La ce sar fanboys sa le ia apararea pe internet la absolut orice, m-as mira sa spuna cineva ceva.TG wrote: ↑2 Oct 2020, 08:26 Și mailul ăla self tragical care vezi doamne a fost "obținut" de Bloomberg... ce mizerie și manipulare ieftină. Îmi plac CDP, măcar pentru că în general jucătorii sunt "victime" colaterale fericite ale strategiilor lor de marketing, dar ar trebui spus când se scaldă în rahat și sper să fie taxați pentru asta.
Cyberpunk 2077
Re: Cyberpunk 2077
Re: Cyberpunk 2077
1. Aproape toate companiile mari de jocuri nu doar ca au crunch time permenant, dar esti privit cu ochi rai la evaluari daca nu lucrezi in weekend / peste program (am patit asta in doua studio-uri diferite in Bucuresti)
2. CDP nu e un monolit, ce vedeti este partea externa, de marketing. Orice mesaj vine din partea unui departament de comunicare. Cand ziceti ca sa se scalda in rahat, catre cine mai exact sunt acuzele? Management? Leadership? Comunicarea?
3. Nu aveti access la ce se intampla in fundal, posibil sa fie crunch platit foarte ok, cu conditii decente. Posibil sa se fi facut si un meeting intern in care sa se decida daca angajatii sunt ok cu respectivul crunch. Sau poate au un departament de comunicare atat de bun inca mi-au lasat impresia ca-s companie ok si ca ar intreba angajatii de asta cand poate adevarul e complet opus
4. A sarit intreg internetul in sus pentru ceva ce e standard practice, si nici macar, ca sunt pe ultima suta de metrii si cica il fac doar sambata; doar pentru ca l-au anuntat. Daca taceau nu mai zicea nimeni nimic, ca e de asteaptat.
later edit: stai stai stai... CD Projekt e companie publica?
2. CDP nu e un monolit, ce vedeti este partea externa, de marketing. Orice mesaj vine din partea unui departament de comunicare. Cand ziceti ca sa se scalda in rahat, catre cine mai exact sunt acuzele? Management? Leadership? Comunicarea?
3. Nu aveti access la ce se intampla in fundal, posibil sa fie crunch platit foarte ok, cu conditii decente. Posibil sa se fi facut si un meeting intern in care sa se decida daca angajatii sunt ok cu respectivul crunch. Sau poate au un departament de comunicare atat de bun inca mi-au lasat impresia ca-s companie ok si ca ar intreba angajatii de asta cand poate adevarul e complet opus
4. A sarit intreg internetul in sus pentru ceva ce e standard practice, si nici macar, ca sunt pe ultima suta de metrii si cica il fac doar sambata; doar pentru ca l-au anuntat. Daca taceau nu mai zicea nimeni nimic, ca e de asteaptat.
later edit: stai stai stai... CD Projekt e companie publica?
Re: Cyberpunk 2077
It's not that deep. Contextualizeaza putin, lumea nu a sarit in sus ca se face crunch time, au facut asta dupa ce si-au promovat peste tot noua politica interna prin care nu se va mai face crunch obligatoriu. Dar evident ca la prima intalnire cu potentiale pierderi financiare acest plan nu a tinut.
Nu aduci nou nimic in discutie, se stie ca toate companiile mari fac asta, se stie ca CDP nu e un monolit, astea nu sunt scuze sau explicatii. Iar problema e mai mare decat strict angajatii lor, e o tendinta de cacat a industriei fata de care compania asta a luat pozitie... pana la prima lansare majora.
Ai citit articolele de stiri pe tema asta? Nu prea pare.
Nu aduci nou nimic in discutie, se stie ca toate companiile mari fac asta, se stie ca CDP nu e un monolit, astea nu sunt scuze sau explicatii. Iar problema e mai mare decat strict angajatii lor, e o tendinta de cacat a industriei fata de care compania asta a luat pozitie... pana la prima lansare majora.
Ai citit articolele de stiri pe tema asta? Nu prea pare.
Re: Cyberpunk 2077
Da, ok, fie
Sunt doar putin obfuscat ca as fi dat orice sa dau la schimb cei 7 ani in cultura toxica in care am lucrat pentru o companie ca CDP, si acum sunt injurati pentru ca fac ceva ce in alte locuri nu doar ca e de asteptat, dar esti injurat daca nu o faci.
Nu n-am citit nimic, am vazut doar overreactionul de pe reddit. Si pe aici cred ca se exagereaza putin.
Sunt doar putin obfuscat ca as fi dat orice sa dau la schimb cei 7 ani in cultura toxica in care am lucrat pentru o companie ca CDP, si acum sunt injurati pentru ca fac ceva ce in alte locuri nu doar ca e de asteptat, dar esti injurat daca nu o faci.
Nu n-am citit nimic, am vazut doar overreactionul de pe reddit. Si pe aici cred ca se exagereaza putin.
Re: Cyberpunk 2077
De ce, tu cunoști cum e situația în fundal? Ai mai multe detalii decât noi?
Re: Cyberpunk 2077
Detaliu este ca pana acum nu au avut crunch. Pentru mine e suficient You don't know man... you don't know *cue vietnam flashback*
Also, nu l-au amanat deja o data? Deci au avut de ales daca sa faca crunch sau sa-l amane, au ales amanarea. Don't they get like... any browny points for anything?
Also, nu l-au amanat deja o data? Deci au avut de ales daca sa faca crunch sau sa-l amane, au ales amanarea. Don't they get like... any browny points for anything?
Re: Cyberpunk 2077
Nu știu ce să zic, pentru mine nu e suficient. Și restul studiourilor mai amână jocuri...
https://www.gamespot.com/articles/witch ... 0-6422841/
A fost nasol cu Witcher 3. Când Rockstar & co erau criticați peste tot, un reprezentant CDP (comunicare, marketing, who cares) a venit și a zis ca la ei nu se va mai practica asta. În urma acestei declarații, au fost ridicați în slăvi peste tot și și-au făcut good PR.
Acum nu se mai poate amâna Cyberpunk încă o dată, ci trebuie făcut crunch, dacă au ales asta știind foarte bine declarațiile anterioare și ce răspuns va provoca din partea fanilor, ție ce ți se pare că prioritizează aici? Zic și eu, crezi că fac asta ca să nu sufere jucătorii încă o amânare? Nu, fac și ei la fel ca ceilalți. Deci când situația e lejeră, totul e bine, când există doar un potențial de pierderi, e situație disperată și apar leak-uri cu mesaje în care un individ își asumă responsabilitatea de parcă a condus un pluton la război. Să fim serioși, se vede de la o poștă.
Da, dacă vrei să faci teoria chibritului, să vezi unde o fi fost mai rău și că poate la multe alte companii situația e mai nasoala, poți considera exagerare. Nu prea înțeleg cum existența unei situații de căcat justifică alta de mai puțin căcat, dar asta ține de fiecare I guess.
https://www.gamespot.com/articles/witch ... 0-6422841/
A fost nasol cu Witcher 3. Când Rockstar & co erau criticați peste tot, un reprezentant CDP (comunicare, marketing, who cares) a venit și a zis ca la ei nu se va mai practica asta. În urma acestei declarații, au fost ridicați în slăvi peste tot și și-au făcut good PR.
Acum nu se mai poate amâna Cyberpunk încă o dată, ci trebuie făcut crunch, dacă au ales asta știind foarte bine declarațiile anterioare și ce răspuns va provoca din partea fanilor, ție ce ți se pare că prioritizează aici? Zic și eu, crezi că fac asta ca să nu sufere jucătorii încă o amânare? Nu, fac și ei la fel ca ceilalți. Deci când situația e lejeră, totul e bine, când există doar un potențial de pierderi, e situație disperată și apar leak-uri cu mesaje în care un individ își asumă responsabilitatea de parcă a condus un pluton la război. Să fim serioși, se vede de la o poștă.
Da, dacă vrei să faci teoria chibritului, să vezi unde o fi fost mai rău și că poate la multe alte companii situația e mai nasoala, poți considera exagerare. Nu prea înțeleg cum existența unei situații de căcat justifică alta de mai puțin căcat, dar asta ține de fiecare I guess.
Re: Cyberpunk 2077
Mda, splitting hairs putin, nu eram familiarizat cu povestea Witcher 3, pare foarte nasol, dar au zis doar ca nu o sa aibe "acelasi nivel de crunch" .
Great, now you made me dislike CD Projeckt Red as well, I hope you're happy.
Great, now you made me dislike CD Projeckt Red as well, I hope you're happy.
Re: Cyberpunk 2077
Lasă, măcar au o istorie în spate, niște realizări. Not all is bad. Și după faza asta sunt sigur că vor veni cu vreun anunț pozitiv care să facă vâlvă, just wait for it. Cu W3 s-au scos și prin diferența ridicolă de calitate față de orice alt triple A de gen, cel puțin în rândul jucătorilor.
Re: Cyberpunk 2077
inb4 isi exploateaza angajatii ca pe niste muncitori afro-americani in domeniul agricol (in uralele lui Marar) si tot amana castronul pentru la anul.
NO COVER. ALL MAN.
Re: Cyberpunk 2077
Dar pe Fatshark nu-i boicotezi?
https://www.glassdoor.com/Reviews/Fatsh ... 575820.htm
https://www.glassdoor.com/Reviews/Fatsh ... 575820.htm
As in all companies within this industries the overtime can be excessive at times and even if you seldom is forced to work overtime you're kind of expected to anyways.
Pay is average to below. Games are very limited by budget/time constraints
Productions could use longer timeframes.
Re: Cyberpunk 2077
Uita-te chiar la premiul review:
Cand urlau fanii la ei, cerand in spumele turbarii sa lanseze chestii mai repede, au comunicat ca nu au genul acesta de practici nesanatoase si ca nu doresc sa-si streseze angajatii. Get fukked.- Without a doubt the best company-culture i've been a part of
- Very good work ethic within teams
- Many opportunities for employees to undertake "extra curricular" assignments to broaden their expertise
- Great values
NO COVER. ALL MAN.
Re: Cyberpunk 2077
Sigur, 3/4 review-uri se plang de crunch time sau time manangement issues din partea companiei, si 2/4 zic ca salariile sunt mici, dar cumva ei nu sunt exploatori pentru ca au comunicat ca nu fac asta...
- Ferrrrrrrrrdinand
- al IX-lea
- Posts: 3303
- Joined: 18 Sep 2016, 22:09
Re: Cyberpunk 2077
Eu ce-am inteles din conversatia asta e sa am grija sa nu cumva sa vreau sa fiu game dev in urmatorii ani.
Re: Cyberpunk 2077
Ti-ai gasit cu cine sa combati despre FS. Sunt notorii pentru faptul ca lanseaza content nou cu mare greutate. De regula e putin si dezamagitor pentru cat de mult timp le ia sa-l faca, situatie care dureaza de ani intregi. Ai citit si tu pe net de la 4 randos care oricum i-au umplut de stele ca, citez, "seldom" lucreaza overtime. Numai tu intelegi ce anume ai vrut sa demonstrezi cu asta.
In ceea ce priveste salariile, pot sa te lamuresc eu pe tine si eventual pe alti cititori care n-au calatorit mai departe de malurile Dambovitei. Suedia este o tara omega scumpa, cu atat mai mult in jurul capitalei. Au o patura subtire si destul de discreta de milionari care si-au ascuns viloantele pe niste insulite din arhipelagul Stockholmului. In rest, Svenul de rand e destul de strans cu punga si o cam duce din pesmeti si hering fermentat. Mai greu gasesti suedezi imbracati in coroane. Sa crezi ca munca la o companie care produce jocuri de nisa si care in general se fereste de obiceiuri mizerabile (microtranzactii excesive etc.) e platita cu salarii de nabab e naiv, ca sa nu spun altfel.
NO COVER. ALL MAN.
Re: Cyberpunk 2077
Nu cred ca cunosc vreun proiect de anvergura, personal sau colectiv, care sa nu fi avut nevoie de timp de munca suplimentar pe ultima suta de metri. Chiar daca iti organizezi foarte bine timpul si respecti minutios bornele de productie, e clar ca spre final vei avea nevoie de timp suplimentar pentru retusuri. Exprimarea individului este " one weekend day through launch", iar daca este sa o interpretam in mod riguros lingvistic, asta inseamna ca se va munci o zi din weekend pe parcursul perioadei de lansare, adica maxim 4 saptamani, cat iti ia probabil sa lansezi jocul pe 2-3 continente in cadrul unor evenimente separate si poate primul patch. In plus, daca este corespunzator remunerata, chiar nu vad motiv pentru o asemenea furtuna.
Asta nu inseamna ca sunt de acord cu timpul suplimentar neplatit, considerat parte normala a fisei de lucru sau alte chestii super-nasoale pentru angajat. Doar ca nu mi se pare ca e chiar cazul aici.
Asta nu inseamna ca sunt de acord cu timpul suplimentar neplatit, considerat parte normala a fisei de lucru sau alte chestii super-nasoale pentru angajat. Doar ca nu mi se pare ca e chiar cazul aici.
Last edited by juve3332 on 2 Oct 2020, 13:49, edited 1 time in total.
Re: Cyberpunk 2077
@Waaagh!
Si CD Projekt sunt notorii ca intarzie fiecare proiect. Iar exprimarea era "seldom forced". Nici in EA nu eram fortat, absolut NIMENI nu este fortat, in mare parte pentru ca este ilegal, asta nu inseamna ca nu se asteptau de la tine sa faci asta, sau ca nu aveai de suferit daca nu o faceai. Si prin suferit vrea sa zic ca ramaneai cu salariul blocat la 600 - 700 - 800, sau cat aveai cand te-ai angajat la ei (cifre din 2010, la QA)
Point was, e practica comuna, inclusiv la companiile mici. Si mi se parea... nu stiu, dezechilibrata reactia ta nervoasa (bine... in mai toate posturile pari nervos, poate asa te exprimi doar) fata de CDP, cand si la companiile pe care nu le boicotezi pare ca situatia e similara (nu zic identica)
@juve sunt destul de sigur ca e vorba de crunch platit ca overtime, dar na... si in EA era la fel
Si CD Projekt sunt notorii ca intarzie fiecare proiect. Iar exprimarea era "seldom forced". Nici in EA nu eram fortat, absolut NIMENI nu este fortat, in mare parte pentru ca este ilegal, asta nu inseamna ca nu se asteptau de la tine sa faci asta, sau ca nu aveai de suferit daca nu o faceai. Si prin suferit vrea sa zic ca ramaneai cu salariul blocat la 600 - 700 - 800, sau cat aveai cand te-ai angajat la ei (cifre din 2010, la QA)
Point was, e practica comuna, inclusiv la companiile mici. Si mi se parea... nu stiu, dezechilibrata reactia ta nervoasa (bine... in mai toate posturile pari nervos, poate asa te exprimi doar) fata de CDP, cand si la companiile pe care nu le boicotezi pare ca situatia e similara (nu zic identica)
@juve sunt destul de sigur ca e vorba de crunch platit ca overtime, dar na... si in EA era la fel
Re: Cyberpunk 2077
https://www.bloomberg.com/news/articles ... game-debutjuve3332 wrote: ↑2 Oct 2020, 13:33 In plus, daca este corespunzator remunerata, chiar nu vad motiv pentru o asemenea furtuna.
Asta nu inseamna ca sunt de acord cu timpul suplimentar neplatit, considerat parte normala a fisei de lucru sau alte chestii super-nasoale pentru angajat. Doar ca nu mi se pare ca e chiar cazul aici.
Sunt 6 săptămâni, aparent.
În fine, motivul a fost explicat și nu mi se pare chiar greu de înțeles, nu toate lucrurile ar trebui judecate raportat la cel mai rău scenariu. Nimeni nu zice că or să moară ăștia de epuizare pentru 6 zile, iar remunerația nu lipsește nici de alte alte companii mari, interesant cum tot pleacă angajații pe capete din cauza acestei practici. E ca și cum banii nu ar fi singura chestie care contează în această situație. Plecări în masă au fost și la CDP, cu toate că angajații își împart un bonus de 10% din vânzări, nu cred că cineva moare de foame, dar mai sunt și alți factori de luat în seamă.
LE:
Mind you, eu n-am zis că trebuie boicotați și arși pe rug pentru manevra asta și nu mi se pare asta o reacție justificată. Dar nici să fie scuzați cum se grăbesc fanii să facă de obicei, cause they the good guys. Oricum nu prea plănuiam să iau Cyberpunk full price, acum m-am convins că o să-l joc la anul.
Re: Cyberpunk 2077
Eh, asta cu plecatul cateodata e incurajata, nu pe fata desigur. De ce sa pastrezi acelasi om si sa-i maresti salariul in continuu (ca altfel incepe sa stea degeaba) cand poti sa iei pe cineva nou la 1/2 din cost?
Re: Cyberpunk 2077
Mărar wrote: ↑2 Oct 2020, 13:46 Point was, e practica comuna, inclusiv la companiile mici. Si mi se parea... nu stiu, dezechilibrata reactia ta nervoasa (bine... in mai toate posturile pari nervos, poate asa te exprimi doar) fata de CDP, cand si la companiile pe care nu le boicotezi pare ca situatia e similara (nu zic identica)
ffs zici ca ti-ai facut contul ieri. sunt dezechilibrat si nervos pe forumurile astea de mai bine de 18 ani. aveam si scrisori in level pe vremuri.
NO COVER. ALL MAN.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests