Un joculeț drăguț. Nu știu cât de cunoscut este, n-aș spune că-i obscur. Hidden gem nu este, nu-mi pare neapreciat sau apreciat greșit din ce-am citit. Durează cam 10 minute și e free. Mi-a plăcut dar mai mult fiindcă e pe gustul meu. Nu aș spune că e foarte clară intenția din spatele jocului, are câteva momente bune, memorabile oarecum (chat-ul, I love my babies) plus o scenă șocantă la final (fiindcă e first person). După ce-l termini nu rămâi cu un 'mesaj', aici mă refer mai ales la cele două secvențe de la început și la final când ești out-of-body
În fine, îmi pare că-l critic de dragul de-al critica acum, e un joc bun, l-am jucat de mult și nu l-am uitat. Chiar aș spune că mi-a rămas o impresie de la el. Te pune în picioarele unui om ciudat/bolnav (think Silent Hill 2 de pildă dar fără manechine). Idk give it a try
http://store.steampowered.com/app/38786 ... s_my_name/
Cred că e prea mult timp o săptămână pentru un joc atat de scurt deci după câteva zile daca e de acord toată lumea inclusiv următorul la rând se poate trece mai departe.
If not și vă plictisiți, try something from here: https://kittyhorrorshow.itch.io/
O să revin și cu niște quote-uri din review-uri
https://www.washingtonpost.com/news/com ... f46fffe9f0
It would be a misreading, though, to say the game is about suicide or in any way attempts to represent, the psychological or social conditions that might lead one to it. Its unsteady mixture of sarcasm, self-loathing, and dream logic feel more like attempts to make the clichés about depression and mental instability garrishly visible. Barksdale has made a tightly controlled farce about the vanity of imagining you can occupy another person’s consciousness.
Barksdale’s work makes an interesting contrast to the recent group of games like “Gone Home,” “That Dragon, Cancer,” or “Cart Life”—sometimes described as “empathy games”— suggesting that the desire to represent experiences as complicated as cancer, mortality, systemic poverty, or sexual awakening can be usefully captured through interactive systems. There’s much to admire in these games and their work to foster an appreciation for the human experiences outside what’s typically acknowledged in entertainment. “The Static Speaks My Name” is less a refutation of this approach than a reminder of how absurd things can be when we confuse a desire to understand and appreciate other people’s life experiences by oversimplifying them in a form that reduces them to a series of inputs and outputs.
The beauty of Barksdale’s work is in capturing the creeping unease that can come from wanting other people’s lives to make too much sense.