5. FTL: Faster Than Light (2012)
Because space. Because real-time (but with pause). Because rogue-like. Because fuck Isaac. But mainly because this:
6. The Banner Saga (2014)
In principiu, este nevoie de toate cele trei parti ca sa vorbim despre joc, dar sunt vandute separat si se joaca ca stand alone, asa ca o sa aleg prima versiune pentru ca asta a declansat bruma de apreciere pentru joc.
Sunt niste chichite noi fata de un joc de genul X-Com (de ex, schimba putin modul de a aborda luptele faptul ca acelasi atribut tine loc si de HP, si de attack - daca are mai putina viata, personajul in cauza loveste mai slab), insa il aleg pentru univers si pentru poveste. Jocul este crowd-funded - si s-ar putea sa fie chiar unul dintre putinele cazuri fericite, din primul val de "let's give our money to some guys so they can make a video game", inainte sa dispara increderea - si cu toate astea se poate vedea suficient de bine faptul ca, pana si pentru 1/3 din joc (daca era ca tot proiectul sa se opreasca la BS1), tot universul a fost creionat din start - personaje, civilizatii, rase, evenimente istorice, geografie... Plus ca reuseste sa integreze in joc niste schimbari venite din optiunile player-ului destul de bine, unlike some other guys that went bankrupt I know (TellTale Games will remember this).
Este un joc bun story-wise, desi pot fi de acord cu TG ca este un joc destul de slab la nivel de mecanici (you're not gonna die unless you put some effort into it). But I can live with that.