[Review] Little Nightmares

Recenzii sau articole care abordează un anumit subiect legat de games/media/hardware/lifestyle, scrise de către userii forumului.
Post Reply
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

[Review] Little Nightmares

Post by TaikoKaira »

Image

Little Nightmares – Fricile copilăriei

Încă de la Geneză, omului i s-a dat renumele de cea mai complexă şi capabilă specie existentă. Ca orice alt animal, fiinţa în cauză are datoria de a se autoîngriji prin mâncare, somn şi apă, iar lipsa acestor elemente esenţiale poate declanşa revolta propriului organism, precum şi încetarea funcţionării lui. Orice nevoie care rămâne nesatisfăcută duce, cel mai adesea, la incapacitate de mişcare şi, într-un final, la moarte.

Pe lângă creaturile vii, cea mai puternică forţă care domneşte neîncetat asupra tuturor este timpul. Datorită apariţiei acestui colos, toate vieţuitoarele şi-au împărţit existenţa în trei mari capitole: Copilărie, Adolescenţă şi Maturitate.

Prima și cea care are rolul de a ne dezvolta ca personalități este copilăria. Pentru mulți dintre noi, este și perioada cea mai fericită din viață datorită simplului fapt că nu știm suficiente lucruri. Chiar din această necunoaștere, ajungem să ne fie teamă de multe anomalii sau oameni pe care îi etichetăm drept „groteşti”.

Tot această etapă reprezintă și momentul de desfășurare a tinerei Six, personajul principal din Little Nightmares. Fără nici un detaliu despre viață ei, începem prin a ne trezi dintr-un coșmar cu o doamnă gheișă, într-o servietă de care sunt agățate două poze neclare. De înălțime foarte mică comparativ cu obiectele din jur, Six se poate cățăra pe dulapuri, sertare, farfurii, măsuțe sau alte tipuri de mobilier pentru a ajunge la obiectele necesare supraviețuirii și avansării prin încăperi.

Există și numeroase corpuri utile, fiecare cu greutatea și mărimea lor, pe care Six le poate ridica, respectiv trage sau împinge, pentru a escalada un zid sau a apăsa pe un buton. Mai mult de atât, toate sunt făcute din materiale diferite iar, cele care pot fi luate în mână, ajută la distragerea antagoniştilor prin zgomotul produs. De exemplu, o maimuță de jucărie cu chimvale e potrivită pentru atragerea unui inamic cu auz sensibil.

Cu ajutorul obiectelor, poți rezolva și diferite puzzle-uri. Uneori trebuie să găsești și folosești o cheie, piesa dorită fiind plasată într-un anumit colț al camerei, alteori să folosești niște mașinării, și tot așa. Din fericire, jocul îți oferă destul de multe astfel de acțiuni, deci nu te vei plictisi. Partea mai puțin bună e că se repetă destul de mult ideea puzzle-urilor și nici nu sunt așa antrenante. Le-am rezolvat pe toate relativ repede şi fără să-mi bat așa mult capul.

Image

La începutul jocului trecuse o idee pe lângă mine. Mă întrebam: „Oare nu sunt lucruri colectabile aici?”. Și erau, dar răspunsul mi-a venit destul de târziu, la sfârșitul jocului când am descoperit că dacă strângi tot dintr-o anumită porțiune de nivel, primești o imagine concepută înainte și în timpul creării jocului. Tot ce trebuie să faci e să iei în brațe toți nomii, să aprinzi toate lămpile și să spargi toate statuetele cu Doamna Gheișă. Simplu, nu? Măcar de îmi dădeam seamă din prima...

Ca structură, Little Nightmares e format din cinci capitole: Închisoarea, Adăpostul, Bucătăria, Aria Oaspeților și Districtul Doamnei. Fiecare dintre acestea are locații diferite și, de asemenea, oponenți diferiți. Conform locului cutreierat, chiar și muzica de pe fundal se schimbă, devenind mai sumbră și mai joasă. Coloana sonoră compusă de Tobias Lilja se integrează perfect cu povestea interpretată vizual și reușește să transmită un aer copilăresc, dar straniu, datorită combinațiilor acustice construite pe mai multe planuri.

Pe plan grafic, estetica culorilor se împarte în două zone. În părțile întunecoase, domină albastrul închis în contact cu negrul iar, în cele luminoase, culorile se învârt în jurul unui galben pal aflat în combinație cu o multitudine de alte nuanțe. Cromatica se schimbă, de-a lungul jocului, îndreptându-se spre maro închis și deschis.

Datorită schimbărilor continue și jonglării impecabile dintre vizual și sonor, cele două elemente eliberează stări de curiozitate și mister iar, în absența dialogurilor, acest lucru devine vital pentru buna curgere a firului narativ.

Unul dintre aspectele cele mai îndrăgite de mine au fost chiar antagoniştii. Încă de la primul capitol, ești întâmpinat de două tipuri de „creaturi”, și anume Lipitorile, respectiv Ochii Păzitori. În timp ce Larvele au drept caracteristică faptul că se deplasează încet, lumina produsă de Ochi te poate face scrum și te încetinește pentru a-ți micșora șansele de a scăpa.

Image

La trecerea în următorul capitol, îl întâlnești pe Îngrijitor (The Janitor). Înzestrat cu un auz limpede, picioare scurte și mâini lungi, absența ochilor nu îl împiedică să te găsească. Zgomotul pașilor tăi pe suprafețe tari e suficient pentru a-ți afla locația, iar singurele metode de salvare sunt distragerea lui cu ceva mai strident sau deplasarea pe covoare și pături. Printre pasiunile lui se numără, de asemenea, strângerea creaturilor mici (nomilor) și înfășarea acestora într-un material alb, sub forma unui cocon.

Nici Bucătăria nu e mai sigură, fiind permanent păzită de Șefii Gemeni (The Twin Chefs). Spre deosebire de Îngrijitor, acești inamici au mâini și picioare scurte, corpuri dolofane și o vedere nu prea dezvoltată; din momentul în care te-au văzut, au nevoie de trei secunde să-și dea seama că ești tu și să te fugărească. Din fericire, îi poți evită destul de ușor, ascunzându-te pe sub mobilă. Treaba lor e să gătească pentru Oaspeți, cărora le e așa foame încât ar mânca-o și pe Six... la propriu.

După cum îi spune numele, Aria Oaspeților adăpostește Musafirii (The Guests/Oaspeții). Cred că am auzit cu toții, măcar o dată, vorba: „Mănânc ca să trăiesc”; ei bine, aici s-ar potrivi mai bine: „Trăiesc ca să mănânc”. Ceea ce îi caracterizează cel mai bine pe acești „oameni” e dorința de a mânca într-una și aproape orice. De altfel, asta e principalul lucru care îi face periculoși și, pentru că sunt obezi și au mâini scurte, nu se pot apropia de tine decât dacă ajungi prea aproape de capul lor. De picioare nu mai zic nimic, pentru că oricum se târăsc ca să te prindă din urmă.

Gheișa (The Lady) e cel mai misterios personaj din tot jocul, mereu stând și veghindu-i pe ceilalți de la balconul ei. Locuiește în District și are toate oglinzile sparte pentru a nu-și vedea reflexia (acestea fiind și principalele arme de folosit împotriva ei). Există o singură scenă în care îți dă bătăi de cap iar aceea e în confrunarea finală, ea fiind ultimul obstacol de depășit. Unii jucători consideră că e mama lui Six, dar asta e incert.

La Gamescom (2016), în incinta tarabei celor de la Little Nightmares și-a făcut apariția un alt personaj, pe care nu îl întâlnim în jocul actual. E îmbrăcat în roșu și are o pălărie turcească de aceeași culoare. Printre teorii, se numără și una legată de acest caracter care susține că el ar fi bărbatul spânzurat de la început iar îmbrăcămintea și față lui constituie doar un costum. Pe lângă asta, de-a lungul jocului putem găsi și o incăpere de unde se poate privi prin toți ochii din vas (ochii fiind un fel de camere de supraveghere), iar în alt moment, pe partea cealaltă a unei oglinzi dintr-o baie, se află un scaun. Din aceste două locuri putem bănui faptul că personajul în roșu e un fel de „spion” care, și el, urmărește activitatea tuturor.

Image

Un alt element inedit al jocului este reprezentat de momentele în care lui Six i se face foame. Manifestarea acestei dorințe e arătată de zgomotele (normale oamenilor) produse de stomac, încetinirea semnificativă a vitezei de mișcare și stingerea, respectiv reaprinderea, continuă a luminilor până când Six reușește să își potolească pofta, într-un fel sau altul. Un alt lucru interesant e și faptul că, în timpul acestui proces, în peisaj apare încă un personaj. Acesta se presupune că e partea întunecară a lui Six și eu cred că ar avea o influență malefică asupra ei (?). Poate vom afla mai multe într-un viitor DLC.

Cei de la studioul Tarsier au reușit să creeze un joc frumos, cu caractere bine construite și o poveste interesantă care te lasă să te gândești mult și bine la ce s-a întâmplat de fapt. Little Nightmares exprimă exact ce trebuie și îți transmite un horror grotesc, subtil și gata să te surprindă când te aștepți mai puțin. Din fericire, în zilele noastre, din ce în ce mai mulți producători ies din zona de confort și reușesc să scoată la iveală jocuri cu idei inovative. Sperăm la cât mai multe!

phpBB [video]


P.S. Am zis să-l postez şi aici, având în vedere că are şi un link "Citeşte-l pe forum" în Revista Comunităţii. :)
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: [Review] Little Nightmares

Post by Cristan »

TaikoKaira wrote:P.S. Am zis să-l postez şi aici, având în vedere că are şi un link "Citeşte-l pe forum" în Revista Comunităţii. :)
Are, dar nu trebuia sa aiba, ca nu avea unde sa duca. Felicitari, ai gasit primul "bug" :)
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Review] Little Nightmares

Post by TaikoKaira »

Cristan wrote:
TaikoKaira wrote:P.S. Am zis să-l postez şi aici, având în vedere că are şi un link "Citeşte-l pe forum" în Revista Comunităţii. :)
Are, dar nu trebuia sa aiba, ca nu avea unde sa duca. Felicitari, ai gasit primul "bug" :)
Da, nu trebuia. URL-ul ducea la review-ul cu Night in the Woods, deci nu e ca şi cum nu făcea nimic. :lol: Acum cred că e mai bine, pentru că există un topic pentru review, se poate "citi pe forum". :D
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: [Review] Little Nightmares

Post by tnt »

TaikoKaira wrote:Încă de la Geneză
Oh, come on...
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Review] Little Nightmares

Post by TaikoKaira »

tnt wrote:
TaikoKaira wrote:Încă de la Geneză
Oh, come on...
Acolo am simțit nevoia să menționez un timp. Propoziția ar fi fost prea seacă altfel. :) În prima versiune, era "Facerea Lumii" dar am zis că nu sună bine aşa.
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: [Review] Little Nightmares

Post by tnt »

E bine sa stai departe de referinte biblice cand scrii despre jocuri/IT, sau cel putin sa nu incepi cu asta. It's just, ahhh... e ca si cum ai scrie un articol despre tehnologie incepand cu o superstitie.
Bun review in rest, keep it up!
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: [Review] Little Nightmares

Post by ola small dickie »

tnt wrote:E bine sa stai departe de referinte biblice cand scrii despre jocuri/IT, sau cel putin sa nu incepi cu asta. It's just, ahhh... e ca si cum ai scrie un articol despre tehnologie incepand cu o superstitie.
the fuck? :lol: de unde dracu ai scos-o pe asta?
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Review] Little Nightmares

Post by TaikoKaira »

tnt wrote:E bine sa stai departe de referinte biblice cand scrii despre jocuri/IT, sau cel putin sa nu incepi cu asta. It's just, ahhh... e ca si cum ai scrie un articol despre tehnologie incepand cu o superstitie.
Am început aşa ca să fac o anumită referire la oameni şi la renumele ăsta de "cea mai capabilă creatură" pentru că aproximativ toate personajele din Little Nightmares sunt un fel de oameni care întruchipează, mai mult sau mai puțin, nişte vicii (de exemplu, dorința de a mânca în continuu a oaspeților). Plus că de la asta am putut face referire, mai târziu, la dorința de a mânca a lui Six şi perioadele existenței.
În concluzie, n-am prea avut de ales. Partea asta se leagă prea bine de conținut. Nu neapărat pentru referința biblică, dar ca şi idee de pornire. Există şi jocuri în care nu poți ezita intrarea în asemenea discuții, cum ar fi la un posibil review la Outlast 2, sau chiar la un preview/review pentru Far Cry 5. Dar țin cont de ce ai spus şi o să am mai multă grijă pe viitor. Înțeleg că referințele de genul ăsta pot fi deranjante pentru unii cititori. :)
tnt wrote:Bun review in rest, keep it up!
Mulțumesc pentru feedback şi încurajate!
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: [Review] Little Nightmares

Post by tnt »

Milioane de ani de evolutie au sculptat omul in cea mai complexa si capabila specie existenta. Ca orice alt animal insa…

@Ola, care-i treaba?
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: [Review] Little Nightmares

Post by ola small dickie »

nimic, doar ca mi se pare o tampenie ce ai zis
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: [Review] Little Nightmares

Post by tnt »

ti se pare
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: [Review] Little Nightmares

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

Well Marius Ghinea aducea si el in articolele lui lucruri de genul acesta care aveau sau nu aveau neaparat legatura cu jocul (Elisabeth - Maica Domnului imi vine in minte) iar asta nu mi s-a parut ca-i strica articolul ci chiar il imbunatatea. Era mai subiectiv, in unele cazuri venind din perspectiva unei persoane religioase trecand jocul prin fiinta lui sau sa spunem ca nu era vorba de religie ci de lecturile preferate ale autorului. Genul asta de paralele strict subiective (nu ai de unde sa sti daca cititorul e familiar cu subiectul discutat) heck de multe ori citesti articole la jocuri pe care nu le-ai jucat niciodata)... ahem, uneori nu strica sa faci un articol mai subiectiv
explic foarte bine da?

Idk eu zic ca a folosit bine acolo de altfel explica si ea foarte bine de ce a scris asa fraza idk bun articol btw :D
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Review] Little Nightmares

Post by TaikoKaira »

Mulțumesc, Ferdinand!
Mă bucur că ai înțeles şi că ți-a plăcut. :) Sinceră să fiu, citind recenziile celorlalți redactori Nivelul 2/Level am învățat ce structură ar trebui să aplic şi eu unui review şi cred că m-am gândit indirect la scrierile lui Marius când am făcut articolul. :lol:
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
Post Reply

Return to “Articolele comunității”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest