Am terminat Shadow Tactics: Blades of the Shogun. E dragut, dar nu e la nivelul lui Desperados 3, nope, se vede ca le-a luat putin timp sa-si perfectioneze mestesugul. Luat individual, cred ca de laudat a tot fost laudat aici in trecut, asa ca am sa ma axez pe o usoara critica, daca tot am terminat cele doua invers si pot face o comparatie.
Gameplay si mission design sunt mai slabute in BotS. Cam rough si nerafinat pe alocuri. Nu doar la complexitate, ci si la sens. Eram intr-o misiune cu un asalt asupra unui castel, plin razboi army vs army, iar inamicii ce tineau frontul intorc capul dupa pietrele mele, lasandu-si efectiv spatele la ploaia de gloante. Nu, nu am luat jocul prea in serios, but come on… Sau aud zgomotul de la pistolul meu, tras tot de pe front in tot zgomotul ala, si se opresc de data asta sa dea alarma in timp ce din nou ignora total restul evenimentelor mega evidente. In D3 au fost misiuni cu situatii similare, dar au fost corectate hibele astea, trageai in acelasi timp cu alte salve, nu erai auzit. I’m not taking them seriously, dar astfel de detalii sunt usor deranjante.
La complexitate, misiunile mi s-au parut putin mai empty si usoare. Daca D3 mi-a luat 30+ ore sa-l termin, BotS mi-a luat mai putin de 20. Si mi-ar fi luat mai putin daca nu erau probleme cu controls, la care voi reveni mai tarziu. Mai putine lucruri de facut, abordari strategice ale hartilor, tipuri de inamici. In Desperados 3 ai lots of fine details care contribuie si ele. Ca un exemplu, cowgirls nu se lasa fermecate de Kate, nope, dar daca sunt langa un cowboy, nu-l vor lasa nici pe el sa fie fermecat. In BotS e pretty much straight forward, noi si aia rai, ai rai care pot fi mai puternici sau mai putin puternici. Not much interaction.
Multi inamici vad prin obstacole oricum cu conul vizual, cand trebuia clar sa fie blocat macar pt crouch. Can’t play inside buildings, only hide. D3 a readaugat si dimensiunea asta, pentru anumite cladiri.
Probabil nu e fair sa ma iau de voiceovers (mai ales la inamici), avand in vedere ca e vorba de feudal Japan, deci practic un rezultat monoton de la o trecere pe engleza necesara (sau era necesara? parca era mai bine sa fie in Japoneza audio, chiar am uitat sa verific in optiuni daca se putea asta). Dar la D3 audio a fost un alt deliciu, era o placere sa-i auzi pe inamici, au surprins perfect stilul prin voice pitch and accent. La soundtrack la fel, diferente majore intre cele 2 jocuri. Add graphics to this, unde de asemenea mi se pare D3 ceva mai bun. Estetica din nou foarte bine surprinsa pt setting, are acel vibe nu doar de Wild West, dar de Huckleberry Finn pe alocuri. ~ desi aici parca apogeul a fost tot in Desperados 1, can't beat good old 2D, just look at this beauty
https://imagini.candaparerevista.ro/i/5 ... 052625.jpg ~
Overall, Shadow Tactics arata si el dragut, dar Desperados 3 just the better holistic experience.
Pesonajele nu sunt la fel de interesante si indispensabile precum la D3. Au chiar toate acelasi pistol. Deci un slot risipit pentru altceva mai ingenios la fiecare. Am terminat unele misiuni folosind majoritatea timpului un singur personaj. Cu o singura exceptie, nici nu ajungi sa le controlezi pe toate in aceeasi misiune. Isabelle Moreau alone e mai fun de jucat decat toate personajele din BotS combined, desi, ce-i drept, nu ajungi sa o folosesti la adevaratul ei potential.
La poveste nu sunt foarte multe de zis, previzibila, se putea mai mult, dar totusi mai interesanta decat la D3 de data asta. Oricum, la astfel de jocuri nu dau prea multa atentie la story. Da, inteleg ca multi prefera Japonia feudala. Eu, dupa o perioada traita in Asia, nu mai am aceeasi fascinatie pentru setting. Asa ca ma axez mai mult pe gameplay.
Controls... cam clunky, greoi cu controlul personajelor. Cred ca asta e de fapt minusul principal pentru ca ajunge sa te enerveze. Daca la Desperados 3 puteam juca lejer fara sa misc mai deloc camera, aici de multe ori ma impiedicam in controale, nu reuseam sa dau click pe ceva anume, constant trebuia miscata camera si la unghi si la zoom. Daca sunt multiple usi pana la o destinatie, nu poti ajunge fara sa faci micro hard pe fiecare. M-am simtit ca la un RTS vechi uneori unde trebuie sa dadacesti pathfindingul. Trebuia sa incep cu BotS, sa se simta apoi ca un upgrade natural la Desperados 3. Preconizez ca multi care au facut asa prefera problemele astea. Tin minte ca la fel ma ofuscam la inceput pe multiplele imbunatatiri QoL din AoE2DE, smart selection, shift queues etc, eu fiind obisnuit cu clickuit si spamat taste la greu, dar am ajung cu timpul sa le recunosc superioritatea si sa le folosesc. Iar cand adaugi problemele astea, shadow mode devine un chin in BotS avand in vedere ca e doar real time. In D3 shadow mode e clar superior datorita pauzei, dar acolo merge sa-l folosesti si daca il pui din optiuni pe real time, pe cand aici te lupti cu glitches.
Daca Desperados 3 cred ca merita un 10/10, Blades of the Shogun e cam un 8. Per total, un alt stealth agreabil, desi am subliniat aici mai mult problemele, mi-a placut. Sper sa faca Mimimi Games doar jocuri din astea, de la teme cu vampiri la Imperiul Roman, numai sa nu treaca la full 3D sau open world.
Urmeaza ori War Mongrels, ori Hitman 3.