[S&T] Articol 100 de jocuri

Moderators: Azad, juve3332

User avatar
Jaunty
Site Admin
Posts: 1810
Joined: 1 Mar 2014, 17:46
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Jaunty »

Cristan wrote: 9 Sep 2020, 10:58
juve3332 wrote: 9 Sep 2020, 08:43 chiar daca noi personal nu monetizam activitatea forumului, revista S&T o face, iar in plus n-ar fi foarte galant, ca sa nu mai spun legal, sa preluam continut de la utilizatori fara sa-i intrebam. Aici poate aparea o problema, daca dam de vreo descriere simpatica al carei autor a disparut in eter.
Ai dreptate, nu mă gândisem la asta. Cel mai ok ar fi să obținem explicit acceptul respectivilor, dacă mai sunt pe aici, sau să compunem descrieri proaspete. O să adaug și explicit în postarea inițială că toate contribuțiile de texte NU sunt remunerate în niciun fel și vin cu acceptarea publicării în revistă.
Că tot veni vorba, dedic domeniului public toate descrierile mele de la draft-uri. Le puteți folosi, adapta, etc, fără restricții - dacă le mai găsiți. Să-mi spuneți dacă folosiți vreun text de-al meu și eventual dacă vreți să-l modific.

Cât despre monetizare, cei de la ȘșiT pot fi încurajați să contribuie pe Patreon în lunile în care publică articole scrise de userii forumului. Sau ar putea să negocieze o sumă cu autorul publicat, dacă nu e o operă colectivă.

juve3332 wrote: 9 Sep 2020, 14:10 Care e problema cu S&T?!
Acest „articol”, de exemplu. Dar și eu sunt curios să știu ce are Waaagh! împotriva revistei.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by TG »

Ca să avem orice șansă de a ne apropia măcar de termenul limită de 20 septembrie, cred că ar trebui să facem un thread în care să centralizăm toate alegerile și să vedem ce rămâne. Merg în continuare pe ideea că articolul de pe site poate include mai multe jocuri și dacă se contribuie cu descrieri pentru jocuri care nu prind lista de 100, le putem pune acolo.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Cristan »

Așa e. O să centralizez eu listele după-amiază, dacă nu e altcineva mai harnic. (Oricum trebuia să trec și eu prin ele că n-am avu timp până acum)

TG wrote: 13 Sep 2020, 09:28 Merg în continuare pe ideea că articolul de pe site poate include mai multe jocuri și dacă se contribuie cu descrieri pentru jocuri care nu prind lista de 100, le putem pune acolo.
Cât despre asta, sigur că se poate. Dar fiind termenul strâns, cred că ar fi mai bine să ne concentrăm să le avem pe primele 100 săptămâna asta și pe urmă putem să adunăm și pentru restul. (Deși cu extra jocuri nu s-ar mai păstra cifra de „100 de jocuri” pentru articol. Dar poate găsim alt concept, poate să le împărțim pe genuri? Sau cele mai bune 100 de jocuri ale fiecărui deceniu?)
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2016
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by juve3332 »

Ei naiba, nu, diluam prea mult cu 100 pe deceniu. In cazul in care nu era o gluma.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by TG »

Da, în nici un caz, eu ma gândesc că avem vreo 15-20 de jocuri în plus pe care am putea să le includem și să vorbim despre ele, presupunând că vor exista și descrieri. Un fel de "mențiuni ale comunității".
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Cristan »

Poți să citești "număr rotund și frumos", indiferent care ar fi (30, 50... 69 :) ), pentru cazul în care o să publicăm liste separate pe genuri și nu un "best of" generic ca acum. Era un exemplu.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by TG »

Oricum până la urmă singura soluție decentă va fi ca atunci când centralizează Cristan să aleagă pe baza discuțiilor de până acum ce jocuri rămân, câștigând pentru munca lui antipatia tuturor.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 1264
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Azad »

No pressure, Cristan :)
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Cristan »

Listele par să fie cât de cât așezate, chiar dacă mai sunt unele poziții discutabile. Cred că putem să ne apucăm să scriem descrieri, cel puțin la cele care nu mai intră în discuție

Anunțați pe threadurile aferente la ce jocuri o să scrieți voi descrieri.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2016
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by juve3332 »

Deci, cam cate caractere va avea articolul? Cristan, intreaba-i pe oamenii aia, te rog. Ca sa stiu in ce marje lucram.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Cristan »

Ah, nu-mi vine să cred că n-am menționat asta în postul inițial, eram sigur că am scris. Ideea inițială era să aibă 4-6 pagini. Am mai întrebat acum o dată și mi-a confirmat că o să rămână 6 pagini, adică 9000 - 15000 caractere. Având în vedere articolele trecute, chiar și la limita maximă o să fie loc de ceva poze. Dar având în vedere câte jocuri o să avem, o să fie nevoie de ceva echilibristică să punem imagini la mai multe jocuri. Dar asta vedem la sfârșit.

Cu termenul limită... am mai avea câteva zile după 20 să terminăm editarea, dacă e cazul, dar ar fi bine să încercăm să avem toate descrierile până atunci. Deci ar fi timp inclusiv în weekend să terminăm ce lipsește.

De asemenea, legat de descrieri în sine - nu vă limitați foarte mult, pentru că, chiar dacă scurtăm textul pentru revistă, varianta integrală o să apară la noi pe site, așa că nu se pierde. Doar să aveți în vedere să fie un text cât de cât generic, să poată fi înțeles și de sine stătător și să nu fie nevoie ca cititorul să aibă prea multe informații prealabile despre joc, franciză sau studio (cum se întâmpla aici pe forum cu descrierile de la drafturi). Nu mă refer să fie adresat neapărat publicului revistei, care poate nu a avut deloc contact cu jocurile (o să editez eu asta), ci unui „gamer” generic, care poate nu are experiența noastră de pe forum cu toate jocurile de sub soare.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2016
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by juve3332 »

Hm, in primul rand intre 9000 si 15000 de caractere e o diferenta destul de mare, de cel putin 3 pagini standard in publicistica. 6 pagini pentru 100 de jocuri?! N-avem cum sa inghesuim atatea; pai numai si daca scriem doar descrierile celor 100, fara a ne mai bate capul cu vreo analiza mai generalista a perioadei, vine maxim 150 de caractere/joc, adica un rand si jumatate de Word. Adica, nimic...

A nu se intelege ca vreau sa scriu romane, dar ce naiba poti totusi rezuma intr-un rand si jumatate?!

LLE: cu textul hai sa zicem ca mai vedem ce si cum, dar daca nu avem poze la mai mult de jumatate din ele, chiar nu vad rostul.
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 1264
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Azad »

Cred ca a dat numarul de caractere gresit. Ar fi trebuit sa fie intre 15.000 - 20.000 de caractere cel putin pentru 5-6 pagini de revista.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Cristan »

Numărul de caractere e luat din primele discuții pe care le-am avut. Mi-a cerut inițial un articol de 3000-5000 de caractere, care să intre pe 2 pagini. A rezultat articolul la Heaven's Vault, care are 5000 de caractere fără puțin, plus câteva poze măricele, și arată așa ca în poză.

Pentru articolul de 100 de jocuri avem 6 pagini, deci am calculat numărul de caractere corespunzător. Știu că nu e spațiu mulțumitor pentru atâtea jocuri, dar o să vedem ce facem când le avem pe toate, găsim o soluție. Poate în loc de descrieri individuale, o să avem un paragraf mai mare în care tratăm mai multe jocuri, sau poate facem textul mai mic, nu știu, vedem pe text.

Dar câtă vreme o să publicăm textele integrale și la noi pe site, nu cred că e cazul să ne facem prea mari probleme în privința asta, indiferent dacă și cât le scurtăm pentru revistă.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2016
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by juve3332 »

Pai as prefera sa stiu mai exact cum facem, ca sa fac de la inceput asa. Nu prea am timp de multa editare ulterior, texte mai cuprinzatoare pot fi adaugate pe forum in decursul unei perioade mai lungi.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Cristan »

Păi aș zice să le faci descriptive, dar nu foarte lungi, gen nu mai mult de un paragraf sau două (poate câteva mai multe pentru un joc pe care vrei să-l scoți în evidență). Pot să le editez și eu, dacă e nevoie, să le mai scurtez pentru revistă.

Uite, de exemplu, două descrieri pe care am apucat să le fac - varianta mai scurtă pentru revistă (și pe care probabil o s-o scurtez și mai mult la editarea finală) și varianta mai lungă, integrală, pentru site. Nu-s perfecte, dar astea erau deja semi-scrise și am început cu ele.
Spoiler:
Divinity: Original Sin (2014)
Unul dintre cele mai bune RPG-uri ale deceniului trecut și o poveste de succes și pe Kickstarter. Nu e o revoluție a genului, dar îmbunătățește și rafinează toate elementele specifice genului, reușind să creeze o lume fantastică imensă, foarte colorată și cu umor presărat peste tot, cu extrem de multe posibilități de joacă și personalizare a experienței, mecanici de joc care se întrepătrund și dau naștere la situații neașteptate, precum și un sistem de luptă extrem de versatil, ce permite numeroase posibilități tactice, dar totodată și foarte accesibil. (C)Unul dintre cele mai bune RPG-uri ale deceniului trecut și o poveste de succes și pe Kickstarter. Nu e o revoluție a genului, dar îmbunătățește și rafinează toate elementele specifice genului, reușind să creeze o lume fantastică imensă, foarte colorată și cu umor presărat peste tot, cu extrem de multe posibilități de joacă și personalizare a experienței, mecanici de joc care se întrepătrund și dau naștere la situații neașteptate, precum și un sistem de luptă extrem de versatil, ce permite numeroase posibilități tactice, dar totodată și foarte accesibil. Chiar dacă începutul e puțin cam lent, nu m-am plictisit niciodată să explorez și să descopăr tot timpul ceva nou. Sentiment care, m-a surprins și pe mine, s-a păstrat pe tot parcursul jocului, chiar dacă lumea e enormă și am jucat aproape 100 de ore. (Cristan)
Stardew Valley (2016)
Un „simulator” de viață ideală la țară, cu un farmec aparte, în care trebuie să te ocupi de ferma moștenită de la bunicul tău, dar totodată să ai grijă și de relația cu mica comunitate lângă care se află ferma. Oferă numeroase activități și obiective, pe lângă cele de bază precum îngrijirea animalelor și cultivarea plantelor, dar jocul nu e niciodată obositor sau copleșitor, ci doar relaxant sau, cel mult, stimulant. Singurul ritm care este impus jucătorului este dat de curgerea zilelor și a anotimpurilor, caracteristic vieții la fermă. (C)Greu de descris în doar câteva cuvinte, Stardew Valley e un simulator de viață ideală la țară, în care trebuie să te ocupi de ferma moștenită de la bunicul tău, dar trebuie să ai grijă și de relația cu mica comunitate lângă care se află ferma. Personajul tău poate stabili relații de prietenie (sau chiar de căsătorie) cu personajele din orășel, se poate implica în restaurarea centrului cultural și de activități al orașului (prilej de multe quest-uri) și poate participa la numeroase festivități ce au loc periodic. În plus, există numeroase alte sisteme care se întrepătrund, rezultând un gameplay plin de activități și questuri, care pot da naștere la numeroase povești.

Cu toate acestea, obiectivele din joc nu sunt obligatorii, astfel încât jocul nu devine obositor sau copleșitor, ci doar relaxant sau, cel mult, stimulant. Singurul ritm care este impus jucătorului este cel dat de curgerea zilelor și a anotimpurilor, propriu vieții la fermă: micul tău fermier trebuie să aibă grijă de propria sănătate (să mănânce și să doarmă în fiecare zi); plantele și animalele trebuie îngrijite aproape zilnic (asta însemnând udat, hrănit, recoltat, muls vaca, adunat ouă); roadele muncii trebuie valorificate (vândute în oraș sau prelucrate la fermă: murături, dulcețuri, bere, maioneză, etc); fiecare anotimp vine cu culturi și pomi fructiferi proprii; și așa mai departe.

Iar peste toate acestea, o mulțime de mici detalii îi dau o savoare nebănuită și un farmec aparte, ceea ce-l face greu de lăsat din mână odată ce te-ai apucat. (Cristan)
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Stokkolm »

Descrierile astea doua sunt 540-560 de caractere, X 100, iasa vreo 50,000 de caractere. Ar trebui sa ajunga probabil pe la 100 caractere per descriere, ceea ce ar insemna ceva de genul:
Unul dintre cele mai bune RPG-uri ale deceniului trecut și o poveste de succes și pe Kickstarter.
Pare o limita draconica, dar ar putea fi invinsa cu ceva creativitate presupun. Am mai vazut topuri de genul asta cu descrieri succinte care se concentreaza pe a descrie o emotie asoiciata cu titlul gen "this game changed my perspective on WWII politics" sau "Diablo 2 was so good and addictive that it made me fail graduation". Just an idea, not necessarly a good one :D
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Cristan »

Ai și tu dreptate, dar astea-s constrângerile. O să le facem și mai scurte, dacă e nevoie.

Le-am scurtat pe cele de mai sus și am mai adăugat câteva în threadul 2010-2019.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3698
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by Cristan »

Cum merg descrierile, guys? TG, juve, voi până la urmă la câte dintre jocurile voastre faceți descrieri? Mai rămân jocuri libere? Se mai bagă cineva să scrie?
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4950
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: [S&T] Articol 100 de jocuri

Post by TG »

Am pus cu verde jocurile la care scriu. Am fost putin presat de timp dar incerc maine seara sa le pun. In rest se pot considera libere dar daca mai raman voi incerca sa le completez tot eu.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
Post Reply

Return to “Știință & Tehnică”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests