Terente's Options - însemnări din pribegie (aka Cioli's Wizardry thread)
Terente's Options - însemnări din pribegie (aka Cioli's Wizardry thread)
M-am apucat de seria Wizardry. În ordine cronologică. Nu-l cartografiez de mînă, că nu-s atît de hardcore.
Cartografiat primul nivel și cîte puțin din următoarele două, acu farmez puțin fantoma lu' Murphy. Kusumakuru, momentan mag, are un viitor glorios de Samurai în față. Kiwi Jr e antrenat să devină Lord, asta dacă muistul ăsta de joc o să-mi dea nițel Luck la level up, iar Avokalips și Ghelasie ... Bishops for the win. Da mai încolo. Asta presupunînd că o să am roll-uri ok la level up.
Cartografiat primul nivel și cîte puțin din următoarele două, acu farmez puțin fantoma lu' Murphy. Kusumakuru, momentan mag, are un viitor glorios de Samurai în față. Kiwi Jr e antrenat să devină Lord, asta dacă muistul ăsta de joc o să-mi dea nițel Luck la level up, iar Avokalips și Ghelasie ... Bishops for the win. Da mai încolo. Asta presupunînd că o să am roll-uri ok la level up.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ce jucati in momentul de fata
TARE!
keep us posted!
keep us posted!
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Re: Ce jucati in momentul de fata
Probabil după vreo cîteva zeci de party wipes (prin al treilea nivel au început să apară satanele) o să mă plictisesc și mă reapuc de Oblivion
Pînă acum a fost ok (mai ales că WhereAreWe are un mic .... să-i zicem helper, și poți "convinge" jocl să nu-ți mai ia din stats la level up), dar deja treaba se împute. Dacă dau de vreun grup de magic users și apucă să miște înaintea magului meu, welcome to silent city. Asta dacă am noroc și nu-mi paralizează toți frontlinerii...
Pînă acum a fost ok (mai ales că WhereAreWe are un mic .... să-i zicem helper, și poți "convinge" jocl să nu-ți mai ia din stats la level up), dar deja treaba se împute. Dacă dau de vreun grup de magic users și apucă să miște înaintea magului meu, welcome to silent city. Asta dacă am noroc și nu-mi paralizează toți frontlinerii...
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ce jucati in momentul de fata
Sau apuca-te direct de trilogia Dark Savant
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Re: Ce jucati in momentul de fata
Am vreo cîteva zeci de ore băgate în 6, 7 și 8. Optul e preferatul meu, căci multiclassing-ul nu e atît de important în el și nu tre să-mi gîndesc party-ul cu o lună înainte să mă apuc de joc. Adică e fun să-ți planifici personajele, da' pînă la un punct
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ce jucati in momentul de fata
Am si eu o gramada de ore in 8. L-am inceput de multe ori cu partiuri diferite si niciodata nu l-am terminat. Dar acum parca mi s-a luat tot cheful ca am citit ca bou pe net ditamai spoilerul despre Dark Savant si acum astept sa uit. Dar nu cred ca o sa uit.
Daca vrei sa nu-ti mai bati capul cu planificarea personajelor poti face ce a facut unu de pe internetzi parca: a terminat Wizardry 8 cu un singur personaj de la inceput. Fairy ninja
Daca vrei sa nu-ti mai bati capul cu planificarea personajelor poti face ce a facut unu de pe internetzi parca: a terminat Wizardry 8 cu un singur personaj de la inceput. Fairy ninja
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Re: Ce jucati in momentul de fata
Well, plimbărica prin hrubele din Wizardry continuă.
După o sesiune serioasă de grinding și un class change care mi-a amintit de ce pasca mă-sii ar fi trebuit să-mi las personajele să facă ce știu ele mai bine* (va urma), am coborît în al cincilea cerc al infernului (mai am încă 5). Unde începe grindingul ăla adevărat. Cu o mică pauză de înjurat de toți dumnezeii, prin nivelul 4, pînă cînd mi-am dat seama că-s prost ca noaptea.
Ce s-a întîmplat. Tăiam și spînzuram, magii dădeau cu magie, preoții cu preoție, hoții cu nimic (că dacă nu-i pui în față, wizardry nu-ți dă arc și nici nu ți-l pune în traistă), casapii mei cu căsăpie și paloșul +1 (că ălea cu adevărat pixdă încep să pice de pe la labirintul cu numărul șase, sau probabil șapte), căutam cratesuri, creierul se încingea etc. La un moment dat, hoțul pulii, care are un singur lucru de făcut, anume să deschidă cufere, identifică greșit un trap și mă trezesc în pulă cu satelitul. Și cu 100 de goldeanu din cufărul lu’ Cristos (un cuțitaș mai acătării costă peste 1000). Răsuflu ușurat cînd văd că sunt pe același nivel și măcar nu m-a teleportat direct în brațele lui Werdna (i s-a întîmplat unuia, și a terminat jocul din greșeală …) și încep să explorez să-mi dau seama unde cristelnița mă-sii sunt.
Juma’ de oră mai tîrziu, după ce mi-am dat party-ul de toți pereții, doar doar e vreo ușă secretă care să mă scoată din pătratu’ ăla nenorocit, am început să bănuiesc că m-am blocat. Am consultat Internetul, Internetul mi-a zis că am belit cucu’ dacă n-am un mag cu MALOR, că designerii au fost mecliști sau uituci și n-au pus ușă. MALOR zici, deci. No, căcatu’ ăsta de vrajă te teleportează random prin temnițe, dar dacă îl castezi cît ești campat, îți poți alege coordonatele (și poți sfârși într-un perete dacă nu belești ochii la ce coordonate tastezi). Normal că n-aveam MALOR. Aveam de toate, bile dă foc, bile dă gheață, vrăji de adormit, vrăji de trezit, vrăji de blastăm și vrăji de noroc și de scos argintu viu de unde pizda mă-sii trăiește argintul viu. Dar n-aveam MALOR.
Racla mă-tii de mag, de ce n-ai, bă, Malor? Degeaba urli la ecran, patroane, e descîntec de level șapte, eu am decît pînă la cinci, mai ții minte cînd ți-am zis să mai stăm puțin prin nivelu trei, mai dăm în cap, mai vine niște XP, mai băgăm un șlafăn la han și crește veața și nivelu vrăjii? Tu nuuu, hai la patru, că așteaptă Ola să vadă progres! Ia la tata progres!
Buuuuuun, îmi zic, acu o să vă arăt EU magia hexeditului, fute-v-aș! Luat save-ul la puricat și în timp ce căutam adresele pentru vrăji să-mi dau măcar MALOR, cît să ies din staul, mi-a venit o idee. Encounter-urile se resetează cînd ieși din joc, iar cîteva dintre ele îți dau și cufăr. Eu, ca vita, cît mă învîrteam în cerc și mătrășeam mulțime după mulțime, dezarmam cu hoțu toate cuferele (vreo 80 % erau booby trapped cu teleport), să văd ce pana mea e înăuntru. Al dracu hoț, cît am stat la zuhaus în zona aia, n-a greșit un disarm, fute-l-aș în noroc. Iar mie nu mi-a dat prin cap să deschid cufărul fără să-i dau disarm, să declanșez intenționat TELEPORTUL și să ies dracu de-acolo. Da se pare că zece minute de belit ochii la hexa mi-au dat gîndul cel bun. Și am scăpat. Doi pași mai încolo…
Vîrcourșii sunt ok. În schimb, Vorpal Bunnies (și alte cîteva satane care mișună de la nivelul 4 în jos), nu dau damage vârtos, dar au o șansă mică să-ți ia gâtul dintr-o singură lovitură. Și aici erau șapte. Dacă apucă să dea toți în tine înainte să le fuți meciul cu un disable sau ceva de damage care să-i radă pe toți înainte să-ți roadă papucii, există o posibilitate minusculă să te trezești pe cealaltă lume. Aia cu plînset și scrîșnirea dinților, ceea ce nu mi s-ar părea un downgrade major, pentru că și în Wizardry 1 e plînset și scrîșnirea dinților cât pentru patru tartaruri și-un căzănel micuț cu smoală. Well, încercați să ghiciți ce mi-a făcut Wizardry-ul …
P.S: Wiz1 salvează după fiecare luptă. Dacă abuzezi de sistemul ăsta (și nu e lucru de rușine să faci asta, că și jocul abuzează de tine mai hardcore decît unchiul acela care-a primit 4 ani de pușcărie și iese în curînd) și închizi dosboxul cînd ai văzut că încep să-ți moară puleții pe capete, scapi fără să plătești templului (foarte realist Wiz la acest capitol) să-ți scoale vitejii din morți. Acestea fiind spuse, ghiciți ce i-am făcut eu jocului…
Și gata, că tre să mă întorc la muncă. Revin cu un update.
După o sesiune serioasă de grinding și un class change care mi-a amintit de ce pasca mă-sii ar fi trebuit să-mi las personajele să facă ce știu ele mai bine* (va urma), am coborît în al cincilea cerc al infernului (mai am încă 5). Unde începe grindingul ăla adevărat. Cu o mică pauză de înjurat de toți dumnezeii, prin nivelul 4, pînă cînd mi-am dat seama că-s prost ca noaptea.
Ce s-a întîmplat. Tăiam și spînzuram, magii dădeau cu magie, preoții cu preoție, hoții cu nimic (că dacă nu-i pui în față, wizardry nu-ți dă arc și nici nu ți-l pune în traistă), casapii mei cu căsăpie și paloșul +1 (că ălea cu adevărat pixdă încep să pice de pe la labirintul cu numărul șase, sau probabil șapte), căutam cratesuri, creierul se încingea etc. La un moment dat, hoțul pulii, care are un singur lucru de făcut, anume să deschidă cufere, identifică greșit un trap și mă trezesc în pulă cu satelitul. Și cu 100 de goldeanu din cufărul lu’ Cristos (un cuțitaș mai acătării costă peste 1000). Răsuflu ușurat cînd văd că sunt pe același nivel și măcar nu m-a teleportat direct în brațele lui Werdna (i s-a întîmplat unuia, și a terminat jocul din greșeală …) și încep să explorez să-mi dau seama unde cristelnița mă-sii sunt.
Juma’ de oră mai tîrziu, după ce mi-am dat party-ul de toți pereții, doar doar e vreo ușă secretă care să mă scoată din pătratu’ ăla nenorocit, am început să bănuiesc că m-am blocat. Am consultat Internetul, Internetul mi-a zis că am belit cucu’ dacă n-am un mag cu MALOR, că designerii au fost mecliști sau uituci și n-au pus ușă. MALOR zici, deci. No, căcatu’ ăsta de vrajă te teleportează random prin temnițe, dar dacă îl castezi cît ești campat, îți poți alege coordonatele (și poți sfârși într-un perete dacă nu belești ochii la ce coordonate tastezi). Normal că n-aveam MALOR. Aveam de toate, bile dă foc, bile dă gheață, vrăji de adormit, vrăji de trezit, vrăji de blastăm și vrăji de noroc și de scos argintu viu de unde pizda mă-sii trăiește argintul viu. Dar n-aveam MALOR.
Racla mă-tii de mag, de ce n-ai, bă, Malor? Degeaba urli la ecran, patroane, e descîntec de level șapte, eu am decît pînă la cinci, mai ții minte cînd ți-am zis să mai stăm puțin prin nivelu trei, mai dăm în cap, mai vine niște XP, mai băgăm un șlafăn la han și crește veața și nivelu vrăjii? Tu nuuu, hai la patru, că așteaptă Ola să vadă progres! Ia la tata progres!
Buuuuuun, îmi zic, acu o să vă arăt EU magia hexeditului, fute-v-aș! Luat save-ul la puricat și în timp ce căutam adresele pentru vrăji să-mi dau măcar MALOR, cît să ies din staul, mi-a venit o idee. Encounter-urile se resetează cînd ieși din joc, iar cîteva dintre ele îți dau și cufăr. Eu, ca vita, cît mă învîrteam în cerc și mătrășeam mulțime după mulțime, dezarmam cu hoțu toate cuferele (vreo 80 % erau booby trapped cu teleport), să văd ce pana mea e înăuntru. Al dracu hoț, cît am stat la zuhaus în zona aia, n-a greșit un disarm, fute-l-aș în noroc. Iar mie nu mi-a dat prin cap să deschid cufărul fără să-i dau disarm, să declanșez intenționat TELEPORTUL și să ies dracu de-acolo. Da se pare că zece minute de belit ochii la hexa mi-au dat gîndul cel bun. Și am scăpat. Doi pași mai încolo…
Vîrcourșii sunt ok. În schimb, Vorpal Bunnies (și alte cîteva satane care mișună de la nivelul 4 în jos), nu dau damage vârtos, dar au o șansă mică să-ți ia gâtul dintr-o singură lovitură. Și aici erau șapte. Dacă apucă să dea toți în tine înainte să le fuți meciul cu un disable sau ceva de damage care să-i radă pe toți înainte să-ți roadă papucii, există o posibilitate minusculă să te trezești pe cealaltă lume. Aia cu plînset și scrîșnirea dinților, ceea ce nu mi s-ar părea un downgrade major, pentru că și în Wizardry 1 e plînset și scrîșnirea dinților cât pentru patru tartaruri și-un căzănel micuț cu smoală. Well, încercați să ghiciți ce mi-a făcut Wizardry-ul …
P.S: Wiz1 salvează după fiecare luptă. Dacă abuzezi de sistemul ăsta (și nu e lucru de rușine să faci asta, că și jocul abuzează de tine mai hardcore decît unchiul acela care-a primit 4 ani de pușcărie și iese în curînd) și închizi dosboxul cînd ai văzut că încep să-ți moară puleții pe capete, scapi fără să plătești templului (foarte realist Wiz la acest capitol) să-ți scoale vitejii din morți. Acestea fiind spuse, ghiciți ce i-am făcut eu jocului…
Și gata, că tre să mă întorc la muncă. Revin cu un update.
Last edited by ciolan on 29 Jun 2018, 12:20, edited 1 time in total.
Re: Ce jucati in momentul de fata
Dacă o să îmi fac vreodată formație, o să se numească Terente's Options.
Ar trebui să faci un let's play.
REMEMBER CITADEL
Re: Ce jucati in momentul de fata
Well, ai putea muta toate ăstea, inclusiv primul meu post, într-un topic nou și mai postez acolo updates, hints și alte chestii. Nuș dacă am răbdare de un LP dus pînă la capăt, da random bits aș mai putea posta pe subiect E perioada aceea a anului în care mi se pune pata pe dungeon crawlere vechji pe care nu le-am putut juca la timpul lor ori că nu eram născut, ori că nu aveam nici cea mai minusculă intenție de a desena hărți de mînă. Mai bag ocazional și un Bard's Tale și poate o să-mi continui și Goldboxul (terminat Pool of Radiance acu vreo trei sau patru ani, m-am tot apucat de Curse of the Azure Bonds și de trilogia Krynn, da n-am ajuns prea departe în ele)
PS: Căutați GoldBox Companion.
PS: Căutați GoldBox Companion.
Re: Ce jucati in momentul de fata
Apropo de dcrawler craving, eu am așa o chestie pe bucketlist să joc Daggerfall. Nu de-alta dar reviewul lui Cioli a rămas viu în memorie chiar și după atâția ani.
Ei, iaca se apropie momentul. https://twitter.com/gav_clayton/status/ ... 5803310080
Ei, iaca se apropie momentul. https://twitter.com/gav_clayton/status/ ... 5803310080
dump CHA
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Ce jucati in momentul de fata
ciolan wrote: ↑29 Jun 2018, 11:58
Racla mă-tii de mag, de ce n-ai, bă, Malor? Degeaba urli la ecran, patroane, e descîntec de level șapte, eu am decît pînă la cinci, mai ții minte cînd ți-am zis să mai stăm puțin prin nivelu trei, mai dăm în cap, mai vine niște XP, mai băgăm un șlafăn la han și crește veața și nivelu vrăjii? Tu nuuu, hai la patru, că așteaptă Ola să vadă progres! Ia la tata progres!
da da DA DA VREAU TOPIC SEPARAT CU AVENTURILE LUI CIOLANSKY IN WIZARDRY. VREAU PROGRES!
mi-a placut foarte mult ce am citit pana acum!
povestirile astea io zic ca pot fi si articol pe site-ul nostru
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Re: Ce jucati in momentul de fata
Nu există progres, există numai schimbare
the secret geometry of chance
Re: Terente's Options - însemnări din pribegie (aka Cioli's Wizardry thread)
*updated my journal*
REMEMBER CITADEL
Re: Terente's Options - însemnări din pribegie (aka Cioli's Wizardry thread)
Memento mori...
Printre (multe) altele, musiu Wizardry e și un reminder constant al fragilității unei ființe umane cu Armor Class -15 și 160 de hitpoints. N-ai crede, dar există lighioane care ți-o trag finuț chiar dacă ai mai multe puncte de viață decît viața însăși și ești mai acoperit de metal decît arhanghelul Mihail într-un tanc preabinecuvîntat și preablindat de producție rusească din dotarea armiilor cerești (de producție rusească și ele).
Fără nici o lăgătură, uitați o poză cu un puiuț de dragon. Pe care am vrut să-l adopt. Din păcate, Opțiunile lui Terente nu includ și adopția. Cred că e din cauză că nu am un party tradițional. Well, adio blîndă creatură a văzduhului.
Back. Și dacă fragilitatea umană e fragilă rău, să vedeți fragilitatea magicianului gnom care nu știu cum pizda mă-sii a ajuns în front line … a, ba da, frontlinerii erau paralizați toți, iar clericul meu, scăpat ca prin minune de ocheadele unei bâzdâgănii care te face din om scaun, le-a dat cu un “scoală-te, ia-ți patul și umblă”, rugăciune de alungat buba neagră, paralizia, duhurile necurate ale somnului și hipiotul pe care l-ai găsit în sufragerie, cu tot cu pat, cînd te-ai întors din concediu. No, după ce-i vindeci, jocul nu ți-I pune înapoi în front, iar dacă nu ești atent, te poți trezi față în față cu 8 samurai și 5 preoți de nivel UN INFINIT, iar frontul ți-e alcătuit din toți casterii tăi îmbrăcați în cămăși de noapte (asta dacă n-ai trișat ca neamul prost și ai un party alcătuit în întregime din Lorzi de nivel o mie). Mi s-a întîmplat. De mai multe ori decît aș vrea să recunosc.
Pauză pentru a-i cunoaște pe Ninja și Prietenii Săi, un grup prietenos de oameni integri. Ne-am dat binețe, am schimbat informații despre Labirint, și, pentru a sărbători noua noastră prietenie, am făcut un pui de dragon la proțap.
Așadar, azi ne vom aduce aminte de moarte și cum o putem păcăli. În Wizardry, oricît de pixdos ai fi, poți da colțul la fiecare colț. Tot ce le trebuie inamicilor e un roll norocos, și te trezești cu party-ul otrăvit, paralizat, pietrificat, adormit, level drained, asta în cazul norocos în care un samurai n-a reușit să-ți decapiteze tancul cu o lovitură norocoasă. Eu, de cîte ori dau de-o cotitură în labirint, îmi închipui că după colț stă un gealat cu un zar de granit ridicat deasupra capului, așteptînd să-mi strivească țeasta la primul semn de fericire…
Ca în Biblie, o carte as retro as the books can get, și în Wizardry conviețuiesc pașnic mai multe specii de morți (și vreo zece de nemorți). Moartea numărul eins, unul sau mai mulți (nu toți) viteji dau ochii peste cap și le apare Dead la status. Pe ăștia îi smulgi din Paradis la templu plătind o taxă destul de măricică, pe care o vom boteza “Taxa Lazăr”. Condiția necesară, dar nu suficientă (ai nevoie și de goldeanu), e să ajungi la locul de Înviere, ceea ce presupune să mai ai nițică vlagă cât să-ți duci morții la castel. Dacă ești șmecher și închizi Dosbox-ul la primul caz de deces (sau resetezi rîșnița pe care joci Wiz direct de pe floppy), ai păcălit Moartea. Cînd repornești Wizardry și dai “restart an out party” (un fel de load pentru situațiile în care părăsești joculîn timp ce o arzi prin labirint, că n-ai chef să urci zece etaje pînă la castel), minunea minunilor. Toți sunt vii, sănătoși și gata să mai moară o dată. Mai există și o vrajă de Înviere, dar poți pierde un punct de Vitality, fuck it, repornesc DosBox.
“Nu vă supărați, păreți oameni cinstiți, l-ați văzut cumva pe Dănuț? Era mic, roz, vorbește puțin sîsîit că și-a pîrlit limba cînd a strănutat. E lumina ochilor noștri, ultima dată l-am văzut pe la nivelul 5, îl trimisesem cu niște hăinuțe pentru copiii de la orfelinat. L-ați găsit????? Slavă cerului, unde e?”
Erm … Kusumakuru’s Option: “LIPSIȚI DIN FAȚA OCHILOR MEI, CREATURI ALE ÎNTUNERICULUI!”
Și am ajuns la moartea numărul doi, îți crapă toți. Nu de la cei trei dragoni, ci probabil de la cei doisprezece bunici ai lor. Dacă ești cinstit (de ce mama naibii ai face asta cînd jocul te trollează la fiecare pas?), ai un rescue party pregătit. Cobori în labirint pînă la pătrățica unde cei șase s-au dus la cele veșnice, îi iei în cîrcă și-i transporți la castel. Unde plătești de-ți iese pe nas. Problema e rezolvată mult mai simplu dacă ți-a trecut prin bostan să faci un backup al save-ului. Adică să copiezi frumos SAVE1.DSK într-un director botezat întru dreapta credință a backup-ului. Sau, dacă ești mai retro decît Geneza, să îți faci o copie a discului de pe care joci.
Finally, în spiritul heirupisto-optzecist, există moartea aia nasoală care-ți șterge save-urile, îți scuipă pe capul de citire al floppy-ului de 5.25, îți înfige o șurubelniță în procesor și, înainte să plece spre grădinița unde știe că studiază preșcolarii tăi, smulge un condensator din sursa de alimentare și-ți scoate un ochi cu el. Vă amintiți de MALOR, acel Mesia al vrăjitorilor, care m-ar fi putut scoate din bucluc? Am primit-o! Și mai țineți minte ce se întîmpla în 80% din cazuri cînd primeați o mașinuță faină și, plini de entuziasm, smulgeați ambalajul cu dinții, scoteați jucăreaua din cutie, îi rupeați antena dar nu-i nimic că făceați vruuum vruuum cu ea prin aer, o scăpați din mînă în cel mai apropiat zid și n-o mai repara nici Pulea Ingineru? Well …
Note to self: Coordonatele sunt relative la poziția casterului și teleportatul în zid e fatal. Personajele nu mai pot fi recuperate decît prin magia backup-ului. Pe care l-ai făcut acum șase ore. Back to grinding …
Printre (multe) altele, musiu Wizardry e și un reminder constant al fragilității unei ființe umane cu Armor Class -15 și 160 de hitpoints. N-ai crede, dar există lighioane care ți-o trag finuț chiar dacă ai mai multe puncte de viață decît viața însăși și ești mai acoperit de metal decît arhanghelul Mihail într-un tanc preabinecuvîntat și preablindat de producție rusească din dotarea armiilor cerești (de producție rusească și ele).
Fără nici o lăgătură, uitați o poză cu un puiuț de dragon. Pe care am vrut să-l adopt. Din păcate, Opțiunile lui Terente nu includ și adopția. Cred că e din cauză că nu am un party tradițional. Well, adio blîndă creatură a văzduhului.
Back. Și dacă fragilitatea umană e fragilă rău, să vedeți fragilitatea magicianului gnom care nu știu cum pizda mă-sii a ajuns în front line … a, ba da, frontlinerii erau paralizați toți, iar clericul meu, scăpat ca prin minune de ocheadele unei bâzdâgănii care te face din om scaun, le-a dat cu un “scoală-te, ia-ți patul și umblă”, rugăciune de alungat buba neagră, paralizia, duhurile necurate ale somnului și hipiotul pe care l-ai găsit în sufragerie, cu tot cu pat, cînd te-ai întors din concediu. No, după ce-i vindeci, jocul nu ți-I pune înapoi în front, iar dacă nu ești atent, te poți trezi față în față cu 8 samurai și 5 preoți de nivel UN INFINIT, iar frontul ți-e alcătuit din toți casterii tăi îmbrăcați în cămăși de noapte (asta dacă n-ai trișat ca neamul prost și ai un party alcătuit în întregime din Lorzi de nivel o mie). Mi s-a întîmplat. De mai multe ori decît aș vrea să recunosc.
Pauză pentru a-i cunoaște pe Ninja și Prietenii Săi, un grup prietenos de oameni integri. Ne-am dat binețe, am schimbat informații despre Labirint, și, pentru a sărbători noua noastră prietenie, am făcut un pui de dragon la proțap.
Așadar, azi ne vom aduce aminte de moarte și cum o putem păcăli. În Wizardry, oricît de pixdos ai fi, poți da colțul la fiecare colț. Tot ce le trebuie inamicilor e un roll norocos, și te trezești cu party-ul otrăvit, paralizat, pietrificat, adormit, level drained, asta în cazul norocos în care un samurai n-a reușit să-ți decapiteze tancul cu o lovitură norocoasă. Eu, de cîte ori dau de-o cotitură în labirint, îmi închipui că după colț stă un gealat cu un zar de granit ridicat deasupra capului, așteptînd să-mi strivească țeasta la primul semn de fericire…
Ca în Biblie, o carte as retro as the books can get, și în Wizardry conviețuiesc pașnic mai multe specii de morți (și vreo zece de nemorți). Moartea numărul eins, unul sau mai mulți (nu toți) viteji dau ochii peste cap și le apare Dead la status. Pe ăștia îi smulgi din Paradis la templu plătind o taxă destul de măricică, pe care o vom boteza “Taxa Lazăr”. Condiția necesară, dar nu suficientă (ai nevoie și de goldeanu), e să ajungi la locul de Înviere, ceea ce presupune să mai ai nițică vlagă cât să-ți duci morții la castel. Dacă ești șmecher și închizi Dosbox-ul la primul caz de deces (sau resetezi rîșnița pe care joci Wiz direct de pe floppy), ai păcălit Moartea. Cînd repornești Wizardry și dai “restart an out party” (un fel de load pentru situațiile în care părăsești joculîn timp ce o arzi prin labirint, că n-ai chef să urci zece etaje pînă la castel), minunea minunilor. Toți sunt vii, sănătoși și gata să mai moară o dată. Mai există și o vrajă de Înviere, dar poți pierde un punct de Vitality, fuck it, repornesc DosBox.
“Nu vă supărați, păreți oameni cinstiți, l-ați văzut cumva pe Dănuț? Era mic, roz, vorbește puțin sîsîit că și-a pîrlit limba cînd a strănutat. E lumina ochilor noștri, ultima dată l-am văzut pe la nivelul 5, îl trimisesem cu niște hăinuțe pentru copiii de la orfelinat. L-ați găsit????? Slavă cerului, unde e?”
Erm … Kusumakuru’s Option: “LIPSIȚI DIN FAȚA OCHILOR MEI, CREATURI ALE ÎNTUNERICULUI!”
Și am ajuns la moartea numărul doi, îți crapă toți. Nu de la cei trei dragoni, ci probabil de la cei doisprezece bunici ai lor. Dacă ești cinstit (de ce mama naibii ai face asta cînd jocul te trollează la fiecare pas?), ai un rescue party pregătit. Cobori în labirint pînă la pătrățica unde cei șase s-au dus la cele veșnice, îi iei în cîrcă și-i transporți la castel. Unde plătești de-ți iese pe nas. Problema e rezolvată mult mai simplu dacă ți-a trecut prin bostan să faci un backup al save-ului. Adică să copiezi frumos SAVE1.DSK într-un director botezat întru dreapta credință a backup-ului. Sau, dacă ești mai retro decît Geneza, să îți faci o copie a discului de pe care joci.
Finally, în spiritul heirupisto-optzecist, există moartea aia nasoală care-ți șterge save-urile, îți scuipă pe capul de citire al floppy-ului de 5.25, îți înfige o șurubelniță în procesor și, înainte să plece spre grădinița unde știe că studiază preșcolarii tăi, smulge un condensator din sursa de alimentare și-ți scoate un ochi cu el. Vă amintiți de MALOR, acel Mesia al vrăjitorilor, care m-ar fi putut scoate din bucluc? Am primit-o! Și mai țineți minte ce se întîmpla în 80% din cazuri cînd primeați o mașinuță faină și, plini de entuziasm, smulgeați ambalajul cu dinții, scoteați jucăreaua din cutie, îi rupeați antena dar nu-i nimic că făceați vruuum vruuum cu ea prin aer, o scăpați din mînă în cel mai apropiat zid și n-o mai repara nici Pulea Ingineru? Well …
Note to self: Coordonatele sunt relative la poziția casterului și teleportatul în zid e fatal. Personajele nu mai pot fi recuperate decît prin magia backup-ului. Pe care l-ai făcut acum șase ore. Back to grinding …
Re: Terente's Options - însemnări din pribegie (aka Cioli's Wizardry thread)
Cele trei morți ale lui
REMEMBER CITADEL
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Terente's Options - însemnări din pribegie (aka Cioli's Wizardry thread)
YOU TELEPORTED INTO ROCK!
tare lectura! am ras dar am stat si cu sufletul la gura! MOAR MOAR MOAR!
tare lectura! am ras dar am stat si cu sufletul la gura! MOAR MOAR MOAR!
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Re: Terente's Options - însemnări din pribegie (aka Cioli's Wizardry thread)
Quick update:
După lupte seculare care-au durat aproximativ 1943 de reloaduri, Werdna s-a îndurat de mine și mi-a acordat o audiență.
Desigur, pînă să ajung la el, am avut de caftit vreo opt gardieni. Din fericire, meciurile cu gardienii nu-s scriptate și, dacă Marele Aleatoriu Din Ceriu se îndură de tine și nu-ți aruncă în cîrcă toate rubedeniile lui Dănuț, dragonul roz, poți ajunge la ușa lui Werdna cu party-ul intact. Eu am trecut ca prin brînză prin gardieni. Și-au spus cuvîntul cele 12 ore de grinding pentru Muramasa (cea mai satanistă sabie pentru un samurai, am impresia că apare în fiecare Wizardry, inclusiv cele japoneze).
Față de ce am pătimit pînă i-am sunat la ușă, marea confruntare cu satana din găozul labirintului a fost un fîs. Werdna, un Vampire Lord (nasoală lighioană dacă te pune dracu să-i sari la gît fără un cleric sau un mag) și un vampir normal (iarăși, am avut noroc). Kusumakuru l-a rezolvat rapid pe Werdna (am avut noroc că a prins descîntecul de muțenie și săracul n-a apucat să zică nici pîs, darămite TILTOWAIT), Avokalips și Ghelasie au dat omorul la vampiri ca'n Van Helsing, Lotru a făcut ce știe el mai bine și a stat ascuns în tufiș întrebându-se de ce pizda mă-sii nu există arme ranged în jocul ăsta nenorocit, iar restul au dat și ei cu sabia cît și unde-a putut. Terente n-a avut prea multe opțiuni.
Anyhow, pulariciul de Werdna e mort, iar Terente, Kiwi, Kusumakuru, Lotru, Ghelasie și Avokalips au fost transferați cu succes (dar fără echipament ... buuuuuuuuu) în Wizardry 2. Pe care l-am băut.
P.S: Trebor SUX. Mai ales în Wizardry 4. De care n-o să mă ating nici bătut.
Concluzii:
1. Fuck level drain, fuck 1 hit point level ups, fuck stats going down on level up.
2. Multiclassingul poate să mă pupe în fund momentan. Cu excepția lu' multiclassu lu ninja (eventual la Lord). Ninja e singura clasă pe care n-o poți obține la crearea personajului. Am simulat în WereAreWhe 6000 de roll-uri pentru bonus points, nici măcar unul nu mi-a permis să fac un ninja. Well, cînd schimbi profesia (clasa) unui personaj, atributele revin la valoarile inițiale. Nu la cele necesare pentru a-ți alege noua profesie, ci la cele de bază pentru rasa mă-sii. Și iarăși te afli la mila level-up-ului pînă îți cresc la loc... Avantajul e că-ți păstrezi hitpoints și, dacă e cazul, vrăjile învățate (deși numărul de casturi se resetează și el). De exemplu, plănuiam să-i fac pe Ghelasie și Avokalips bishops (ca să mă scutească de drumuri pînă în oraș ca să identific obiecte, plus că nu mi-ar fi stricat două satane capabile să casteze și vrăji de mag și vrăji de cleric). Am renunțat la idee cînd am văzut că asta ar mai fi adăugat vreo 10 ore de grinding ca să-i transform iarăși în dumnezeii care erau înainte de multiclass. Așa că i-am păstrat puri și nevinovați, ceea ce s-a dovedit a fi o idee foarte bună în final. Desigur, s-ar putea să-i fac bișopi pe amîndoi pînă la finalul lui Wizardry 2. Unde e obligatoriu să imporți un party care a terminat Wiz 1.
3. Fără un hoț care să-ți dășchidă cuferele, ai nevoie de un caster de nivel 2 să detectezi o capcană (CALFO, priest spell lvl 2) și de un personaj de nivel mai măricel care s-o dezarmeze. Not good, avînd în vedere că echipamentu' bun îl găsești doar în cuferele lăsate în urmă de mortăciunile pe care le învingi prin labirint. Problema cu hoțul ... e cam inutil dacă stă în backrow. Și nici nu-l poți face o mașinărie de feliat dragoni prea curînd. Or ever. Așa că soluția ar fi ori să-l pui în față și mai încolo să-i schimbi profesia în ninja, sau să-l lași în spate și să-l folosești doar la dășchis dulapuri. O mai fi și alte soluții, dar n-am stat să le caut. Dacă vă bate gîndul să vă apucați de Wizardry pentru prima dată, băgați neapărat și un hoț în party. Lotru cred că o să devină ninja ori în Wiz 2 ori la încputul lui Wiz 3
4. N-a fost o idee prea bună să mențin alignment-ul party-ului pe good. Ar fi trebuit s-o dau pe evil după ce l-am făcut pe Kiwi Lord (nu poți face un Lord evil, dar îi poți schimba alignmnet-ul căsăpind friendly monsters). Avantajul unui party evil: echipament mult mai bun (Evil equipment is gooooood), posibilitatea de a include un ninja. Dezavantajul: să dea dracu dacă am găsit vreunul. Deci în Wiz 2 o să schimb foaia și omor tot ce prind, nu mai leg prieteșug cu toți puleții care se plimbă prin labirint și n-au curaj să mă atace.
5. Fără un automap mi-aș fi băgat picioarele în el de muuuuult. Pe de altă parte, cam toate dungeon crawlerele optzeciste sunt gîndite să fie jucate cu creion și hîrtie milimetrică. Partea de mapping e un joc în sine și există demenți care apreciază exact acest aspect. Eu nu. Am simțul de orientare al unei drosofile bete, deci sigur m-aș pierde la fiecare trei pași și fără ajutorul designerilor. Mi-am desenat hărți în Bard's Tale 1, dar am rezistat doar pînă la al doilea dungeon...
6. Da, după o vreme mi-am băgat picioarele și am abuzat puțin de opțiunile din WhereAreWe (activat să primesc număr maximum de hitpoints la level up și să nu existe ... creșteri negative... pentru atribute). Ori făceam asta, ori acceptam rezultatele ca un bărbat (ceea ce m-ar fi pus pe calea cea fără de întoarcere al nebuniei bărbătești), ori save scumming pînă primeam ce îmi doream (opțiune care, din nou, m-ar fi pus pe calea ....)
On to Wiz 2.
P.S: Cînd îți transferi personajele în Wizardry 2, joculetele îți mînărește save-ul, iar personajele dispar din Wiz 1.
După lupte seculare care-au durat aproximativ 1943 de reloaduri, Werdna s-a îndurat de mine și mi-a acordat o audiență.
Desigur, pînă să ajung la el, am avut de caftit vreo opt gardieni. Din fericire, meciurile cu gardienii nu-s scriptate și, dacă Marele Aleatoriu Din Ceriu se îndură de tine și nu-ți aruncă în cîrcă toate rubedeniile lui Dănuț, dragonul roz, poți ajunge la ușa lui Werdna cu party-ul intact. Eu am trecut ca prin brînză prin gardieni. Și-au spus cuvîntul cele 12 ore de grinding pentru Muramasa (cea mai satanistă sabie pentru un samurai, am impresia că apare în fiecare Wizardry, inclusiv cele japoneze).
Față de ce am pătimit pînă i-am sunat la ușă, marea confruntare cu satana din găozul labirintului a fost un fîs. Werdna, un Vampire Lord (nasoală lighioană dacă te pune dracu să-i sari la gît fără un cleric sau un mag) și un vampir normal (iarăși, am avut noroc). Kusumakuru l-a rezolvat rapid pe Werdna (am avut noroc că a prins descîntecul de muțenie și săracul n-a apucat să zică nici pîs, darămite TILTOWAIT), Avokalips și Ghelasie au dat omorul la vampiri ca'n Van Helsing, Lotru a făcut ce știe el mai bine și a stat ascuns în tufiș întrebându-se de ce pizda mă-sii nu există arme ranged în jocul ăsta nenorocit, iar restul au dat și ei cu sabia cît și unde-a putut. Terente n-a avut prea multe opțiuni.
Anyhow, pulariciul de Werdna e mort, iar Terente, Kiwi, Kusumakuru, Lotru, Ghelasie și Avokalips au fost transferați cu succes (dar fără echipament ... buuuuuuuuu) în Wizardry 2. Pe care l-am băut.
P.S: Trebor SUX. Mai ales în Wizardry 4. De care n-o să mă ating nici bătut.
Concluzii:
1. Fuck level drain, fuck 1 hit point level ups, fuck stats going down on level up.
2. Multiclassingul poate să mă pupe în fund momentan. Cu excepția lu' multiclassu lu ninja (eventual la Lord). Ninja e singura clasă pe care n-o poți obține la crearea personajului. Am simulat în WereAreWhe 6000 de roll-uri pentru bonus points, nici măcar unul nu mi-a permis să fac un ninja. Well, cînd schimbi profesia (clasa) unui personaj, atributele revin la valoarile inițiale. Nu la cele necesare pentru a-ți alege noua profesie, ci la cele de bază pentru rasa mă-sii. Și iarăși te afli la mila level-up-ului pînă îți cresc la loc... Avantajul e că-ți păstrezi hitpoints și, dacă e cazul, vrăjile învățate (deși numărul de casturi se resetează și el). De exemplu, plănuiam să-i fac pe Ghelasie și Avokalips bishops (ca să mă scutească de drumuri pînă în oraș ca să identific obiecte, plus că nu mi-ar fi stricat două satane capabile să casteze și vrăji de mag și vrăji de cleric). Am renunțat la idee cînd am văzut că asta ar mai fi adăugat vreo 10 ore de grinding ca să-i transform iarăși în dumnezeii care erau înainte de multiclass. Așa că i-am păstrat puri și nevinovați, ceea ce s-a dovedit a fi o idee foarte bună în final. Desigur, s-ar putea să-i fac bișopi pe amîndoi pînă la finalul lui Wizardry 2. Unde e obligatoriu să imporți un party care a terminat Wiz 1.
3. Fără un hoț care să-ți dășchidă cuferele, ai nevoie de un caster de nivel 2 să detectezi o capcană (CALFO, priest spell lvl 2) și de un personaj de nivel mai măricel care s-o dezarmeze. Not good, avînd în vedere că echipamentu' bun îl găsești doar în cuferele lăsate în urmă de mortăciunile pe care le învingi prin labirint. Problema cu hoțul ... e cam inutil dacă stă în backrow. Și nici nu-l poți face o mașinărie de feliat dragoni prea curînd. Or ever. Așa că soluția ar fi ori să-l pui în față și mai încolo să-i schimbi profesia în ninja, sau să-l lași în spate și să-l folosești doar la dășchis dulapuri. O mai fi și alte soluții, dar n-am stat să le caut. Dacă vă bate gîndul să vă apucați de Wizardry pentru prima dată, băgați neapărat și un hoț în party. Lotru cred că o să devină ninja ori în Wiz 2 ori la încputul lui Wiz 3
4. N-a fost o idee prea bună să mențin alignment-ul party-ului pe good. Ar fi trebuit s-o dau pe evil după ce l-am făcut pe Kiwi Lord (nu poți face un Lord evil, dar îi poți schimba alignmnet-ul căsăpind friendly monsters). Avantajul unui party evil: echipament mult mai bun (Evil equipment is gooooood), posibilitatea de a include un ninja. Dezavantajul: să dea dracu dacă am găsit vreunul. Deci în Wiz 2 o să schimb foaia și omor tot ce prind, nu mai leg prieteșug cu toți puleții care se plimbă prin labirint și n-au curaj să mă atace.
5. Fără un automap mi-aș fi băgat picioarele în el de muuuuult. Pe de altă parte, cam toate dungeon crawlerele optzeciste sunt gîndite să fie jucate cu creion și hîrtie milimetrică. Partea de mapping e un joc în sine și există demenți care apreciază exact acest aspect. Eu nu. Am simțul de orientare al unei drosofile bete, deci sigur m-aș pierde la fiecare trei pași și fără ajutorul designerilor. Mi-am desenat hărți în Bard's Tale 1, dar am rezistat doar pînă la al doilea dungeon...
6. Da, după o vreme mi-am băgat picioarele și am abuzat puțin de opțiunile din WhereAreWe (activat să primesc număr maximum de hitpoints la level up și să nu existe ... creșteri negative... pentru atribute). Ori făceam asta, ori acceptam rezultatele ca un bărbat (ceea ce m-ar fi pus pe calea cea fără de întoarcere al nebuniei bărbătești), ori save scumming pînă primeam ce îmi doream (opțiune care, din nou, m-ar fi pus pe calea ....)
On to Wiz 2.
P.S: Cînd îți transferi personajele în Wizardry 2, joculetele îți mînărește save-ul, iar personajele dispar din Wiz 1.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14565
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Terente's Options - însemnări din pribegie (aka Cioli's Wizardry thread)
pana acum aveam impresia ca Werdna e femeie
am ras la referinta Malaele
de pe wiki: ""The Return of Werdna" is considered an extremely difficult game; the designer was Roe R. Adams III, a well-known gamer and writer who was the first to solve Time Zone. In 1993 Sir-Tech advertised compilations of Wizardry I-III and V-VII. IV was not mentioned, but V was advertised as "breaking away from the Wizardry system of the past""
"P.S: Cînd îți transferi personajele în Wizardry 2, joculetele îți mînărește save-ul, iar personajele dispar din Wiz 1." - ce tare!
am ras la referinta Malaele
de pe wiki: ""The Return of Werdna" is considered an extremely difficult game; the designer was Roe R. Adams III, a well-known gamer and writer who was the first to solve Time Zone. In 1993 Sir-Tech advertised compilations of Wizardry I-III and V-VII. IV was not mentioned, but V was advertised as "breaking away from the Wizardry system of the past""
"P.S: Cînd îți transferi personajele în Wizardry 2, joculetele îți mînărește save-ul, iar personajele dispar din Wiz 1." - ce tare!
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 11 guests