Game Draft XI - Hate Draft

Un obicei tradițional levelesc.

Moderator: Michilangelo

User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by .chester »

9. Ass Creed Black Flag

Image

Am jucat la viata mea mult prea multe titluri din seria Assassin's Creed, desi nu as fi vrut, asa ca am capatat o sila profunda pentru toate jocurile astea regurgitate de Ubisoft. Singurul cat de cat decent mi s-a parut Brotherhood (ala in care Leonardo da Vinci era anarhist care punea bombe), pe care l-am dus oarecum aproape de final. Am mai jucat si primul Assassin's Creed, care mi s-a parut un joc incredibil de anost, apoi a venit si randul lui Black Flag, care m-a transportat pe noi culmi ale plictiselii.

Nu l-am jucat decat cateva ore, dar fiecare minut petrecut in Black Flag a fost un chin pentru suflet. Este fara indoiala unul dintre cele mai plictisitoare jocuri care au poposit vreodata pe hdd-ul meu, desi la inceput eram destul de entuziasmat de tot setting-ul cu pirati and shit. Dar Assassin's Creed insista mult prea mult pe mecanicile sale tembele de joc si pe lupta lipsita de orice satisfactie, incat se duce dracului si entuziasmul legat de pirati. Poate altora li se pare interesant sa isi cocoate personajul pe acoperisuri si turnuri, dar mie mi se pare o activitate atat de tedious si plictisitoare incat imi venea sa plang jucandu-l. Nu am inteles niciodata cum reusesc oamenii sa joace zeci de ore de Assassin's Creed, mie mi se pare ca e o lume total lipsita de viata (desi arata foarte frumos, nu neg asta) si ca are un gameplay extrem de anost, ca sa nu mai spun ca toata incalceala lor de poveste (ba esti in trecut, ba esti in viitor conectat la nush ce masinarie corporatista) pare ca nu mai are sens nici macar pentru cei care o scriu.

O sa ma opresc aici pentru ca sunt incoerent si pentru ca am scris deja mult prea multe pagini in trecut despre jocurile astea, nu mai vreau sa imi rapeasca timp si in mod indirect. Destul!
I'm livin' in a love shadow
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2016
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by juve3332 »

Sunt atat de indecis ca deleg votul mai departe. :(
User avatar
Apollyon
Pig Cop
Posts: 891
Joined: 9 Nov 2014, 19:39

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by Apollyon »

ne0lith wrote:9. Witcher 2
Am incercat si eu Witcher 2 dar am renuntat inainte sa termin vreun quest. Teribil combatul.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by DarthZombie »

9. Starcraft 2 (2010)

Image
Spoiler for descrierea:
Mie personal mi-au placut Starcraft si Brood War. Campanie destul de faina, poveste suficient de interesanta cu twist-urile de rigoare, niste personaje nu mare branza de profunde dar suficient de distincte incat sa nu para generice. Si gameplay-ul mi-a placut, dar avand in vedere ca nu-s nici corean si jucam doar vs AI, aici se va opri ce am de spus despre acest subiect, idem si pentru Starcraft 2. Nu gameplay-ul e motivul pentru care am facut alegerea asta pana la urma.

Dar de departe ce ma enerveaza la campaniile din Starcraft 2 este povestea. Chris Metzen e sinonim cu Blizzard, dar eu am fost nemaipomenit de fericit atunci cand si-a anuntat retragerea acum cateva luni. Spun asta pentru ca in ciuda entuziasmului pe care-l are pentru lucrarile sale, omul este complet incapabil sa scrie o poveste care sa iasa din niste tipare. In cazul lui tiparul este ceva de genul personaj bun -> putere intunecata care corupe -> personaj bun corupt de catre aceasta putere -> toti ailalti trebuie sa se uneasca in ciuda diferentelor pentru a infrange acea putere intunecata. In Starcraft acel personaj bun a fost Kerrigan. In Warcraft 3 acel personaj a fost Arthas. In Starcraft 2 acel personaj e cam tot Kerrigan. In Starcraft puterea intunecata este the Zerg Swarm. In Warcraft 3 e the Burning Legion. In Starcraft 2 e The Void. Povestea in toate aceste trei jocuri urmeaza mai mult sau mai putin aceeasi structura, doar personajele si universul [in cazul lui Warcraft] difera.

Cand se anuntase Starcraft 2 si s-au picurat primele informatii despre plot mi s-au aprins primele semnale de alarma. Cum adica au trecut 4 ani de la evenimentele din Brood War si Mengsk ala are cel mai mare imperiu din sector? Nu plecase cu coada intre picioare dupa ce Kerrigan i-a facut zob teritoriile in ciuda ca ala "called all the favours he could to defeat her"? In hindsight, retcon-ul asta este unul minor pe langa ce a urmat. Mai tineti minte cand Raynor zbiera ca nu se va opri pana cand o va omori pe Kerrigan pentru ce i-a facut lui Fenix? Nu va temeti, Starcraft 2 incepe cu un Raynor plangand intr-un bar uitandu-se la o fotografie cu Kerrigan pre-corupere pentru ca evident ca de fapt o iubea de nu mai putea! What the fuck? Il mai tineti minte pe Tassadar, cat de stoic si determinat era el in Brood War? Nu va temeti, acuma este un batranel care arata ca un nebun cu tichie de aluminiu pe cap alergand dupa conspir...asta, profetii misterioase. Din pacate ciuntirea mostenirii SC/BW merge pe aceeasi linie.

Campaniile in sine au povesti de-a dreptul tampite. In Wings of Liberty alergi ca disperatul cu scopul de a de-corupe pe Kerrigan. In Heart of the Swarm ea se re-corupe in cat ai zice "vai de capul meu, ce poveste imbecila!", se intalneste cu "Primal Zerg" aka "cel mai idiot background pe care il puteau gandi pentru rasa Zerg" si pe urma o tuleste de langa un Raynor care e inca in lacrimi desi asta a omorat milioane de nevinovati. In Legacy of the Void habar n-am ce se mai intampla, m-am uitat o data pe Youtube la cinematics si atat, ca nu mai aveam rabdare sa-l iau si pe asta la butonat.

Una din chestiile faine pe care le facea Starcraft si Brood War era faptul ca te includeau pe tine personal in poveste. In prima campanie cu terranii erai un magistrat, in campania zergilor erai un cerebrat, in campania protossilor erai Executor Artanis. Tu erai cineva care participa cot la cot la aventurile personajelor, nu un dumnezeu precum in alte RTS-uri. In Broodwar joci in alte roluri, ba chiar ai si surpriza sa intalnesti cerebratul cu care ai jucat ca Zerg iar Artanis devine un personaj important ale carui actiuni le observi. In Starcraft 2 nu mai ai parte de asa ceva, tu esti doar mana care duce eroii povestii de colo-colo si nimic mai mult. Iar povestea este bombastico-ridicola asa cum am explicat mai sus.

Fuck you Chris Metzen!
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by Waaagh! »

Cred ca vorbesti de Zeratul in spoiler. Tassadar e ala care se duce ca un bos.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by DarthZombie »

Da, ai dreptate. Tassadar e fantoma care vine cu idiotenia aia de "THE OVERLORD WAS A GOOD GUY ALL ALONG", alt tipar cretin folosit incontinuu de Metzen in toate jocurile pe care pune mana.
User avatar
Foxman
Headless Kamikaze
Posts: 316
Joined: 3 Sep 2015, 17:54

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by Foxman »

9. Dragon Age 2

Image

Dupa ce primul Dragon Age a bagat Bioware in faliment, pestele mai mare numit EA a papat Bioware si a transformat-o in abominatia care e fortata sa-si bata joc de propriile IP-uri. Ca intr-un circ absurd, nume de pe lista Bioware sunt luate si date prin cacat, lasate la copt 3 minute repede-repede, trecute rapid prin fata testerilor si apoi impachetate frumos, impreuna cu plicurile aferente pentru piscotarii de revieweri, spre distributie asupra consumatorului cateodata nestiutor, impreuna cu hype, video-uri cu content care nu apare in jocul final, dlc-uri day one si uite cum devin Jim Sterling.

Oricine a jucat ambele Dragon Age poate sa isi dea seama de imensa lobotomizare a Dragon Age-ului in sequel.
Spoiler:
Facut tranquil inca din fasa, Dragon Age 2 ne ofera placerea de a juca undeva pe langa povestea principala o poveste de imbogatire, urmata de "the devil made me do it" - one of the cheapest tropes ever, si in acelasi timp
suntem supusi la o reducere mai mult decat substantiala in ceea ce priveste optiunile de customizare ale caracterelor. S-au dus armurile pe piese si bonusurile de set, cauta-n cufere sa gasesti niste token-uri cu care iti upgradezi magic armura. Au facut o caverna, sunt sigur ca sunt foarte mandrii de ea, ca e aceeasi caverna de fiecare data cand intri intr-o caverna. Din vraji a ramas un sfert, din tactici AI nu mai zic.

Au bagat totusi ceva care face legatura cu alegerile facute in Dragon Age: Origins, in afara de 3 linii de dialog schimbate.
Spoiler:
Daca l-ai lasat pe Avernus sa-si continue experimentele, gasesti o potiune pe un deal. Depinzand de experimentele pe care l-ai lasat sa le faca, primesti un bonus permanent mai mic sau mai mare la stats. Yup, that's it.
Ca un joc de sine statator, ar fi fost doar sub-mediocru si atat. Dar faptul ca poarta numele de Dragon Age e fix parada unui cadavru.
Praise be to the muffalo tree.
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1272
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by ne0lith »

Revin cu o descriere restanta.

8. Hearthstone

Image

Nu mi se intampla des sa dezvolt o ura puternica fata de titluri ce nu o sa le joc vreodata – chestiile gen Fifa, Lol sau Cod le consider mizerii de neatins, insa e usor sa le desconsider de la distanta, aproape indiferent. Hearthstone reuseste totusi sa ma racaie intr-un mod aparte, sa apese niste butoane ce imi declanseaza o stare de repulsie semnificativa.

Regulile sale sunt atat de banale incat prima reactie e sa privesti bulversat si sa te intrebi: “The fuck, is that it? Pentru mizeria asta se agita lumea?”. Imi si imaginez designer-ul planuind vreo 5 minute ideea, numai pentru a fi tras de urechi: “Lasa regulile, mai bine bagam carti multe.”. Lipsa de profunzime reala este “acoperita” doar prin numarul generos de carti cu iconite din Warcraft si abilitati generice precum “Daca dai 3 dmg tura asta, primesti o pula-n cur”, dar nu numai. Totul intr-un cadru in care norocul are un cuvant important de spus.

Stilul artistic este si el cat se poate de kitsch, Blizzard mizand pe un look pueril si mega colorat, la fel de infect precum in MMO-urile alea japoneze pentru baietii de 12 ani, insa fara tzatzele aferente.

Mergand mai departe de atat, Hearthstone nu doar ca e un gunoi cand il privim izolat, dar a avut o contributie importanta si la accentuarea prostiei din industrie. In ciuda simplitatii excesive si importantei norocului, Blizzard i-au fortat transformarea in ESPORT aruncand orbeste cu bani in el. Nu conteaza ca vorbim de un skill cap scazut si mecanici mult prea simpliste pentru a permite jucatorilor sa se diferentieze serios unii de altii, jocul asta mai banal decat septica are TURNEE. Daca in trecut, sa fii jucator profesionist insemna sa stapanesti Quake precum cel mai adevarat barbat, acum esti premiat pentru ca stii sa iti legi sireturile.

Hearthstone este si primul joc ce a convins Blizzard ca succesul poate veni si din titluri cu buget si efort redus, dand rapid startul altor mizerii precum Heroes of the Storm, Overwatch si cine stie ce ni se mai pregateste – toate venind cu aceeasi manelizare a jocurilor online, cu aceleasi mecanici stupide si lejere pentru un public lenes. Asta de la o companie ce obisnuia sa aiba lansari la scara larga, o data la cativa ani. Nici macar in trecut n-am fost mare fan, insa Blizzard-ul de acum pare fix ca o companie din aia coreeana cu MMO-uri dubioase pentru segmentul casual.

Totul plecand de la jocul asta de carti, o mizerie ce trebuia postata pe miniclip, dar ajunsa cumva in mainstream, pe cat de ridicol ar fi parut acum cativa ani. Din simplul motiv ca scrie Blizzard pe el, lucru suficient pentru ca lumea sa se ingramadeasca la el ca la pungile de orez din preajma alegerilor.
"da" - chestrony, 2016
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by Waaagh! »

Parca tu n-ai fi facut la fel daca stiai ca o sa-ti tragi un purcoi pervers de mare de bani din asta.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by .chester »

TL;DR Tura asta trebuie sa dau neaparat macar 3 dmg sau chiar 6 daca pot. ;DDD
I'm livin' in a love shadow
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by Stokkolm »

ne0lith, ai ratat ideea lui Hearthstone cu un sistem solar distanta. Si eu il urasc, era pe aproape sa il aleg, dar unele critici aduse de tine sunt incorecte. Si snooker-ul poate fi explicat intr-un minut, dar nu e un joc usor. Nici poker-ul nu e simplist. O sa comentez mai detaliat la runda de voturi.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4951
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by TG »

Și pe lângă asta, a inventat el lucruri acolo. Dar nu mai e mult până la votare. ne0lith e prima mea țintă, I will make him cry.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by McWilliams »

Chiar sunt curios cum veti putea demonstra, obiectiv, ca ura lui ne0lith nu este corect fundamentata. :lol:
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1272
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by ne0lith »

@Stokkolm: Snooker-ul are "mecanici" extrem de greu de stapanit, nu conteaza ca stii ce trebuie facut cand nu poti pune nici chestiile cele mai elementare in practica. Nu vad rostul comparatiei cu un joc de carti. Iar Poker-ul sunt destul de sigur ca e un joc de carti mai complex decat Hearthstone, ai mult mai multe elemente de luat in calcul. Hearthstone ar trebui mai degraba comparat cu macao.

@TG: Sunt curios ce am inventat din moment ce am facut doar afirmatii generale despre banalitatea jocului :lol: Unde am bagat chestii de la mine din moment ce nu am discutat despre nici o mecanica de joc? Cel mult poti spune ca sunt ignorant, ca nu pot vedea dincolo de chestiile de baza pana nu-l joc, which is fine for me. Nici tu nu cred ca ai de gand sa joci Dota pentru a veni cu analize pertinente.
"da" - chestrony, 2016
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4951
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by TG »

Păi nu, toți ne supunem la aceleași critici, lol. Și eu cu DotA sau alte alegeri, și tu cu ale tale. All is fair. N-o să am în veci încredere într-o persoană care nu e măcar ocazional ipocrită.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by caleb »

Nici micii de la Rapid din Brașov nu sunt mereu la fel, de unde încrederea noastră în instituția grătarului lor, care prăjește 'live' și nu face 'fryback' pe cărnuri dubios de omogene în sine și - mult mai dubios - în timp ;)
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2016
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by juve3332 »

Depinde, uite eu n-am ales decat titluri pe care le-am parcurs intr-o buna masura, cu exceptia notabila a Worms 3D, unde ceva atenuante cred ca mi se pot gasi.

8. Commandos 3 (2003)
Image
Spoiler:
Sunt mare fan Commandos. Pe primul l-am jucat intaia oara in sesiuni scurte si intense, cat timp apucam la calculator cand lua maica-mea o pauza de masa sau somn de la scrierea doctoratului, iar ultima oara cu un prieten acum doua toamne, cate "o viata" fiecare, in ceea ce a fost practic o izolare voita de o saptamana jumatate. Al doilea a fost o mare bucurie pentru mine, imbogatind un genul (relativ ocolit de producatori) cu o complexitate pe alocuri dezarmanta in aproape fiecare aspect tactic al gameplay-ului. Sunt doua dintre jocurile mele favorite ale tuturor timpurilor, chiar daca in drafturile precedente n-am prea apucat sa le acord atentie.

Aparitia 3-ului intr-un timp atat de scurt fata de precedentul si oarecum pe sest ar fi trebuit sa ma puna oarecum in garda. In primul rand, anvergura produsului ca atare e mai degraba una de add-on decat de continuare, avem de fapt 3 misiuni (probabil harti care au cazut intr-un anumit stadiu de dezvoltare al Men of Courage), "sparte" in mai multe stadii/obiective pentru a da impresia mai multor scenarii. Fata de cele 10 scenarii extrem de bogate (cu obiective multiple, cai de acces/trasee alternative etc) din Commandos 2, fiecare avand posibilitatea parcurgerii unei misiuni-bonus, extrem de dinamice si insolite la randul lor, impresia despre tertul Commandos este una de incropeala si dezinteres.

In al doilea rand, mare parte a farmecului acestui gen de jocuri consta intr-o abordare tactic(oas)a. Incerc o placere fabuloasa atunci cand analizez in tihna harta, memorand rutele paznicilor si identificand eventualele brese din brodajul lor complicat, cantarind exact unde si cum sa incerc sa bruiez barajul lor, facand scenarii in mintea mea despre potentialele abordari si aproximandu-le sansele de reusita etc. In toata aceasta vreme, te lasi scufundat in estetica jocului (martiala si cu puternice tuse de parfum local in Commandos 2), ceea ce provoaca o delicioasa senzatie de lenes debut al unei partide de sah, cu un film de razboi de epoca in fundal, pe un televizor Nei cu contrastul la maxim.

Ori acest caracter "asezat", "batranesc" al spiritului RTT este fundamental naruit de Commandos 3 prin introducerea unor sectiuni si caracteristici care promoveaza actiunea si situatiile dinamice. Predecesorul lui facuse cativa pasi in atare directie, dar se oprise la timp, reusind sa ofere niscaiva varietate, nu sa compromita insasi esenta genului. Dimpotriva, in 3 sunt facuti nu pasi, ci salturi catre un mediu de joc cat mai aglomerat si dramatic, inserandu-se scene de lupta in derulare in pac-pac-ul carora trebuie sa te implici dintr-o perspectiva de action-game generic (in contrast cu superbul asalt al castelului din Blades of the Samurai, de ex.), trupe al caror flux pe harta este continuu (un fel de respawn ca in COD, care anuleaza complet placerea de a curata unele portiuni de harta unde sa te poti simti intr-o relativa siguranta), posibilitatea de a ordona personajelor tale sa execute foc automat asupra inamicilor intr-un areal anume etc.

De fapt, avem de-a face cu o intelegere gresita si o aplicare eronata a conceptului de realism, una care nu aduce niciun beneficiu jocului in sine. Sigur ca razboiul in realitate este dezordonat si periculos, dar intr-un Commandos nu vreau sa ma simt ca in razboi, depasit si agasat continuu de evenimente. Echilibrul fin al regulilor jocului este dat peste cap de aceasta cautare absurda a "realismului", experienta tactica transformandu-se intr-una chipurile viscerala. Vax. Tendinta catre actiune nu se opreste aici, contamineaza si distruge repartizarea din considerente tactice a abilitatilor specifice fiecarui personaj. Acum toata lumea poate folosi aproape orice arma, arunca grenade sau face alte actiuni in trecut limitate la un singur personaj. Perfect realist, dar asta dinamiteaza insasi ratiunea de a fi a personajelor specializate. O democratizare a abilitatilor care surpa identitatea tactica a jocului.

De prea multe ori ajungi in Commandos 3 sa te simti ca si cum esti o rotita oarecare intr-un conflict de proportii uriase, nu acea unitate de elita care actioneaza cu supra-plus de clasa si pricepere. De prea multe ori totul degenereaza in Commandos 3 in conflict deschis de prost-gust in detrimentul abordarilor stealth sau de o finete tactica superioara. Jocul miroase a incercare fuserita de a atrage niste contingente de cumparatori obisnuiti cu gratificarea unei actiuni furibunde in locul satisfactiilor de nivel tactic ale precedentelor. Si poate ca toate astea ar mai fi cum ar mai fi. Dar palma suprema data oricarei notiuni de respect fata de jucator este decizia (inexplicabila si incalificabila) de a elimina mare parte din scurtaturile de pe tastatura. Oricine a incercat un RTT la modul serios stie ca de la un punct incolo, folosirea lor devine obligatorie pentru efectuarea unor actiuni complexe intr-un timp limitat. Pyro Studios, cu atata car de experienta in spatele lor, sufera insa de o brusca amnezie. Care probabil i-a calauzit si catre Commandos 4. Cei ce nu stiu cu ce se mananca acela, cautati, va rog, acel trist sfarsit de serie.
User avatar
rdo
Hammer Haunt
Posts: 1076
Joined: 3 Mar 2014, 23:56
Location: Piatra-Neamt

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by rdo »

^ subscriu, Commandos 3 a fost o dezamagire crunta
User avatar
sebas
Hammer Haunt
Posts: 1581
Joined: 2 Mar 2014, 15:50

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by sebas »

1. Kalonline (2004)
2. Achaea, Dreams of Divine Lands (1997)
3. Might and Magic IX (2002)
4. Counter Strike: Global Offensive (2012)
5. Bioshock Remastered (2016)
6. Grand Theft Auto IV (2008)
7. Ultra Street Fighter IV (2015)
8. Dragon Age: Origins (2009)

9. X: Rebirth (2013)
dump CHA
User avatar
sebas
Hammer Haunt
Posts: 1581
Joined: 2 Mar 2014, 15:50

Re: Game Draft XI - Hate Draft (Alegeri)

Post by sebas »

Ah, cică mai trebuie unul:

10. King's Bounty: Warriors of the North (2012)
dump CHA
Post Reply

Return to “Forum Drafts”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests