Top Games 2010 - 2019

Moderators: Azad, juve3332

User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by Mahdi »

Scriu eu la Disco și la celelalte unde a fost citată vreo descriere de a mea. Mi se pare că trebuie oricum editate la greu toate descrierile, nu merg lăsate în forma actuală.
REMEMBER CITADEL
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by Cristan »

O să scriu eu despre Divinity, Stardew Valley și XCOM.

Mai sunt și câteva semi-descrieri pe care aș putea să le completez, dacă nu vor cumva autorii lor să le completeze: Shogun 2 (Azad?), Shadow Tactics (TG) și Portal 2 (marvas).

Și mai sunt câteva descrieri suficient de ok, cu destul text, pe care pot să le editez eu pentru revistă: Hellblade, Telltale’s The Walking Dead, Hollow Knight, Cuphead.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 1264
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by Azad »

Shogun 2 is yours, if you want it
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by Cristan »

Câteva descrieri: Divinity, Stardew Valley și XCOM, plus editat Hellblade.
Spoiler:
Hellblade: Senua’s Sacrifice (2017)
Un joc despre subconștientul uman deghizat sub forma unui joc de acțiune, ce reușește să transpună o afecțiune psihică serioasă într-o experiență de joc unică. (TK)Hellblade este unul dintre puținele jocuri care au avut curajul să ilustreze subconștientul uman. Sub masca unui întunecat joc de acțiune, acesta se folosește de sunete 3D suprapuse și mitologie nordică pentru a construi povestea unui personaj afectat de psihoză. La fiecare pas, ești ghidat de voci care te îndeamnă în direcții opuse. Unele îți spun să renunți, îți șoptesc că nu ești suficient de puternic pentru călătoria pe care o faci și că vei fi zdrobit de propria inconștiență. Altele sunt mai optimiste, îți dau încredere în forțele tale și te îndeamnă să continui. Vei întâlni multiple iluzii care îți pot da impresia că tu ești cel nebun. Toate acestea formează o experiență unică și ne oferă și o perspectivă amplă asupra unei tulburări psihice severe și ne ajută să conștientizăm ce simt oamenii care duc povara acestei boli. (TaikoKaira)
Divinity: Original Sin (2014)
Un RPG modern, complex, dar accesibil, ce aduce o lume fantastică imensă, colorată și plină de umor, ce îmbină cu succes mecanici de joc variate și un sistem de luptă extrem de versatil. (C)Unul dintre cele mai bune RPG-uri ale deceniului trecut și o poveste de succes și pe Kickstarter. Nu e o revoluție a genului, dar îmbunătățește și rafinează toate elementele specifice genului, reușind să creeze o lume fantastică imensă, foarte colorată și cu umor presărat peste tot, cu extrem de multe posibilități de joacă și personalizare a experienței, mecanici de joc care se întrepătrund și dau naștere la situații neașteptate, precum și un sistem de luptă extrem de versatil, ce permite numeroase posibilități tactice, dar totodată și foarte accesibil. Chiar dacă începutul e puțin cam lent, nu m-am plictisit niciodată să explorez și să descopăr tot timpul ceva nou. Sentiment care, m-a surprins și pe mine, s-a păstrat pe tot parcursul jocului, chiar dacă lumea e enormă și am jucat aproape 100 de ore. (Cristan)
XCOM: Enemy Unknown (2012)
Un joc tactic pe ture sublim, în care preluăm comanda unei mici rezistențe de soldați în fața unei invazii extraterestre în confruntări pline de tensiune la fiecare mutare pe câmpul de luptă. (C)Un joc care probabil nu mai are nevoie de nicio prezentare. Cu moștenirea lăsată de Julian Gollop, multe așteptări (și temeri) se legau de relansarea acestei francize. Și, deși nu s-a ridicat la același nivel de complexitate și a avut și unii detractori, XCOM a fost fără îndoială un succes și un model de urmat pentru ce înseamnă o modernizare bine gândită a unui vechi clasic. Succes care a fost atât de mare încât a produs un reviriment al TBS-urilor în industrie și a reaprins interesul publicului pentru această nișă de jocuri, fiind destule jocuri care foarte probabil n-ar mai fi apărut fără XCOM.

Păstrând în mare parte aceeași premisă și rețetă de joc a vechiului X-Com, tânărul vlăstar a simplificat multe din elementele care dădeau diversitate tactică luptelor, aducând însă și unele inovații care au modernizat experiența, dar respectând spiritul seriei și păstrând intactă tensiunea fiecarei confruntări. În plus, optând pentru echipe cu mai puține unități, crește importanța fiecărui soldat și automat și față de aceștia, astfel că pierderea chiar și a unui singur soldat este dureroasă.

Jocul a fost îmbunătățit și rafinat în iterațiile următoare, cum ar fi expansionul Enemy Within, mod-ul Long War și sequelul XCOM 2, dar chiar și în varianta vanilla, XCOM oferă o experiență excelentă, care poate fi jucată fără nicio problemă și astăzi.
Stardew Valley (2016)
Un fermecător „simulator” de viață ideală la țară, plin de activități și obiective în jurul fermei și micii comunități din apropiere, totul pe ritmul domol al curgerii zilelor și anotimpurilor. (C)Un exponent tipic al curentului „joc indie făcut în garaj”, fiind realizat de un singur om, aflat la primul joc, pe durata a 4 ani, timp în care a învățat și a pus în aplicare tot ce ține de dezvoltarea unui joc: programare, artă, muzică, design.

Greu de descris în doar câteva cuvinte, Stardew Valley e un simulator de viață ideală la țară, în care trebuie să te ocupi de ferma moștenită de la bunicul tău, dar trebuie să ai grijă și de relația cu mica comunitate lângă care se află ferma.

Personajul tău poate stabili relații de prietenie (sau chiar de căsătorie) cu personajele din orășel, se poate implica în restaurarea centrului cultural și de activități al orașului (prilej de multe quest-uri) și poate participa la numeroase festivități ce au loc periodic. În plus, există numeroase alte sisteme care se întrepătrund, rezultând un gameplay plin de activități și questuri, care pot da naștere la numeroase povești.

Cu toate acestea, obiectivele din joc nu sunt obligatorii, astfel încât jocul nu devine obositor sau copleșitor, ci doar relaxant sau, cel mult, stimulant. Singurul ritm care este impus jucătorului este cel dat de curgerea zilelor și a anotimpurilor, propriu vieții la fermă: micul tău fermier trebuie să aibă grijă de propria sănătate (să mănânce și să doarmă în fiecare zi); plantele și animalele trebuie îngrijite aproape zilnic (asta însemnând udat, hrănit, recoltat, muls vaca, adunat ouă); roadele muncii trebuie valorificate (vândute în oraș sau prelucrate la fermă: murături, dulcețuri, bere, maioneză, etc); fiecare anotimp vine cu culturi și pomi fructiferi proprii; și așa mai departe.

Iar peste toate acestea, o mulțime de mici detalii îi dau o savoare nebănuită și un farmec aparte, ceea ce-l face greu de lăsat din mână odată ce te-ai apucat. (Cristan)
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by TaikoKaira »

TaikoKaira wrote: 13 Sep 2020, 17:55 O să postez o descriere și pentru Journey puțin mai târziu.
Image


Journey (2012)

Arta se regăsește în multe forme. Fie că vorbim despre muzică, literatură, artă plastică sau dramatică, aceasta ne înconjoară în moduri neașteptate. În Journey, arta se manifestă peste tot: în zborul protagonistului prin dunele de nisip, în coloana sonoră condusă de violoncel, în tonurile de galben, portocaliu, verde și albastru. Fără nici o linie de dialog, acest joc stârnește multe emoții, îndemnându-te să pornești într-o călătorie care definește splendoarea unei vieți. Începi plin de curiozitate și dornic de aventură, având mereu în față măreția muntelui, care este totodată destinația ta finală. Însă, de-a lungul călătoriei, vei întâmpina încercări și greutăți însemnate. Poți alege dacă vei înfrunta obstacolele acestei lumi singur sau alături de un străin. Dacă îți vei lega destinul de o altă entitate, coloana sonoră va fi îndrumată de încă două instrumente - harpa și viola. Modul în care Journey proiectează atât de multe tipuri de artă într-o armonie perfectă face această experiență cu adevărat specială.
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 1264
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by Azad »

Am actualizat postul initial luandu-ma dupa centralizarea lui Cristan. Am facut niste descrierei micute, cat pentru S&T, pentru Hotline Miami si FTL. Am pus descrierea lui TaikoKaira la Journey si am pus in postul initial descrierile scurte ale lui Cristan. Mai raman de facut descrieri pentru Disco Elysium (de care se ocupa Mahdi) si pentru The Witcher 3. La Witcher am gasit un post mai vechi de-al lui TG, dar sa zicem ca nu prea am cum sa scot o descriere prea favorabila de acolo :lol: So yeah, daca vrea cineva sa scrie despre Witcher 3, as aprecia enorm.
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 1264
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by Azad »

Alright, so am editat masiv descrierile din primul post. Adică am tăiat mult din ele până am ajuns la niște dimensiuni pe care să le putem strecura în S&T. De menționat că de descrierile lui Mahdi nu m-am atins, deoarece spunea că și le editează el. Am pus diacritice, am scos englezisme pe unde am putut, sper că au ieșit ok. Dacă aveți de modificat sau adăugat, nu vă împiedic. Am pus în spoiler toate descrierile la un loc. O să editez și primul post.
Spoiler:
• Amnesia: The Dark Descent (2010)

Un joc care excelează vizual, artistic, dar și prin intenționatele limitări de gameplay, ce îți imprimă un sentiment de neputință. Un joc de referință al genului horror și o experiență puternică și memorabilă. – TG

• Total War: Shogun 2 (2011)

Cel mai bun joc din seria Total War, Shogun 2 reușește să construiască un echilibru excelent între dificultate și distracție. – Azad

• Portal 2 (2011)

Un melanj de gameplay, poveste și umor cum nu am mai întâlnit până la el sau de la el încoace. Portal 2 a îmbunătățit primul joc la toate capitolele. – marvas

• Dark Souls (2011)

Într-un peisaj dominat ba de open world-uri anoste, ba de filme interactive cu porțiuni de combat mediocru, Dark Souls a fost o neașteptată gură de aer proaspăt. Da, mult trâmbițata lui dificultate e mai degrabă un produs al memelor răsuflate, dar faptul că un asemenea concept s-a înfipt atât de adânc în imaginarul gameristic arată și nivelul foarte ridicat al casualness-ului în rândurile noii generații de jocuri.

Deși clonele fidele au fost relativ puține, Dark Souls continuă să exercite o influență aproape mistică în lumea jocurilor. De câte ori n-ați dat ochii peste cap la afirmații de genul "jocul nostru este o combinație de Dark Souls și x"? Acest lucru putând însemna oricare dintre următoarele: că jocul e puțin mai greu decât media, că are niveluri interconectate, că are lore care nu ți se dă mură-n gură, că... – Mahdi

• The Binding of Isaac (2011)

Din valul de indies de la începutul deceniului, The Binding of Isaac a fost cel care mi-a plăcut cel mai mult. Este încă o dovadă că nu contează așa de mult premisa sau povestea unui joc, atâta timp cât gameplay-ul e tight af. Și să recunoaștem, ideea de a alerga cu un borac într-o pivniță și a distruge cu biluțe de lacrimi tot felul de monstruleți plini de bube sau făcuți din caca nu este ceva care să inspire prea mult interes. Substratul cu note autobiografice despre abuzurile din copilărie și îndoctrinarea religioasă ar fi putut fi supralicitat într-un joc hipsteresc „deep”. Dar nu, The Binding of Isaac este un joc superb, cu gameplay foarte adictiv. Acest sequel-remake este varianta sa definitivă și v-o recomand călduros, mai ales dacă vă plac roguelites și dintr-un motiv sau altul n-ați apucat să îl încercați pe acesta. – Mahdi

• Crusader Kings 2 (2012)

Poate că nu l-am jucat decât 120 de ore, un număr infim față de cât investesc pasionații de grand strategies în aceste jocuri, dar sunt 120 de ore în care am suferit și am jubilat intens, trăind zeci de vieți de monarhi și legând adevărate epopei din simple succesiuni de evenimente aleatoare. A fost primul joc de tip grand strategy pe care l-am jucat. De asemenea, a fost și ultimul. La capătul acelor 120 de ore am început să îmi dau seama că doar zgâriasem suprafața, și mai era mult de explorat. Am privit în abisul sutelor de ore pe care urma să le joc și nu m-am putut îndura să mă arunc. Dar rămâne pe un loc special în inima mea. – Mahdi

• Journey (2012)

Journey este un joc în care arta se manifestă peste tot: în zborul protagonistului prin dunele de nisip, în coloana sonoră, în culorile sale. Fără nici o linie de dialog, acesta stârnește multe emoții, îndemnându-te să pornești într-o călătorie care definește splendoarea unei vieți. – TaikoKaira

• Telltale’s The Walking Dead (2012)

Lee Everett pornește într-o călătorie prin apocalipsa zombie pentru a-și găsi familia pe drum întâlnind, printre alte personaje, și o fetiță de opt ani pe nume Clementine. Relația lor evoluează pe durata jocului iar la final ajunge să fie ca cea dintre tată și fiică. O poveste despre maturizare care li se aplică ambelor personaje. – Triggerix

• FTL: Faster Than Light (2012)

Unul dintre predecesorii avalanșei de jocuri roguelike din deceniul 2010, FTL este o experiență de neratat care combină explorarea spațială cu lupte pe muchie de cuțit și zone generate aleator. Fiecare trecere prin FTL este o experiență nouă care va ține plictiseala la distanță. – Azad

• XCOM: Enemy Unknown (2012)

Un joc tactic pe ture sublim, în care preluăm comanda unei mici rezistențe de soldați în fața unei invazii extraterestre în confruntări pline de tensiune la fiecare mutare pe câmpul de luptă. – Cristan

• Hotline Miami (2012)

O explozie de sunet, culoare și violență, Hotline Miami este un joc aparte. Deși este neiertător ca și dificultate, Hotline Miami are o atmosferă unică de casetă VHS din care nu vrem să ieșim. – Azad

• Primordia (2012)

Dincolo de povestea cu inserții filozofice și teologice, Primordia are ca fundamente speranța și melancolia. Prin profunzimea sa, Primordia este unul dintre jocurile care trebuie măcar încercate într-o viață. – Azad


• Brothers: A Tale of Two Sons (2013)

Brothers este un joc superb prin povestea simplă, dar umană și emoționantă, prin atmosfera de basm și prin peisajele frumoase. Uneori se joacă greoi, dar asta doar adaugă la farmec. – Azad

• Grand Theft Auto V (2013)

Un joc considerat de mulți cel mai bun din seria GTA. Are cea mai mare hartă dintre toate jocurile Grand Theft Auto și oferă câte ceva pentru toți jucătorii. O escapadă de neuitat care va rămâne instalată mult timp pe calculatoarele jucătorilor pentru rejucabilitatea sa. – ola

• Divinity: Original Sin (2014)

Un RPG modern, complex, dar accesibil, ce aduce o lume fantastică imensă, colorată și plină de umor, ce îmbină cu succes mecanici de joc variate și un sistem de luptă extrem de versatil. – Cristan

• The Witcher 3: Wild Hunt (2015)

• SOMA (2015)

Probabil cel mai bun joc horror din toate timpurile, SOMA duce oroarea la un alt nivel, dincolo de tiparele clasice ale genului cu care ne-am obișnuit deja. – Azad

• Underrail (2015)

E o realizare de excepție care scoate tot ce e mai bun în față atât din genul din care face parte dar și din modul în care a fost efectiv dezvoltat, fără distragerile industriei AAA. – TG

• Stardew Valley (2016)

Un fermecător „simulator” de viață ideală la țară, plin de activități și obiective în jurul fermei și micii comunități din apropiere, totul pe ritmul domol al curgerii zilelor și anotimpurilor. – Cristan

• Shadow Tactics: Blades of the Shogun (2016)

Un joc tare simpatic, gameplay bine gândit, tot felul de elemente ce se introduc treptat și păstrează fiecare misiune fresh. – TG

• Hollow Knight (2017)

Un Metroidvania clasic, însa punctul lui forte constă în faptul că adaugă peste scheletul de Metroidvania elemente de poveste, amplasare și personaje împrumutate direct din Dark Souls și face o treabă foarte bună. – cg1700

• Thimbleweed Park (2017)

Unul dintre părinții genului adventure, Ron Gilbert, ne-a dat Maniac Mansion și Monkey Island acum vreo 30 de ani. Thimbleweed Park este cea mai nouă creație a lui și unul dintre cele mai bune jocuri adventure ale tuturor timpurilor. – ola

• Hellblade: Senua’s Sacrifice (2017)

Un joc despre subconștientul uman deghizat sub forma unui joc de acțiune, ce reușește să transpună o afecțiune psihică serioasă într-o experiență de joc unică. – TaikoKaira

• Return of the Obra Dinn (2018)

Return of the Obra Dinn nu este un adventure pe care îl pot compara cu altele. Abundă în originalitate și îi va oferi multe ore plăcute jucătorului răbdător, care vrea să fie cât mai minuțios și privește toată experiența ca pe una meditativă. – Azad

• Pathologic 2 (2019)

Frizând granița dintre revelație și auto-inițiere, Pathologic 2 topește cele două lumi, izbutind nu atât virtualizarea realității, cât realizarea virtualului, paradoxal abolind granița dintre ele ca orice opera de artă autentică. – sleepknot

• Outer Wilds (2019)

Cere multă răbdare, în special la început. Dar o dată ce te obișnuiești cu controlul și mersul lucrurilor, încep să apară momentele unice, demne să fie alese la un draft de gen. Finalul în special e de o intensitate aproape kubrickiană. La fel ca Disco, e un joc pus sub eticheta unui gen, fără ca aceasta să i se potrivească prea bine. Este un joc adventure, dar nu se joacă precum un adventure convențional - cu obiecte în inventar, puzzle-uri complexe și progresie liniară. Rămâne în principal un joc de explorare, cu o poveste pusă cap la cap din numeroase fragmente răspândite pe feluritele planete care-i compun lumea. Probabil ce ar fi trebuit să fie No Man's Sky dacă șaii ăia n-o dădeau în bară.

Voi acorda calificativul 9,5/10 acestui joc. Dacă deceniul ăsta - în mod arbitrar și neoficial definit ca cel începând cu 2020 - va avea jocuri la fel de cool, suntem pe mâini bune. – Mahdi

• Disco Elysium (2019)
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by juve3332 »

Eu as zice ca fiecare mini-prezentare sa se axeze pe unul sau doua aspecte care fac respectivul joc sa fie atat de aparte incat l-am inclus in topul asta. Si fara generalizari care nu spun nimic, gen "unul dintre cele mai bune din genul sau". De ce e asta si nu altul?!
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 1264
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by Azad »

Alright, o sa mai lucrez la ele.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by Cristan »

Textul ar trebui să fie mai mult spre „descrierea jocului într-o frază” decât spre „review/impresie pentru Steam curator”.

De exemplu, la SOMA, în loc de
Probabil cel mai bun joc horror din toate timpurile, SOMA duce oroarea la un alt nivel, dincolo de tiparele clasice ale genului cu care ne-am obișnuit deja.
ceva mai degrabă așa, aș zice:
Prin experiența aproape horror a navigării unei rețele de baze de cercetare de pe fundul oceanului, SOMA se imprimă în memoria jucătorului prin temele importante abordate, precum transumanismul și conștiința umană.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
Azad
Adventurer Extraordinaire
Posts: 1264
Joined: 8 Mar 2014, 20:53

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by Azad »

Ok, o sa trec iar prin ele mai incolo si o sa le modific. Le-am facut si eu cum m-a taiat capul, asa ca multumesc de feedback, bruvs.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Top Games 2010 - 2019

Post by Mahdi »

Spoiler:
Disco Elysium
O aventură detectivistică excelent scrisă, în care trebuie investighezi o crimă brutală cu substrat politic, în timp ce încerci să-ți revii dintr-o depresie mahmură.

Outer Wilds
O aventură în care explorezi un sistem solar fantezist, pe urmele unei civilizații străvechi, despre care se spune că a plecat în căutarea originii universului.

Dark Souls
Un RPG renumit pentru dificultatea și atmosfera sa sumbră, dar și pentru lumea atent construită, cu niveluri care se întrepătrund în mod surprinzător.

The Binding of Isaac
Un joc cu gameplay adictiv, în care înfrunți monstruleți bizari în beciul casei și deslușești o poveste tristă despre abuz și habotnicie.

Crusader Kings 2
Un complex joc de strategie în care preiei frâiele unei dinastii din Evul Mediu. Tactica militară e adeseori în planul secund, lăsând locul diplomației și intrigii.
REMEMBER CITADEL
Post Reply

Return to “Știință & Tehnică”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest