Page 2 of 4
Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 01:48
by Mărar
Ar fi trebuit sa fie mai mari, dar nimeni nu vrea sa le cumpere jocurile fiindca sunt pe Origin

. De asta zic ca nu sunt tocmai cel mai bun exemplu. Daca gasesti alte date, baga, dar din pacate Valve nu lanseaza cifre pentru vanzarile Steam, nici pentru produsele lor si nici pentru produsele altor companii.
Ars Tehnica s-au chinuit putin sa cuantifice lucrurile, dar nu stiu cat de bine le-a iesit:
http://arstechnica.com/gaming/2014/04/i ... lar-games/
De mentionat ca au estimat vanzarile Skyrim undeva la 6 milioane de exemplare, aproape dublu fata de cifra de pe vgchartz.
Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 01:56
by reV
Dă pă Wikipedia, sumarizat:
230,000 playeri concomitenti la lansare (Steam)
2 zile de la lansare: 3.4 mil copii vandute (59% Xbox 360, 27% PS3, 14% PC)
prima saptamana de la lansare: 7 mil copii vandute (nu se dau detalii legate de platforme)
December 16, 2011: 10 mil copii vandute
5,012,468 users logged by Jan 2, 2012 (Steam)
Iunie 2013: peste 20 mil copii vandute
Todd Howard said in an interview with rockpapershotgun.com that “Skyrim did better than we’ve ever done on PC by a large, large number. And that’s where the mods are. That feeds the game for a long time."
L.E.: a cam deviat discutia. Facem un thread unde ne dam cap in cap sau o lasam asa si trecem mai departe?
Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 02:08
by zme-ul
Valve dezvaluie cifrele pt produsele altor companii, acelor companii; dar nu le face publice
e la competenta acelor companii de a face sau nu publice cifrele din vanzari

Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 02:18
by Mărar
Nici n-am sugerat altceva. Si totusi majoritatea companiilor nu isi dezvaluie vanzarile, iar cand o fac, ultimul lucru unde o sa le gasesti este pe chart-urile alea

.
Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 02:33
by zme-ul
hai sa zicem ca cifrele alea sunt cat de cat aproape de adevar
DOTA 2 - F2P - exclus
TF2 - F2P, desi s-a vandut ca produs de sine statator o perioada - exclus
HL2: Lost Coast - tech demo - exclus
CS: Source - 2004 - este primul joc pe lista ce trebuie luat in considerare
sa fie toate cifrele alea reale, sper ..
dar sa nu uitam de voucerele cu free game la placile video vandute
uite un articol din oct 2013:
CD Projekt Red announces 6 million The Witcher sales
excluzand vers pt X360 a The Witcher 2: Assassins of Kings ~1mil copii, raman ~5mil copii cumulate (PC+MAC), incluzand 3 jocuri
nush tu, dar eu vad numerele astea destul de patetice
Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 02:57
by Mărar
...Kinect Adventures - exclus.
Zau ca nu inteleg exact ce compari cu ce. Prima ta postare: Skyrim
PC, ultimul loc cu 3.47. In realitate nu s-au luat in considerare vanzarile digitale, Ars Tehnica a incercat sa la aproximize si au ajuns la cifra de 6 milioane, adica mai mare decat vanzarile pe PS3.
si tu vrei ca Sony sa scoata pe jocuri pe PC
Pai... nu?
Sunt trei jocuri, si daca cifra de ~1mil pentru X360 e adevarata, inseamna ca au vandut 2.5 mil de copii pe PC+Mac pentru fiecare joc din serie. Nu vad exact unde e problema.
Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 03:01
by zme-ul
a venit Bathesda si au zis, "da frate, am vandut pe PC de ne-am spart"
nu ... de ce oare!?
Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 03:05
by Mărar
http://www.rockpapershotgun.com/2014/02 ... r-a-while/
“PC is resurgent,” enthused Howard. “Skyrim did better than we’ve ever done on PC by a large, large number. And that’s where the mods are. That feeds the game for a long time. "
Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 03:08
by zme-ul
a comparat vanzarile pe PC ale Skyrim cu a altor jocuri vandute de ei pe PC, banuiesc Fallout 3 / New Vegas ?! ce s-au vandut prost
nu a comparat cu vanzarile pentru console ale aceluiasi joc

Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 03:11
by Mărar
Ti-am comparat mai sus vanzarile cu console, si s-a vandut in mai multe exemplare pe PC decat pe PS3. Nu vad de ce nu as avea incredere in cifrele alea avand in vedere ca Skyrim a fost si inca este in topurile vanzarilor Steam de aproape trei ani, si niciodata nu a scazut din top 10 la concurrent players.
Skyrim s-a vandut bine pe PC, get over it

Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 03:17
by zme-ul
mda, deviem
nu era probema ca s-a vandut pe PC, ci cat anume in comparatie cu consolele
nu am deloc incredere in cifrele ArsTehnica, in special pt ca nu pot elimina voucerele si alte "free deals"
si vrei sa-ti pun problema altfel, sa intorcem caramida pe cant?
la E3ul din 2013, Bethesda lansa un c
omunicat de presa (in legatura cu ESO) unde mentioneaza TES5: Skyrim
Skyrim earned hundreds of ‘Game of the Year’ awards and has sold over 20 million copies.
Re: Gaming Sales - Cifre si alte nebunii
Posted: 11 Jun 2014, 03:24
by Mărar
Skyrim nu a fost vreodata in vreun bundle de placi video. Ba mai mult, pana foarte recent, a avut un pret ridicat chiar si pentru Steam. Heck, inca astept varianta Legendary sa aibe o reducere de 75% ca sa il pot si eu juca pentru prima data.
Nu ai inceredere in cifrele Ars Tehnica dar ai incredere in cifrele unui site care nu ia in considerare vanzarile digitale.

Re: Gaming Sales - Cifre si alte nebunii
Posted: 11 Jun 2014, 03:25
by DarthZombie
Acum nu stiu ce sa zic, daca PC-ul vindea atat de prost precum spune zme-ul, atunci de ce sunt atatea jocuri multiplat pe acest sistem? Zic si eu acuma, na.
E clar ca jocul asta va fi macar timed exclusive daca nu chiar permanent, si asta pentru ca Sony e publisherul si Sony vrea sa-si vanda consola [surprinzator, stiu]. De asta PC-ul a fost futut cu atatea "nu va fi pe sistemul vostru", pentru ca Sony si Microsoft fie au platit publisherii pentru exclusivitati [temporare sau permanente], fie erau chiar ei publisherii. La Microsoft e chiar amuzant, ca lovind in PC, si-au lovit propriul lor sistem de operare, dar vorbim aici de Microsoft, care nu au vreo strategie coerenta de vreo 10 ani, si asta pentru ca ei traiesc din vanzarea de licente de Office, dar divaghez.
Acuma vedem tot mai putine de astfel de exclusivitati, iar PC-ul e tot mai des printre platformele pe care iese din prima un joc. Daca PC-ul vindea atat de patetic, sunt 100% sigur ca producatorii se multumeau nu-si bata capul cu portarea. Iar in cazul lui From, portarea e un calvar. O fi fost decent DS2, dar tot e departe de un port de calitate.
Re: Gaming Sales - Cifre si alte nebunii
Posted: 11 Jun 2014, 03:39
by reV
Cum zicea si Mărar: pretul pentru Skyrim inca e maricel (15 EUR, base game), comparativ cu alte titluri lansate in aceeasi perioada. Ma gandesc in felul urmator: isi permiteau oare sa lase pretul la DLC-uri unde (inca) e acum (adica la 20 EUR pentru Dragonborn/Dawnguard), sau le-ar fi ieftinit ca sa-si asigure in continuare cumparatori? Sigur, lipsa unui "season pass" sau a unei posibilitati de upgrade de la versiunea 'normala' la Legendary e un pic ciudata (sa ca nu mai zicem ca n-are nimeni chef sa mai dea inca 45-ish EUR pe DLC-uri, in conditiile in care ai Legendary Ed. la 30 EUR
Normal, unii ca noi (nu zic neaparat romanii, ca sunt si alte natii) strambam din nas cand vedem preturi de genul si stam si asteptam cate un an-doi-trei sa apara ba la reducere ba sa-i scada pretul. Cu toate astea Skyrim inca e printre cele mai jucate jocuri pe Steam (e pe 7 in momentul asta, in conditiile in care in fata sunt 2 F2P-uri -DotA2 si TF2- si Civ V care s-a tot dat moca, CS:GO care are oricum un playerbase maricel, plus oamenii care stau si fac idle pentru skin-uri si cutii; garry's mod care a fost la reducere cu orice ocazie si Football Manager 2014 care e la reducere de 75%)
Re: Gaming Sales - Cifre si alte nebunii
Posted: 11 Jun 2014, 03:54
by zme-ul
DarthZombie » 11 Jun 2014, 02:25 wrote:Acum nu stiu ce sa zic, daca PC-ul vindea atat de prost precum spune zme-ul, atunci de ce sunt atatea jocuri multiplat pe acest sistem? Zic si eu acuma, na.
hai sa discutam
Mass Effect, originalul, ala din 2007-2008 - s-a vandut pe X360 2.83mil, iar pe PC doar 650mii (si aprox toate in EU)
EA si-a scos parleala, si pentru ca s-a vandut pe X360 au avut cu ce sa faca ME2-ul
in schimb, Dead Space 3 s-a vandut pe console (combinat) aprox 1.6mil - ai mai auzit ceva de Dead Space? nope

Re: Bloodborne (Project Beast)
Posted: 11 Jun 2014, 03:56
by Mărar
zme-ul » Wed Jun 11, 2014 3:17 am wrote:si vrei sa-ti pun problema altfel, sa intorcem caramida pe cant?
la E3ul din 2013, Bethesda lansa un c
omunicat de presa (in legatura cu ESO) unde mentioneaza TES5: Skyrim
Skyrim earned hundreds of ‘Game of the Year’ awards and has sold over 20 million copies.
Hmmm, hai sa facem un mic calcul
X360 - 8 mil
PS3 - 5.52 mil
PC - ~6 mil-ish
Total - 20 de mil. Da, suna corect comunicatul ala.
Din nou, toata discutia asta a pornit de la faptul ca ai zis ca Sony nu ar trebui sa se oboseasca sa lanseze Bloodborne pe PC. In unul din exemplele tale mentionezi Skyrim, un joc care s-a vandut mai bine pe PC decat pe PS3.
Re: Gaming Sales - Cifre si alte nebunii
Posted: 11 Jun 2014, 04:00
by zme-ul
Skyrim e un exemplu fericit
isi mai aduce aminte careva de Halo2? s-a vandut pe X-Box (ala original) 8.5mil; iar pe PC 70mii copii
ai mai auzit ceva de Halo pe PC? nope
si multe alte exemple ce au ramas incapatanate pe consola
Indigo Prophecy / Fahrenheit - ~250k pe console; 20mii pe PC
ai mai auzit ceva de la Quantic Dream pentru PC? nein
Heavy Rain (PS3) - ~2.8mil / Beyond: Two Souls (PS3) - ~1.2mil
Re: Gaming Sales - Cifre si alte nebunii
Posted: 11 Jun 2014, 04:01
by Mărar
Atunci de ce l-ai invocat si de ce ai tinut mortis sa te contrazici o pagina intreaga, folosindu-l drept exemplu?
Cui ii pasa de Halo? Nu l-as fi jucat nici daca era gratis.
Re: Gaming Sales - Cifre si alte nebunii
Posted: 11 Jun 2014, 04:15
by zme-ul
ce voiam sa zic, si m-ai tot amanat cu vorba - PCul nu e o piata de desfacere sigura
ce merge pe console, chit ca sunt tehnologic inferior (la jocuri ma refer), nu merge neaparat pe PC - ca joc / gen
principala piata de de sfacepe pt gamerii pe PC e Europa, gusturile sunt diferite
s-a vazut clar din vanzarile de console generatia PS3, X360, Sony a dominat in EU pe cand MS in NA
Re: Gaming Sales - Cifre si alte nebunii
Posted: 11 Jun 2014, 04:48
by DarthZombie
Pai merci, si cu ce ma incalzeste exemplul asta? Dead Space 3 a fost cel mai slab din serie, cel mai orientat spre action, cel mai pompat cu porcarii tip free2play gen "da un banut si iei resurse mai multe ca sa fie jocul mult mai usor" si cel mai putin horror dintre toate. Logic ca a vandut mai prost si ca viitorul seriei e cel putin incert.
Iar exemplul cu Halo e de tot rasul. Microsoft a amanat ambele Halo-uri cu vreo 2 ani inainte de a-l da si pe PC. Asa ca jocurile erau total depasite dpdv grafic, si nici cu optimizarea nu stateau bine. Colac peste pupaza, Halo 2 a venit cu jegul ala de "Vista exclusive", fix cand abia aparuse avortonul ala de sistem de operare [nu ca ar fi contat de cata vreme aparuse, nici dracu nu folosea Vista]. SI apoi te miri ca a avut vanzari mici pe PC? Serios?
E foarte simplu sa arati cu degete niste cifre de vanzari [de care ti s-a spus ca ignora vanzarile digitale, care sunt extrem de raspandite la PC-uri] si sa ignori contextul lor.
le:
principala piata de de sfacepe pt gamerii pe PC e Europa, gusturile sunt diferite
s-a vazut clar din vanzarile de console generatia PS3, X360, Sony a dominat in EU pe cand MS in NA
Si Dark Souls a avut super succes pe PC cand a venit. Atat de mare incat aia s-au straduit sa scoata cat mai repede portul de DS2, fara amanarea de la primul joc. Probabil ca au facut asta de prost vindeau pe PC, saracutii. Dar lasa, acum Sony e prea interesata sa-si promoveze consola barand-o cu exclusive din propria curte, asa ca in fond si la urma urmei, toata discutia asta nu prea isi are rostul, ca lui Sony nu ii pasa de ce vanzari ar avea pe PC jocul, ci de cate PS4-uri si abonamente de PS+ mai vinde facandu-l exclusiv pe platforma lor.