Despre jocuri

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by McWilliams »

Argumentul meu este ca "arta" este... overrated, AT THE VERY BEST. Si ca oamenilor, in general - implicit gamer-ilor, in particular - le plac anumite chestii pe care, altfel, nu le-ar recunoaste pe motiv ca le scade respectul de sine, le reduce dragostea semenilor pentru ei si le micsoreaza e-peen-ul. Adica eu n-am in biblioteca decat Balzac si Yeats, insa cartile care rup piata in doua sunt Biblia si Harry Potter. Sau, inca una, eu nu joc decat classic pen&paper RPG, dar ar fi mult mai bine daca ar veni cu auto-level-up. Just sayin'

Si, dupa ce am zis toate astea, iti reamintesc ca vorbim de jocuri video. Adica... daca entertainment-ul ar fi o piramida, iar "arta clasica" gen poezie ar fi varful, jocurile video (in intregimea/totalitatea lor) ar ocupa demisolul. Poate!


O afacere se tine in picioare cu stiinta, nu cu arta. Nu inseamna ca jocurile nu au parte de sau nu beneficiaza de pe urma laturei emotionale umane, insa cifrele nu se ignora daca afacerea se desfasoara outside your mom and dad's basement. Si da, asta este ceva ce diferentiaza major establishment-ul "AAA" de fringe-ul "indie". Nu sunt atat de cinic incat sa cred ca nu mai exista o creatura inzestrata cu latura emotionala la Blizzard, care sa zica "am idee pentru un joc nou" din cand in cand, la vreo sedinta. Ce se intampla, pe urma, este o vizita pe la Corporate (i.e. ideea asta se poate vinde?), Marketing (i.e. cum facem sa vindem aceasta idee?), Statistics (i.e. cine ar trebui sa ne cumpere aceasta idee?), Judicial (i.e. ce reguli incalcam/trebuie sa respectam ca sa vindem aceasta idee?) etc. si raspunsul final este "mai baga un expansion la WoW". Exista un sablon de urmat. Si sablonul este urmat pentru ca ofera predictibilitate si siguranta. Cu bunele si cu relele care decurg din asta. La "indie" - voit sau nu - tot lantul asta dispare si este... aproape haos in stare pura, in stare constructiva si distructiva deopotriva.

De asta jocurile AAA, in general, obtin mereu ceva, pe cand "indie"-urile pot reusi in mod absolut inexplicabil sau pot da rateuri in mod absolut magnific. It's like... commercial banks vs investment banks.


Legat de melodie, tu chiar crezi ca un tweet de la BJ Beiber este a random act of God? What planet do you live on, sonny? Cred ca vorbim de contingency plan A, B & C, stabilit dinainte sa se decida cu ce cuvant incepe textul piesei. Mai exact, daca nu merge de la sine, sa apara o recomandare de la Kanye sau careva "celebru".
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

McWilliams wrote: Legat de melodie, tu chiar crezi ca un tweet de la BJ Beiber este a random act of God?
Nu, am spus ca aia a facut CMM sa fie populara. Nu este garantat ca daca ai endorsement de la cineva popular ai succes. Toate successurile au un trigger, nu toate au acelasi trigger. Nu e dificil sa vezi ca JB a propulsat CMM, scrie si in wiki-ul melodiei.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by McWilliams »

Three things are certain in life: death, taxes and that the Falklands are British. Pentru orice altceva, maximizarea sanselor este ceea ce poti spera ca vei obtine de pe urma eforturilor tale. Si intelege toata lumea ca, asa cum ai exemplificat si tu rationamentul cu idolul, unele actiuni sunt mai "sigure" ca altele - actiuni care costa bani, care mananca timp, care necesita experienta in asa ceva, care au nevoie de mai mult decat dragoste pentru ce faci.

Tweet-ul ala a fost primul pas din cum lucreaza un motor cu combustie interna - ar fi fost inutil daca nu existau si ceilalti pasi urmati. Ca ziua cand Jay Z sau Donald Trump va face reclama, via tweeter, la Arctic Monkeys si asta va conduce la un MARE si NESPERAT succes comercial inca nu a aparut la orizont.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Despre jocuri

Post by DarthZombie »

Am mai spus-o, termenul de "arta" este mult prea vag si inutil pentru cat de tare se tin oamenii de el. Orice este arta, un scaun de la Ikea este arta, sistemul educational roman este o arta, gandurile care-i trec lui Dragnea prin cap sunt o forma de arta, pentru ca "arta" este tot pe ce pune mana sau pentru ce-si pune mintea la contributie un om. Asa ca ajungand la jocuri video, pana si un joc facut in excel este o forma de arta, chiar daca vorbim de un tabel cu formule matematice in spatele fiecarei casute, in aceeasi masura in care un joc precum Cuphead este arta cu toata atentia pusa in directia sa ăăăăă artistica.

Nu stiu in industria jocurilor video cat se aplica metoda asta cu studii care sa determine ca daca pui mai mult X si mai putin Y obtii fix Z vanzari precum se intampla in industria muzicala. Nu de alta, dar ascultatorul are o interactiune pasiva cu o melodie, nu face ceva pentru a o influenta sau a o manevra si ea ramane identica si dupa a 15 mia ascultare. In schimb un joc este tras si intors pe toate partile, iar relatia intre jucator si joc este una activa [mai putin la walking simulators care se prefac ca-s jocuri], asadar este mult mai greu sa determini cum va raspunde el la butonarea unui nou produs.

Cert este insa ca studiourile AAA merg pe retete deja dovedite, lucru departe de a fi un mister. Mai ai situatii in care un studio incearca marea cu degetul, dar rata de succes a acestor proiecte curajoase arata ca reticenta companiilor este una intemeiata, pentru ca chiar daca acel joc nou nu este un esec catastrofal tot aduce prea putin profit pentru acelasi timp care putea fi investit intr-un proiect mai "safe". Personal nu ma plang prea tare, avem atat de multe jocuri la indemana incat exista ceva pentru gusturile fiecaruia, iar piata indie ajuta mult cand vine vorba de satisfacerea poftei de inovatie.

But fuck studios who buttfuck IPs with shitty reboots, fuck'em all to hell.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Despre jocuri

Post by Magicake »

User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Despre jocuri

Post by caleb »

TaikoKaira wrote: Adevărat, dar tot e foarte dezamăgitor când te gândeşti că un joc ca ăsta e legat (chiar doar prin nume) de o franciză care a revoluționat într-o aşa măsură industria jocurilor. E ca un fel de batjocură şi aproape că pot pune pariu că mai mult de 50% din cei care au participat la producerea acelui Thief n-au jucat niciunul din creațiile originale (detaliu care se vede de la o poştă şi pe care îl consider anormal; recunosc, poate sunt eu absurdă sau bănuiesc greşit, dar îmi vine greu să cred altfel). Şi "în ultimul timp" e o perioadă cam lungă, având în vedere decursul producțiilor din anii '90 şi până în prezent.
Sincer să fiu, dacă mă gândesc bine, nu știu cât a fost revoluționar și cât 'singularitate'. Dacă mă uit la reboot-urile recente, nu se prea vede că s-a priceput care erau cei trei piloni care făceau titlul căruia i se aduce tribut (a se citi colectă de la nostalgici) sau mă rog, că nu interesează.

Cumva și oamenii care făceau jocuri acum 20 de ani erau altfel, citeau mai mult, poate puneau mai mult accent pe radio/muzici mai bune, interacțiuni, distracții care cu timpul s-au cam estompat într-un mare știft digital superficial. Probabil ce îi preocupa pe indivizi atunci s-a transpus bine în jocuri (conspirații oculte, alchimie bla bla), la fel cum acum avem Ghereți androgini că așa e la modă și politically correct vai săracii discriminați pula-n beci. Cumva poate nu e atât un merit al lor cât o întâplare, că au făcut ce au făcut la momentul potrivit, când s-a ajuns la un echilibru foarte bun între tehnologie, public și mai ales schimbul de idei. Habar nu am.

S-ar putea pur și simplu să apreciem noi mai mult manierismele anilor '90, la fel cum alții poate apreciază jocurile de după 2012. Atunci lumea citea mai mult, avea mai mult succes jocul mental și o producție de atmosferă, care să-ți dea context și modalități de a te transpune tu și completa scheletul, acum e multă vomă vizuală și chiar jocurile care se vor 'complexe' au de fapt numeroase elemente în alcătuire, dar structura nu e nici complexă, nici interesantă dacă ai văzut o chestie sau trei la viața ta.

La o adică, mulți tinerei auziseră de Thief deși probabil nu l-au jucat, iar ăștia s-au gândit să încaseze niște bani "mințindu-i" pe tinerei în legătură cu ce ar fi thief. Eu nu sunt deloc dezamăgit, T1 și T2 sunt în continuare la fel de bune cum au fost și când au apărut, nu au ce să le facă să le strice :)
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Despre jocuri

Post by ola small dickie »

Oamenii era altfel inainte bre, era mai cititi, era mai buni
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TaikoKaira »

@caleb
Da, cu siguranță s-au schimbat multe lucruri față de cum erau în anii '90, şi cel mai probabil se vor schimba şi în continuare (deja se vede o diferență între jocurile anilor 2000 şi cele de 2010+). Şi mentalitatea noilor generații, respectiv ce e la modă şi ce nu, e foarte schimbătoare. Fiecare are preferințele sale, indiferent de vârstă sau alte criterii în care se împarte natura umană, iar majoritatea dictează. Aşadar, chiar dacă intervin excepții (cum ar fi cei cărora le plac jocurile clasice în stilul anilor '80-'90), ei tot vor fi prea puțini cât să poată influența ideile industriei pentru viitoarele creații. De asta există aşa o diferență între Thief 2014 şi celelalte jocuri din serie: ani diferiți de producție, chiar şi producători diferiți, respectiv altă categorie de oameni cu interese noi. Din fericire - cum ai menționat şi tu :) - încă avem T1 şi T2 care încă sunt perle (deşi a trecut un car de ani). Curios e şi faptul că, deşi s-a dus aşa mult timp, nu le-a întrecut nimeni în măreție şi nici nu e sigur dacă asta se va întâmpla prea curând. Au un zvâc prea mare, ce să le faci. :lol: Eu le consider revoluționare deoarece au fost primele jocuri (dacă nu mă înşel) care au adus mecanici stealth chiar deosebite pentru vremea respectivă, plus universul foarte bine construit. Am fost aşa revoltată mai-nainte pentru că m-aş fi aşteptat ca măcar direcția artistică, respectiv stilul dark-gotic-medieval să fie păstrate cum trebuie.
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Despre jocuri

Post by juve3332 »

caleb, vezi ca a intrat Dan Puric pe contul tau si posteaza. Doamne, lumea era mai citita in anii '90 si asculta radio mai bun! De asta au fost si primele Thief-uri misto, pentru ca aveau producatori intelectualizati pasionati de conspiratii oculte, ceea ce se stie ca este prima preocupare a oricarui intelectual serios.

Majoritatea jocurilor de la sfarsitul anilor '90 ar fi insemnat tot ceea ce numesti tu o voma vizuala, daca ar fi avut la indemana mijloacele tehnologice din ziua de astazi. Amintiti-va nebunia 3dfx. In schimb, producatorul era pe vremea respectiva mult mai limitat din punct de vedere grafic, asa ca trebuia sa apeleze la mai multe "carje" atmosferice, lucru care astazi este suplinit in buna parte (si pe termen scurt) de vizual. Intr-adevar, publicul-tinta era mult mai nisat, iar asta a condus la o calitate sporita a anumitor aspecte ale Jocului, fiindca producatorul isi permitea sa adanceasca produsul, si nu sa caute sa largeasca innebunitor de mult gama cumparatorilor.

Iar T4ief e un joc prost in general, nu numai pentru ca duce in spate vreo mostenire. Ma indoiesc ca a avut vreo recenzie vag favorabila din partea vreunei autoritati cu coloana vertebrala si chiar si site-urile "publicitare" l-au considerat modest. Jucatorii, nu numai conservatorii, ci si cei care habar n-aveau de ce insemna universul, l-au considerat un esec oribil, pentru ca e un joc prost si atat.
Last edited by juve3332 on 25 Nov 2017, 11:43, edited 1 time in total.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Despre jocuri

Post by DarthZombie »

Ok, dar cum ma pot simti superior fata de generatia mai tanara cu explicatia ta, juve? Nu domne, astia tineri ie prosti si inculti, pe vremea meeeeeaa oamenii citeau 3 romane inainte sa plece la scoala si inca 2 intre cina si ora de culcare.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Despre jocuri

Post by juve3332 »

Sa nu uitam ca atunci nu existau discriminati pula-n beci.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Despre jocuri

Post by DarthZombie »

Daca ai citi mai mult ai stii ca n-o tii in beci daca nu vrei sa fii discriminat.

Cat despre Thi4f, singurii care i-au luat apararea erau cei care n-au butonat niciodata originalul si care oricum nu gusta jocuri stealth, asa ca parerea lor intra la categoria "so what?" din punctul meu de vedere. Mie personal mi se pare lame cand un studio preia un IP mort si ingropat de 10+ ani in ideea ca atragi vechii fani si-l mutileaza intr-o forma de nu-l mai recunoaste nimeni astfel incat ii oftici fix pe old fans. Daca Eidos se va gandi sa mai scoata un Thief 5 in mod sigur nu mai frigi pe niciunul din fanii old-school [desi avand in vedere cum aratau trailerele si gameplay footage-ul de la 4, poate doar cei mai optimisti si naivi dintre ei nu si-au anulat pre-comanda, eu cel putin cand am vazut cum se scurgeau pe ecran puncte pentru headshot, sneak kill si mai stiu eu ce cod-isme mi-am dat seama ca mai mult de zero sperante n-am cum sa am].
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Despre jocuri

Post by juve3332 »

Ca sa mi-o iau putin singur in beci, mi-am recitit de curand preview-ul din Level si parca era o recenzie. :lol:
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: Despre jocuri

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

Mi-a placut articolul asta: Cuphead and the Racist Spectre of Fleischer Animation

phpBB [video]


skip to 16:00 sau de la 18:20 pentru chestia direct legatura cu cuphead and to skip the drama stuff
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Despre jocuri

Post by caleb »

ola small dickie wrote:Oamenii era altfel inainte bre, era mai cititi, era mai buni
Nu, maică draghe, ei înțelegea olecuță mai mult din ce citea, circula informațiile pe la capul lor mai aierisit și ăia puține cum erau ele iera în stare de gândire critică ș-avea de unde să caute un nou pattern particular situației, pen'că n-avea sinapsele saturate de stimuli ca acuma care să-i zorească la cel mai generic și superficial match că mulți tineri din ziua de astăzi, maică.

Adiche, oamenii înaintea cându se juca cu puța-n nisipu' lesau și el unu' castelu, ceva, ăștia de acumă numa' se sgîrie la puță în vreo scoaică și plânge.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Despre jocuri

Post by ola small dickie »

indoi-m-as
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by TaikoKaira »

Image

Mesaj oficial. Să fie cu noroc! :lol:
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: Despre jocuri

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

Yay bunnyhop upload; despre net neutrality

phpBB [video]


l.e: Also obligatory documentation
User avatar
Jaunty
Site Admin
Posts: 1808
Joined: 1 Mar 2014, 17:46
Contact:

Re: Despre jocuri

Post by Jaunty »

Pentru programatori: recomand canalul youtube al lui Jonathan Blow (tipul care a făcut Braid și The Witness). Omul face stream-uri în care codează și explică ce și cum în legătură cu un nou limbaj de programare specializat pe gamedev la care a început să lucreze acum 3 ani. Își expune ideile de bază aici, aici și aici.
Mi-au mai plăcut două clipuri în care explică tehnici de tipul meditației, bune (de exemplu) pentru menținerea motivației în timpul unui proiect lung: „Techniques for dealing with lack of motivation, malaise, depression” (+ Q&A).
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests