The Bard's Tale Trilogy

Discuții axate pe jocurile RPG.
Post Reply
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4951
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: The Bard's Tale Trilogy

Post by TG »

This... looks nice, lol. Realms of Arkania cred că e cel mai vechi RPG jucat mai mult de câteva ore, ocazie bună asta.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
sebas
Hammer Haunt
Posts: 1581
Joined: 2 Mar 2014, 15:50

Re: The Bard's Tale Trilogy

Post by sebas »

Arata foarte bine! Plus ca, deh, automap e cam must have pentru cine nu e student. :D Abia astept!
dump CHA
User avatar
ciolan
Headless Kamikaze
Posts: 375
Joined: 31 Mar 2014, 17:18

Re: The Bard's Tale Trilogy

Post by ciolan »

Sper că au șurubărit ceva la encounter rate, cel puțin în BT2, altfel o s-o luați razna :D
User avatar
ciolan
Headless Kamikaze
Posts: 375
Joined: 31 Mar 2014, 17:18

Re: The Bard's Tale Trilogy

Post by ciolan »

E bun. Ca veteran al seriei, mă declar mulțumit. Automap-ul e binevenit, nu îmi displace nici posibilitatea de a salva oricînd. Deși save anywhere cam trivializează joculetele, dar nu te obligă nimeni să abuzezi de quicksave. Poate doar la level up, unde consider că e absolut necesar să dai cîteva reload-uri în cazurile extrem de frecvente cînd un personaj cu 18 constitution primește cinci hitpoints (adică 1, numărul minim pentru fiecare clasă, plus 4 bonusul de constitution).

Neapărat să aveți un Bard în party. E singurul care poate folosi Fire Horn (o goarnă care scuipă foc), echivalentul unei bombe atomice. Pînă vă creșteți spellcasterii (cel puțin doi în party, dintre care neapărat unul să fie un Sorcerer), Fire Horn e sfînt. Mai ales că, dacă îl vindeți (cu minimum un charge în el), îl puteți cumpăra înapoi reîncărcat (50 de charge-uri). Asigurați-vă vă bardul care îl folosește are dexterity căcălău (asta o să îl lase să acționeze înaintea ălora care-ți vor capul). Happy grinding.
User avatar
ciolan
Headless Kamikaze
Posts: 375
Joined: 31 Mar 2014, 17:18

Re: The Bard's Tale Trilogy

Post by ciolan »

Nu mai pot edita. Random tips:

Pînă la level 2 sau 3, stai în oraș. pe lîngă un templu. noaptea encounter-urile sunt mai grele.

În afară de combat, Bard's Tale e real time. Random encounters nu depind de cîte pătrățele ai parcurs, ci mai degrabă de timp. Așadar, dacă îți lași party-ul să te aștepte în oraș pînă-ți torni un suc sau bagi o țigară pe balcon, s-ar putea să te trezești atacat.

Dacă n-ai chef să aștepți opt ore să treacă noaptea, intră în Adventurers Inn și cînd ieși de acolo e brusc dimineață.

Cască ochii la mesajele din joc. Dacă, să zicem, cineva îți zice că există o singură cîrciumă care servește vin, neapărat să cauți cîrciuma și să ceri vinoasă ;)

Dacă în dungeon imaginea se întunecă brusc și îți dispare brusc automapul, aprinde o lampă. Dacă nici așa nu merge, welcome to the dark zone (deschizi jurnalul, vezi unde ești and work your way out). Dacă e lumină și în loc de automap tot un ? apare, există o vrajă care-ți spune unde ești. Try it.

Fiindcă acum se paote salva oriunde, nu-ți fie prea teamă să încerci lucruri noi. Cum ar fi să te iei la trîntă cu statuia unui samurai. Dacă nu merge, load, grind, level up, încearcă din nou :)

HP nu se regenerează. Ori dai cu vraja în rănit, ori dai cu banu la templu. SP se regenerează (greu) doar ziua, niciodată noaptea și niciodată în dungeon. Dacă vă dau banii afară din casă, vizitați Roscoe's Emporium și cumpărați SP de acolo.

Spre deosebire de versiunea veche, acum nu trebuie să mai consulți Oracolul din Delphi sau să-ți vinzi sufletul satanei ca să vezi cît damage are o armă. Mouse over it and profit.

Inventarul e la comun.

Doar primii patru din party pot s-o încaseze (sau să dea) în melee. Celor din spate dați-le arc.

Cîntecele bardului se regenerează dacă îi uzi gîtlejul cu o bardacă de spirtoasă/berică/frecție Diana

Magii nu primesc vrăji la level up. Tre să le cumperi. Costă 1000 de șekeli per spell level. Also, se pot cumpăra vrăji doar la nivelurile impare. Prima investiție la nivelul trei, a doua la cinci și tot așa pînă la Spell Level 7. Care e maximum. Și îl atingi la lvl 13. Nu schimbați clasa unui caster înainte să învețe toate vrăjile. Deci nu înainte de level 13.

Trap Zap. Vrajă de level 1 pentru sorcerer. Costă 2 SP și e 100% eficientă.

Dacă v-ați pogorît in Dungeon, vă uitați pe automap/harta din jurnal și vedeți niște săbiuțe roșii, acolo veți avea întotdeauna un encounter cu dar (chest). Le-ați farmat pe toate, părăsiți nivelul și se resetează. Unele encounter-uri sunt fixe (*ahem* Black Widows), și am impresia că-s marcate (cu textul "Here we fought bla bla"). Cele mai bune de farmat :)

Luck nu prea e dump stat. Influențează, printre altele, rezistențele la magie (care nu-s afișate nicăieri).

Dex e sfînt. Mă gîndesc că doar healerul își permite low dex, avînd în vedere că e mai bine să vindeci la final de rundă, după ce au dat toți nenorociții în frontlineri. Reroll la crearea personajului pînă te mulțumesc primary stats pentru clasă și ai un dex decent (aka peste 13).

Valorile mici la stats nu dau malusuri (-X). Bonusurile încep de la 14 în sus. +1 pentru fiecare punct peste 13.

HP primit la lvl up e random între 1 și valoarea maximă pentru clasă (16 pentru paladin, bard, hunter și warrior, 8 pentru monk, rogue, sorc și wizard, 4 pentru conjurer și magician) . La care se adaugă bonusul dat de constitution. Salvează înainte de lvl up și reload în caz că nu te mulțumește ceva. Btw, level up nu e automat, tre să vizitezi Board of Adventures sau cum dracu îi spune.

SP sunt mai random, n-am găsit un SP table. Am dat vreo zece reload-uri, n-am primit mai mult de 8 ... so...

Rogue pare inutil pentru un party cu mai mult de un sorc. Are un avantaj, totuși. Hide in Shadows. Dacă îi iese, dușmanul îl evită , iar prima cuțităreală dată din umbră e un crit garantat. În Bard's Tale, criturile omoară, chiar dacă fac damage de 1. Așadar, primul pulete în care dați cu un rogue ascuns ... o să dea colțul 100%, no random chance. Pe de altă parte, Hunterul poate da crituri și în combat normal, dar frecvența depinde de skill, deci e oarecum random la primele niveluri. Așadar, prima decizie majoră la party creation ar fi între un hunter și un rogue. Spre final, criturile și spellcasterii o să vă scoată din rahat.

Dacă te oftici că ai luat un rogue în loc de hunter, sau invers, nu-i bai. Fă un personaj nou, grind a little (repet: fire horn e sfînt). Din cîte țin minte, parcă un Rogue era absolut necesar în Bard's Tale 2 (nu știu în remaster), deci n-ar strica să ai un hoțoman pentru transfer/continuat în BT2 la toamnă.
Post Reply

Return to “Role Playing Games”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests