caleb wrote:tnt wrote:Sunt surprins ca nu au fost alese Age of Empires 3 si Age of Empires Online
Păi precogniția te face să eviți un titlu precum AoE Online, iar AoE3 nici nu știu dacă a suck-uit atît de mult pe cît a fost 'meh'. Au încercat ei ceva cu el, dar nu le-a prea ieșit. Eu nu-l urăsc pentru că m-a enervat mai mult Age of Mythology și măcar pentru faptul că au testat o direcție nouă. Nu prea mai aveau ce să facă după Conquerors, e un joc încă valabil și nici măcar nu arată nașpa, am băgat puțintel pe Steam.
Ca au testat o directie noua? Pai cand au nimerit reteta perfecta cu AOE2, de ce sa vina cu ceva total nou? Doar de dragul de a o face? Tocmai asta a fost marele rau. Iar asta au recunoscut-o chiar si cei de la Ensemble Studios prin Bruce Shelley ulterior, dupa ce batea deja vantul la AOE3, ca jocul a fost o mare greseala (reference mai jos). Recunoscut, ca de realizat o realizat dezastrul inca din timpul productiei. De facut mai aveau ce sa faca, cum s-o facut si la SC2, imbunatatiri mai mult tehnice, poate cateva de gameplay, dar sa pastreze stilul, sa nu piarda esenta. Evident, atunci nu aveau exemplul altora, but if it's swell, don't fix it.
Iar grafic arata prost azi, nu a imbatranit bine, cum e cazul cu multe jocuri 3D ce s-au bazat excesiv pe asta la momentul respectiv, moment in care industria tura la maxim motoarele pe aspectul grafic. De fapt nici nu e asta motivul principal pt care a rezultat o grafica asa vremelnica, mai e mult, foarte mult, pana intreci estetic prin poligoane desenul manual, pana cand bati un raster cu vectori. Iar AOM arata si mai urat dpdv grafic, te ia practic cu ameteli cand il joci acum, iar asta ca sa-mi amintesc niste articole din presa de specialitate de la acea vreme, din PC Games, care selectase cele mai atente unghiuri si ipostaze pentru a ne arata splendoarea, noua generatie in materie de grafica; nu-i socotesc, pentru ca la vremea aia chiar eram de acord cu ei devreme ce nu eram obisnuit, la fel cum la LHX sau Stunts eram la fel de fermecat, era ceva nou dom’le.
Exista exceptii 3D vechi care isi au inca farmecul inca intr-o mare masura si taman prin acest lucru, cum ar fi Homeworld, dar asta pentru ca gameplay-ul se imbina cu asta, sunt interdependente ca yin si yang. In cazul nostru a fost o trecere la 3D dictata de un curent.
La ce voiam sa ajung era bineinteles o comparatie astazi cu AOE2, unde detaliul grafic este infailibil, nu doar grinzile unei casute, ci si sprite-urile, unitatile. Detaliul este sublim. Acum mergi la AOE3… probabil vorbesti din amintiri, la cum ti s-a infatisat la vremea respectiva, dar intra in el acum, muta detaliile pe maxim, nici nu trebuie sa dai zoom in, poti sa privesti de oriunde ca sa vezi aberatia grafica.
Asta era legat stict dpdv grafic, un exercitiu intre vechi si nou pe care prea putini il fac ca sa realizeze discrepanta in anumite cazuri. Bineinteles ca daca ar fi avut un gameplay macar la jumatatea aluia din AOE2, nu ar mai fi contat atat de mult, dar aici a suferit cel mai mult. Nu numai ca au ales o epoca ce nici nu reprezinta prea mare interes in comparatie cu altele, nici nu-i la fel de practica si nici nu iti ofera aceleasi posibilitati in gameplay, dar au dat jos si si-au batut joc de fiecare detaliu care facea precedesorul un joc deosebit de bun. Iar asta taman Ensemble Studios... N-am sa mai intru in detalii pentru ca ma indoiesc ca ar fi cineva de aici interesat sau cunoscator legat de aspectul competitiv al AOE2 si cum se impleteste acesta meticulos cu aspectul casual al jocului intr-un fel neegalat de niciun alt RTS scos vreodata, ce rezulta in perenitatea acestuia fata de 3.
Lumea se uita pe Steam stats si se intreaba cum de AOE2 ii mai jucat decat mai orice alt RTS de acolo, dar nu stiu ca si mai multi oameni il joaca pe voobly.com sau gameranger. Din fericire au realizat asta si producatorii, sau ce-o mai ramas din divizia de gaming a Microsoft, care individ o mai lua deciziile pe acolo prin vreun birou, dupa ce au scos, pe langa AOE2 Remaster, si Age of Mythology si Rise of Nations. Multi se plangeau ca “da, dom’le, AOE2 inca bate la cur prin vanzari si jucatori CoH2 si Homeworld HD si TW si tot ce mai putem arunca aici din lipsa de RTS-uri pe piata, dar ia faceti remaster si la Age of Mythology si la nu stiu care si-o sa vedeti ca ala-i mai bun”. Ei, acu dupa ce s-au uitat si-au vazut ca la AOE3, la AOM, la RON, la toate astea bate vantul si toata comunitatea tot AOE2 joaca, toate turneele tot la AOE2 is, macar stim ca daca vor veni vreodata cu o continuare vor fi bagat la tartacuta ca trebuie practic copiat 2-ul. Mai au si exemplul SC2 unde nu s-au gandit aia sa reinventeze roata dupa SC1, mai au si propriul contra-exemplu cu aberatia desene animat AOE Online, deci nu poa’ sa vina si zica ca Dragnea “cum adica, da’ decide strada?”. Nu, au toate lectiile invatate, toate exemplele, toate indiciile, doar sa fii incredibil de incompetent ca, in viitor candva, sa vii cu altceva decat un urmas de drept al celui mai bun RTS facut vreodata, AOE2.
Iar pe AOE2 Remaster sau cum s-o chema pe Steam l-am mentionat doar pentru ideea din context, ca nu-i vorba de niciun remaster, din contra, se misca mai rau. Motivele pentru care ar trebui sa incerci variantele de pe Steam si nu originalul patchuit si sustinut de comunitate in alte parti sunt ori daca vrei o comunitate mai casual in multiplayer, ori accesul la expansionurile recente, care trebuie sa recunosc ca-s neasteptat de bune, mai ales Rise of the Rajas.
Legat de Age of Mythology, ce il scoate in evidenta este campania single-player, practic Odiseea lui Homer foarte frumos si iscusit folosita intr-un joc de strategie, chiar o recomand daca nu ai incercat-o.
^Bruce Shelley
http://kotaku.com/5759801/developer-age ... ge-mistake