Page 6 of 24

Re: Discutii despre masini

Posted: 28 Jan 2015, 12:11
by Cimitri
RaptoR » Tue Jan 27, 2015 11:36 pm wrote:
Cimitri » Tue Jan 27, 2015 9:51 pm wrote:Maaaama...Am adorat Accord-ul ala 2.3 de cand a aparut din 1991. E cumva modelul pe carburatie?
...am inteles ca cea pe carburator era foarte greu de intretinut

Si da, e bestie pe sosea. La 120km/h daca o calc la podea te lipeste de scaun. are 240km/h maxim pe bord si dupa 20 de ani inca sare de 220 in plan drept.

Era mai greu de intretinut prin prisma consumului de combustibil. Este un mic tanc.In rest , pe suspensie,articulatie si dotari, masinile sunt identice intre ele(carburatie / injectie).

Re: Discutii despre masini

Posted: 28 Jan 2015, 12:21
by MC
Cred ca cel pe dublu carburator inghite galeti de combustibil la suta :))
Cel putin asa erau BMW-urile vechi cu dublu carburator. Multi inca si azi cred ca BMW-urile consuma mult :))

Re: Discutii despre masini

Posted: 28 Jan 2015, 13:15
by Cimitri
Adevarat. Eu nu am glumit cand am zis un "mic" tanc. In Bucuresti tipul "reusea" sa aiba un consum de ~18 l % in conditii de trafic intens si cutie automata. Masina asta a dus ulterior la achizitionarea unei biciclete si scaderea in greutate a tipului cu ~15 kg intr-un an. :)

Re: Discutii despre masini

Posted: 28 Jan 2015, 15:41
by RaptoR
Cel mai mic consum reusit de mine a fost de 7 la suta.. pe autostrada la 140km/h constant timp de vreo 200km. In oras ma scoate la vreo 12 daca o conduc omeneste.

Re: Discutii despre masini

Posted: 28 Jan 2015, 18:24
by McWilliams
N-am chef sa dau quote la quote, insa punctez (cat de succint permite user-ul McWilliams) urmatoarele:

1. Am condus masini "premium" (daca asta intelegi tu din masini de genul BMW - ca fiind premium). Nu mai mult de cateva zeci de kilometri, nu la viteze de 200km/h, nu pe piste de F1, nu fara altcineva in trafic, nu in mediu de teste. Si din putinul timp la volanul acelor masini, nu am simtit prostituate thailandeze masandu-mi tamplele cu bustul lor generos. Asa am constatat ca EU, personal, pus in situatia de a opta pentru o masina "premium", la o valoarea de aprox 17-19'000 de euro, deja folosita pana la un 150'000 de kilometri nu as merge pe versiunea de "las' ca se simte diferenta" ca justificare. As putea pur si simplu sa zic "asta imi place mie - chit ca nu-i ieftin, chit ca nu-i nou". Dar asta sunt eu. Si astalalt esti tu. Nu trebuie sa fim la fel, nu trebuie sa gandim la fel.

2. Comparatia ta cu un PC high-end este proasta. Comparatia. Pe de o parte pentru ca un PC poate fi asamblat din piese de la mai multi producatori si, atat timp cat tii cont de cerintele fiecarei componente si de felul in care se impaca la randul lor cu alte componente, poti avea un PC high-end cat se poate de scump si cat se poate de pestrit. La masini, in schimb, cand alegi o marca, TOTUL vine de la acea marca - de la motor pana la scrumiera. Iar pe de alta parte, nu cunosc persoana (si admit aici ca, de felul meu, nici nu as avea cum sa cunosc tinand cont ca nu sunt prieten cu toti cei din Master Race; insa exagerez cu riscul de rigoare) care sa isi achizitioneze un PC high-end la care componentele sa fie "la mana a doua"/"sa aiba nu-stiu-cati-ani vechime sau uzura".

3. Eu, de exemplu, am in plan ca anul acesta sa imi cumpar un PC intr-un buget de 3000 de euro. Nu stiu daca unuia i se pare mult, altuia, putin; eu imi permit si, comparativ cu pasiunea sau cu obsesia mea pentru chestiile legate de PC, consider ca este ok. Asta nu inseamna ca am sa imi justific alegerea in fata altui detinator de PC drept "n-ai folosit niciodata un PC de cateva mii de euro ca sa intelegi diferenta intre rabla ta si un PC premium". Si stii de ce? Pentru ca acel PC pe care urmeaza sa il achizitionez o sa faca o diferenta fata de ce specs aveti voi, restul de poporeni de pe forumul Nivelului 2, in doar vreo 2% din cazuri. SI ASTA DACA AM NOROC. In rest, va fi putere bruta care va fi idle in marea parte a timpului. Pentru ca nici nu fac probleme cu sirul lui Fibonacci, nici nu sparg codurile de acces la CIA, nici nu sunt gamer-journalist pe YouTube.

4. Obsesia ta ca "daca masina este bine intretinuta" tinde sa te faca sa nu vezi padurea din cauza copacilor. Premisa: BMW produce masini fiabile si de anduranta. Intrebare: daca ele nu se strica/uzeaza doar pentru ca sunt bine intretinute, cui mai vinde BMW masini? Iar daca tot zici ca este "premium", pot sa te intreb de cand o masina "premium", "cu tinuta impecabila de drum" este facuta pentru a trai si la 200'000 de kilometri parcursi? Pentru ca eu inteleg o masina de lux ca fiind prin opozitie cu o masina de fugareala. La o masina, de orice categorie, de la Logan la Rolls Royce, ti se recomanda mereu aceleasi chestii - schimbare de transmie la Nshpe ani sau X km parcursi, schimbare de placi de frane, schimbare de bucse, schimbare de ulei de motor, schimbare de lichid de frana, schimbare de cutie de viteza, schimbare de suspensii (bineinteles, fiecare in functie de situatie; nu toate se schimba periodic). Daca proprietarul masinii respective si-a pus in cap sa o vanda (si asta nu e o chestie de "azi m-am gandit sa-mi vand masina", ci e o decizie macar mestecata prin creier timp de cateva luni), crezi ca el si-a mai batut capul cu schimbarea acelor piese?

Nu ma intereseaza cati bani dai pe ea, ca doar nu vin din buzunarul meu. In schimb, ma frapeaza ca, dand atatia bani pe ea, te astepti sa fie o masina brici doar pentru ca a fost ingrijita si pentru ca este o masina nemteasca. Ma rog, la fel de bine putea sa fie si nipona. Ideea era ca, oricat ai cauta tu sa demonstrezi ca 150'000 de kilometri parcursi nu schimba cu nimic rezultatele masinii, adevarul este cu totul altul. Pentru ca daca n-ar fi asa, o masina BMW de marca pe care o cauti tu ar costa tot undeva la 17-19'000 de EUR "la cheie", noua.

Re: Discutii despre masini

Posted: 28 Jan 2015, 21:15
by oldsnake
Eu cel mai bine m-am simtit cand am mers cu o Salvare premium prin Bucuresti. A dat nenea soferul drumul si la girofar. Ce-i drept e cam greu sa te tii de ceva, dar e premium.

Re: Discutii despre masini

Posted: 28 Jan 2015, 21:52
by Cimitri
Good for you. Acum poti spune si ceva inteligent?

Re: Discutii despre masini

Posted: 28 Jan 2015, 22:51
by oldsnake
Cred ca da... Dar ma indoiesc sincer ca asta ar fi locul in care ceva inteligent ar iesi in evidenta. Tinand cont de ce s-a postat in ultimele pagini.

Re: Discutii despre masini

Posted: 28 Jan 2015, 23:17
by Cimitri
Poate ca ai dreptate...dar daca asta nu e locul in care sa-ti etalezi inteligenta de ce ar fi locul unde sa-ti etalezi prostia? Si unele discutii nu sunt chiar prostii. Unii oameni chiar vroiau si puteau sa poarte o conversatie decenta aici daca nu apareau alti factori(precum post-ul tau) care sa nu le permita sa poate o conversatie inteligenta. Lumea se mai si satura de misto-uri ieftine si glume de carutas.

Re: Discutii despre masini

Posted: 28 Jan 2015, 23:19
by oldsnake
Tinand cont de context le-as zice glume de autobaza.

Si as zice ca amicii nostri forumisti au inteligenta necesara pentru a filtra.

Re: Discutii despre masini

Posted: 28 Jan 2015, 23:47
by MC
Sigur au inteligenta dar unii nu au si rabdarea de a suporta toate "interventiile" astea asa la misto. Pe principiul "habar n-am ce vorbesc astia nu ma intereseaza, hai sa fac niste misto ca ma plictisesc"

Anyway.
McWill ti-am citit postul. Nu am acum rabdare sa stau sa postez, dar in principiu mi se pare de bun simt ceea ce ai spus desi nu sunt 100% de acord.
In principiu si in definitiv iau masina pentru ca imi place si mi-am dorit-o de foarte mult timp. :)

Intre timp m-am hotarat sa imi aduc una din Germania. Azi am vorbit (prin cineva care stie bine germana) cu cel in a carui parc se afla masina. Maine astept un telefon de la un tip care se afla momentan in Germania dupa niste masini si trece pe la respectivul parc auto sa vada masina pe viu.

Masina ar fi asta. mentionez ca dupa negocieri pretul va fi de 14.000 fix, dar trebuie sa platesc adusul (500 de euro) si inmatriculatul (euro 5 cam 100 de euro). http://www.mobile.de/ro/marc%C4%83/bmw/ ... 23852.html.

Imi place mult ca are M-paket interior exterior plus alte dotari pe care mi le-am dorit. Nu e xdrive, dar nici nu mai vreau pentru ca am aflat (din timp spre binele meu) ca se cam duc diferentialele la cele xdrive si costa o avere unul second, nici nu mai vorbesc de nou.
in plus imi ofera si jante cu cauciucuri de iarna ca alea de pe ea sunt de vara.

Re: Discutii despre masini

Posted: 29 Jan 2015, 08:43
by laur3ntziu00
Te-ai uitat și la asta http://www.mobile.de/ro/marc%C4%83/bmw/ ... 04384.html ? An mai nou, cp mai mulți, preț mai mic, dar cu 20k km mai mulți.

Re: Discutii despre masini

Posted: 29 Jan 2015, 10:19
by Cimitri
Vrei neaparat diesel? Intreb deoarece diesel-urile astea noi au filtru de particule si producatorii de obicei il garanteaza cam 150-180.000 km si asta in conditiile in care reviziile(schimbul de ulei) sunt facute ca la carte si numai cu ulei certificat. Un filtru de particule costa intre 1000 si 4000 de euro in functie de marca/model... La benzina nu ai treaba cu asa ceva...

Re: Discutii despre masini

Posted: 29 Jan 2015, 12:01
by stef
Cand am citit intre 1000 si 4000 de eur un filtru din ala am crezut ca am vedenii. OK, iar eu vroiam sa-mi iau ceva pe motorina, dar cu aceste costuri doar pe un filtru, in nici un caz.
Care sunt cele mai importante aspecte la care trebuie sa fiu atent atunci cand cumpar o masina sh? Pentru ca ma gandesc ca chiar daca inainte de achizitie proprietarul te lasa sa o conduci un pic, nu cred ca se simt eventuale si anumite defecte tehnice doar pe durata testului.

Re: Discutii despre masini

Posted: 29 Jan 2015, 12:12
by laur3ntziu00
Daca vrei sa cumperi ceva sh trebuie sa urmaresti urmatoarele:
- Prima oara te uiti la motor si partea electirca, airbag-uri sa fie ok, sa nu scoata fum si sa mearga rotund motorul apoi paragurile si sa nu vezi rugina si gauri prin caroserie.
Daca vrei sa verifici daca sasiul a fost deplasat in urma unei eventuale "pocniri" grave:
- In prima faza te uiti la lonjeroane sa vezi daca au urme de interventii , dupa aia te uiti cat de dreapta e caroseria. Eventual poti sa verifici si oalele fata/spate sa nu aiba "urme".
Daca are probleme mai mari o sa se vada la lufturi si la linia masinii, nu se inchid bine usile, ori nu mai au lufturile care trebuie, ori nu se aseaza piesele la linie.
In afara de verificat lufturi,sub chedere/mochete,seriile de la geamuri si cum merge masina overall ar mai trebuii sa fii atent la linia masinii, imbinarile dintre elemente, diferente de nuante, diferente de piese, serii, mocheta, volan, pedale, schimbator, butoane, manerele de la usi, zona de pe usa unde mai sprijini cotu', tapiserie, motorul sa nu fie foarte curat si nici cu prea multe piese noi.
Daca observi undeva diferente de culoare iei la ciocanit cu degetul acea zona, iar daca pe aceeasi portiune ai parte de sunete diferite inseamna ca s-a bagat mult chit cand a fost reparata.
De asemenea, daca vrei sa scapi de o cheltuiala ulterioara poti incerca sa vezi si daca patineaza ambreiajul.

Re: Discutii despre masini

Posted: 29 Jan 2015, 13:15
by MC
Moldovan Claudiu » Wed Jan 28, 2015 11:47 pm wrote:Sigur au inteligenta dar unii nu au si rabdarea de a suporta toate "interventiile" astea asa la misto. Pe principiul "habar n-am ce vorbesc astia nu ma intereseaza, hai sa fac niste misto ca ma plictisesc"

Anyway.
McWill ti-am citit postul. Nu am acum rabdare sa stau sa postez, dar in principiu mi se pare de bun simt ceea ce ai spus desi nu sunt 100% de acord.
In principiu si in definitiv iau masina pentru ca imi place si mi-am dorit-o de foarte mult timp. :)

Intre timp m-am hotarat sa imi aduc una din Germania. Azi am vorbit (prin cineva care stie bine germana) cu cel in a carui parc se afla masina. Maine astept un telefon de la un tip care se afla momentan in Germania dupa niste masini si trece pe la respectivul parc auto sa vada masina pe viu.

Masina ar fi asta. mentionez ca dupa negocieri pretul va fi de 14.000 fix, dar trebuie sa platesc adusul (500 de euro) si inmatriculatul (euro 5 cam 100 de euro). http://www.mobile.de/ro/marc%C4%83/bmw/ ... 23852.html.

Imi place mult ca are M-paket interior exterior plus alte dotari pe care mi le-am dorit. Nu e xdrive, dar nici nu mai vreau pentru ca am aflat (din timp spre binele meu) ca se cam duc diferentialele la cele xdrive si costa o avere unul second, nici nu mai vorbesc de nou.
in plus imi ofera si jante cu cauciucuri de iarna ca alea de pe ea sunt de vara.
Azi s-a dus soferul de la firma cu care am vorbit sa mi-o aduca si a vazut masina. A cazut targul.
Masina este toata lovita de grindina. :( Mi se pare incredibil ca in poze nu se observa. probabil din cauza luminii care bate pe ea.
Next ! :D
laur3ntziu00 » Thu Jan 29, 2015 8:43 am wrote:Te-ai uitat și la asta http://www.mobile.de/ro/marc%C4%83/bmw/ ... 04384.html ? An mai nou, cp mai mulți, preț mai mic, dar cu 20k km mai mulți.
M-am uitat si la asta. Dar nu are transmisie automata. As cam vrea automata. Am mers cu niste prieteni care au cu automata si parca nu mai imi vine sa imi iau manuala. Dar in rest masina pare super :D

Cimitri mersi de sfaturi ! :D

Re: Discutii despre masini

Posted: 29 Jan 2015, 13:30
by laur3ntziu00
Nu ti se par plictisitoare alea cu transmisie automata?

Re: Discutii despre masini

Posted: 29 Jan 2015, 14:28
by MC
Nu chiar deloc. :D Pana acum tot manuala am condus, de 8 ani de cand am permis.
Automata in oras e de aur parerea mea. :)
Nu stiu daca ai condus masini cu transmisie automata, dar dupa e mergi cu ele nu mai vrei manuala. :D Acuma e si chestie de preferinte bineinteles.

Re: Discutii despre masini

Posted: 29 Jan 2015, 14:49
by Cimitri
@Stef: sa nu intelegi gresit. Filtrul de particule nu e ca un filtru de aer/polen de hartie ci este un catalizator in toata regula. Dar, in timp, acesta se colmateaza datorita factorilor externi(uleiuri,carburanti,mers subturat,etc...) si ajunge sa trimita semnale calculatorului masinii ca ceva nu e in regula. Exista si variante mai "neortodoxe" de a anula un filtru de particule dar de multe ori are impact negativ asupra consumului(se mareste) cat si a noxelor(cand mergi la ITP masina nu va iesi in parametri normei Euro in care e incadrata si nu vei trece ITP-ul).

Acum la ce a scris laurentiu:

1. Motor si parte electrica: La masinile recente nu prea ai cum sa le verifici decat pe tester. Deci, service.
2. Airbaguri: Am vazut masini cu airbaguri cu capace lipite si vopsite cu lac sa nu se vada si puse rezistente de 2 ohmi pe instalatia electrica ca sa nu se aprinda becul in bord. Nu stiu ce intelegi prin airbag-uri ok dar trebuie NEAPARAT pus testerul sa se verificare unitatea SRS. Aia e singura care nu poate fi masluita dar nu se poate verifica decat cu testerul.
3. Majoritatea masinilor vandute in ultimii 10 ani vin cu garantie structurala anti-coroziune de 10-12-15 ani asa ca nu prea e cazul de gauri prin praguri ca la daciile vechi sau sa se manance contra-aripile ca la oltcit/matiz/tico.
4. Lonjeroanele sunt vizibile numai pe dedesubt la masinile actuale si foarte rar pe deasupra avand in vedere cat de capsulate si pline de capace/scuturi sunt motoarele acum. Deci vei avea nevoie sa o ridici pe un elevator.
5. Sunt de acord cu verificarea chederelor. Daca le ridici poti vedea daca exista incretituri pe caroserie(cele de pe stalpi) cel mai probabil dobandite in urma unui impact puternic. Foarte putine service-uri stau sa remodeleze acele incretituri deoarece stiu ca nu vor fi vizibile acoperindu-le cu chederele.
6.Corect cu lufturile si cu diferentele de nuante insa cu o mica precizare. Chiar si o masina nelovita poate sa capete lufturi la barile fata/spate in timp deoarece imbatranesc si se inmoaie suportii de plastic/metal care fac uniunea cu farurile si se apleaca singure din cauza greutatii(mai ales iarna cand se umple de zapada/gheata).
7. De ce motorul sa nu fie prea curat? Am clienti care la fiecare revizie solicita spalarea motorului. Nu interzice nimeni spalarea motorului. Important e sa fie facuta spalarea de personal calificat(service autorizat) si sa stie unde sa NU bage apa.
8. Cu partea de chit, daca esti din Bucuresti, este un service cu tester de vopsea in zona targului din Vitan care iti poate spune grosimea vopselei de pe masina si cat strat de chit este pe masina si in care locuri.

Daca imi mai vine ceva in cap postez.

Re: Discutii despre masini

Posted: 29 Jan 2015, 16:13
by laur3ntziu00
@Moldovan Claudiu am mers cu un BMW si un Audi si mi s-a parut mai plictisitor decat acelasi model, dar care sa aiba cutie manuala. Insa nu neg ca toate acestea pot tine si de preferinte.