Re: Despre jocuri
Posted: 2 Nov 2017, 12:29
Păi te cred, AC chiar e de rahat. 

Jocuri vechi și noi · Forumul comunității LEVEL
https://forum.candaparerevista.ro/
Cred că tu n-ai înțeles ce am spus eu de fapt. Hai să-ți explic altfel:McWilliams wrote:Ce zici tu nu prea are corelatie, nu prea are logica si nu prea are altceva decat patos a la "imi place de AC Milan".
Marcele, vezi că n-ai legat bine cele două părți pe care le-ai enunțat. Nu înteleg cum ai reuşit să pricepi că eu am spus că industria indie merge cu turma. Sau ți se pare că dacă ai nişte oameni de încredere cu care vrei să faci un joc şi să intri în industrie e, din start, o turmă? Mai mult de atât, nici aşa n-are relevanță. Eu prin "mergi cu turma" înțeleg "te iei după alții", nu ştiu despre tine cum e. Oricum, te rog să fi mai explicit de unde ai înțeles ce, de fapt, n-am spus.McWilliams wrote:De exemplu, intai zici "în ziua de azi ți-e mult mai uşor să porneşti o afacere de genul şi să ai şi o rată destul de mare de succes, dacă ai un echipaj corespunzător şi ştii în ce direcție merge industria", apoi o arzi cu " De asta apar şi atât de multe creații indie pe piață". Gigele, piata indie se dezvolta TOCMAI pentru ca nu merge cu turma. Pentru ca daca vrei cu turma, te poti angaja oricand - ca individ, ca studio, ca publisher etc. - la a face al Nshpelea sequel/prequel/reboot al serie A, B, C, D etc. si sa te pierzi in neant. Piata "indie" ar trebui sa atraga prin idei noi, care sa te scoata din melanjul de rahat vesnic rostogolit de "establishment". Indie, in mod ideal, este trend-setter - pentru ca isi asuma riscuri astfel incat sa fie vizibil. Prin opozitie, main-stream-ul trebuie sa fie cat mai safe, cat mai calculat, cat mai predictibil.
Țin să-ți amintesc ce ai întrebat, de fapt, ieri:McWilliams wrote:Revenind la ce intrebam mai devreme: cate persoane la 30-35-40 de ani (care sa se fi jucat Thief din anii '90) cunosti? Cati aloca bani pentru gaming? Ce cota de piata ocupa ei fata de restul categoriilor? O companie este datoare cu profit - unele pentru bunastarea actionarilor, altele direct pentru salariile angajatilor. Jocurile se fac pentru a se vinde, in cele mai multe dintre cazuri. Marketing-ul este cel care te impinge sa cumperi ceva pentru care nu erai, de la sine putere, decis. Acolo se duc banii - partea leului - din buget; nu pe timp acordat developer-ului pentru a juca versiunile precedente ale jocului, a intelege lumea, a capta feeling-ul etc. Ci pe marketing agresiv, pe banner-e cu pop-up pe site-uri, pe parteneriate cu vedete/lanturi de fast-food/reviste/Viagra, pe studii si analize ale unui grup ca sa intelegi ce vrea 74.59% din segmentul cutare etc. Ca atare, de ce ai avea pretentia ca jocul sa fie pe placul tau, daca cifrele au decis ca tu nu esti majoritar?
Şi ți-am răspuns că, teoretic, 2. Sau aşa am calculat eu care consider că o generație se desparte de alta prin distanța formată de diferența de vârstă dintre mine şi părinții mei (eu făcând parte din noua generație şi părinții mei din generația trecută mie). Mă rog, poate e mai complicat de atât şi vorbesc greşi. În cazul ăsta, te rog să-mi ierți incultura.McWilliams wrote:Daca sunt 20 de ani distanta intre jocuri, asta cate generatii de "gameri" credeti ca inseamna?
Orice om de pe suprafața Pământului cu un telefon cât-de-cât bun poate juca Candy Crush (gameri şi non-gameri). Dar noi nu vorbim despre oamenii ăia pe care când îi întrebi de DOOM spun că e dicționar şi alt înțeles nada. Noi vorbim de intelecți în ale jocurilor care se enervează când văd că No Man's Sky e aşa slăbuț şi Thief 4 aşa necoerent cu jocurile originale. Tu chiar crezi că dacă Thief 4 ar fi avut aer dark-gotic, un personaj cu îmbrăcăminte clasic medievală (robă etc.) şi libertatea de a lăsa jucătorul să aleagă pe unde merge şi cum abordează misiunea ar fi fost urât de absolut toți mai puțin de comunitate? Că eu nu cred asta.McWilliams wrote:Stii ce au decis cifrele? Ca Candy Crush Saga face o caruta de bani. Fara ca developer-ul sa fi jucat Space Invaders acum Nshpe zeci de ani.
3 generații de console. Ştiu pentru că am facut un Power Point despre asta şi 8 generații sunt în total. La procesoare/plăci video nu am habar. Nu-s aşa pregătită pe domeniul ăsta. Şi oare ce legătură are asta cu ce am vorbit până acum? Putea fi şi o singură generație şi doar update-uri cât să-l facă permisiv pentru noile jocuri (într-un univers paralel, probabil). Asta arată doar că noile creații devin din ce în ce mai bune şi au nevoie şi de material nou.McWilliams wrote:Edit: Cate generatii de console au existat in cei 20 de ani? Dar generatii de procesoare? Sau de placi video? Asta ca sa intelegi ca tu numeri in stilul tau, iar aia care fac jocurile si/sau fac hardware-ul pentru jocuri, numara in al lor?
Actually, că tot ai adus vorba de Thief, Looking Glass era s-o încaseze rău de tot prin 96 sau 97, cînd a dezvoltat & distribuit Terra Nova (unul dintre jocurile mele favorite). Pentru că era trendy să ai live action cutscenes, omușorii au risipit o cîrcă de bani pe "filmări". După care au decis să îl publice ei singuri și au sărit din lac în puț. Terra Nova nu s-a vîndut atît de bine încît să le acopere și cheltuielile de producție și pe cele de distribuție și, în ciuda faptului că e o bijuterie de joc, era să-i omoare pe amărîți. Și aici intervine Thief 1 care i-a scos din rahat la propriu. Nu mai țin minte exact cifrele de vînzări, dar au încasat vreo cîteva milioane bune de pe urma lui (s-au vîndut în jur de o jumătate de milion de copii,) și au reușit să-și acopere toate găurile. So, Thief 1 a reușit performanța să fie și un hit comercial și un cult classic.TG wrote:P:T, SS2, F1&2, T12&3 au vândut la un loc cât a costat intro-ul D3. De fapt, unele dintre ele au dus la închiderea studiourilor, așa de populare au fost. Nota 3.
TaikoKaira wrote: Marcele
Interesant, nu știam de Terra Nova. Dar așa Half Life a vândut de 6 ori mai mult decât Thief și nu cred că îl considerăm un joc de căcat. Nu am generalizat la extrem, doar că predominant, în urma popularizării jocurilor și a unei nevoi de a extinde publicul țintă, e natural să scadă calitatea. Cause compromises.ciolan wrote:Actually, că tot ai adus vorba de Thief, Looking Glass era s-o încaseze rău de tot prin 96 sau 97, cînd a dezvoltat & distribuit Terra Nova (unul dintre jocurile mele favorite). Pentru că era trendy să ai live action cutscenes, omușorii au risipit o cîrcă de bani pe "filmări". După care au decis să îl publice ei singuri și au sărit din lac în puț. Terra Nova nu s-a vîndut atît de bine încît să le acopere și cheltuielile de producție și pe cele de distribuție și, în ciuda faptului că e o bijuterie de joc, era să-i omoare pe amărîți. Și aici intervine Thief 1 care i-a scos din rahat la propriu. Nu mai țin minte exact cifrele de vînzări, dar au încasat vreo cîteva milioane bune de pe urma lui (s-au vîndut în jur de o jumătate de milion de copii,) și au reușit să-și acopere toate găurile. So, Thief 1 a reușit performanța să fie și un hit comercial și un cult classic.TG wrote:P:T, SS2, F1&2, T12&3 au vândut la un loc cât a costat intro-ul D3. De fapt, unele dintre ele au dus la închiderea studiourilor, așa de populare au fost. Nota 3.
Acum e complet.McWilliams wrote:Gigele
Înseamnă că eu m-am născut bătrân, pentru că ziceam lucruri similare atunci. Înțelegi că nu era o înțepătură, chiar mi se pare interesant cum părerile oamenilor se schimbă, sau se manifestă sub altă formă, mă rog. Și probabil nu am băut destul (și nu e că nu am încercat), pentru că stau dubios de bine cu memoria și îmi amintesc majoritatea conversațiilor avute pe forum.McWilliams wrote:@TG: Simt la fel fata de companiile mari, insa am imbatranit si mi-a pierit cheful sa mai urlu la luna. Asta si poate ca acum, trecand de pubertate, pot sa inteleg ca lumea reala are si niste fundamente mai sanatoase de "daca dragoste nu e, nimic nu e". Case&point, revista Nivelul 2 - dragostea (a noastra si a lor deopotriva) nu este suficienta nici macar pentru 12 numere.
u were sayinTG wrote: Și? De unde ideea că trebuie să ajungi la un consens? Nu e o întrunire diplomatică, this is not the war room.
N-am înțeles.Pătrunjelu' wrote:u were sayinTG wrote: Și? De unde ideea că trebuie să ajungi la un consens? Nu e o întrunire diplomatică, this is not the war room.
Mi-am dat seama după numărul de rânduri.McWilliams wrote:TG, ala eram eu in versiunea intelegatoare.