S1G9 - Dragon's Lair

Moderator: RaptoR

Post Reply
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

S1G9 - Dragon's Lair

Post by Stokkolm »

Image

L-am ales pentru ca e un clasic, a fost un fenomen si un succes comercial major la vremea lui.

Primul lucru remarcabil e evident animatia, facuta cu grija si folosind tehnici old school de o echipa de animatori care au plecat de la Disney pentru ca nu erau multumiti cu standardele de acolo.

E un joc 100% Quick Time Events, tot ce ai sunt tastele de directie (stanga, dreapta, sus, jos) si sabia (spatiu) pentru a reactiona la diversele situatii in care e pus protagonistul. Dar personal, ca cineva care nu sufera QTE in jocurile moderne, mi s-a parut ca chestie se simte diferit aici, mai natural. In loc de un gimmick care doar iti intrerupe flow-ul cutscene-urilor, fiecare buton e ca un puzzle de rezolvat, asta pentru ca nu e afisat pe ecran ce buton trebuie apasat, trebuie intuit sau ghicit. Iar esecul repetat e parte integranta din gameplay pentru ca nenumaratele moduri in care protagonistul moare sunt cea mai savuroasa parte a jocului. :lol:

Versiunea care o recomand e cea de steam, e cea mai usor de rulat si e destul de fidela originalului. Tips: move beeps (sounds) neaparat pe on. Move guides... Aici sunt doua jocuri diferite: cu indicii vizuale, practic mare parte din challenge-ul jocului e eliminat. Dar on the upside, asta inseamna ca poate fi terminat destul de usor in 30-60 de minute. Pentru scopul gaming club, e good enough. Eu l-am terminat mai demult o versiune pe emulator, fara indicii, fara continues, dar mi-a luat vreo saptamana si multi nervi.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: S1G9 - Dragon's Lair

Post by Mahdi »

Se poate lua cu 5 euro la Summer Sale:

https://store.steampowered.com/app/227380/
REMEMBER CITADEL
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: S1G9 - Dragon's Lair

Post by Mahdi »

L-am jucat, în varianta cu indicii vizuale pe on. A fost interesant să parcurg această bucată de istorie, dar nu pot să spun că mi-a făcut o plăcere deosebită.

Mi-ar fi plăcut să existe o coerență în felul în care sunt puse scenele cap la cap. Nu mi-a creat deloc impresia parcurgerii unui spațiu real; salturile (și revenirile la scene vechi) mi s-au părut prea abrupte de la o scenă la alta. Dar da, amuzante toate momentele letale prin care trece eroul. Dacă ar fi trebuit să bag o monedă de fiecare dată când mi se terminau viețile, nu mi s-ar mai fi părut la fel de amuzant.

Anyhow, las aici și un articol despre Stranger Things și Dragon's Lair: https://www.avclub.com/come-on-stranger ... 1819983547
REMEMBER CITADEL
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: S1G9 - Dragon's Lair

Post by TaikoKaira »

Astăzi, între orele 00 şi 02 noaptea, am terminat şi eu Dragon's Lair de 2 ori: o dată cu indiciile vizuale pe on şi cealaltă dată pe off. Recunosc că mi-ar fi fost mult mai greu dacă încercam din prima fără ele, dar jocul mi s-a părut mult mai savuros în a doua variantă. Faptul că am terminat o dată Dragon's Lair ştiind cum ar trebui să mă mişc, m-a obişnuit în primul rând cu ceea ce aveam de făcut. Dar un dezavantaj evident al modului ăsta de a juca e că te face să te uiți 80% la semne şi 20% la animațiile de altfel foarte reușite (care mi-au plăcut cel mai mult, poate şi pentru că o mare parte din copilărie mi-am petrecut-o vizionând filme făcute de cei de la Disney).

Oricum, după ce mi-am intrat în mână, când am început să îl joc fără ajutor, am reuşit să înțeleg ce mişcări să fac după ce vedeam scenele desenate. Desigur, nu îmi ieşea mereu la timp şi probabil o parte le ținusem minte din jocul trecut dar au fost şi multe pe care le uitasem şi pe care am reuşit să le deduc sau bănuiesc. Din asta cred că iese la iveală talentul animatorilor de la Disney şi modul de a pune în evidență detaliile care te duc cu gândul la ce mişcare ar trebui să faci.

Mi-a plăcut mult experiența asta şi mă bucur că am avut ocazia să-l butonez. Cred că e şi primul joc quick time events pe care l-am încercat, nu pentru că nu mi-ar plăcea tipul ăsta, dar nu îmi ieşise nimic în cale până acum. :D Bună alegere! De asemenea, îmi pare rău că am sărit peste atâtea jocuri din Gaming Club dar în perioada asta n-am prea avut timp de joacă. Totuşi sper să reiau activitatea şi să ajung iar la zi.
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 1264
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: S1G9 - Dragon's Lair

Post by Azad »

L-am jucat si eu. Desi mi-a placut mult cum e desenat, nu pot spune ca a fost ceva memorabil. Mai degraba un joc dragut care mi-a amintit cat de groaznic sunt la QTE's. Heh. De acord cu Mahdi la lipsa de legatura dintre cadre. Si totusi, jocul asta mi-a amintit putin de King's Quest, for some reason. In orice caz, a fost simpatic. Nici nu as fi stiut ca exista daca nu l-as fi descoperit pe forum. Multumesc pentru ocazie! :)
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: S1G9 - Dragon's Lair

Post by McWilliams »

Cred ca am luat versiunea proasta. Pentru ca nu pot sa cred ca cineva ar face un joc unde trebuie sa inveti pe de rost combinatiile de QTEs pentru toate "scenele", ba mai mult, sa le inveti si in oglinga. Pentru ca "baetzii deshtaptzi" s-au gandit ca se poate DUBLA cantitatea de joc daca iau toate scenele si le pun in oglinda. Daca te uiti la scena, sa "admiri" peisajul, mai degraba te lasi pagubas. Jocul pare conceput pentru a fi jucat pe sestache, intre doua powerpoint-uri, 50 de secunde pentru un full-run.

At this point, it's not even a video game, it's a fucking NASA crash-course in eye-to-hand coordination.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
ciolan
Headless Kamikaze
Posts: 375
Joined: 31 Mar 2014, 17:18

Re: S1G9 - Dragon's Lair

Post by ciolan »

E conceput pentru cabinete arcade. Mori, bagi moneda, mori din nou pînă înveți pe de rost combinațiile de QTEs pentru toate scenele. Educația costă :)
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: S1G9 - Dragon's Lair

Post by McWilliams »

Bad/Lazy mechanics are no excuse. Toti, sau macar multi din noi, am butonat o masinarie de genul - de la alea generice la alea "themed" - si atat timp cat dai senzatia ca jucatorul pierde pe barba lui, nu pentru ca a trecut X timp de la ultima moneda si trebuie sa piarda, poti spera la inca o fisa. Jocul asta nu-mi inspira asa ceva. Singura motivatie existenta este sa vad animatiile la moarte, but that's counter-intuitive to progressing in the game, daca ajungi sa iti doresti sa pierzi.

Insa daca este sa fim onesti pana la capat, in ziua de astazi iar zice "early access".ti-ar cere 30 de euro/dolari pe joc si nimeni n-ar urla la luna din cauza asta.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: S1G9 - Dragon's Lair

Post by Cristan »

Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2328
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: S1G9 - Dragon's Lair

Post by cg1700 »

McWilliams wrote: 7 Aug 2018, 12:19 Singura motivatie existenta este sa vad animatiile la moarte, but that's counter-intuitive to progressing in the game, daca ajungi sa iti doresti sa pierzi.

Si totusi pare sa fi fost foarte popular la lansare.
Dragon's Lair initially represented high hopes for the then-sagging arcade industry, fronting the new wave of immersive laser disc video games. A quote from Newsweek captures the level of excitement displayed over the game: "Dragon's Lair is this summer's hottest new toy: the first arcade game in the United States with a movie-quality image to go along with the action ... The game has been devouring kids' coins at top speed since it appeared early in July. Said Robert Romano, 10, who waited all day in the crush at Castle Park without getting to play, 'It's the most awesome game I've ever seen in my life.'"[11] Arcade operators at its release reported long lines, even though the game was the first video arcade game to cost 50 cents.[12] Operators were also concerned, however, that players would figure out its unique predefined game play, leading them to "get the hang of it and stop playing it".[13] By July 1983, 1000 machines had been distributed, and there were already a backlog of about 7,500.[13] By the end of 1983 Electronic Games and Electronic Fun were rating Dragon's Lair as the number one video arcade game in USA,[14] while the arcade industry gave it recognition for helping turn around its 1983 financial slump.[15] Dragon's Lair received recognition as the most influential game of 1983, to the point that regular computer graphics looked "rather elementary compared to top-quality animation".[16] By February 1984, it was reported to have grossed over $32 million for Cinematronics.[17] One element of the game that was negatively received was the blackout time in between loading of scenes, which Dyer promised would be eliminated by the forthcoming Space Ace and planned Dragon's Lair sequel.[16] By the middle of 1984, however, after Space Ace and other similar games were released to little success, sentiment on Dragon's Lair's position in the industry had shifted and it was being cited as a failure due to its expensive cost for a game that would "lose popularity".[18] Arcade owners were also displeased with the mechanical unreliability of the laserdisc drive.[19]
Image
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: S1G9 - Dragon's Lair

Post by McWilliams »

Aici nu pot sa iti spun contrariul. Jocul il judec prin prisma prezentului. Unele jocuri imbatranesc bine, in timp ce altele, mai putin. Se prea poate ca tipul asta de joc, pentru arcade/slot machine, sa fi fost "the pinnacle of human achievement in the gaming industry as we know it". Insa la fel ca Macintosh-urile, for better or worse, lumea a decis sa aleaga alta directie.

Nu este ceva rau in mod inerent, insa nu pot sa-l cataloghez drept "video game" dupa standardele de astazi mai mult decat pot sa cataloghez un caleidoscop drept arta clasica.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: S1G9 - Dragon's Lair

Post by Stokkolm »

Actually exista o versiune modificata de fani care pune scenele in ordinea in care era intentionata de creatori, si elimina scenele in oglinda. As fi recomandat-o, dar e mai complicat de rulat.
Post Reply

Return to “Gaming Club”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests