Stealth Games - discutie generala

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
Post Reply
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2019
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by juve3332 »

N-am priceput nimic. Iarasi. :lol:
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by McWilliams »

Si in Call of Duty/Medal of Honor, cele din WW2, aveai niste harti in care ti se sugera sa folosesti stealth. Asta nu le face jocuri stealth. A avea optiunea de a te furisa poate fi parte din orice fel de joc. In Gothic, un joc cu elemente stealth, puteai sa te furisezi ca sa furi tot ce nu era batut in cuie inainte sa ajungi suficient de potent cat sa nu iti pese daca faci aggro la toti paladinii din Khorinis. Stealth-ul era o mecanica de joc.

Un joc stealth este cel care, adeseori in functie de dificultatea aleasa, iti ofera mai multe optiuni de a te furisa, respectiv te arde de nu stii ce-i cu tine cand treci ca voda prin loboda.

In Hitman SS, de ex, puteai scapa bazma curata (cu scor redus, e drept, insa cu misiunea terminata) daca faceai un rush asupra tintei umane si/sau un rush asupra extraction point-ului. Sa zicem ca te furisai pana langa tinta, un glont in cap, apoi goneai ca marfarul prin gara pana la iesire; declansai ceva alarme, dar terminai si inca mult mai repede. It's still stealth, albeit of the rough, uncut type. Stealth-ul e tot o mecanica de joc. Nu trebuie sa fie singura, insa - parerea mea - ar trebui sa fie cea la care apelezi mai mereu.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
stef
Hammer Haunt
Posts: 1071
Joined: 6 Mar 2014, 11:40
Location: Bucuresti

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by stef »

Stiu ca si in primul Crysis aveam aceasta optiune, de regula incercam sa fiu cat mai mult in cloak mode si cu silencer-ul atasat la arma, incercand sa le administrez chiar si somnifere in loc de gloante atunci cand gigeii nu erau agitati :lol:
Da, stealthul e o mecanica de joc, mai mult sau mai putin limitat in functie de ce trebuie sa faci in misiunea pe care o ai si in limita a cat permite harta, locatia si dupa cum sunt dispusi inamicii.
Image
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by vulp »

juve3332 wrote:cat mai putine urme, de genul inchideam usile
pai vezi ca poti sa le si incui daca ai cheia (mai ales daca ei nu :lol: )
Stokkolm wrote:E un mit foarte comun in universurile fictive ca poti sa pocnesti pe cineva in cap si ramane inconstient o vreme apoi se trezeste bine mersi, nu functioneaza deloc asa in realitate.
ce ai facut ma, l-ai omorat?

in alta ordine de idei, as dori un mod stealth in diablo 2, macar pt nivelurile de jungla unde sunt sutele de pitici cu suflatoare otravite...
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Waaagh! »

Stokkolm wrote:Totusi, Thief e un joc de stealth letal, practic gameplay loop-ul inseamna o parte in care cureti nivelul de inamici sistematic cu blackjack-ul din dotare, si o parte in care explorezi nestingherit obiectivele. E un mit foarte comun in universurile fictive ca poti sa pocnesti pe cineva in cap si ramane inconstient o vreme apoi se trezeste bine mersi, nu functioneaza deloc asa in realitate. Stiu ca am reusit cu ceva save-scumming sa ajung pana prin nivelul 6 din Thief Gold fara sa folosesc blackjack-ul, dar de acolo incepe sa devina cam tricky daca nu chiar imposibil.

Din ce stiu jocul stealth axat strict pe furisat si evitarea completa a inamicilor nu exista, e perpetuum mobile, un obiectiv de neatins.
In cea mai mare parte se poate juca destul de lejer in spiritul in care a fost gandit, fara sa fie nevoie sa apelezi la neutralizarea inamicilor sau exploituri dubioase. Numai daca te intereseaza sa finalizezi un nivel avand ca unica dovada a trecerii tale faptul ca a disparut tot lootul, atunci trebuie sa te apuci de manevre oculte. De exemplu, e o misiune in care pentru a fura un obiect de cult fara sa-ti deconspiri prezenta sau sa apelezi la violenta, trebuie sa lasi jocul pornit vreo 10-12 ore, timp in care foiala unui npc stationar il translateaza spre coltul camerei, astfel ca intr-un final nu mai are piesa respectiva in campul vizual.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Stokkolm »

Ce-i drept, nu e necesar sa iei fiecare NPC la bubuit, dar noah, e tentant, e o unealta foarte eficienta blackjack-ul. I'm just nitpicking, pana la urma orice joc are nevoie de putin suspension of disbelief, altfel ajungi ca zme-ul si nu te mai multumeste nimic.
vulp wrote:ce ai facut ma, l-ai omorat?
Un experiment stiintific riguros nu se face pe un singur subiect. ;)
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Waaagh! »

Da. :lol:

In stilul asta am jucat demoul lui Thief 2, primul meu contact cu seria (de pe un cd xtreme pc parca). Acum am insa o satisfactie mai mare cand termin un nivel cu toata populatia nevatamata si toate lucrurile care nu apar explicit in obiective la locul lor.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by caleb »

@MC Am jucat DH, greu de zis cît la sută, dar am butonat. Ziceam că terminatul lui a rămas în backlog, mai în clar. În afară de dinamica oarecum asemănătoare cu cea din Bioshock, nu m-au deranjat prea multe lucruri.
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by vulp »

Waaagh! wrote:Acum am insa o satisfactie mai mare cand termin un nivel cu toata populatia nevatamata si toate lucrurile care nu apar explicit in obiective la locul lor.
Image

dileme dileme
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Waaagh! »

N-am inteles.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by vulp »

luai sticla sau nu luai sticla?
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Waaagh! »

:lol:

Da. Obiectele valoroase fac parte din obiective. Ideea e ca nu m-as arunca sa fur absolut totul, daca pentru o completare 100% ar fi nevoie de violenta sau de exploituri (vezi cazul ciocanelului din nivelul al doilea al thief: gold). Sticla aia se suteste fara mari batai de cap. As returna o cheie la respectivul paznic, odata ce nu mai am nevoie de ea.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by vulp »

pai stai asa o secunda, asta era misiunea unde trebuia sa stalkuiesti politista prin oras pana scapa plicul pentru woodsie people... adica n-aveai nevoie de loot pe nicio dificultate (pe expert misiunea suplimentara era sa faci 5 pickpocketuri, categorie la care vinul nu prea intra)... dilema, din perspectiva mea, era daca a uitat curcanul beat ca mai are o sticla (sticla cea mai buna, ca la nunta din Cana) sau nu, daca vrei sa-l salvezi de alcoolism sau nu, daca te tii de principii sau esti viciat sau alt raspuns sau toate cele de mai sus etc :lol:

oricum, am apreciat insightul cu "fur doar ce trebuie"... la nivelul unde trebuia sa duci fonograful la serif, fix la inceputul nivelului, treci prin 4 sau 5 case tip decor cu interior... prima nothin special, al treilea deja avea o scrisoare de dragoste care includea dificultatile financiare ale locatarului, iar in ultima casa, practic, furai averea unui boschetar: un sfesnic de aur care probabil i-ar fi asigurat hrana pana-n primavara :(
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Waaagh! »

:lol:

A da. N-am dileme d-astea. Fur si-n misiunile unde lootul nu e un obiectiv, ca sa am bani de echipament in aventurile urmatoare. Ideea era ca nu-mi place sa las chei aruncate aiurea, geamuri sparte, usi deschise, stuff like that.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by DarthZombie »

Mi-ati facut pofta cu thread-ul asta si mi-am propus sa iau la rand toata seria, de inteles fara marele reboot Tnief. Pe moment am terminat primul joc si primul nivel din Thief 2 si vin cu niste pareri:

Mecanicile de stealth sunt la fel de bune precum imi aduc aminte. Eu personal am fost un scartar si am evitat pe cat posibil sa folosesc moss arrows, iar rope arrows-urile le foloseam aproape numai cand puteam garanta recuperarea sagetii, lel. Poate ca a fost ceva neinregula la mine cu setarile de sunet, dar in Thief 1 sunetele abia treceau de usi, pe cand in 2 se aud clar pasii si conversatiile dupa usile inchise, pereti sau podele de lemn [that's actually a neat touch, imi dadeam clar seama cand eram in pivnita pe unde se afla gardienii de deasupra mea din cauza pasilor pe care-i faceau].

Directia artistica a level design-ului e foarte bine facuta imho, si foarte bine inchegata. Rar mai dai de jocuri care sa-ti lase atatea hint-uri in materie de worldbuilding si plot din simpla dispunere a obiectelor prin nivele. Dar daca e ceva de care nu mi-este dor din level design-ul anilor '90 si inceputul '00, in mod sigur acel lucru este conceptul de nivel-labirint. Naiba sa-i ia, ca nici Max Payne 1 nu-mi fac curaj sa-l reiau din cauza labirinturilor din scenele sale de cosmar. Nivele precum Lost City, Thievs' Guild, sau reintoarcerea in conacul lui Constantine si in templul Hammerite sunt enervant de intortocheate. Eu am simtul orientarii destul de bine dezvoltat dar lipsa detaliilor fac din stabilirea unor puncte de referinte ceva greu spre imposibil. Cum mai diferentiezi doua coridoare paralelipipedice identice dintr-un canal sau de prin cine stie ce tunel obscur? Hai ca o data poate sa fie distractiv, de doua ori mai e cum mai e, dar de la jumatatea jocului incolo numai de labirinturi dai cu cateva exceptii. Efectiv a trebuit sa pun in bookmarks un site care ofera walkthrough-uri cu poze ca sa am o mana de ajutor cand incep sa-mi pierd rabdarea prin nivelele astea [alternativa era sa iau un walkthrough si sa repet robotic indicatiile de directie oferite - no thanks!]. Din cauza asta cred ca mi-am prelungit excesiv durata campaniei cu vreo 3-4 ore intr-un mod care nu e distractiv si in care trebuia sa memorez mecanic niste directii pentru a nu ma pierde. Iar nivelul cu evadarea din conac este de-a dreptul dezamagitor, practic esti fortat sa masacrezi tot ce-ti iese in cale pentru ca furisarea este aproape imposibila la modul in care a fost gandit nivelul. That's not fun thieving.

In ciuda rantului de mai sus, Thief a fost o experienta placuta. Si da, inca mi se pare nedepasit in materie de stealth. Chaos Theory are mentiune speciala, dar Splinter Cell te face mult mai putin vulnerabil decat Thief imho.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Waaagh! »

Ai totusi mai mereu la dispozitie busola si o harta detaliata. Sunt putine situatii cand esti complet pierdut si dezorientat, dar si aia e o experienta in sine. Un nivel unde suferi genul ala de dezorientare aproape ca e mai Alice in Wonderland ca American McGee's Alice :lol:.

Toate misiunile se pot face fara sa recurgi la violenta, dar trebuie rabdare si atentie. De acord ca uneori e mult mai greu sa te furisezi decat sa omori elementele non-umane, dar in 99% din cazuri se poate face fara sa fie prea frustrant sau sa necesite apelarea la exploituri. Misiunea de care zici nu trebuie sa se transforme intr-o baie de sange, dar da, ai nevoie de multa rabdare si grija ca sa scapi intreg de acolo in non-Turok mode.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by DarthZombie »

Harta aia nu te ajuta deloc in canalele din Thievs' Guild sau catacombele conacului lui Constantine. Nu ma plang de acest lucru, modul in care sunt facute hartile au foarte mult sarm. Harta de la Lost City de exemplu mi s-a parut foarte simpatica desi nu te ajuta extraordinar de mult. Recunosc insa ca harta din Thief 2 care-ti arata si incaperea in care te afli este si mai utila, dar inca nu stiu cum se va comporta in nivelele-labirint de care nu ma indoiesc ca o sa ma lovesc si aici. Iar busola la fel nu te ajuta cand mergi intr-un tunel super intortocheat care initiat te duce inspre est si in final te scoate mai la nord fata de punctul din care ai plecat. Si repet, am avut probleme cu zonele astea pur si simplu pentru ca sunt tuneluri identice fara puncte de referinte.

Fuck labyrinths!
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by vulp »

pe langa busola (care btw e foarte utila si in realitate, pana ti se fura de pe bicicleta a doua oara) mai poti sa drop things gen flares sau alte chestii inutile, sa vezi pe unde ai trecut... era mai smecher daca aveai o bucata de creta dar e ok si asa

la thief 2 ai misiuni cu harti blank sau incomplete dar n-ai niveluri labirintice (in afara de oras lol)
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by DarthZombie »

Ah si era sa uit: ce ma oftic ca au scos bunnyhopping-ul din Thief 2, in Lost City sarisem direct in cladirea cu amuleta din tunelul de intrare gratie tehnicii asteia :( Nu mai vorbesc de ce parkour dement poti face prin unele nivele pana in punctul in care ajungi in locuri in care poti sari peste marginea hartii :lol:
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by DarthZombie »

Foarte bine ca au dat faliment cu asa gramatica!

Image
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests