@TG "Cum dumnezeu ai crezut asta când W2 a fost un RPG exclusiv axat pe dialoguri iar W3 s-a dus în direcția open world-urilor Ubisoft?"
Cause I'm a dumb, gullible, deluded fuck, that's how!
@Cristan " De unde, cred ca o sa fie un joc absolut on rails, de o lipsa de libertate deplina.
Punct pe harta, personaj npc langa tine ca sa te ghideze, ghidare suplimentara de la distanta. NPC-ul te ajuta sa iei decizii, se pare si in dialoguri.
Nu cred că poți să-ți dai seama de asta doar din filmulețul ăsta. Nici Witcher 3 nu cred că te-a ținut de mână, chiar dacă au fost momente când erai însoțit de alte personaje.
Plus că, într-un univers SF, tehnologic, cu implanturi de tot felul, cum s-ar putea justifica că te poți "pierde" efectiv într-un oraș, că nu știi unde ești și cum să ajungi undeva? Nici măcar în ziua de azi nu prea se mai poate spune așa ceva."
..................
Cristan, iese V din ghereta aia unde se upgradeaza ocular, gagica de la ghiseu ii spune ca prietenu' a plecat din cosmelie; in secunda urmatoare deja ai pointerul indicator unde iti este localizat prietenul musculos.. WTF!!!
Se poate face un sistem in care nu ai toate informatiile cu precizie extrema la indemana, gen, X e undeva pe strada Y, cauta-l, interactioneaza cu npc-urile la destinatie, tine minte ca poate lui X ii place shaorma cu de toate, poate e o shaormerie pe strada aia, etc. Nu zic sa nu existe gps de loc, dar poti sa lasi oricand o parte din orientare si pe mana jucatorului.
@McWilliams
"Dai dovada de la fel de mult butthurt ca un fost coleg de liceu, care a avut un soc sa afle ca nu este singurul ins de pe planeta care citeste Gabriel Garcia Marquez si, ca atare, a inceput sa se planga ca asta (Marquez) a devenit prea comercial. Butthurt este mult spus, insa dat fiind contextul, exprima cat se poate de bine sentimentul - te plangi ca ceva conceput din start pentru mai multi oameni nu este croit special pentru tine."
Hehehe! Imi place exemplulul cu GG Marquez! Nice one!
Ai dreptate, am si spus ca dorinta mea ca Cyberpunk sa fie un joc mai solicitant intelectual era... irationala! But what the hell, I can complain.
Oricum nu e lipsa de ezoterism problema, Gothic 1, 2, 3, numai ezoterice nu au fost, dar te identificai cu personajul, pentru ca era de datoria ta sa descoperi unde poti gasi ciuperci de-ale iadului si gandaci gigant ca sa-ti faca ciulama nenea ala de langa coliba lui Mud. Nu-ti aparea sagetuta, uite aici gandaci coane, uite aici si ciuperci, si mai da-te si-n p**da ma-tii ca nici sosetele nu poti sa ti le tragi in picioare fara sageata.
Si cand descopereai ca poti sa iei un blank de sabie, sa-l inrosesti in foc, sa-l bati, sa-l calesti in galeata cu apa, si apoi sa vinzi nenorocita de sabie grosolana , si scapai de foamete si de robia saraciei, sa moara ma-sa daca nu era mai satisfacator decat sa salvezi universuri si pe Cirila in Witcher 3.
@MC "Demon Souls, Dark Souls 1,2,3, Bloodborne, chiar si Nioh. Mai sunt destule. Sa spui ca nimeni nu a mai fabricat..."
Aici iti dau dreptate, nu am jucat nici unul din jocurile pe care le enumeri. Dar sunt constient de existenta lor. Cumva le-am identificat ca jocuri de ...actiune/twitch reflex/prea dificile/prea pentru hyper capable/devoted people. Dar Dark Souls am in vizor sa-l joc.
Nu, cu Elex, e pa-pa reteta Gothic, se joaca automatizat ca si Witcher 3.
@McWilliams "PS Daca ajungi sa dai exemplu Gothic 3 la harta pe care o inveti pe de rost... you have issues. "
N-am zis sa o inveti pe de rost; hai sa facem o paranteza. Daca ai o geografie bine formulata nu ai nevoie sa faci eforturi supraomenesti pentru a stabili punte de reper, iti sar ele in ochi in mod natural.
Trebuie in schimb producatorul sa faca eforturi ca sa produca o harta din capul locului construita mai la mana decat modular, sa ai o idee cam in orice moment unde esti, poate si un reper la distanta care sa te tina ghidat. Gothic 3 a facut bine treaba asta, si a fost mare. Cat de mare e harta nu conteaza daca o fabrici cu cap si cu..efort.
Si idea e ca asta insemana pentru mine imersiune, intr-un open world, stiu unde sunt, cat de cat, stiu unde trebuie sa ajung, cat de cat, let's get there, with eyes opened, checking a goddamn map once in a while, getting lost once in a while, trying to figure out a pathway, etc.
"Gothic 3 este... autobahn-ul german." And god bless it for that. It's still better than sleepwalking.
TG zice bine in sensul asta, nu e vorba de invatat harti pe de rost, e increderea ca interactiunea cu mediul inconjurator, belitul ochilor adica, poate fi util; ca poti pune baza ca open world-ul ala sa te poate ghida in mod natural, e gandit pentru asa ceva.
@McWilliams "Open world games ar trebui sa fie, prin excelenta, un handholding simulator."
Boss, nici tu nu crezi aia, daca e sa analizezi propozitia aia, dar am vazut ca pui problema din prisma producatorilor si actionarilor. Da, acolo ai dreptate.
Nu cred ca jocul favorit al cuiva e un joc care se joaca singur, oricum ar fi.
"Poate ca si Cyberpunk o sa fie un joc placut in pofida limitarilor autoimpuse, de a avea un joc accesibil pentru cat mai multi clienti. Tind sa cred ca CDPR nu poate da chix dpdv al mecanicilor jocului - the shooting, the char building, the in-game choose a path etc. Ar avea suficienta experienta aici. Iar ce ramane - dialog, poveste, stil artistic etc. - este ceva ce nu poate avea un numitor comun pentru atatia oameni interesati de joc"
Sigur o sa fie un joc placut, dar putea sa fie un joc fenomenal. Pentru mine e ca si cand seria Gothic ar fi descoperit reteta perfecta de rpg single player, si acum toata lumea se fereste de ea de zici ca are ciuma. Cred ca daca un producator ca CD Red punea piciorul in prag si zicea, fuck it, sa facem un rpg adevarat, nu un simulator de rpg, tot il cumpara toata lumea. garantat.