[Review] The Binding of Isaac: Rebirth

Recenzii sau articole care abordează un anumit subiect legat de games/media/hardware/lifestyle, scrise de către userii forumului.
Post Reply
User avatar
TheGrandSirPiggy
Space Invader
Posts: 14
Joined: 19 Feb 2017, 14:49

[Review] The Binding of Isaac: Rebirth

Post by TheGrandSirPiggy »

*BIG DISCLAIMER* : Acesta e cu adevărat primul review scris de mine. L-am scris acum un an și ceva, pentru... N-am idee. Mine? Chiar dacă am revizuit o bună parte, așteptați-vă la ceva scris și mai stângaci decât review-ul pentru Darkest Dungeon. Totuși, sper să vă placă! :)
Image

Singurătate, obsesie, depresie. Sentimente care ne-au marcat, pun rămășag, tuturor o perioadă a vieții. Cei mai vulnerabili suntem atunci când traversăm podul șubred ce leagă copilăria de maturitate, cunoscut ca și adoleșcență. Nimeni, nici eu, nici tu, nu scapă de cicatricea fierului lor încins. Dar, întâmplarea a făcut ca-n 2012 să-mi găsesc o obsesie, ceva cu care-mi puteam identifica axietatea inexplicabilă, dar total normală, specifică tinerilor adoleșcenți. Totul a început drăguț, inocent, când estetica minunată a acestui joc Flash m-a luat de mână și m-a tras în mrejele sale creative și originale. Ce alte jocuri mai folosesc tematica și poveștile biblice pentru orice altceva în afară de propagandă? Desigur, tot ce începe frumos se termină prost când ești adolescent începător. Ei bine, din nefericire, eu n-am fost excepția care întărește regula. Cu cât mă adânceam mai mult în întunecatele caverne, beciuri și utere (*ZING* Uterul e un nivel adevărat) ale jocului împreună cu Isaac, în căutare de secrete și răspunsuri, simțeam o altă forță care mă ademenea – forță care, mișelește, a apelat la latura mea de completionist cu sutele de secrete! O combinație stranie de dependență și obsesie. Mi-am pierdut sute de ore, zile-n șir, în fața ecranului. Eram gata să lăsat viața să treacă pe lângă mine, în timp de murmuram dement: „Mai o încercare!Doar o singură încercare!”

Image

Au trecut 2 ani de-atunci, iar în 2014 Rebirth a lovit Steam-ul! Acest remake/continuare creat într-un motor nou nouț, în stilul 16 bit, promite un roguelike legendar pentru cei nefamiliari cu originalul The Binding of Isaac sau o gură de aer proaspăt pentru vechii dependenți. Gata-s zilele nivelurilor identice, ale FPS-urilor abia legale (19 într-o zi bună) și ale texturilor hidoase; toate limitări specifice Flash. Yuck! Ei bine... „Mai o singură încercare” , din nou, nu mai sună chiar atât de rău.

Pentru cei neinițiați în original, Isaac este un roguelike twin-stick shooter/dungeon crawler în care controlezi un băiețel gol pe nume Isaac. Acesta, într-o încercare disperată de a scăpa de maică-sa, care dorește să-l omoare pentru că a auzit vocea Domnului ordonându-i asta, se ascunde în beciul casei. Asta-i premisa și de aici începe toată acțiunea. El acum trebuie să înfrunte monstruozități, muște și frați avortați. Să stingă flăcari și să spele scârnăvii cu propriile lacrimi. Să caute monede și power up-uri care-l fac mai periculos, deoarece îl fac să plângă și mai tare. De altfel, în timp ce scriu aceste rânduri, realizez cât de absurdă-i simpla existență a jocului! Această combinație dintre morbid,dezgustător, violență (în special la adresa copiilor) și drăguț nu-și prea are loc în realitate. Dar totuși există, este extrem de popular și mult mai bun decât ar avea orice drept să fie. Foarte important, Isaac nu face parte din acea categoria de jocuri, care-s provocatoare și ostentative, doar de dragul atenției generate de asemenea ultraje. Mai exact, tabloidele industriei (Aham! Hatred... Aham!). Acest fapt îmi stârnește un fior obraznic care-mi lasă piele de găină. Încă un motiv să fim recunoscători scenei indie.

Rebirth revine cu tot ce-a făcut jocul original bine, plus o sumedenie de îmbunătățiri și trăsături total noi. Acest efort, izvorât din pasiunea creatorului pentru micuțul Isaac pixelat, elevează, distinge jocul de alte roguelike-uri. Fiecare încercare este o experință complet diferită. O nouă șansă de a deveni un zeu printre oameni (sau, în cazul nostru, printre caca și păianjeni), trivializând complet până și ultimul boss sau de a simți pe propria piele ce înseamnă iadul. Și o să tot învârți această roată a norocului, deoarece jocul răsplătește diligența. Sute de power-ups, 8 personaje noi (aparent 8) și 13 finaluri diferite.

Image

E o cale întunecată, singuratică și, de multe ori, frustrantă: cea a explorării secretelor bine ascunse într-un twin-stick shooter misterios mai greu decât mine după Ajun. Cei care suferă de vreo urticarie compleționistă, atenție! Acest joc o să vă mănânce tot timpul liber! Nu vă lăsați păcăliți de drăgălășenia și simplitatea aparentă cu care Isaac se prezintă, specifică vechilor Zelda. La o inspecție mai atentă, jocul este propria-i monstrouzitate complet originală.

Vorbind de monstrouzitate orginală, aș comite un păcat capital dacă nu aș amintii de mintea care stă în spatele jocului: Edmund McMiller. Marele GGG (Game desinger, „Gentle giant” și Geniu malefic), Edmund este legenda scenei indie care ne-a oferit în 2010 Super Meat Boy. Un platformer, nu un intrument de tortură, despre un cub de carne atropomorfic care încearcă să-și salveze jumătatea, Bandage Girl, fără de care este incomplet și vulnerabil, deoarece el nu are piele. Comparativ cu Isaac, Super Meat Boy se ia mai puțin în serios, chiar dacă prezintă cantități industriale de sânge. Isaac provine dintr-un loc mult mai personal din inima lui Edmund, deoarece, ascuns bine după violență și rahat , The Binding of Isaac este o poveste tristă despre abuz și neglijență, văzută prin prisma unui mic copil extrem de creativ.

Image

Rebirth, după cum am tot amintit, este un remake. Performanța, estetica, desing-ul nivelurilor, toate aspectele jocului originalului au fost îmbunătățite. Ei bine... Aproape toate. Coloana sonoră a jocului a fost compusă de-o legendă: Danny Baranowsky. Același maestru care ne-a încântat cu OST-ul pentru Super Meat Boy,Crypt of the NecroDancer, Canabalt, etc. Toate piesele originalului au evocat adecvat sentimenele trăite de micul Isaac. Frică, dor, curaj, furie: senzații care emană din fiecare piesă la momentul potrivit, în acestă coloană sonoră magnifică. Totuși, din cauza unor neînțelegeri, Danny nu a mai compus nimic pentru Rebirth. Rămas fără compozitor, Edmund a luat legătura cu băieții de la Ridiculon și aceștia l-au scos din încurcătură. Ei au făcut o treabă fenomenală, dar, chiar și așa, comparativ cu capodopera lui Danny, e doar o umbră palidă, cu doar o singură excepție: tema catedralei! Piesa aia-i incredibilă! Dar, per total, coloană sonoră e un pas înapoi, comparativ cu orginalul.

phpBB [video]


Desigur, coloana sonoră nu e nici pe departe cea mai mare schimbare. Una dintre cele mai frapante diferențe dintre Rebirth și original este noul engine. Îmbunătățiri substanțiale în materie de grafică, design-ul monștrilor și varietatea acestora. Acest nou motor i-a permis lui Edmund să-și stoarcă toată zeama creativă, produsul final fiind mult mai frumos, mai expresiv, comparativ cu originalul.

Mai important decât grafica, noul engine permite o experiență mult mai stabilă. Acum poți avea 100 de proiectile zburând prin toată camera, 20 de explozii și 6 monștri de tip boss, iar framerate-ul să rămână la un perfect 60

Image

Împreună cu îmbunătățirile grafice și de stabilitate, Rebirth aduce și o varietate surprinzătoare în forma camerelor. Zilele camerelor 4X4, plictisitoare, identice unele cu altele, sunt apuse. În Rebirth poți găsi camere în formă de T, de L (începe să sune ca un review de Tetris), camere gigantice de 12X12. Totuși, nu doar forma a fost schimbată și variată. Noi capcane, noi monștri, noi comori, pe care le poți accesa doar cu ajutorul zborului sau folosind cantități industriale de explozibil. Toată această nouă diversitate vine ca și-o gură de aer proaspăt și sporește misterul și surpriza fiecărui nivel.

Noul engine și minunatele sale 60 de FPS i-au permis lui Edmund să îmbunătățească și gameplay-ul! Jocul a devenit mult mai intens! Inamicii au devenit mult mai rapizi, proiectilele mai numeroase, multe bătălii transormându-se în adevărate bullet hells. Toți noii monștri de tip boss sunt mult mai periculoși decât vechea gardă; decât mare parte din vechea gardă, mai bine spus, deoarece mulți dintre aceștia au fost revizuiți în totalitate în adevărate capcane sadice de mintea diabolică a lui McMiller.

Desigur, această nouă sabie bullet hell are două tăișuri! Arsenalul lui Isaac este acum mai mare ca niciodată. Jocul are noi obiecte și interacțiuni. Nu se mai sfiește de la combinații absolut nebunești de power up-uri. Una dintre acestea îmi este încă proaspătă în minte. Brimstone (transformă lacrimile în lasere devastatoare)+ Tammy`s Head (activabil cu tasta space, lansează 8 lacrimi în jurul tău) + Rubber Cement (toate lacrimile tale ricoșează la impactul cu pereții, inamicii sau obstacolele). Intram într-o cameră, apăsam tasta space și BOOM! Tot ce se afla în acea cameră pierea instantaneu, fie ea o muscă sau ultimul boss!

Image

Rebirth vine și cu propriul mod co-op! Al doilea jucător nu o să fie un alt Isaac, desigur. Asta ar trivializa jocul, ci un mic și fragil fetus fantomă (v-ați obișnuit deja cu ciudățenia jocului) în schimbul unui container de viață al jucătorului principal. Acesta nu poate deschide uși sau aduna obiecte, dar beneficiază de orice power-up colectat de Isaac. Să ai un partener de suferință e o ușurare, alinare, mai ales dacă a 378-a încercare solo de a învinge ultimul boss începe să-ți macine nervii. Foarte important! Asigurați-vă că aveți 2 manete disponibile, deoarece modul co-op este doar local.

Image

Alte îmbunătățiri includ noul Hard mode, pentru cei mai masochiști dintre noi și suport pentru control pads. Din nefericire pentru mulți, Rebirth nu are suport pentru mouse! Fapt foarte bizar, deoarece originalul Binding of Isaac avea. De ce nu l-au inclus în această versiune? Habar nu am.

O îmbunătățire majoră este noul sistem de salvare. Acum poți, în sfârșit, să închizi jocul pe la jumătatea unei sesiuni și s-o reiei oricând vrei. Apuse-s zilele-n care refuzi să ieși la o bere cu băieții sau la un restaurant cu jumătatea, deoarece ai un run excelent. Jocul nu te mai ține ostatic. Mulțumesc, Edmund! Mulțumesc! Image

Eu unul iubesc acest joc! Dar, l-aș recomanda? Ei bine, aici avem o problemă. Frați și surori folosite pe post de turelă, MULT caca, mostrouzități dezgustătoare și o grămadă de referințe, deloc flatante, la creștinism. Personal, nu mă simt jignit/dezgustat de părțile mai obraznice ale jocului, deoarece sunt folosite pentru a exprima principalele sale teme: abuz, violență și neglijență, trăite și văzute prin ochii lui Isaac, un copilaș creativ. Desigur, decizia finală vă aparține. Dacă aspectele enumerate mai sus sunt mari semne de STOP, atunci stați departe de acest joc.

Pentru restul, Rebirth este o experință cu adevărat incredibilă și unică, pe care nu o puteți rata pentru nimic în lume. Luați-l pe Isaac de mână, coborâți în beci, închideți trapa în urma voastră și nu vă uitați înapoi!

Image
Those four minutes before brain death are all I need 8-) :mrgreen:
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: [Review] The Binding of Isaac: Rebirth

Post by .chester »

Bravo, misto review. Isaac este unul dintre jocurile mele preferate ever si ai scris frumos despre el. Iar pentru un prim review, este excelent.
I'm livin' in a love shadow
User avatar
TheGrandSirPiggy
Space Invader
Posts: 14
Joined: 19 Feb 2017, 14:49

Re: [Review] The Binding of Isaac: Rebirth

Post by TheGrandSirPiggy »

Heyoooooo! Voiam să postez reviewul mai repede ( 3-4 zile, după cum i-am promis și lui Mahdi), dar niște probleme de sănătate în familie mi-au ocupat mare parte din săptămână. Mai bine mai târziu decât niciodată, bănuiesc. Noapte bună și-o săptămână faină să aveți în continuare! :D
Those four minutes before brain death are all I need 8-) :mrgreen:
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Review] The Binding of Isaac: Rebirth

Post by TaikoKaira »

Good job! Imi place cum ai scris si structurat. E un review airisit si orice categorie de oameni o poate aprecia in adevăratul ei inteles. The Binding of Isaac pare o serie de jocuri chiar interesanta. :) Keep up the good work si la cat mai multe review-uri!
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
TheGrandSirPiggy
Space Invader
Posts: 14
Joined: 19 Feb 2017, 14:49

Re: [Review] The Binding of Isaac: Rebirth

Post by TheGrandSirPiggy »

Mersi mult @.chester ! :D

Mersi, mersi @TaikoKaira ! La cat mai multe review-uri si din partea ta! Ce-ai planuit pentru forum in viitoru` apropiat? :)

P.S: La multi @TaikoKaira si tuturor forumistelor de ziua femeii! :D Cheers pentru o zi plina de surpize placute! ;)
Those four minutes before brain death are all I need 8-) :mrgreen:
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Review] The Binding of Isaac: Rebirth

Post by TaikoKaira »

Multumesc mult pentru urare, @TheGrandSirPiggy! Si cel mai apropiat plan e cel cu specialul despre jocurile detective. Inca sunt la L.A. Noire. E cam greu sa termin articolul intr-un timp foarte scurt, avand in vedere ca pot sa joc doar vineri, sambata si duminica, din cauza ca am de invatat destul de mult. The rule is rule. :( Oricum, vreau sa ma asigur ca articolul asta e cel mai reusit de pana acum (chiar daca e doar al 3-lea :lol:).

Btw, dar despre tine? Ce articole mai urmeaza? :D
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
Post Reply

Return to “Articolele comunității”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests