as vrea sa fac un joc
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14571
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: as vrea sa fac un joc
am mai invatat un nou termen azi. fluffer
Re: as vrea sa fac un joc
Wait wut? Iar preconcepții despre testeri. Depinde ce fac și cum lucrează echipa. Dacă ai habar și prinzi proiect/echipă ok, poți ajunge să programezi toată partea de tooling, automatizare și poate o parte și din aplicație în sine. Nu toți sunt monkey testers care urmează pași prestabiliți pînă le dau spumele la gură. Chiar și așa, ajungi să vezi cum merge un proiect sau altul în ansamblu. Iar drive-ul îl dau de multe ori cei de la vînzări, management, whatever, în detrimentul viziunii și dorințelor celor care fac game design, balancing, whatever.
Însă ce e la o firmă mare nu se aplică pentru cei mici. Poți să faci un joc și în 48 de ore dacă ai minimă experiență sau se pretează pe instrumentele pe care le folosești. Mă rog, un proof of concept, la care lucrezi pînă ești mulțumit, de la zile, luni, pînă la ani. Nu e totul frameworks peste frameworks, rocket science, decît dacă vrei să faci singur un nou Gothic sau un Dark Souls, ceea ce e bullshit. Uite că DigiPen au făcut Narbacular Drop, care a ajuns în cele din urmă Portal, cum-necum. Și a plăcut, s-a vîndut, a văzut sequel care și ăla a plăcut. Nu poți să-l compari cu un ditamai jocalăul, dar nici nu ai de ce. A fost foarte bun și marcant în limitele lui de gabarit. Mai mult decît anumite titluri Total War, chiar. Dar oamenii ăia au făcut, au învățat și iar au făcut: accentul cade pe făcut. Uite Locomalito, ce joace bestiale old-school scoate. De unul singur, cu puțin ajutor ici, colea. Și se simte ce a învățat la fiecare joculeț nou.
Însă ce e la o firmă mare nu se aplică pentru cei mici. Poți să faci un joc și în 48 de ore dacă ai minimă experiență sau se pretează pe instrumentele pe care le folosești. Mă rog, un proof of concept, la care lucrezi pînă ești mulțumit, de la zile, luni, pînă la ani. Nu e totul frameworks peste frameworks, rocket science, decît dacă vrei să faci singur un nou Gothic sau un Dark Souls, ceea ce e bullshit. Uite că DigiPen au făcut Narbacular Drop, care a ajuns în cele din urmă Portal, cum-necum. Și a plăcut, s-a vîndut, a văzut sequel care și ăla a plăcut. Nu poți să-l compari cu un ditamai jocalăul, dar nici nu ai de ce. A fost foarte bun și marcant în limitele lui de gabarit. Mai mult decît anumite titluri Total War, chiar. Dar oamenii ăia au făcut, au învățat și iar au făcut: accentul cade pe făcut. Uite Locomalito, ce joace bestiale old-school scoate. De unul singur, cu puțin ajutor ici, colea. Și se simte ce a învățat la fiecare joculeț nou.
Re: as vrea sa fac un joc
O echipa face un proof of concept nu e egal cu un om face un joc. Si echipa aia de la DigiPen inseamna un numar de X studenti, unde X poate sa fie un numar de doua cifre.caleb wrote:DigiPen au făcut Narbacular Drop
Locomalito lucreaza de tz ani si a ajuns la nivelul lui Mario. Impressive, but not something I'd call competitive.
Last edited by Foxman on 18 Feb 2016, 16:15, edited 1 time in total.
Praise be to the muffalo tree.
Re: as vrea sa fac un joc
Ma scuzati, nu am vrut sa jignesc pe nimeni. Vorbeam doar din experienta ca tester la EA, unde eram practic un goblin hranit cu chipsuri si cola care se dadea cu masina din NFS de toti peretii ca sa verifice daca nu cumva intra bolidul prin obiecte. Cu aceasta experienta sub centura, nu mi-as permite sa dau nimanui sfaturi de industry insider.
I'm livin' in a love shadow
Re: as vrea sa fac un joc
Hai mă mai du-te de aici cu tîmpeniile tale. Vorbești din burtă. S-au mai făcut jocuri super bune în doi, trei, nu mai absolutiza ce știi tu. Practic toată istoria optzecistă a jocurilor și o parte din 90 a fost făcută de 1-10 oameni, cu tentă spre 1-3 și tooling-ul te scutește de o mulțime de efort acum, ca și puterea de procesare, memoria disponibilă în general, etc. Ce faci cu el cînd e gata e altă poveste, dar trebuie să gîndești mai concret, la fiecare pas, nu la cîrnatul super complicat inutil care apare în industrie, la firme mai mari.Foxman wrote:O echipa face un proof of concept nu e egal cu un om face un joc. Si echipa aia de la DigiPen inseamna un numar de X studenti, unde X poate sa fie un numar de doua cifre.caleb wrote:DigiPen au făcut Narbacular Drop
Dacă ai în cap doar Starcraft II și alte AAA-uri atunci ești pe lîngă subiect. Ce vezi la fermele EA, Ubi nu se aplică la ce poți face independent, aici. Dar ce înveți acolo te poate ajuta. Durează să fii în stare să faci, nu e o problemă să execuți idei cînd ai experiență în spate.
Last edited by caleb on 18 Feb 2016, 16:20, edited 1 time in total.
Re: as vrea sa fac un joc
Mmm, jocuri din '80. De-alea cu trei butoane in care tufele sunt nori colorati verde.caleb wrote: toată istoria optzecistă a jocurilor și o parte din 90 a fost făcută de 1-10 oameni
Eu credeam ca vorbeai de un joc care sa vanda, nu un garage project. Asa, man-cave adventures sunt peste tot. Tata construia un submarin. I ain't shitting you.
Praise be to the muffalo tree.
Re: as vrea sa fac un joc
Pardon monșer, nu sunt doar arcade-uri cu 3 butoane. Și Minecraft era un generator de teren. Your point being? Pînă la submarin, cred că știa omul să schimbe un bec, get my drift? Că ăsta era contextul. Să faci o chestie mare nu poți aici, nici dacă știi lume, decît foarte, foarte greu. Timp, bani, mofturi. Bani. Bani. Dar să înveți să faci o parte aia poți.
Last edited by caleb on 18 Feb 2016, 16:23, edited 2 times in total.
Re: as vrea sa fac un joc
Undertale a fost facut de un singur om si sa vandut in peste 1 milion de exemplare in mai putin de jumatate de an.Eu credeam ca vorbeai de un joc care sa vanda, nu un garage project
Last edited by cg1700 on 18 Feb 2016, 16:25, edited 1 time in total.
Re: as vrea sa fac un joc
Sunt jocuri si JOCURI.caleb wrote:Și Minecraft era un generator de teren. Your point being?
Praise be to the muffalo tree.
Re: as vrea sa fac un joc
Exact, noi discutam parcă despre ce e fezabil. jocuri. Și scuze că am răbufnit, dar chiar ai zis o enormitate. Ori eu mă chinui aici să scot gărgăuni din capete luminate și tu vii să strici cu JOCURI
Something else: la proiecte mari, cea mai mare parte din timp sunt întîlniri, sync-uri, documentație, analize, du-te vino, nu dezvoltare. Cînd ești mic și nu ai de dat justificări, cîștigi timp dacă știi să menții un „scope” fezabil. De aia nu durează neapărat mult.
Something else: la proiecte mari, cea mai mare parte din timp sunt întîlniri, sync-uri, documentație, analize, du-te vino, nu dezvoltare. Cînd ești mic și nu ai de dat justificări, cîștigi timp dacă știi să menții un „scope” fezabil. De aia nu durează neapărat mult.
Last edited by caleb on 18 Feb 2016, 16:43, edited 1 time in total.
Re: as vrea sa fac un joc
Marius Ghinea wrote:boardgame foarte simplu care poate fi explicat in 2-3 minute
un boardgame care poate fi explicat in 2-3 minute este departe de a fi foarte simplu. unul foarte simplu poate fi explicat in maxim 1 minut.
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
Re: as vrea sa fac un joc
Auzi, a decis omu foarte clar, deci Marius, la planșă cu tine și după redesign, discutăm pe cronometratea! 30 seconds or gtfo
Re: as vrea sa fac un joc
Cred ca doar Nu Te Supara, Frate! poate fi explicat in maxim un minut. Credeam ca am trecut de perioada asta.
I'm livin' in a love shadow
Re: as vrea sa fac un joc
Useful reads: http://venturebeat.com/2015/02/17/the-o ... -basement/
http://www.locomalito.com/info.php
http://www.locomalito.com/images/covers ... ing_of.pdf
http://www.redbull.com/en/games/stories ... -solo-devs
Și link-urile pot curge. Nu mai vorbim de echipe mici, de 2-3-5 oameni.
Am și eu ideile mele, pe care le-am împroșcat singur cu noroi, violat, demontat de nenumărate ori în cele mai îngrozitoare chipuri. Dar țin o rezervă și încerc să mai învăț chestii care m-ar putea ajuta dacă totuși decid că o chestie e rezonabilă pentru cît pot duce în primă fază singur. De multe ori te ajută să faci și chestii care nu-ți plac, mai mult decît celelalte. Eu am învățat din unele pe care a trebuit să le fac cîteva zile sau săptămîni cit n-aș fi percutat dacă aș fi făcut doar ce vrea capul meu în ani întregi.
http://www.locomalito.com/info.php
http://www.locomalito.com/images/covers ... ing_of.pdf
http://www.redbull.com/en/games/stories ... -solo-devs
Și link-urile pot curge. Nu mai vorbim de echipe mici, de 2-3-5 oameni.
Am și eu ideile mele, pe care le-am împroșcat singur cu noroi, violat, demontat de nenumărate ori în cele mai îngrozitoare chipuri. Dar țin o rezervă și încerc să mai învăț chestii care m-ar putea ajuta dacă totuși decid că o chestie e rezonabilă pentru cît pot duce în primă fază singur. De multe ori te ajută să faci și chestii care nu-ți plac, mai mult decît celelalte. Eu am învățat din unele pe care a trebuit să le fac cîteva zile sau săptămîni cit n-aș fi percutat dacă aș fi făcut doar ce vrea capul meu în ani întregi.
Re: as vrea sa fac un joc
Npc, sunt lecturi „obligatorii” pentru cine vrea să-și facă o foarte vagă idee, să ia pulsul, dar și mie mi s-au părut interesante și în afara contextului.
- Marius Ghinea
- Headless Kamikaze
- Posts: 285
- Joined: 26 Mar 2014, 15:33
Re: as vrea sa fac un joc
"un boardgame care poate fi explicat in 2-3 minute este departe de a fi foarte simplu. unul foarte simplu poate fi explicat in maxim 1 minut."
si eu care inca mai cred in bariera psihologica de 8 secunde...
imi ia cam 2-3 minute sa le explic oamenilor jocul meu nu pentru ca nu e foartefoartefoarte simplu, ci pentru ca este atit de diferit ca logica de ceea ce oamenii sint obisnuiti sa gindeasca incit in primele minute oamenii nu prea pricep evidenta, oricit de simpla e. nu au creierul educat pentru un astfel de mod de a gindi un joc. este pur si simplu tulburator de original.
in alta ordine de idei, vulp, poate ar trebui sa-ti revizuiesti atitudinea pe acest forum sau sa pleci de pe el. felul in care comunici pe aici te aduce in zona mea de ignore. in plus, strici atmosfera. mai educa-te.
si eu care inca mai cred in bariera psihologica de 8 secunde...
imi ia cam 2-3 minute sa le explic oamenilor jocul meu nu pentru ca nu e foartefoartefoarte simplu, ci pentru ca este atit de diferit ca logica de ceea ce oamenii sint obisnuiti sa gindeasca incit in primele minute oamenii nu prea pricep evidenta, oricit de simpla e. nu au creierul educat pentru un astfel de mod de a gindi un joc. este pur si simplu tulburator de original.
in alta ordine de idei, vulp, poate ar trebui sa-ti revizuiesti atitudinea pe acest forum sau sa pleci de pe el. felul in care comunici pe aici te aduce in zona mea de ignore. in plus, strici atmosfera. mai educa-te.
Re: as vrea sa fac un joc
Sa nu fim excesiv de rai fără motiv. Omul are dreptul sa zica ce vrea, izolationismul nu face bine totalmente, nici excluderea.
Dar da, ce a facut Myiazaki ala cu ds nu are treaba cu craftul, e mult dincolo. Întrebarea e ce a făcut pana a facut. Multe. Fără aparenta legatura. Si când au venit cu balancing pe
ds2 unii au sărit. Eu inclusiv. Oare de ce?
La un interviu e la fel. Daca vine unul bazat muncit etc nu ai nevoie de teste întrebări capcană. Ala deja emana ce stie.
Dar da, ce a facut Myiazaki ala cu ds nu are treaba cu craftul, e mult dincolo. Întrebarea e ce a făcut pana a facut. Multe. Fără aparenta legatura. Si când au venit cu balancing pe
ds2 unii au sărit. Eu inclusiv. Oare de ce?
La un interviu e la fel. Daca vine unul bazat muncit etc nu ai nevoie de teste întrebări capcană. Ala deja emana ce stie.
Re: as vrea sa fac un joc
Uite-aici o lectură care parcă a venit la fix în context: https://www.rockpapershotgun.com/2016/0 ... interview/
Re: as vrea sa fac un joc
@Marius Ghinea, nu cred ca se pune problema atmosferei cand exista maxim 10 useri activi pe un forum public. Daca era un forum privat - sau un forum cu 100 useri unde raliam macar jumatate, da, poate se punea problema... dar in situatia de fata singura problema este cum de a ajuns Marius Ghinea din reviewerul cel mai metafizic si patrunzator din istoria revistei - ce este acum. Daca e posibil sa se intample cu el, e posibil sa se intample cu oricine si trebuie sa ne luptam impotriva acestui fenomen irositor. Mai pe romaneste: "ce atmosfera, delirezi?"
Dincolo de asta, eu nu sunt psiholog deci habar n-am ce intelegi sub "bariera psihologica de 8 secunde" sau "logica de ceea ce oamenii sint obisnuiti sa gindeasca" - dar, probabil, daca vrei cu adevarat, o sa reusesti sa rezumi diferenta dintre "logica din joc" si "logica de ceea ce oamenii sint obisnuiti sa gindeasca" in sub 20 secunde.
In rest, nu vreau sa ma mai educ ca apoi ajung ca tine, adica sa tin peroratii despre educatie si comunicare ca un batranel social-democrat pe facebook.
@chestr0ny, este o diferenta intre a explica un joc si a explica regulile. Poate in cazul "Nu te supara, frate!" cele doua se suprapun (pana la urma, e un joc abstract, n-are ninjalai sau casute sau mai stiu eu ce), deci nu este un exemplu bun. In cazul ideal, dupa ce intrebi interlocutorul ce jocuri de societate ii plac/stie sa joace, ar trebui sa poti explica in maxim 20 secunde care-i diferenta intre acel joc si jocul propus de tine. Sau, in cazul in care insisti sa explici de la zero, ca la "Nu te supara, frate!" (care mie mi-a luat 44 secunde btw), maxim 60 secunde. 2-3 minute este un timp incredibil de lung, mai ales umplut doar cu enumerarea reguli, conditii etc. Deci daca nu poti sa explici TOTUL sub un minut, explica conceptul sub 20 secunde.
@caleb, ai idee de "numerele tematice" din Escapist? am cautat de mai multe ori pe site (dupa ce a fost redesignuit) dar nu le-am gasit. ultima data am avut placerea sa le citesc prin 2008-2010 asa, cred, in fiecare feature erau circa 5-6 articolase concise si bine documentate. Cred ca erau peste 80-90 feature-uri d-astea, unul pe numar de aparitie (care parca era la doua saptamani). Le aveam salvate pe cele mai bune dar mi s-a furat telefonu' respectiv...
Dincolo de asta, eu nu sunt psiholog deci habar n-am ce intelegi sub "bariera psihologica de 8 secunde" sau "logica de ceea ce oamenii sint obisnuiti sa gindeasca" - dar, probabil, daca vrei cu adevarat, o sa reusesti sa rezumi diferenta dintre "logica din joc" si "logica de ceea ce oamenii sint obisnuiti sa gindeasca" in sub 20 secunde.
In rest, nu vreau sa ma mai educ ca apoi ajung ca tine, adica sa tin peroratii despre educatie si comunicare ca un batranel social-democrat pe facebook.
@chestr0ny, este o diferenta intre a explica un joc si a explica regulile. Poate in cazul "Nu te supara, frate!" cele doua se suprapun (pana la urma, e un joc abstract, n-are ninjalai sau casute sau mai stiu eu ce), deci nu este un exemplu bun. In cazul ideal, dupa ce intrebi interlocutorul ce jocuri de societate ii plac/stie sa joace, ar trebui sa poti explica in maxim 20 secunde care-i diferenta intre acel joc si jocul propus de tine. Sau, in cazul in care insisti sa explici de la zero, ca la "Nu te supara, frate!" (care mie mi-a luat 44 secunde btw), maxim 60 secunde. 2-3 minute este un timp incredibil de lung, mai ales umplut doar cu enumerarea reguli, conditii etc. Deci daca nu poti sa explici TOTUL sub un minut, explica conceptul sub 20 secunde.
@caleb, ai idee de "numerele tematice" din Escapist? am cautat de mai multe ori pe site (dupa ce a fost redesignuit) dar nu le-am gasit. ultima data am avut placerea sa le citesc prin 2008-2010 asa, cred, in fiecare feature erau circa 5-6 articolase concise si bine documentate. Cred ca erau peste 80-90 feature-uri d-astea, unul pe numar de aparitie (care parca era la doua saptamani). Le aveam salvate pe cele mai bune dar mi s-a furat telefonu' respectiv...
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests