[Retro] Vampire the Masquerade: Bloodlines

Recenzii sau articole care abordează un anumit subiect legat de games/media/hardware/lifestyle, scrise de către userii forumului.

Moderator: Mahdi

User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

[Retro] Vampire the Masquerade: Bloodlines

Postby vulp » 22 Feb 2017, 00:43

Este mai mult un ghid/analiză decât un review. Screenshoturile sunt la coadă. Scuze pentru eventualele greșeli gramaticale, sunt beat lol.

1. Ce ar trebui să știe un jucător nou?

Jocul de pe GOG include ultimul patch simplu. Parcă și versiunea de pe Steam. Dacă aveți retail, trebuie să-l patchuiți manual. Există și un patch "plus" (în comparație cu patchul "simplu") care adaugă o misiune oficială-dar-neinclusă plus câteva items drept răsplată pentru unele questuri... dar nu recomand, cel puțin pentru început. Oricum, trebuie să țineți minte că aceste patchuri sunt un produs al unei iubiri nemărginite pentru joc, un joc care a fost scos pe piață incomplet (după ce o să citiți secțiunea 2 o să vă dați seama de ce... sau nu).

La început poți să-ți alegi clanul de vampiri, sau, cum îmi place mie să-i zic, aluatul. Minighidul meu:

  • toreador: pentru lupta la distanță... are totodată abilitățile de celerity (bullet time) și auspex (vezi prin pereți, util de la jumătate încolo); din nefericire nu e aluatul cel mai bun pentru absorbit pumni în gură; eu am jucat Toreador gândindu-mă "mmm arme de foc" dar acuma, după ce știu cum stă treaba cu combatul, probabil aș alege malkavian sau brujah sau tremere sau...
  • malkavian: deschide opțiuni de dialog suplimentare (aude voci); totodată are obsfucate adica invizibilitate.
  • brujah: all-arounder bun, are celerity ca toreadorul; teoretic sunt niște țigani spanioli comuniști... practic sunt anarhiști, gangrelii și ravnos (care btw nu există în joc) fiind gipsy kings.
  • tremere: mag; are vrăjeală bună (sau, mai bine zis, vrăjeală "pe bune") dar este fragil rău; are abilitatea de dominate care poate fi fun - sau cel puțin la fel de util ca obsfucate în unele situații; oricum, e important de știut că tremere sunt bampiri "artificiali", adică self-made acu' sute de ani; cărturari and shit.
  • nosferatu: hacker... însă ești atât de urât(ă) încât dacă te vede lumea pe stradă, cheamă poliția; pe bune bro, să nu te duci pe stradă... du-te prin canale sau cu obsfucate; evident, urâțenia îți restrânge opțiunile de dialog.
  • gangrel: te poți tranforma în animal (e mai rezistent + free melee weapon) dar meh.
  • venture: one-percenter. Nu poate suge sângele șobolanilor și boschetarilor, în rest e la fel ca brujah dar fără celerity; în schimb are dominate.

Dacă ești fată, poate merită să știi că fetele Brujah, Gangrel, Nosferatu si Toreador poartă pantaloni, în timp ce Malkavian, Tremere, Venture poartă rochii/fuste.

Ce mai e important să știi este că un persuasion de 7 o să te rezolve pe tot jocul (cu excepția Giovanni's Mansion - pe la trei sferturi din joc - unde e bine să ai persuasion de 8 pentru un shortcut sau 9 pentru un sidequest cu bârfe). În rest nici nu știu ce să vă recomand. Bloodbuff (disponibil pentru fiecare aluat) îți bagă maxim pentru abilitățile fizice, să ai asta în vedere când faci lockpicking. Auspex te ajută la hackuit. Uneori găsești/poți să cumperi cărți care îți dau puncte la abilități. Dacă aveți voi recomandări, să le postați mai jos.

2. De ce este un joc prost?

Nu știu cât de potrivită este eticheta de "joc" pentru acest program. E mai mult un eseu (din fr. essaie "încercare" sau essai "test" sau "tentativă"). Până și această etichetă reprezintă un joc de cuvinte, deoarece, practic ești pus să faci primele câteva niveluri în mod repetat, doar decorul schimbându-se, din Santa Monica in Downtown, apoi Hollywood și, la sfârșit, Chinatown. Asta ne aduce la prima problemă: mersul pe jos.

Imaginați-vă un GTA unde n-ai nici măcar o bicicletă să te duci din loc în loc. Singurul loc în care distanța nu prezintă probleme este Chinatown - coincidental este și cel mai bun nivel... cel puțin din perspectiva questurilor secundare. În rest te plimbi pe jos mai mult decat conduci în GTA 4. Neintenționat? Nu, intenționat. E un sidequest, o vampiresă pe nume Pisha, la care să ajungi trebuie să te zbați sub podeaua/în sistemul de ventilații al unui spital abandonat timp de un minut. Asta n-ar fi fost o problemă dacă făceai drumul de două ori (in & out)... dar trebuie să-l faci de 8 ori.

Combatul melee e prost făcut. Combatul la distanță este prost făcut. La început nu înțelegeam de ce nu ia inamicul damage uneori. E un glitch legat de animații? Pe naiba. E un dice roll care decide dacă ai nimerit sau nu. Asta după ce oricum trebuie să aștepți "să se micșoreze cruciulița de la pușcă". Chiar dacă inamicul e la un metru de tine.

Bătălia nu e singurul aspect unde mecanicile de joc specifice RPG-urilor și-au băgat coada deoarece personajul cu care joci are circa 50 caracteristici... care se rezumă în 20 abilități... plus câte trei abilități speciale în combinații unice pentru fiecare aluat vampiresc în parte.

La urma urmei, această complexitate nu-și găsește un rol consistent în joc, care se termină (previzibil) fără să fi pornit cu adevărat. Storyul + locațiile poartă urmele energiei investite prost: în afară de cele petrecute în Santa Monica și Chinatown (plus un pic din Hollywood), restul jocului este în cel mai bun caz caricatural. Pentru fiecare 3 detalii (importante sau nu) lucrate la sange există 33 detalii (importante sau nu) rezolvate în 5 secunde la presiunea publisherului supărat rău de tot. Îl înțeleg.

3. De ce este un joc bun?

Questurile secundare sunt bune. Le-am făcut pe toate. Clubul din Santa Monica are muzică bună. Chinatown este scurt dar bine făcut, din toate punctele de vedere.

Dialogurile cu răspunsuri multiple sunt excelente: de obicei toate 3 sau 4 răspunsuri sunt "bune" (sau cel puțin interesante). Jocul e plin de caracter.

4. The Money Shot Nota

6.5/10

Un RPG scurt & repetitiv plus un FPS prost nu poate egala decât un RPG-FPS foarte prost. Totusi, 6.5 nu este o notă mică. Explicația este bifurcată: pe de o parte

A. avem (și jucătorii și dezvoltatorii) multe de învățat de la acest joc. De exemplu sistemul de dialog banal-dar-elegant pe care l-am mai văzut doar în Fallout 3

pe de altă parte

B. nimeni nu și-a asumat înainte, nimeni nu și-a asumat după, riscul de a produce un joc cu un asemenea subiect, indiferent de cum a ieșit.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Mahdi on 15 Apr 2017, 12:05, edited 1 time in total.
Reason: adăugat diacritice
unde dai si unde doare unde dai si unde doare

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], TaikoKaira and 1 guest