[Special] Transpunerea Vestului Sălbatic în jocurile video

Recenzii sau articole care abordează un anumit subiect legat de games/media/hardware/lifestyle, scrise de către userii forumului.
Post Reply
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

[Special] Transpunerea Vestului Sălbatic în jocurile video

Post by TaikoKaira »

Image

Transpunerea Vestului Sălbatic
în jocurile video



Natura a devenit pentru mulți un lucru străin. Deși toți suntem descendenți ai unor oameni crescuți la țară, industrializarea ne-a făcut să ne îndepărtăm de imaginea pură a realității. Peisajul natural, predominat de păduri, câmpii, poteci de țară, munți. Nuanțe de verde, galben pal, arămiu. Adierea vântului care aduce iz de iarbă proaspăt cosită. Curgerea lină a unui pârâu. Toate acestea ar trebui să întruchipeze adevărata formă a liniștii interioare, a senerității.

Multe creații își duc acțiunea în orașe aglomerate, agitate, în care înjurăturile din trafic sunt la ordinea zile. Dar eu voi urma de această dată cursul unor jocuri care sculptează într-un lemn fin de stejar. Crescut din pământ, îngrijit de pârâu și îngrădit de furtună.


“Cruel, cruel world, must I go on?
Cruel, cruel world, I'm moving on”


Voi începe firul poveștii cu Red Dead Redemption 2. Principala atracție a jocului sunt locațiile. Animate fie de localnici, fie de animale sălbatice sau domestice, mediul natural este foarte diversificat. Există o multitudine de reliefuri, specifice fiecărei regiuni în parte: Ambarino, New Hanover, Lemoyne, West Elizabeth și New Austin.

Jocul începe într-un peisaj înzăpezit, în Ambarino. Cu un relief predominant muntos, toată priveliștea este acoperită în majoritate de brazi. Prin noroc, se poate zări o haită de lupi care își caută o pradă. Pădurea e ștersă de ceață. La marginea unui lac înghețat, ursul își vede de treabă. Până haita îi are rostul. O bătălie aprigă începe, câștigată evident de urs. Lupii au fost prea neputinicioși să își încerce șansa.

O imagine asemănătoare sesizăm și la banda lui Dutch. Înfrânți de ultimul eșec, se adăpostesc în ruinele unui sat. După furtună, diversitatea faunei îi ajută să supraviețuiască prin vânătoare. Dintr-un moment în altul, câte un iepure alb se arată, mascat de zăpadă. Nici mândrul elan nu se lasă mai prejos. Unde voința nu e blocată de frică, furia naturii nu are sens.

Goniți de frig, următorul pas este spre sud. New Hanover poate fi văzut ca o punte între munte și podiș. Cu un climat mai cald, pare locul perfect pentru grup. De pe stâncă, se observă atât munții, cât și pădurile impozante de la temelie. Nici râurile nu lipsesc, terenul fiind șlefuit de valuri care se revarsă în lacuri.


Image
Horseshoe Overlook - locația dinafara munților


Mergând spre vest, pădurile devin mai dese. În regiunea West Elizabeth, se ascunde Strawberry - una dintre cele mai frumoase locații. Intrarea în sat se realizează ieșind dintre brazi. În acel moment, lumina scoate în evidență modul în care omul poate modela natura. Se resimte o armonie profundă între mediul înconjurător și activitatea umană. Prin Strawberry circulă un pârâu care alimentează moara de apă. La capătul său, un țăran încearcă să pescuiască. Căruțele trec nestingherite deasupra podului și toată lumea își continuă treaba.

Un contrast între formele de relief se observă când navigăm prin Lemoyne. Dacă până acum întâlneam des păduri, aici predomină mlaștina. Noroiul, bălțile cu apă și umiditatea crescută creează habitatul perfect pentru aligatori și șerpi. Aici s-a construit cel mai industrializat oraș, Saint Denis.

New Austin este o regiune deșertică și este ultima locație rămasă neexplorată. Deși dezvăluită aproape de sfârșitul jocului, reprezintă puntea de legătură dintre Red Dead Redemption și Red Dead Redemption 2. Călătoria continuă sub un soare arzător. Priveliștea e dominată de tufe și cactuși. Când nu urmează o furtună de nisip, hoții pândesc la tot pasul. Într-un astfel de peisaj, liniștea nu mai are loc de nenorociri. Printre năpaste se numără o boală mortală care îi amenință pe localnici. Nebunia la care s-a ajuns este vizibilă în momentul în care trecem pe lângă o biserică. Observi cum sunt nevoiți să își ardă rămășițele pentru a bloca răspândirea.


Image
The Bravest Woman in the World


De-a lungul poveștii, banda Van Der Linde își schimbă frecvent locația în zone foarte diversificate. De la satul abandonat din munți, la peștera unor canibali. De la stânca înaltă, până la conacul din mlaștină. Toate aceste schimbări ne fac să realizăm complexitatea sporită a lumii și ne ajută să înțelegem mediul înconjurător.

Înaintând spre destinație, îți apare în cale un personaj ciudățel. Se pare că a întâmpinat niște probleme pe drum. Fiind un cetățean onorabil, te oprești să îl întrebi dacă îl poți ajuta cu ceva. În următoarele secunde, afli de la el că face parte dintr-un circ ambulant, că este o femeie, chiar cea mai curajoasă femeie din lume (deși evident este bărbat și are mustață), respectiv că și-a pierdut zebra și leul. O zi obișnuită din viața lui Arthur Morgan.

O altă întâlnire interesantă are loc în Saint Denis. Intri într-un salon mic de la marginea orașului. Un străin francez îți cere să-i faci cinste cu niște whiskey. Îi faci pe plac. Începeți să vorbiți și descoperi că este un pictor iar principalul obiect al artei sale este nudul feminin. Totodată, această ocupație artistică îi cauzează majoritatea problemelor. Pictorul nostru a avut niște discuții contradictorii cu soții unor domnișoare binevoitoare care îl ajutau cu arta. Situația respectivă îl obligă să se deghizeze în femeie și să flirteze cu un domn ștrengar pentru a nu se da de gol. De menționat că domnul respectiv se sperie și pleacă. Lașul…

Astfel de personaje contribuie mult la farmecul jocului. Șarmul și personalitatea lor dau viață întregii lumi. Fiecare dintre străini își urmează propria călătorie, prezentându-și povestea prin intermediul misiunilor secundare.

Raportându-ne la fapte istorice: Antagoniștii din Red Dead Redemption 2, agenții Pinkerton, au activat în viața reală. Pinkerton era o agenție de investigații particulare, precum și de securitate. Această agenție a fost angajată pentru a elimina tâlhari celebrii ai vestului sălbatic, cum ar fi Jesse James, Butch Cassidy sau Sundance Kid. Spre deosebire de antagoniștii jocului, agenții din viața reală erau mai nemiloși în capturarea nelegiuiților. Încercând să-l ucidă pe Jesse James, au aruncat un explozibil în casa unde acesta locuia. Întrucât Jesse nu era acasă în acel moment, atentatul îl omorâse pe fratele lui mai mic și îi amputase mâna dreaptă mamei sale.


Image
Hollister: “But if I catch either of you trying to run, I’ll slit you both wide open and
make bowstrings of your guts.”


Inspirat din Vestul Sălbatic, Gun a dăruit unii dintre cei mai de seamă bandiți ai jocurilor de acest fel. Personajele antagonice s-au născut din simboluri cheie ale perioadei dezlănțiute. La acea vreme, Războiul Civil a marcat nenumărate vieți omenești. Mulți soldați nu au putut renunța la setea de sânge, continuând bătălia chiar și după încetarea războiului. Pe lângă asta, indienii luptau împotriva schimbării, încercând să-și protejeze pământurile natale de setea de îmbogățire a oamenilor albi.

Sergentul Hollister este o fantomă vie a Războiului Civil. Soldatul încercat de durere și ură care continuă simfonia armelor după ce bătălia a luat sfârșit. Diverse convingeri îl apasă, dar îți poți da seama că violența a devenit o plăcere pentru el. Războiul sculptează în carne vie, iar greșelile sunt irevocabile. Se lasă condus de mândrie, voință și sete de putere. Soldații au trăit vremuri mai grele. Culcați la pământ sub amenințarea gloanțelor. Comparativ cu asta, totul pare un fleac. Au renunțat la ei înșiși când au intrat în armată.


Image
Hoodoo Brown și cariera în stomatologie


Hoodoo Brown este conducătorul celui mai puternic oraș din zonă, Empire City. Imagine a corupției și intimidării, se folosește de frică pentru a-și impune propria lege. În ciuda rolului pe care îl joacă, este un personaj charismatic, detaliu care îl maschează în primă fază. Hoodoo îi are ca aliați pe J.J. Webb și Dave Rudabaugh. Între cei doi se resimte o completare bizară, sugerată prin cromatică și stil. O referință la ideea de mână dreaptă și mână stângă a unui lider. La rândul său, primarul este supus unui om mai puternic decât el.

Conducătorul suprem este MacGruder. El controlează orașul Empire și soldații renegați ai Războiului Civil. Caracterizat de lăcomie, principalul său obiectiv este găsirea unei comori străvechi. Goana după aur reprezintă un laitmotiv cunoscut al Vestului Sălbatic. Toți caută o îmbogățire cât mai rapidă și cât mai profitabilă. MacGruder are o statură solidă, e îmbrăcat la costum și este o fire impunătoare. Nu se ferește să își exprime furia sau indignarea.

În acest joc, regăsim o ilustrare perfectă a luptei dintre natură și industrializare. Războaiele dintre indieni și coloniști reprezintă o bătălie continuă împotriva schimbării. Ca protagonist, Colton interacționează cu ambele tabere, având rol de intermediar. Băștinașii pot fi văzuți ca bizoni care trebuie să își vegheze teritoriul împotriva invaziei lupilor. Jocul prezintă și războiul culturilor. În timpul poveștii, indienii au sabotat construirea unei căi ferate prin amenințarea muncitorilor și incendierea podului. Transportul feroviar aducea extinderea oamenilor albi în toată regiunea.


“I've been living too fast
I've been living too wrong”


Jocurile Call of Juarez și Call of Juarez: Bound in Blood sunt două titluri foarte cunoscute. Acestea abordează tematica Vestului Sălbatic într-un stil armonios. Acțiunea se centralizează în jurul a doi protagoniști cu abilități și temperamente diferite. De-a lungul narațiunii, jucătorul are posibilitatea să parcurgă povestea cu oricare dintre ei. Pentru continuitate, vom analiza mai întâi Call of Juarez: Bound in Blood, deoarece acțiunea are loc înaintea primului.

Ultima bătălie a Războiului Civil este marcată de dezertarea lui Thomas și Ray McCall. Evenimentul menționat determină acțiunile acestora de mai târziu, printre care se numără și fuga lor continuă de soldații armatei. Ceea ce a început din dorința de a-și proteja familia, ajunge să îi întoarcă unul împotriva celuilalt. Deși înrudiți, frații McCall au trăsături foarte diferite. Raportându-ne la personalitate, Ray este un caracter mai autoritar și mai agresiv, fiind predominant coleric. În timpul luptei, el preferă abordarea directă. În schimb, Thomas e tipul viclean care alege o abordare indirectă, silențioasă.


Image
În partea stângă, Ray, în mijloc, Thomas, în partea dreaptă, vai de el


Din punct de vedere fizic, Ray are o statură solidă, o protecție foarte bună împotriva gloanțelor și o forță imensă. Armele lui principale sunt un set de două pistoale, respectiv dinamita. Când abilitatea sa specială este activată, Ray încetinește timpul astfel încât să-și poate alege cu precizie mai multe ținte, urmând să le doboare când timpul se întoarce la normal. De-a lungul jocului, el se ocupă cu distrugerea obstacolelor aflate în cale. Pe de altă parte, Thomas este rapid și agil, acest lucru permițându-i să escaladeze ușor zone inaccesibile lui Ray. Arcul cu săgeți și cuțitele se numără printre armele sale preferate, alături de pușcă și lasou. Spre deosebire de Ray, abilitatea sa specială doboară pe loc inamicul. Astfel, viteza cu care țintești este foarte importantă. Thomas preferă abordarea silențioasă în soluționarea misiunilor, pe când Ray e gata să arunce totul în aer.

Contrastul dintre protagoniști este un factor foarte important în diversitatea jocului. Cum amândoi oferă perspective diferite, tactica fiecărei misiuni se schimbă într-o anumită măsură.

Asemănător cu Bound in Blood, și primul joc oferă două perspective: cea a lui Billy Candle și a lui Ray McCall. De data aceasta, ne este prezentată o variantă mai în vârstă a lui Ray. După o lungă perioadă de preoție, bătrânul este nevoit să își scoată pistoalele de la naftalină și să pornească la drum pentru a împărți dreptatea divină. Cu Biblia în mâna stângă și arma în mâna dreaptă, pornește pe urmele lui Billy. Acesta din urmă era acuzat de uciderea lui Thomas (care era și tatăl lui vitreg). Din acel punct, încep două călătorii. Billy e hotărât să își dovedească nevinovăția găsind adevăratul criminal, iar Ray e hotărât să-l ucidă pe Billy pentru a-și răzbuna fratele. Practic, ești atât șoarecele, cât și pisica în același timp.

În Call of Juarez, Billy Candle este personajul silențios care preferă să evite lupta în loc să o înfrunte. Ray își menține poziția de pe vremuri, dar într-o manieră mai puțin zgomotoasă. De menționat că jocul abordează și goana după aur, specifică dorinței de îmbogățire celebră Vestului Sălbatic.


Image
Duel în Call of Juarez: Bound in Blood


Mecanica de joc esențială seriei Call of Juarez este reprezentată de dueluri. Deși de multe ori enervantă în practică, ascunde în esență o mișcare de geniu. Așteptând sunetul clopotului, îți urmărești atent adversarul. El face un pas în dreapta, tu îl copiezi. Valabil și pentru pasul la stânga. Faci tot ce îți stă în putință pentru a păstra echilibrul bătăliei. Ești conștient că dacă îl menți în câmpul tău vizual, vei avea o țintă mai bună. Aproape de auzul gongului, ești pregătit să-ți scoți arma. Într-o fracțiune de secundă, unul dintre voi a căzut. Ai fost calculat? A fost noroc? Te-a ascultat șoarecul în sfârșit? Nu vei știi niciodată.


Image
Outlaws (1997)


O ultimă lecție despre vestul sălbatic o învățăm din Outlaws. Spre deosebire de celelalte titluri discutate, acest joc își găsește inspirația în multe filme western. La o primă vedere, introducerea are un stil foarte asemănător cu secvența introductivă a filmelor A Fistful of Dollars (1964) și The Good, the Bad and the Ugly (1966). Toate acestea se folosesc de animația umbrei unui călăreț care circulă nestingherit acompaniat de numele celor care au asistat la producție. Pe fundal, coloana sonoră face o treabă deosebită. Și nu este singurul lucru pe care îl are în comun cu trilogia lui Sergio Leone. Personajul principal pare să aibă un caracter destul de asemănător cu cel al Protagonistului Fără Nume. Firul narativ se observă că e puternic inspirat de filmul The Outlaw Josey Wales (1976), produs de Clint Eastwood. Ambele au un început tragic, dar în cazul jocului, James Anderson rămâne cu speranța de a-și regăsi fiica. În ceea ce privește filmul, Josey Wales pierde tot ce a deținut.

Un alt film în care a jucat Clint Eastwood, Hang ‘Em High (1968), are ca centru narativ povestea unui fost șerif. Protagonistul aproape a murit spânzurat în urma unei acuzații false. Reușind să scape ca prin minune, își reia poziția de șerif pentru a-i vâna pe nelegiuiții care l-au judecat pe nedrept. Singurele asemănări dintre acest film și joc, sunt că James a fost la rândul său fost șerif, respectiv că amândoi caută să se răzbune.

O altă lecție valoroasă pe care ne-o oferă Outlaws, în afara menținerii atmosferei Vestului Sălbatic din filmele clasice, este animația întregului parcurs. Stilul vechi transmite multe emoții, în ciuda limitărilor tehnice de la acea vreme.


“Cruel, cruel world, I'm gone”


Iată-ne ajunși la sfârșit. Înainte de a porni la drum, mi-am propus să analizez detaliile esențiale ale unor jocuri care abordează tema vestului sălbatic. Astfel încât, dintr-o privire, să poată lua naștere un hobrid. O creație care să cuprindă cele mai bune învățături de la fiecare. Poate că rezultatul nu a fost chiar cel așteptat, dar șlefuit, am încredere că va putea străluci într-o zi.



Spoiler for Materiale extra:
How Red Dead Redemption 2's landscapes are connected to 19th century art
phpBB [video]


How Historically Accurate is Red Dead Redemption 2?
phpBB [video]
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Special] Transpunerea Vestului Sălbatic în jocurile video

Post by TaikoKaira »

Mai multe imagini:

Image
Zona nordică a regiunii West Elizabeth


Image
Strawberry, noaptea


Image
Intrarea în Strawberry pe timp de zi


Image
J.J. Webb (stânga), Colton White (mijloc) și Dave Rudabaugh (dreapta)


Image
Șeful Magruder
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
marvas
vrășmaș mârșav
Posts: 3669
Joined: 3 Mar 2014, 01:21

Re: [Special] Transpunerea Vestului Sălbatic în jocurile video

Post by marvas »

buna treaba, sper sa ai rabdarea sa mai adaugi in catalog si alte titluri ca Outlaws, Desperados sau Dead Man's Hand
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Special] Transpunerea Vestului Sălbatic în jocurile video

Post by TaikoKaira »

Mulțumesc mult pentru feedback! Pentru Desperados și Dead Man's Hand e posibil să mai dureze până le joc, dar iau în considerare să le adaug și pe ele la un moment dat. O să revin cu un update în funcție de feedback-ul pe care îl primesc și o să-l mai extind pe alocuri dacă îmi mai vin idei. Plus, corectarea unor greșeli pe care le-am sesizat ulterior. În principal, am avut următoarea structură pentru articol:

Jocuri de inclus:
  • Gun – bandiți
  • Red Dead Redemption 2 – locații, misiuni secundare și personaje
    • Bonus: informații despre istoria vestului sălbatic
  • Call of Juarez – protagoniști
  • Call of Juarez: Bound in Blood – protagoniști
  • Outlaws – povestea, afilierea la filme clasice
    • Bonus: informații despre filmele western
Pe termen scurt, cred că mi-am atins obiectivul. Oricum, încă mai pot fi multe de adăugat.

Pe partea de scriere, m-am străduit să folosesc cât mai puține englezisme. Am încercat să evit și frazele prea lungi, astfel încât textul să fie cât mai coerent. Posibil să fi folosit prea multe metafore. Poate ar fi fost mai bine să mă exprim mai tehnic, în loc să o iau ca pe o poveste. Sunt mai multe idei care ar putea fi îmbunătățite sau corectate.
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14565
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: [Special] Transpunerea Vestului Sălbatic în jocurile video

Post by ola small dickie »

Ar mai fi si Freddy Pharkas: Frontier Pharmacist :)
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Special] Transpunerea Vestului Sălbatic în jocurile video

Post by TaikoKaira »

Ah, da. Uitasem de asta. Mulțumesc că mi-ai reamintit. :)
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14565
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: [Special] Transpunerea Vestului Sălbatic în jocurile video

Post by ola small dickie »

Cu placere :)
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4672
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: [Special] Transpunerea Vestului Sălbatic în jocurile video

Post by Magicake »

Sa nu uitam de
phpBB [video]
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Special] Transpunerea Vestului Sălbatic în jocurile video

Post by TaikoKaira »

:lol:

"Nu poți rezuma vestul sălbatic în 19 secunde."
Videoclipul:
Image
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14565
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: [Special] Transpunerea Vestului Sălbatic în jocurile video

Post by ola small dickie »

Sa mi fie scuzata desuetitudinea dar consider ca orice doctorat despre Vestul Salbatic trebuie sa aiba la bibliografie si clipul asta

Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Post Reply

Return to “Articolele comunității”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests