Pe scurt, e un survival sim pe o planetă extraterestră oceanică. La început „baza” ta e capsula de salvare cu care ai scăpat de pe nava spațială care s-a prăbușit pe planetă. De aici începi să explorezi oceanul și să aduni cele necesare pentru a supraviețui, a te dezvolta și a continua povestea. Zona de început e un recif de corali, dar peisajul se schimbă pe măsură ce te îndepărtezi. Și asta e partea care m-a prins cel mai tare - explorarea. Peisajul subacvatic e incredibil de variat - culorile, vegetația, relieful, lumina, culoarea apei, jocul ăsta e pur și simplu superb.
Ziceam mai sus că e „survival sim”, dar nu e nimic hardcore - ai doar câțiva parametri de care să ții seama - foame, sete, oxigen și sănătate, dar toate se rezolvă relativ ușor, ba chiar foamea și setea pot fi dezactivate într-unul din modurile de joc. Sistemul de crafting e ușor de folosit și nu e complicat, iar majoritatea chestiilor pe care le faci vin în ajutorul explorării, care e în general chill și rewarding. Cum zic review-urile și trailerele, există și o componentă mai horror, dată de vulnerabiltatea personajului în fața prădătorilor din ocean, mai ales la adâncimi mari - nu devii niciodată stăpânul lumii aici, aici în general eviți „monștrii”, nu-i omori - dar eu n-am ajuns încă acolo (mă rog, a fost un moment de m-am-căcat-pe-mine-de-frică, dar nu dau detalii aici). Cum n-am ajuns încă nici să-mi construiesc o bază submarină, dar am primit deja suficiente indicii cât să-mi dau seama că e bine dezvoltată și variată și partea asta.
Aveți niște poze aici, deși acum realizez că n-am făcut destule poze sub apă.
Review-ul ăsta de pe RPS prezintă jocul destul de bine, fără spoilere. Și interviul ăsta despre cum au fost realizate zonele și plantele din joc (și are și mai multe poze subacvatice):
The references used for the look and feel of Subnautica are so varied and numerous it is hard to narrow down. Certainly the movie The Abyss was a big inspiration behind the game. Subnautica is like some mashup of The Abyss, Avatar, and Finding Nemo, in the way we tried to create a beautiful, vibrant and exotic world, in an underwater setting. It was important to have unique creatures and environments that are clearly alien, yet relatable and believable, therefore many real world references were closely studied to achieve the desired naturalistic look.
Vă recomand călduros să-l luați, de pe Epic cât mai e gratis (azi), dar merită și prețul întreg dacă îl cumpărați ulterior.