ajunge de la un oraș la altul, la peșteri/locuri de interes de lângă, frumos, cu logică, progresiv, de la un quest la altul (cu excepții, nu sunt perfecte, și evident că nu e foarte ușor). Nu primești de găsit sabia lui Diablo în partea cealaltă de hartă și vezi exact unde e cu indicatorul.

LE:
Chestia asta e cam singura care mi se pare de bun simț dintre toate criticile lui kostyka, aici îi dau dreptate.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Cyberpunk 2077

Post by McWilliams »

Open world games ar trebui sa fie, prin excelenta, un handholding simulator. Pentru ca, asa cum au punctat mai multe persoane inaintea mea, nu lucreaza nimeni la un joc (indiferent ca vorbim de complexitatea mecanicilor din joc, de numarul de personaje, de intinderea hartii, de numarul de quest-uri s.a.m.d.) pentru ca un average joe sa foloseasca/sa treaca prin doar 10%. Oricat de justificat ar putea fi asta dpdv artistic/creativ, niciun board de conducere nu o sa aprobe o cheltuiala de cateva ori mai mare decat necesarul, daca este informata din start ca multe vor trece pe langa player. Ergo, the handholding, ca sa fie sigur si producatorul, si actionarul ca se vede pe ce s-a pus efort, respectiv pe ce s-a dat banul.

Plus ca mai este si aspectul ca o lume/a game universe de o marime "open world" depaseste posibilitatea de a acorda atentie directa fiecarui coltisor din cea lume. Asta si pentru ca multi - developers, shareholders & gamers alike - inteleg ca "open" = HUGE. Gothic trisa un pic aici, pentru ca harta se reseta intre capitole - apareau alti monstrii, alte plante, alte personaje, alte quest-uri, doar spatiul fizic era acelasi; de unde si senzatia ca n-ai nevoie de pointers pentru ca te invarti prin acelasi loc. Daca un AAA ar face asta acum, mai degraba ar fi acuzati ca sunt puturosi in a face o harta mare decat ca ar impinge jucatorii sa se familiarizeze singuri cu harta.

M-as putea adapta si la o situatie, si la alta, fara prea multe probleme. Insa sunt extrem de constient ca eu nu mai reprezint publicul tinta a.k.a. your average gamer. Iar in conditiile in care CDPR nu scoate cate 4-5 jocuri AAA pe an, pot sa inteleg de ce vor un joc accesibil pentru cat mai multi.

Poate ca si Cyberpunk o sa fie un joc placut in pofida limitarilor autoimpuse, de a avea un joc accesibil pentru cat mai multi clienti. Tind sa cred ca CDPR nu poate da chix dpdv al mecanicilor jocului - the shooting, the char building, the in-game choose a path etc. Ar avea suficienta experienta aici. Iar ce ramane - dialog, poveste, stil artistic etc. - este ceva ce nu poate avea un numitor comun pentru atatia oameni interesati de joc.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
kostyka
Headless Kamikaze
Posts: 284
Joined: 28 Feb 2017, 23:39

Re: Cyberpunk 2077

Post by kostyka »

@TG "Cum dumnezeu ai crezut asta când W2 a fost un RPG exclusiv axat pe dialoguri iar W3 s-a dus în direcția open world-urilor Ubisoft?"

Cause I'm a dumb, gullible, deluded fuck, that's how! :D

@Cristan " De unde, cred ca o sa fie un joc absolut on rails, de o lipsa de libertate deplina.

Punct pe harta, personaj npc langa tine ca sa te ghideze, ghidare suplimentara de la distanta. NPC-ul te ajuta sa iei decizii, se pare si in dialoguri.

Nu cred că poți să-ți dai seama de asta doar din filmulețul ăsta. Nici Witcher 3 nu cred că te-a ținut de mână, chiar dacă au fost momente când erai însoțit de alte personaje.

Plus că, într-un univers SF, tehnologic, cu implanturi de tot felul, cum s-ar putea justifica că te poți "pierde" efectiv într-un oraș, că nu știi unde ești și cum să ajungi undeva? Nici măcar în ziua de azi nu prea se mai poate spune așa ceva."
..................
Cristan, iese V din ghereta aia unde se upgradeaza ocular, gagica de la ghiseu ii spune ca prietenu' a plecat din cosmelie; in secunda urmatoare deja ai pointerul indicator unde iti este localizat prietenul musculos.. WTF!!!

Se poate face un sistem in care nu ai toate informatiile cu precizie extrema la indemana, gen, X e undeva pe strada Y, cauta-l, interactioneaza cu npc-urile la destinatie, tine minte ca poate lui X ii place shaorma cu de toate, poate e o shaormerie pe strada aia, etc. Nu zic sa nu existe gps de loc, dar poti sa lasi oricand o parte din orientare si pe mana jucatorului.

@McWilliams

"Dai dovada de la fel de mult butthurt ca un fost coleg de liceu, care a avut un soc sa afle ca nu este singurul ins de pe planeta care citeste Gabriel Garcia Marquez si, ca atare, a inceput sa se planga ca asta (Marquez) a devenit prea comercial. Butthurt este mult spus, insa dat fiind contextul, exprima cat se poate de bine sentimentul - te plangi ca ceva conceput din start pentru mai multi oameni nu este croit special pentru tine."

Hehehe! Imi place exemplulul cu GG Marquez! Nice one! :D

Ai dreptate, am si spus ca dorinta mea ca Cyberpunk sa fie un joc mai solicitant intelectual era... irationala! But what the hell, I can complain.

Oricum nu e lipsa de ezoterism problema, Gothic 1, 2, 3, numai ezoterice nu au fost, dar te identificai cu personajul, pentru ca era de datoria ta sa descoperi unde poti gasi ciuperci de-ale iadului si gandaci gigant ca sa-ti faca ciulama nenea ala de langa coliba lui Mud. Nu-ti aparea sagetuta, uite aici gandaci coane, uite aici si ciuperci, si mai da-te si-n p**da ma-tii ca nici sosetele nu poti sa ti le tragi in picioare fara sageata.

Si cand descopereai ca poti sa iei un blank de sabie, sa-l inrosesti in foc, sa-l bati, sa-l calesti in galeata cu apa, si apoi sa vinzi nenorocita de sabie grosolana , si scapai de foamete si de robia saraciei, sa moara ma-sa daca nu era mai satisfacator decat sa salvezi universuri si pe Cirila in Witcher 3.

@MC "Demon Souls, Dark Souls 1,2,3, Bloodborne, chiar si Nioh. Mai sunt destule. Sa spui ca nimeni nu a mai fabricat..."

Aici iti dau dreptate, nu am jucat nici unul din jocurile pe care le enumeri. Dar sunt constient de existenta lor. Cumva le-am identificat ca jocuri de ...actiune/twitch reflex/prea dificile/prea pentru hyper capable/devoted people. Dar Dark Souls am in vizor sa-l joc.

Nu, cu Elex, e pa-pa reteta Gothic, se joaca automatizat ca si Witcher 3.


@McWilliams "PS Daca ajungi sa dai exemplu Gothic 3 la harta pe care o inveti pe de rost... you have issues. "

N-am zis sa o inveti pe de rost; hai sa facem o paranteza. Daca ai o geografie bine formulata nu ai nevoie sa faci eforturi supraomenesti pentru a stabili punte de reper, iti sar ele in ochi in mod natural.

Trebuie in schimb producatorul sa faca eforturi ca sa produca o harta din capul locului construita mai la mana decat modular, sa ai o idee cam in orice moment unde esti, poate si un reper la distanta care sa te tina ghidat. Gothic 3 a facut bine treaba asta, si a fost mare. Cat de mare e harta nu conteaza daca o fabrici cu cap si cu..efort.

Si idea e ca asta insemana pentru mine imersiune, intr-un open world, stiu unde sunt, cat de cat, stiu unde trebuie sa ajung, cat de cat, let's get there, with eyes opened, checking a goddamn map once in a while, getting lost once in a while, trying to figure out a pathway, etc.

"Gothic 3 este... autobahn-ul german." And god bless it for that. It's still better than sleepwalking.

TG zice bine in sensul asta, nu e vorba de invatat harti pe de rost, e increderea ca interactiunea cu mediul inconjurator, belitul ochilor adica, poate fi util; ca poti pune baza ca open world-ul ala sa te poate ghida in mod natural, e gandit pentru asa ceva.


@McWilliams "Open world games ar trebui sa fie, prin excelenta, un handholding simulator."

Boss, nici tu nu crezi aia, daca e sa analizezi propozitia aia, dar am vazut ca pui problema din prisma producatorilor si actionarilor. Da, acolo ai dreptate.

Nu cred ca jocul favorit al cuiva e un joc care se joaca singur, oricum ar fi.

"Poate ca si Cyberpunk o sa fie un joc placut in pofida limitarilor autoimpuse, de a avea un joc accesibil pentru cat mai multi clienti. Tind sa cred ca CDPR nu poate da chix dpdv al mecanicilor jocului - the shooting, the char building, the in-game choose a path etc. Ar avea suficienta experienta aici. Iar ce ramane - dialog, poveste, stil artistic etc. - este ceva ce nu poate avea un numitor comun pentru atatia oameni interesati de joc"


Sigur o sa fie un joc placut, dar putea sa fie un joc fenomenal. Pentru mine e ca si cand seria Gothic ar fi descoperit reteta perfecta de rpg single player, si acum toata lumea se fereste de ea de zici ca are ciuma. Cred ca daca un producator ca CD Red punea piciorul in prag si zicea, fuck it, sa facem un rpg adevarat, nu un simulator de rpg, tot il cumpara toata lumea. garantat.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Cyberpunk 2077

Post by ola small dickie »

salut. vroiam doar sa zic ca-mi place ce zice kostyka. si sunt de acord cu el.
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3048
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Cyberpunk 2077

Post by MC »

Jocurile de genul acesta (si in general vorbind AAA games) nu se mai fac pentru MC, Ola, Mahdi, kostyka si alti 5% (sau cat o fi) ca public tinta, care am crescut cu alte jocuri din alte vremuri. De fapt noi am iesit din publicul tinta.
Normal ca jocurile super comerciale si care au pretentia de a vinde 10+ mil copii au pointer care iti indica unde sa mergi si ce sa faci, doar tre sa le poata juca si juniorul din X tara care nu stie doua boabe de engleza. El vrea sa dea cu palosul/impuste si sa caste gura la peisaje nu sa beleasca ochii si sa ciuleasca urechile la indicatii ascunse prin jde linii de dialog sau conversatii orale.
Daca astfel de jocuri ne mai multumesc le jucam daca nu, asta e, dar asa se fac acum. Eu unul inca le mai joc pentru ca am devenit extrem de casual din lipsa de timp precum si alte preocupari.

Dar nu-i bai ca avem si noi de unde alege daca nu ne plac AAA-urile ce sa fabrica in ziua de azi.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Cyberpunk 2077

Post by TG »

Asta cu jocurile și audiența țintă e veche și s-a mai zis de multe ori, toți știm asta. Dar trebuie făcută o distincție, nu e nici o problemă și nu cred că scade cu nimic din calitatea unui joc ca Gothic 2 de exemplu, să aibă și indicatoare de quest-uri opționale. Jucătorii din noua generație le folosesc, experiența e streamlined, no problem. Cei vechi nu le folosesc, au în continuare o lume gândită în jurul explorări.

Problema nu ține neapărat de asta, cât de proasta educație a jucătorilor noi, care sunt făcuți să creată că un joc trebuie să aibă o lume mare. E cea mai de clasa a patra chestie posibilă și nu e decât un truc de marketing. Din punctul ăsta de vedere am aplaudat ce au făcut CDP cu W3 pentru că au trollat practic așteptările oamenilor lansând ceva atât de mare și totuși mai închegat decât toate alternativele, încât alde Bethesda, Ubisoft and co. par niște puști de liceu care învață să facă jocuri.

Chestia e că un joc gândit să se poate juca și fără indicatoare devine oricum mai bun și pentru cei care le folosesc, nu ia nimic din farmec. Da, nu trebuie să mai fii atent, îți arată săgetuța unde să te duci. Dar dacă nu vrei săgetuță și ești atent, poți să găsești singur locul. E win win și nu implică explonențial mai multe resurse și nici nu ar ținti doar audiența formată din oldfagi. O lume mai natural construită favorizează toate audiențele jocului.

Evident, nu se știe încă în ce categorie se încadrează Cyberpunk, like I said, cine se apucă să dezbată pagini întregi pe baza la ce s-a arătat până acum are prea mult timp la dispoziție. E posibil ca jocul să dea dovadă de alte probleme mai mari și indicatoarele să fie doar o discuție academică. :lol:
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Cyberpunk 2077

Post by Stokkolm »

Deah. N-am rezistat sa ma uit la tot segmentul. Am vrut sa inchid cand am vazut ca jocul e 3D, dar am zis hai sa mai stau putin, sa pot sa zic ca sunt open-minded. Ce avea daca era isometric 2D ca Syndicate? Evident n-ar mai fi vandut milioane de copii la publicul de gameri dumbed down, si asta conteza pentru CD Projekt. Ii intereseaza doar banii, nu sa faca un sequel fidel pentru Syndicate. Daca tot vor sa copieze GTA macar sa se fi inspirat din primul, singurul care nu e chiar o porcarie comerciala lipsita de valoare.

Mai bine imi pastrez banii pentru un kickstater de-al lui Peter Molineux pentru un succesor Syndicate, sa le arate celor de la CD Projekt cum se face un joc cyberpunk adevarat pentru gameri cu IQ ridicat.
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3048
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Cyberpunk 2077

Post by MC »

TG wrote: 31 Aug 2018, 10:13 Dar trebuie făcută o distincție, nu e nici o problemă și nu cred că scade cu nimic din calitatea unui joc ca Gothic 2 de exemplu, să aibă și indicatoare de quest-uri opționale. Jucătorii din noua generație le folosesc, experiența e streamlined, no problem. Cei vechi nu le folosesc, au în continuare o lume gândită în jurul explorări.


Chestia e că un joc gândit să se poate juca și fără indicatoare devine oricum mai bun și pentru cei care le folosesc, nu ia nimic din farmec. Da, nu trebuie să mai fii atent, îți arată săgetuța unde să te duci. Dar dacă nu vrei săgetuță și ești atent, poți să găsești singur locul. E win win și nu implică explonențial mai multe resurse și nici nu ar ținti doar audiența formată din oldfagi. O lume mai natural construită favorizează toate audiențele jocului.
Aici as tinde sa-i dau dreptate lui McWill.

Nicio companie mare care vede jocurile ca pe o simpla industrie de entertainment nu o sa investeasca resurse suplimentare (cred eu consistente) pentru a construi un joc cu o lume open-world inchegata si care sa poata fi jucat fara nici o optiune de guide, dar care totusi sa aiba si posibilitatea de a folosi indicatoare stiind ca 80-85% din jucatorii tinta vor bifa optiunea cu activarea indicatoarelor. S-ar numi ineficienta d.p.d.v economic/bussines aka risipa de resurse (doar vorbim de o companie mare si nu de vreun studio obscur indie).
In cel mai bun caz vor construi o lume open-world din start gandita sa fie jucata cu indicatoare si cu point of interest aruncate la nimereala pe harta si vor pune si o optiune de dezactivare a indicatoarelor pentru cei 10-15% oldfagi care se vor deranja sa le cumpere jocul la vreo reducere. Vezi W3 si Elex (din cate am inteles)
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Cyberpunk 2077

Post by TG »

Tocmai de aia am zis, o lume inchegata nu inseamna doar ca se poate juca fara indicatoare. E un joc mai bun per total, pentru toata lumea.

Doar ca s-a mers pe lumi gigant in loc. Evident, pentru ca studii de marketing. Dar nu ar fi fost ineficient nici invers, ar fi fost pur si simplu alta strategie. La care CDP au ales sa renunte cu W3, desi avand in vedere imaginea pe care si-au creat-o, puteau foarte bine sa nu.

Lumea inca nu intelege cat de ninjalai sunt, fiecare joc scos de ei a servit un scop. W3 a existat ca sa arate inferioritatea jocurilor open world ce exista pe piata. Inca nu stim ce vor cu Cyberpunk.

Iar de ELEX nu mai zic, PB in loc sa isi fructifice nisa, tot incerca sa fure mancarea studiourilor mari de la Risen 2 incoace. O greseala capitala si din punct de vedere al vanzarilor.

LE:
Eu inteleg unde bateti, dar cine a trecut prin multe jocuri de genul asta ar trebui sa stie. Lumile astea mari si quest-uri cu indicatoare nu sunt decat un trend creat de fix 2 studiouri: Bethesda si Ubisoft. Pana si Bioware stau mai bine la capitolul asta, n-am jucat ultimele aparitii dar restul jocurilor lor se puteau parcurge linistit fara vreun quest marker. Asa mainstream, cretine, film de la Hollywood cum erau. Nu e singura cale catre profit sau singura concluzie ce se poate trage dupa ce analizezi piata. Te poti curvi si in alte moduri. :lol:
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
Post Reply

Return to “Role Playing Games”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests