Despre jocuri
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14865
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Despre jocuri
Un interviu interesant
Bob Bates interview
"The acclaimed Infocom/Legend designer offers us an early sneak peek at his upcoming new game, and looks back on an illustrious career."
http://www.adventuregamers.com/articles/view/31062
Bob Bates interview
"The acclaimed Infocom/Legend designer offers us an early sneak peek at his upcoming new game, and looks back on an illustrious career."
http://www.adventuregamers.com/articles/view/31062
- Ferrrrrrrrrdinand
- al IX-lea
- Posts: 3303
- Joined: 18 Sep 2016, 22:09
Re: Despre jocuri
O porcarie.
Daca sunt trei insi intr-un garaj, si sunt indie, si fac o chestie putin mai rasarita decat erau jocurile acum 25-30 de ani, fara grafica, fara AI, fara muzica/sunete, fara testeri/cu testeri lobotomizati care-si spun cumparatori early acces - HEEEI, sunt indie, li se iarta orice, wow, ce genii sunt - ZBANG, note de zece.
Cand vine un joc lucrat ani de zile, de echipe de zeci/sute de persoane, care mai inventeaza o tehnologie, un AI, o duda care sa duca gamingul AAA mai departe, se trezesc toti limbricii de pe net sa latre, sa faca bash de cele mai multe ori fara motiv, doar din cauza ca e FUN, si ca poti sa-ti lasi frustrarile de fomist sa zburde libere. Bravo Bethesda, da-le cu usa in cap wannabe-ilor.
Daca sunt trei insi intr-un garaj, si sunt indie, si fac o chestie putin mai rasarita decat erau jocurile acum 25-30 de ani, fara grafica, fara AI, fara muzica/sunete, fara testeri/cu testeri lobotomizati care-si spun cumparatori early acces - HEEEI, sunt indie, li se iarta orice, wow, ce genii sunt - ZBANG, note de zece.
Cand vine un joc lucrat ani de zile, de echipe de zeci/sute de persoane, care mai inventeaza o tehnologie, un AI, o duda care sa duca gamingul AAA mai departe, se trezesc toti limbricii de pe net sa latre, sa faca bash de cele mai multe ori fara motiv, doar din cauza ca e FUN, si ca poti sa-ti lasi frustrarile de fomist sa zburde libere. Bravo Bethesda, da-le cu usa in cap wannabe-ilor.
- Ferrrrrrrrrdinand
- al IX-lea
- Posts: 3303
- Joined: 18 Sep 2016, 22:09
Re: Despre jocuri
da ai inteles tot ca de obicei
Re: Despre jocuri
Mda, zi mersi ca nu-mi pun singur eticheta de game-review-er pe cur si nu cersesc copii pentru review, si cand nu le primesc, ma tavalesc in chinuri.
Re: Despre jocuri
O chestie relevanta doar pentru gamerul care cumpara jocuri day 0, inainte sa apara review-urile. Adica nimeni de pe acest forum.
Re: Despre jocuri
I'm livin' in a love shadow
Re: Despre jocuri
Half Life 3 conf- ah, fuck it.
Re: Despre jocuri
probabil se va face un remake la HL1 si 2
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
- joonior_bmf
- Gravity e un film misto
- Posts: 6805
- Joined: 3 Mar 2014, 18:32
- Contact:
Re: Despre jocuri
Ar putea sa incerce din nou ceva cu Stars Of Blood. Ar fi interesant.
Re: Despre jocuri
Pentru HL1 - http://store.steampowered.com/app/362890/vulp wrote:probabil se va face un remake la HL1 si 2
Spoiler for Shoata:

Re: Despre jocuri
stiam de asta dar ma refeream la cum ar vrea gabe (gen oficial, fara xen + chestii mai lucrate 

unde dai si unde doare unde dai si unde doare
Re: Despre jocuri
Hmmph, eu unul mă îndoiesc că un vanilla fidel rezistă în testul timpului, oricît de mișto ar fi fost HL la vremea lui, chit că nu miza doar pe prezentare, care era depășită tehnic înainte să aterizeze HL2. Pe mine nu m-ar mai ține balamalele să-l joc vanilla. Unde e pixel art, 2D de bună calitate, cel mult ar putea fi redesenat cu un număr mai mare de pixeli și nuanțe, dar uită-te la Monkey Island remakes. Nu e vorba că nu sunt drăguțe, dar halul de expresivitate și comicăraia care decurg din limitările vremii respective chiar aduc un plus jocului. La cele 3D din primele șarje (și nu numai), mai ales la cele nu foarte stilizate, deja apasă greu avansul tehnologiei. Alea nu aduceau chestii în plus fiindcă aveau low poly count, animații rigide, iluminare dubioasă, texturi spălăcite, ci trebuia să te mulțumești cu atît, căci aia era. Cele pe engine Build mi se pare că au îmbătrînit în avantajul lor. Cu cît e un clasic mai avansat în 3D, cu atît e mai evident gap-ul vizual față de ce avem acum, ceea ce la adunături de pixeli nu se mai pune.
N-aș fi rezistat să mai joc nici Deus Ex vanilla, am băgat HDTP și tot ce-am putut în el ca să-l fac mai plăcut ochiului. Cu seria Thief, la fel, le-am 'augmentat' oleacă, fiindcă nu mi s-a părut că strică în vreun fel farmecul lor.
Plus că, în timp, revenind la tăticii HL, cred că Valve s-a detașat oarecum de ceea ce era și a ajuns mai prolific prin Steam, prin TF, L4D, Portal, dar tot ce au făcut ei mi se pare că pălește în comparație cu Steam în sine. Nu sunt un mare jucător de shootere, nu-mi dau seama cum stă HL în raport cu Quake sau Unreal, ce mi se pare remarcabil la HL este decorul cvasi-familiar industrial combinat foarte fain cu elemente extraterestre. Dar nivelurile alea cu stînci? Păi alea arătau ca dracu și în prima zi, te ținea în priză mai mult ideea de a afla ce mama dracului se petrece, cu un final lăsat în cea mai nasoală coadă de pește cu putință.
N-aș fi rezistat să mai joc nici Deus Ex vanilla, am băgat HDTP și tot ce-am putut în el ca să-l fac mai plăcut ochiului. Cu seria Thief, la fel, le-am 'augmentat' oleacă, fiindcă nu mi s-a părut că strică în vreun fel farmecul lor.
Plus că, în timp, revenind la tăticii HL, cred că Valve s-a detașat oarecum de ceea ce era și a ajuns mai prolific prin Steam, prin TF, L4D, Portal, dar tot ce au făcut ei mi se pare că pălește în comparație cu Steam în sine. Nu sunt un mare jucător de shootere, nu-mi dau seama cum stă HL în raport cu Quake sau Unreal, ce mi se pare remarcabil la HL este decorul cvasi-familiar industrial combinat foarte fain cu elemente extraterestre. Dar nivelurile alea cu stînci? Păi alea arătau ca dracu și în prima zi, te ținea în priză mai mult ideea de a afla ce mama dracului se petrece, cu un final lăsat în cea mai nasoală coadă de pește cu putință.
Last edited by caleb on 18 Jan 2017, 17:25, edited 2 times in total.
Re: Despre jocuri
Am jucat eu recent HL1 vanilla si e destul de jucabil. E drept, am si amintirile de pe vremea aia care sa ma incalzeasca la omusorul nostaglic. Altfel, @vulp, de ce ar vrea Gabe sa faca un HL fara Xen?!
Re: Despre jocuri
caleb, din cate am inteles, vrea tot aceeasi storyline (ba o versiune mai timpurie) doar nivelurile mai lucrate... pe scurt, conceperea tuturor nivelurilor xen probabil a necesitat o zecime din timpul calatoriei pe monorail
HL2 a fost progres, dar totusi, merge si acela "adus la perfectiune"
juve, din AMA

juve, din AMA
Gabe Newell wrote:The issue with Half-Life for me is that I was involved in a much higher percentage of the decisions about the games, so it's hard for me to look at them as anything other than a series of things I regret. There's no information in my response about what we'll do in the future. It's simply easier for me to be a fan of things that in which I was less directive.
[...]
If you are involved in a game, everything ends up being a set of trade-offs. Anything in a game is a sacrifice of things not in the game. I just feel those more personally about Half-Life for a bunch of reasons.
And Xen.
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
- DarthZombie
- Dremora Lord
- Posts: 4183
- Joined: 2 Mar 2014, 15:25
Re: Despre jocuri
Daca e sa fim sinceri, nivelurile din Xen puncteaza doar la capitolul atmosfera si curiozitate. Altfel, designul lor imi da senzatia ca au fost facute in graba si nu cu atentia cu care a fost facut restul jocului.
Re: Despre jocuri
Măi, bani au, dar probabil că nu are chef să se bage, din cîte pricep eu, pentru că și acum te lovești de alte limitări. Mi-e greu să-mi imaginez că undeva unde se lucrează cu mult entuziasm există posibilitatea de a implementa toate ideile bune. Nici măcar nu cred că e o chestie de așteptări și fan service.
Plus că, din perspectiva poveștii, realmente nu au ce să facă interesant în continuare. Care HL3? Nici primele două nu erau cu adevărat interesante, a fost mai mult expunere zgîrcită și incoerentă care s-a îmbinat surprinzător de bine cu niște mecanici de joc foarte cool pe alocuri într-o experiență într-adevăr unică și probabil irepetabilă. Misterul ăla trebuie întreținut, e exact paradigma fumătorului din X-Files. Nu e vorba de a afla, e vorba de a menține interesul și a stimula imaginația.
Da, dacă le-ai jucat pe primele, de la început, s-ar putea să meargă niște fan service. Dar audiența de acum? Nu știu, ceva îmi spune că paradigma HL efectiv nu ar mai putea mișca pe nimeni (care nu le-a apreciat pe primele) fără să se transforme în complet altceva și cred că și la Valve e limpede chestia asta. Un re-issue upgradat cap-coadă HL1/2 cu tot ce n-a putut fi atunci și părțile mai meh date la o parte mi se pare oricum mai probabil decît vreo continuare.
Dunno, se schimbă generații de gameri deja, care nu mai au nicio treabă unii cu ceilalți. Unii au crescut cu X-Files, alții cu filme despre vampiri adolescenți (nu Buffy, mind you, care măcar mai scăpa scriitură ok/haioasă). Cum să vii să-i atragi cu ceva atît de ancorat cultural în prezentul de atunci? Cum să-i prinzi cu proiecții de atunci ale unor viitoare trecuturi posibile? Și n-o zic din vreun turnuleț. Ăștia mai mici s-au atașat și ei de una-alta, chiar dacă mie sau ție ni se par chestii cretinuțe - cumva atașamentul ăla cultural există și formează, lucrează, drept urmare singura prostie ar fi să-l ignori.
Plus că, din perspectiva poveștii, realmente nu au ce să facă interesant în continuare. Care HL3? Nici primele două nu erau cu adevărat interesante, a fost mai mult expunere zgîrcită și incoerentă care s-a îmbinat surprinzător de bine cu niște mecanici de joc foarte cool pe alocuri într-o experiență într-adevăr unică și probabil irepetabilă. Misterul ăla trebuie întreținut, e exact paradigma fumătorului din X-Files. Nu e vorba de a afla, e vorba de a menține interesul și a stimula imaginația.
Da, dacă le-ai jucat pe primele, de la început, s-ar putea să meargă niște fan service. Dar audiența de acum? Nu știu, ceva îmi spune că paradigma HL efectiv nu ar mai putea mișca pe nimeni (care nu le-a apreciat pe primele) fără să se transforme în complet altceva și cred că și la Valve e limpede chestia asta. Un re-issue upgradat cap-coadă HL1/2 cu tot ce n-a putut fi atunci și părțile mai meh date la o parte mi se pare oricum mai probabil decît vreo continuare.
Dunno, se schimbă generații de gameri deja, care nu mai au nicio treabă unii cu ceilalți. Unii au crescut cu X-Files, alții cu filme despre vampiri adolescenți (nu Buffy, mind you, care măcar mai scăpa scriitură ok/haioasă). Cum să vii să-i atragi cu ceva atît de ancorat cultural în prezentul de atunci? Cum să-i prinzi cu proiecții de atunci ale unor viitoare trecuturi posibile? Și n-o zic din vreun turnuleț. Ăștia mai mici s-au atașat și ei de una-alta, chiar dacă mie sau ție ni se par chestii cretinuțe - cumva atașamentul ăla cultural există și formează, lucrează, drept urmare singura prostie ar fi să-l ignori.
Re: Despre jocuri
Ei draci! Zici ca am trecut de la Evul Mediu in Renastere. Gamerii obisnuiti sa se roage mai nou in Capela Sixtina stramba din nas la crucifixele rudimentare de acum sute de ani. Poti sa atragi foarte usor generatiile tinere, o scriitura de calitate si valorile de productie inalte atrag pe oricine, nu suntem in efectiv alta matrice culturala de acum 10-20 de ani. Nu trebuie sa risipesti nicioadata misterul din Half-life, poti oricand sa aduni la masa oameni talentati si capabili care sa inchida cercul intr-un fel satisfacator si coerent narativ fara sa distruga "corola de minuni a Black Mesa."
Re: Despre jocuri
Mă îndoiesc, mi e HL mi se pare despre călătorie, nu despre o destinație. Nici nu știu dacă mi-ar plăcea un final, oricare ar fi ăla. Cultural, nu știu ce să zic, eu simt o diferență majoră și nu doar la nivel superficial sau prin imagine și detalii. Dar mă voi hrăni bucuros din viziunea ta, mai optimistă 

Re: Despre jocuri
la cati bani au, cred ca o sa infiinteze un oras prin china care ii/ne rezolva orice fel de griji legate de HL. oameni neentuziasmati, cum iti plac tiecaleb wrote:Mi-e greu să-mi imaginez că undeva unde se lucrează cu mult entuziasm există posibilitatea de a implementa toate ideile bune.

unde dai si unde doare unde dai si unde doare
Who is online
Users browsing this forum: Amazon [Bot] and 7 guests