Page 2 of 4
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 23 Mar 2016, 10:45
by TG
Pai stai asa ca nu asta discutam. Nu trebuie neaparat sa-ti fi placut jocurile lor, asta e de preferinte, dadeam DA1 ca exemplu pentru ca a fost puternic mediatizat ca fiind un succesor spiritual la BG, insa nici nu s-a apropiat de NWN2 (sau PoE) din punctul asta de vedere, pentru ca modul in care dezvolta RPG-uri cele doua studiouri difera foarte mult. Si mie mi s-a parut semi-decent, nu am deloc o problema cu el luat ca joc de sine statator. Il foloseam ca sa-mi explic ideea - Obisdian or fi lucrat si la alte sub-genuri, dar pentru un anume tip de RPG-uri sunt recunoscuti.
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 18 Apr 2016, 20:57
by Mahdi
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 19 Apr 2016, 01:34
by caleb
Wait wut? Să ne înțelegem, Kotor a fost conceput de Bioware (nu că aș fi mare fan de la ME2 încoace), Obsidian au prestat la Kotor 2, care, deși a fost genial în interacțiunile dintre personaje, nu e Kotor 1, if you get my drift.
Obsidian știe exact trei chestii: personaje, dialoguri, poveste. În ordinea asta. Atît. Absolut nimic mai mult. De-aia le-a și failuit PoE parțial, fiindcă habar nu au să inventeze un gameplay sau ruleset. Știu să facă unele existente mai bune, dar cam atît. Sunt artiști, nu ingineri. Dă-le motor, reguli de bază și franciză și fac ... New Vegas, de exemplu. Nu le dai, nu sare iepurele.
Vorovind la nivel de Obsidian, Bioware and whatever else, uite că au venit Larian Studios și From Software și s-au șters cu ei la fund, pur și simplu. Asta spune ceva despre capacitate. Singura întrebare ar fi de unde vor sări următoarele surprize plăcute, în condițiile în care From cam atinge limita de uzură pe Souls și Larian are momentan doar Original Sin 2.
Strict legat de titlul de față vorbind, mi se pare destul de complicat să iasă ceva bun, narativ. Ideea nu face două parale dacă prezentarea nu e pe măsură și mă încumet să presupun că e mult mai simplu să faci o lume pe care să o dezvălui eroului treptat (clasicul neica nimeni aka 90% din hack-uri și rpg-uri) și alta să-l bagi în papucii cuiva care deja știe cum e treaba și să-i dai din start n dimensiuni prin care să o schimbe.
După mine, va fi un mare fail.
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 19 Apr 2016, 07:39
by TG
Pai cum să știe să facă un ruleset dacă PoE e prima dată când au făcut un ruleset, lol. Au dat fail partial, mai ales la gameplay, dar nu e ca și cum aveau experiența realizării unui sistem de la 0, tot timpul au lucrat pe IP-uri existente. Luând asta în considerare, a ieșit destul de ok.
Asta ca să nu intru in detaliu, fail-ul însă a venit în mare parte ca o consecință a unui gameplay streamlined, treabă intenționată care a avut de fapt succes. Că mie îmi displace enorm și că nu sunt de acord cu tipul ăsta de sistem e partea a doua. Însă pentru newfagi în ale izometricelor, PoE e excelent gândit.
Nu e deloc ușor să faci un sistem de reguli, Larian s-au axat exclusiv pe asta și ăsta e principalul lor punct forte, la fel cum Obsidian au personaje și poveste.
So yeah, nu cred că s-a șters nimeni la fund cu nimeni. Bine, pentru mine Bioware s-au făcut de căcat cu ME2 și DA2, they actually went up from there pentru că nu mai era unde sa coboare. Dar From Software au un sub-gen separat, indiferent cât de bune ar fi Dark Souls, nu au nici o treabă cu tipul de ăsta de RPG-uri. Nu merge făcută o substituție aici.
Ultima surpriză plăcută a fost Underrail.

Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 5 May 2016, 07:55
by Mahdi
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 5 May 2016, 09:47
by caleb
Chestia cu ștersul era în termeni de gameplay, evident. Eu unul aș fi outsource-uit munca pentru mecanicile de gameplay, în locul lor. Către cineva dispus și competent să atace problema. E o chestie total abstractă, nu ține de specificul jocului, în schimb îl afectează decisiv.
Bine, eu aș fi sugerat ca și CDProjekt Red să facă outsource pe combat/gameplay parțial. M-am jucat vreo 25-30 de ore de W3, dacă nu mai mult și tot am avut senzația de multe ori caftul mai mult stă în calea progresului decît e fun în sine. Deși nu atît precum în W2.
E greu dar bine să își recunoască oamenii limitările și să colaboreze cu cineva mult mai bun în zonele respective.
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 5 May 2016, 10:20
by sebas
Toate Witcher-urile au combat foarte slab, dar sunt vizibile îmbunătățiri de la unul la altul. CDPR au tot încercat să-l îmbunătățească, ba chiar cu idei năstrușnice.
Sistemul de combat din PoE nu mi se pare chiar slab, doar exagerat de cuminte. Lasă prea puțin loc pentru a fi surprins, deci devine plictisitor repede. E un fel de spreadsheet simulator.
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 5 May 2016, 10:58
by MC
caleb wrote:Chestia cu ștersul era în termeni de gameplay, evident. Eu unul aș fi outsource-uit munca pentru mecanicile de gameplay, în locul lor. Către cineva dispus și competent să atace problema. E o chestie total abstractă, nu ține de specificul jocului, în schimb îl afectează decisiv.
Bine, eu aș fi sugerat ca și CDProjekt Red să facă outsource pe combat/gameplay parțial. M-am jucat vreo 25-30 de ore de W3, dacă nu mai mult și tot am avut senzația de multe ori caftul mai mult stă în calea progresului decît e fun în sine. Deși nu atît precum în W2.
E greu dar bine să își recunoască oamenii limitările și să colaboreze cu cineva mult mai bun în zonele respective.
Dupa ce bagi Souls la greu cam orice model de combat din alte RPG/ARPG-uri pare slab

Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 9 May 2016, 11:31
by caleb
Nu numai. De la Gothic încoace. Chiar și Ultima IX întrezărea chestia asta oarecum. 99 baby! De fapt, chit că nu era RPG, seria veche Jedi Knight avea ceva din aroma asta.
Au fost și unele actionRPG-uri precum Venetica sau hack and slash-uri (Severance, Enclave) în care-mi plăcea mult zona asta. De exemplu Amalur nu pot juca defel, e bazat pe buff-uri, colldown, stilul ăla MMO pe care-l cam detest, drept urmare no playing it oricît de ok o fi.
Ideea e să nu fie doar stat-uri, ci și îndemînare, echilibrate pe cît se poate, că bine e cam greu.
Mie la Witcher de-aia nu-mi place, e puțin forțat, fluiditatea animațiilor sparge prea mult partea teoretică de mecanică de combat, iar aia la rîndul ei întrerupe cumva fluiditatea, sunt greu de înnodat. Dar, da, n-a mai fost nimic la fel de la Demons' Souls încoace. Pe moment nu mi-a fost clar, dar, în timp, mi-am dat seama că aia-mi doream de la RPG-uri.
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 9 May 2016, 11:45
by Stokkolm
Ce treaba are un sistem de lupta turn-based / pseudo-turn-based dintr-un RPG isometric cu Dark Souls?
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 9 May 2016, 11:47
by TG
Eu nu imi doresc asta de la RPG-uri. Dar lasand preferintele deoparte, mie nu prea imi vin in minte exemple de jocuri ce au avut componente dezvoltate prin outsourcing si nu au sfarsit in ultimul hal din acest punct de vedere. Sunt sigur ca sunt cateva dar nu, mai bine combat mediocru decat asta.
Indiferent cum iese, un joc final care reprezinta ce isi imaginau cativa tipi ca vor sa faca (reusit sau nu) imi va placea mai mult decat o struto-camila. Din punctul meu de vedere combatul nu e o chestie total abstracta si tine de specificul jocului, in cel mai bun caz ar trebui adusi oameni care se pricep la a construi un sistem pe baza unor linii trasate deja de ceilalti.
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 10 May 2016, 13:25
by Mahdi
Îmi plac foarte mult schema de control și sistemul de combat din Dark Souls, dar ader la obiecția adusă de Stokkolm. Sunt rpg-uri și rpg-uri. Un sistem de combat bazat pe zaruri nu e inerent inferior unuia bazat pe reflexele și îndemânarea jucătorului. Un Baldur's Gate sau Icewind Dale ar avea de suferit dacă ar adopta un sistem de combat perfecționat pentru un action rpg. Witcher e ceva mai comparabil cu Dark Souls, dar nu trebuie uitat că e totuși în primul rând un rpg story driven. Majoritatea jucătorilor au închis un ochi la neajunsurile de combat - altfel ar fi stat lucrurile dacă jocul ar fi avut o componentă online sau dacă grinding-ul pe coclauri ar fi fost esențial pentru progres,
Legat de outsourcing, sunt de acord cu TG. E mai benefic pentru un joc să aibă componentele de bază dezvoltate intern, în special elementele de gameplay. La asset-urile grafice sau sonore mai merge să colaborezi cu terți, la chestiile care formează temelia jocului nu prea.
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 10 May 2016, 14:43
by caleb
N-am fost eu clar. Outsource pe conceptul mecanicii de gameplay, nu pe programarea ei în sine. Tu zici că vrei ceva în genul ăla cu tot ce te gîndești tu inițial și plătești niște creiere să îți gîndească modelul abstract care urmează să fie transpus în gameplay.
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 10 May 2016, 15:54
by sebas
Păi și atunci unde e viziunea producătorului?

Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 30 Jun 2016, 20:33
by Mahdi
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 30 Jun 2016, 20:40
by kensky
sunt curios daca e full release in 2016 sau doar early access, au anuntat ceva?
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 3 Jul 2016, 13:46
by Mikael
Combat-ul se prezinta mai bine decat in Pillars of Eternety. E mai fluid si parca sunt ceva mai multe animatii.
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 4 Jul 2016, 11:13
by caleb
sebas wrote:Păi și atunci unde e viziunea producătorului?

Viziunea producătorului este: în request for proposal, în buzunar, plus acceptance și tailoring la ce-i livrează ăia.
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 14 Oct 2016, 20:54
by Mikael
Release Date: 10 Nov, 2016.
Also pre-purchase.
http://store.steampowered.com/app/362960/
Re: Obsidian Entertainment - Tyranny Revealed
Posted: 14 Oct 2016, 23:28
by kensky
Numai buna data, pana atunci termin cu skyrim "remastered"
