@Ola Nu fi trol ca te trezesti cu Magelan ca-ti sifoneaza damigeana cu tuica, cand cobori in pivnita dupa muraturi!
@Cristan "@kostyka: te referi la explorare cu indicații de genul "A, vrei să ajungi în Stars Hollow? Păi fii atent, boierule: mergi care miazăzi cale de două zile, cu muntele în față, iar când ajungi la un râu cu apă neagră, mergi in amonte cale de vreo două ceasuri, până ajungi la o răspântie cu un stejar bătrân ars de fulger, urmează drumul din dreapta și după încă o jumătate de zi ai ajuns"?"
Exact la aia ma refeream, si nu numai! Fii atent, cata munca ar fi fost ca orasele din W3 sa aibe strazi cu nume? nu foarte greu. La fel, harta, sa-ti prezinte un nivel de zoom mai serios, cu numele strazilor, posibilitatea de a pune pointere (asta exista oricum). Ar fi insemnat o tona pentru imersiune sa stai 30 de secunde sa pui cap la cap unde vrei sa ajungi.
Vrei sa ajungi undeva complicat de explicat? Nici o problema, - fratica, marchiaza-mi pe harta unde trebuie sa ajung, ca tu ai mai fost acolo, eventual nu cu precizie extrema, sau da-mi o harta speciala cu locatia, sau da-mi un companion. Sau ca in Gothic, imi arati o data cum pot ajunge unde ar fi, dupa aia trebuie sa ma descurc singur.
Nu mai zic de W3, unde ai puteri speciale de orientare ca witcher, dar in loc sa le folosesti TU, te uiti la destinatie unde iti este cerculetul galben si ai rezolvat problema. Ce ar fi fost ca mecanicile de witcher sense sa fie mai serios dezvoltate, sa fi fost cruciale in orientare?! Ar fi fost imersiv si misto, ai fi fost tu witcher gen, nu baiatul de mingi al lui Geralt.
Ce daca a fost un joc cu poveste interesanta, se putea si poveste si quest imersiv.
Zice McWilliams: "Poti sa vezi Novigrad de la distanta. Oxenfurt. Citadela Baronului. Copacul de pe Bald Mountain. Asezarea cu turnul darapanat, aproape inghitata de apa. Baza militara a Imperiului. Linia de aparare a nordicilor, cu palisade si baliste."
Daca as fi avut nevoie sa vad reperele astea, sa le folosesc, acum probabil as fi fost asaltat de amintiri and stuff. Nu-mi spun nimic, decat in cel mai superficial mod, oh, da, parca le-am vazut in trecere..
Poti, intr-adevar, sa te uiti, sa admiri, dar, cand vine vorba sa le folosesti efectiv, sa fie cruciale desfasurarii jocului nu ai nici un motiv sa o faci, sa deschizi ochii. Nici o harta nu e reala, nu o iei in serios pana nu ai nevoie de ea, e doar un element de decor, just another useless background noise you want to ignore. Singurul element cu valoare de gameplay e indicatorul pe care il primesti gratis.
..
Si chiar si intr-un joc ca 2077, unde ai tehnologie mai avansata, tot se poate lasa o bucata buna de orientare pe seama jucatorului. Astfel incat sa ai o relatie reala, bazata pe nevoia de orientare cu orasul. Numai sa vrea CD Project, metode sunt cu tona, au imaginatie oamenii aia.