Am scris un quiz de jocuri clasice

Fiecare gamer poartă în raniță bastonul de Virgil Ianțu.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Am scris un quiz de jocuri clasice

Post by ola small dickie »

Ok, am uitat o pt ca eu nu am folosit o, jucand nolf pe stealth

Dar pune raspunsul pe spoiler ba
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Am scris un quiz de jocuri clasice

Post by juve3332 »

Well, maine sau poimaine o sa public micul nostru clasament. Intre timp, cateva trivia interesante (ori ba) despre intrebarile si raspunsurile din quiz. Da, imi place sa ma aud scriind. Nu trisati daca mai aveti inca de gand sa-l faceti. Va vad! :)
Spoiler:
Indiana Jones and the Iron Phoenix este continuarea avortata a aventurilor arheologului nostru pop-cult. Spear of Longinus e un raspuns partial corect, si acest titlu existand in dezvoltare la un moment dat, doar ca se purta numele de Spear of Destiny (invartindu-se in jurul bucatii de sulita cu care, conform legendelor, a fost impuns Iisus de legionarul Longinus) si nu a fost prima continuare planuita de LucasArts.

Un pagan urmareste Garrett in A Trail of Blood, una dintre cele mai neasteptate si revolutionare misiuni ca desfasurare si idee, cel putin din perspectiva pustiului care eram la vremea aceea. Celelalte doua factiuni (hameritii si mehanistii, ah, ador traducerea asta pe care am gasit-o) apar la randul lor in Thief 2, cu primii jucand un rol mai putin central ca in The Dark Project, iar ultimii facandu-si pentru prima si ultima data apritia in Oras. Personajul serifului este deja trimis la plimbare pe Campiile Elizee cand respectiva misiune (parca a 6-a sau a 7-a) are loc in cronologia jocului.

Intrebarea despre NFS1 este extrem de dificila, sunt de acord. Numai un fan inveterat ar putea sa retina asa ceva. Ocazional, joc si termin legat toate cursele (va amintiti de traseul de coasta sau cel alpin?!) fiindca ma leaga o nostalgie aparte de arcade-ul asta. Celelalte masini care figureaza in raspunsurile incorecte isi fac aparitia in NFS2, cu exceptia prototipului imaginar El Nino, marea vedeta a Hot Pursuit (NFS3).

"black sheep wall" este fraza magica care dadea la iveala intreaga harta din Starcraft, iar pentru celelalte avantaje ilicite codurile erau: "operation cwal" pentru construire accelerata, "war ain't what it used to be" pentru disiparea "fog of war" si "there is no cow level" pentru castigarea pe loc a misiunii. Cel mai popular printre noobi era, bineinteles, "power overwhelming": iti acorda invincibilitate neconditionata si recunosc ca l-am folosit la inceput de cateva ori bune in campania zerga.

Thresh e jucatorul-fanion al Quake 1, omul care rupea pe genunchi tot ce insemna competitie in multiplayer. La inceput, a reusit sa faca o trecere destul de lipsita de asperitati la Quake 2, fiind pentru un an sau doi un etalon, tipul ale carui filmulete inregistrate chiar de engine-ul jocului le urmaream pana si noi in salile de net din Craiova, tipul de la care invatam inmarmuriti trucuri si miscari care nici nu ne-ar fi trecut prin minte. A devenit relativ demodat in cativa ani, cedand teren in fata avansului vertiginos al jucatorilor de origine scandinava (Purri & co.), care au dominat scena la inceputul anilor '00.

In Vampire puteai suge jugulara sobolanilor, dar si sa te folosesti in perioada moderna de pungile de perfuzie burdusite cu plasma. Porumbei nu sfasie decat starurile rock pe scena, iar lilieci, ei bine, sa spunem doar ca voi ajunge probabil (sunt optimist!) prea devreme in Asia ca sa incerc aceasta delicatesa culinara a locului.

Colonelul Corazon Santiago (o ea!) este conducatorul Federatiei Spartane din Alpha Centauri, purtand un nume care probabil se vrea o laconica ironie. Nwabudike Morgan prezideaza Morgan Industries, aripa corporatista a organigramei coloniste imaginate de Sid Meier, Lady Deirdre Skye este imaginea gruparii Gaia's Stepdaughers, care promoveaza o agenda ecologista, pe cand Prof. Acad. Prokhor Zakharov propune calea stiintifica si universitara ca model de dezvoltare durabila a societatii utopice.

Bereta Verde si scafandrul sunt singurii desemnati sa faca uz de probabil cea mai eficienta si uzitata arma din tot jocul, asta daca esti un comandat aliat de bun-simt, care nu-si doreste sa expuna la tot pasul design-ul fragil al misiunilor din Commandos: BEL. Spionul are si el la indemana o unealta utila si silentioasa, respectiv injectia cu otrava: o metoda mult mai subtila, dar si limitata la doar cateva folosiri in timpul unei misiuni. Genistul are in arsenal tot felul de arme cu putere de distrugere mare, in timp ce soferul trebuie sa se multumeasca cu banalul (si zgomotosul) pistol, ceea ce-l retrogradeaza in general in postura de tragator de sprijin.

Meche este sufletul-pereche al lui Manny. Dintre celelalte iteratii ale eternului feminin, doar Olivia isi face aparitia in Grim Fandango: cele cateva ocheade si aluzii poetice pe care le schimba cu Manny nu se transforma insa intr-o veritabila poveste de amor. Elaine este visul umed, iubita si, intr-un final, sotia unui alt celebru aventurier digital, un pirat blondin caruia ii plac injuraturile, iar Maureen e gagica care-l da cu roatele in sus pe suparatul din Full Throttle.

Capitanul Claw arunca dinamita, aprinde amnarul pistolului si trage spada din teaca, dar nu e niciodata inzestrat cu vreo muscheta.

Fifa '98: Road to World Cup e ultimul titlu Fifa din perioada de aur a gamingului in care poti evolua in sala. Rezultau niste meciuri chiar antrenante, nu s-a mai gandit nimeni sa implementeze modul in perioada moderna?!

In afara unui scurt preludiu care aseaza fundamentele narative si care are loc undeva prin Americile meridionale, The Last Revelation se petrece aproape in totalitate in Egipt, misterele faraonilor fiind probabil gasite drept unele dintre cele mai potrivite, in virtutea vechimii si a solemnitatii lor ritualice, de catre producatorul care s-a vazut mai degraba nevoit sa-i incheie prematur cariera dsoarei Croft (stiti povestea cu programatorii sastisiti care i-au facut virtual felul, nu?). Sunt sigur ca, la un moment dat in (prea-)lunga serie, apare si un spatiu geografico-cultural care sa poata fi identificat drept Cambodgia actuala, desi n-am habar unde si cand exact se intampla asta. Iar Scotia este un mini-hering rosu, deoarece reprezinta tara de bastina a eroinei si locul in care-si mai flexeaza muschii (in genere in tutoriale) in cateva din jocuri.

Ei, da, la intrebarea din NOLF, toate variantele sunt corecte, oricat ar parea de zanatice unele. Cu brichetea puteai face o flacara care sa-ti elimine convenabil cateva lacate din cale, cu sticluta de parfum puteai ambeta paznicii, pudelul il puteai trimite la inaintare pentru a curata camerele pline de inamici, iar servieta ma facea sa ma intreb daca nu cumva modelul era detinut si de G-Man, care, daca pare ceva, atunci pare un britanic acru.

Prima parte din Syberia ia sfarsit in Aralbad, care este o statiune balneo-climaterica unde vestejitul geniu al automatoanelor isi odihneste ciolanele in asteptarea sangelui proaspat american. E drept, insa, ca Syberia 2 debuteaza in ceea ce am putea caracteriza ca un orasel muncitoresc din stepa ucraineano-rusa, dar si ca sera botanica si sala de opera sunt locuri pe care Kate le viziteaza in periplul ei feroviar catre Estul Salbatic.

Doua erau personajele carora le puteai servi drept invatacel in arta furisatului in primul Gothic. Unul este Wedge din Noua Tabara, iar celalalt Cavalorn, pe care il intalnesti pe drumul care duce spre Vechea Tabara. De la Gor Na Toth poti deprinde numeroase abilitati, cum ar fi sa manipulezi mana ori sa manuiesti armele albe, Lares te poate invata cum sa cresti in putere, iar prima ta cunostinta din colonia penala, Diego, cum sa-ti imbunatatesti dexteritatea. Nu sunt un mare fan al rpg-urilor, dar Gothic a reusit sa fie suficient de atipic si minunat incat sa-mi ramana intiparit in minte.

Urmeaza una dintre cele mai grele intrebari, cam toate raspunsurile par fezabile si sunt formulate cumva derutant. Cine nu si-a rupt coatele cu AOE2 si-ar aminti probabil cu greu Minunea populatiei hune.
Spoiler:
https://ageofempires.fandom.com/wiki/Hu ... erhuns.png
O iurta apare intr-adevar ca Minune, dar aferenta civilizatiei mongole si intr-o versiune mult mai cuminte, capatanile inamicilor fiind o tusa proprie. Ce-i drept, confuzia non-jucatorilor AOE e de inteles, iurta fiind folosita de cam toate popoarele nomade din stepele asiatice. Templul animist este iarasi o alegere la limita, un templu, de data asta cel mai probabil budist, figurand drept constructie reprezentativa a poporului chinez. Hipodromul tripartit este pura inventie, iscata de gandurile care-mi fugeau spre Caesar 3, o alta strategie din care voiam sa strecor o intrebare; si aici ar putea fi invocate circumstante atenuante, din moment ce hunii recurgeau la cresterea intensiva a unei populatii cabaline pentru a-si asigura locomotia si a-si sustine efortul de razboi.

La capitolul platformere ati fost deosebit de vigilenti, sesizand imediat intrusul, si anume Tonic Trouble, care a beneficiat inca de la inceput de accelerare grafica. E amuzant ca toate seriile pomenite (TT nu e, apropo) au facut trecerea spre trei dimensiuni in 1999, fiecare producator simtindu-se probabil obligat de evolutiile tehnologiei sa scoata pe piata un vlastar in pas cu vremurile. Prince of Persia este singurul raspuns care a fost unanim dat de catre toti participantii, fiind evidenta popularitatea si expunerea de care se bucura franciza, chiar daca nu ii urmaresti indeaproape evolutia.

Bullfrog Productions a produs Syndicate, Magic Carpet & Dungeon Keeper. Lionhead a fost infiintata doar mult mai tarziu, de unul dintre cei mai cunoscuti si apreciati creatori din suita Bullfrog, Sir Peter Molyneyux. Stainless Games au la activ splendidul Carmagedoon, in timp ce Dreamforge sunt singurii americani din toata ecuatia, fiind indeosebi cunoscuti pentru cosmarescul Sanitarium, dar si mai minorele, dar interesantele Chronomaster si Menzoberranzan.

Ajungem la inca un cutit aruncat in spinarea mea de conforumistul ce poarta titulatura de ola: desi a avut si aici obiectii de ridicat, si le-a infirmat singur citindu-mi certificatul de nastere publicat pe internet, unde apare negru pe alb scris ca sunt nascut in Bailesti. Primul GTA, un joc tipicar si de finete prin comparatie cu uriasele sandbox-uri de azi. Exista trei posibilitati de a scapa de urmarirea gaborilor, dupa cum urmeaza: 1) pur si simplu gasesti un loc ferit, cum ar fi un pasaj pietonal intortocheat sau o strada laturalnica, unde astepti pana ce politia se satura sa alerge ca bezmetica; 2) identifici una dintre cutiile care contin "mita pentru curcani", un item rara avis; 3) mergi cu masina la un atelier de vopsitorie auto (respray shop), de unde vei iesi spalat de pacate. In privinta celorlalte variante: sunt foarte putine cladiri in care poti intra ca pieton in primul GTA, iar spitalele nu se numara printre ele; Get Outta Jail Free Card te face doar sa nu mai pierzi bani (scor) si sa nu ti se confiste armele cand esti prins de bratul tont al legii; iar raspunzand la telefoanele publice preiei misiuni de la liderii mafioti locali, momente de fericita amintire.

Bazooka poate parea un raspuns rezonabil datorita faimei de arma cu mare putere de distrugere, insa ea reprezinta unealta de baza a anihilarii viermuistice, cu o putere usor amputata si nebucurandu-se de mijloace superioare de ochire. Bata de baseball e la randul ei prezenta inca din debutul meciurilor, asigurand celebrele scoateri multiple din joc ale nefericitilor care se gasesc pe coama dealurilor ori pe buza vreunei caderi in gol. Prin contrast, bombele sub forma de cartita si batranica sunt mai distrugatoare si, in consecinta, disponibile doar ulterior intr-o partida, daca sunt si atunci, nu toate modurile de joc suportandu-le.

Dl. Kurt Hectic este un sarman om de serviciu, in contrast marcant cu destinul lui de erou. El este ajutat de un om de stiinta, dr. Fluke Hawkins, un fel de Einstein si mai zapacit decat ne place sa credem despre savanti, si de cainele antropomorfizat si deloc dresat Max. Pirat in lumea jocurilor clasice nu poate fi decat Guybrush.

Intr-una din misiunile de pe la mijlocul campaniei aliate, jucatorul primea sarcina de a o elibera din inchisoarea bolsevica pe Tanya, care mai apoi prelua rolul de unitate extrem de puternica si rezistenta in propria armata. Intalnim mai multe Natashe in jocuri, dintre ale caror lumina pentru mine straluceste cel mai tare cea a tipesei sub acoperire din seria Commandos; dar in strategia Westwood, niet. Blazkowicz este numele culturistului polonez din mai toate iteratiile fps-istice Wolfenstein, pe cand Yuri apare intr-adevar in RA(2), numai ca in tabara opusa puterilor occidentale, un fel de corespondent al Tanyei.

Poate ca trebuia sa mentionez in intrebare ca e vorba de Monkey Island 3, iar astfel si-ar fi amintit mai multi de, MADRE DE DIOS, El Pollo Diablo. Si lamantinul apare ca un fel de leviatan care-l inghite pe Guybrush-Iona, dar in Tales of Monkey Island, adica mini-seria de la Telltale (foarte buna), cat despre maimuta si papagal, doua animale exotice populare, ele sunt des intalnite in puzzle-urile din serie: printre cele mai faimoase imi amintesc de un concurs de insulte cu o ruda primata din Monkey Island 4.

Trebuie sa recunosc ca aici nu ma asteptam. Nu sunt eu insumi un mare amator de MK, desi recunosc ca era deosebit de amuzant si competitiv cand il jucam, facand cu randul, patru-cinci baietandri cu totii ciorchine in fata unui monitor de 14''. Dar n-am primit decat doua raspunsuri corecte, de la Ciolan si un amic care s-a invoit sa-si dea la temelie cu nostalgia, iar faptul ca atat de putini dintre voi de pe forum ati stiut de babalitate m-a lasat cu gura cascata. Habar n-am de undeexact vine etimologic aceasta babalitate, pare efectiv extrasa din folclorul colorat neaos, dar ea este acolo in MK Trilogy, alaturi de brutalitate si animaliate. Primitivitatea e o inventie personala, al patrulea deznodamant la care puteai uneori apela fiind un fel de "amicabilitate", daca ii pot spune asa (numele exact imi scapa), cand il puteai cruta pe eroul adversar.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Am scris un quiz de jocuri clasice

Post by Cristan »

Mi-a plăcut blocul de trivia, informativ.
juve3332 wrote: 25 Apr 2020, 01:36n-am primit decat doua raspunsuri corecte, de la Ciolan si un amic care s-a invoit sa-si dea la temelie cu nostalgia, iar faptul ca atat de putini dintre voi de pe forum ati stiut de babalitate m-a lasat cu gura cascata.
Și eu știam de babalitate. Nu mai știu cum suna întrebarea, dar dacă n-am bifat aia probabil m-a indus în eroare formularea(cum am pățit și la alte întrebări) - nu mi-a fost clar dacă trebuie ales un răspuns sau mai multe (de-abia după aia am citit mai cu atenție și instrucțiunile din thread). Oricum, din ce țin minte babalitatea nu era un mod de a elimina adversarii, ci doar îi transforma în bebeluși.
juve3332 wrote: 25 Apr 2020, 01:36Da, imi place sa ma aud scriind.
Apropo, când mai scrii și tu ceva? De ce n-ai mai scris?
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Am scris un quiz de jocuri clasice

Post by juve3332 »

Pai din aceleasi considerente pe care ti le-am spus si inainte. Lipsa de timp in principiu. In plus, daca as face-o, mi-ar placea sa scriu un roman probabil.

Cat despre babalitate, cred ca intrebrea e formulata corect. Ce optiuni ti se ofera dupa ce ti-ai infrant adversarul.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Am scris un quiz de jocuri clasice

Post by Cristan »

Da, ai mai zis, am vrut doar să verific dacă ești consist... consecvent în răspunsuri :) Sau doar să ai o motivație suplimentară. Ar fi păcat să n-o mai faci.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Am scris un quiz de jocuri clasice

Post by juve3332 »

Spoiler for Clasament, deci::
TG 24
barbaecumenica 21
Stokkolm 20
Cioli 20
Cristan 20
Mahdi 19
Patrunjelu' 18
ola 17
serious_adi 17
marvas 16
gi@gel 16
blabla 16
1234 16
Ferrr 14
jghfvvhjgcf 14
Ioana G. 13
w.w 13
fghxm 11
Vivec 9
Toma B. 9


Daca vrea cineva dintre numele misterioase sa-si revendice scorul cu nick-ul de pe forum, ar fi foarte dragut. Chiar daca e doar lurker, nu judecam.
User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6539
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Am scris un quiz de jocuri clasice

Post by joonior_bmf »

Eu sunt Barba Ecumenica. N-am zis nimic mai devreme, pentru ca ma asteptam la un scor scazut. La multe raspunsuri nu eram sigur, iar unele le-am ghicit. Disregard.
Post Reply

Return to “Quiz”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests