System Shock 1 Remastered

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: System Shock 1 Remastered

Post by Mahdi »

phpBB [video]
REMEMBER CITADEL
User avatar
rege
Pig Cop
Posts: 535
Joined: 18 Feb 2018, 00:33

Re: System Shock 1 Remastered

Post by rege »

tavanul si luminile, chestii care defineau SS1, sunt complet diferite. TRIST :(
the secret geometry of chance
User avatar
Edgar
Zergling
Posts: 172
Joined: 16 May 2018, 11:59
Location: București
Contact:

Re: System Shock 1 Remastered

Post by Edgar »

Mi se pare ca au respectat destul de bine look-ul jocului original. Looking great. Abia astept. Nightdive Studios fac munca domnului!
PRO TIP: Shoot at it until it dies.
User avatar
rege
Pig Cop
Posts: 535
Joined: 18 Feb 2018, 00:33

Re: System Shock 1 Remastered

Post by rege »

da, poate am fost prea negativ, intr-adevar arata fantastic si abia astept sa fie gata... daca nu credeam asta, nici nu comentam, deci inc-odata imi cer scuze pentru confuzie

dar comparativ cu SS1... pai SS1 dadea impresia unei nave spatiale "reale" care nu numai ca se bucura de o executie realista...
stai, adica remasterul nu e realist??
la cate lumini si luminite sunt in varianta de remaster, ar mai trebui inca o nava spatiala cu generatoare de curent si ingineri sa repare luminite (si generatoarele)...
si cum de era SS1 realist? avea si ala luminite!
luminitele erau implementate prin solutii arhitecturale care te faceau sa le visezi la tine acasa in maxim 5 ani (1999 eee?); luai o lumina mica si o distribuiai pe o suprafata mare - rezolvand astfel si problema tehnica, pasand totul pe seama iluminarii ambientale. desigur asa ceva e imposibil in realitate, tehnologia curenta neavand materialele necesare. deci - solutie sf? da. era joc sf? da. merge!
sf?? dar asta inseamna ca nu era realist!!
ba dimpotriva, magia venea din senzatia aia pe care o ai cand ochiul se adapteaza intunericului si vezi bine. era lumina putina dar distribuita uniform si cu gust/pricepere. intre "luminat" si "intuneric" aveai destule gradatii sa te uiti unde doreai... cat timp remasterul arata ca un Doom 3 in care neoanele au fost inlocuite de becuri produse de fabrica cuiva, ruda cu constructorul

am un mixer behringer cu un led albastru capabil sa lumineze o camera intreaga. senzatia cand ma uit la videoul cu remasterul (care ar fi mai corect numit "remake") e cam identica
the secret geometry of chance
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: System Shock 1 Remastered

Post by tnt »

phpBB [video]
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: System Shock 1 Remastered

Post by Mahdi »

phpBB [video]
REMEMBER CITADEL
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: System Shock 1 Remastered

Post by tnt »

User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: System Shock 1 Remastered

Post by Mahdi »

phpBB [video]
REMEMBER CITADEL
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: System Shock 1 Remastered

Post by Mahdi »

Sunt disponibile preorders + demo-ul final:

https://store.steampowered.com/app/482400/System_Shock/

phpBB [media]
REMEMBER CITADEL
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: System Shock 1 Remastered

Post by tnt »

Tocmai am jucat in sfarsit demo-ul cap coada. Cateva detalii tehnice mai intai:
E cam instabil, am avut cateva crashuri; daca mori nu apuci sa dai load in main menu, ci iti restarteaza mai intai demoul de la inceput si loadeaza toate filmulete, iar abia apoi poti da escape si load. Si iti mai si reseteaza rezolutia la 1024. Jocul se misca foarte prost pe fullscreen, dar daca e pus pe fullscreen windowed se misca perfect.
Cel mai important si controversat aspect: texturile arata foarte pixelat/low-res privite indeaproape, mai ca zici ca-s luate direct din varianta 1994 a jocului. De la distanta totul pare perfect, luminile-s extraordinare, dar de aproape parca e Minecraft. Dupa putina investigatie, se pare ca ar fi o alegere deliberata de design pentru a pastra feelingul retro al jocului, mai multe detalii la linkul acesta.
Parerile par a fi impartite; eu inca nu stiu ce sa zic, daca e de bine sau de rau, initial mi se parea anormal sa fie asa si chiar am crezut ca era ceva in neregula cu driverele sau sistemul meu, dar cu timpul m-am obisnuit si nu m-a mai deranjat. Poate chiar ii adauga o senzatie necesara de retro fara sa realizezi, iar asta pentru jocul chiar are un feeling aparte. In acelasi timp, nu sunt convins ca situatia ar fi fost diferita daca texturile ar fi fost clare; in Alien Isolation texturile sunt high quality si ai cumva aceeasi senzatie de retro care vine din level design, iar jocurile au ceva similaritati la gameplay si level design, desi SS1 e easily la un alt nivel. Idk, sunt super confuz cu chestia asta, sper sa nu stea in calea succesului la remake-ul asta, ar fi mare pacat. Sunt curios voi daca jucati ce parere aveti despre asta. Asa, despre joc acum. Din dorinta de a-mi spune parerea la cald, o sa arunc totul mai la gramada, probabil fara prea multa coerenta.

Bai deci jocul e absolut fenomenal, m-a lasat masca. Nu l-am jucat la vremea lui, am tot citit si m-am interesat despre el, dar niciodata nu l-am jucat. SS2 l-am terminat de vreo 3 sau 4 ori si mi se pare printre cele mai reusite realizari in materie de video games. Ma gandeam ca daca as juca SS1 dupa ar fi un fel de super downgrade, mai ales la nivel de level design, si as fi fara indoiala dezamagit. Ei bine, daca la gameplay per total inca nu-s convins, la level design si atmosfera as putea zice ca e peste SS2!
Mi se pare greu de crezut ca au putut realiza asa ceva in… 1994? Apai cine l-a jucat la vremea respective trebuie sa fi fost absolut fucking mindblown.
Esti pe o nava spatiala care chiar se simte ca o nava spatiala, cu mega SF-ul de rigoare ofc, cam cum ti-ai imagina in ceva lucrare de fictiune un ISS la puterea a 10-a in care abia incapi unul de altul si te impiedici de tot felul de chestii peste tot si nu mai stii pe unde esti si te simti super incomfortabil. Te strecori prin tuneluri de mentenanta claustrofobice, cu usi minuscule, lumini peste tot, detalii peste detalii la orice colt care au sens si probabil ar face si mai mult sens cuiva mai cultivat in space stuff si SF.
Eram forever lost si mi se parea exagerat de incalcit si greu la incercari de la demouri anteriore unde il tot abandonam la inceput. Pana mi-am dat seama ca trebuie sa ies din the braindead chickenshit outfit cu care m-am obisnuit de la jocurile de azi. Adica mai ales handholding la greu cu sagetica pe unde mergi si straightforward crap, plus restul aspectelor pe care le stim cu totii. Deci in ziua de azi jucat ceva care e usually la doru lelii, semi-implicat at most, s-ar descrie cam asa:

Ce ziceai, draga? Daca vreau ceai? Hmm…
Ah, scuze n-am observant ca te joci, vezi ca mori acolo!
Nu-i bai, nu mor, ma ascund dupa piatra asta si ma regenerez imediat in timp ce these dumb fucking AI shoot whatever. Hmm, da, vreau si eu ceai, te rog.


Nope, in SS1 esti total acaparat si implicat. Diferenta e atat de mare, incat e de necrezut in ce hal sunt jocuri din ziua de azi. Ma rog, sa continui, deci a trebuit pt prima data de naiba mai stie cand, sa fiu cu totul atent la joc si sa urmaresc fiecare detaliu ca sa inteleg ce dracu trebuie facut. Si, gata, am fost cu totul cuprins de joc si rasplatit. E ciudat de disturbing si incomod, zici ca esti acolo in joc, totul se simte foarte organic. Pana si hackingul, chiar daca poate parea ridicol, e atat de organic si captivant incat simti ca chiar interactionezi si hakuiesti nava. E peste orice alt joc cu sisteme pretentioase si wannabe-realiste puse acolo la stilul redundant ‘there you go, avem acu si hacking in jocul asta; ce sa mai punem?’. Orice element din jocul asta se potriveste perfect in intreg, nimic nu e pus de dragul de a fi pus.
Ah, cand incepi jocul, fiecare element de pe HUD este integrat de fata cu jucatorul: you pick up some GPS scanner, sau ce denumire avea in joc, iti apare minimapul, apuci body scanner sau ceva de genul, iti apare health displayul etc. Asta in 1994! :))
Initial mai eram dezamagit de inamicii din joc, mutantii aia, apoi am intalnit robotii mega-cyberpunk cu laser sight, voci robotice, movement metalic pe holurile alea stramte cu tot felul de lumini si smoke intre, you just shit your pants, e atat de atmosferic, si mai ales in sensul de cyberpunk. Asta e alta chestie, ziceam eu la Cyberpunk 2077 ca are totusi atmosfera cyberpunk, da, e ok mai. Lol, ala e pisat de matza pe langa SS1. It doesn’t get more cyberpunk than this.
Shodan din nou e off the scale, cred ca mai effective si decat in SS2, e pur si simplu antagonista perfecta, don’t think she’ll ever gonna be topped. Spre finalul demoului mi-a aparut un audio call cu o tipa, numai ca transmisiunea sa fie intrerupta de Shodan cu “I want silence on my ship, insect!” sau ceva de genul. Si cu vocea aia a ei distorsionata. Am inteles ca au facut re-recordings cu actori, iar Shodan e interpretata de aceeasi femeie, dupa atatia ani, si e interpretata foarte foarte bine. Vocile sunt top notch, trebuie insa miscorat volumul la totul in afara de voices, pt ca nu prea se aud, mai trebuie imbunatatite destule chestii minore de genul. Armele se potrivesc din nou de minune si trebuie folosite cu grija, nu in dorul lelii. Everything is just so fucking well done inca de la partea de concept in jocul asta. Ma rog, joc… ce dracu vorbesc aici, am jucat doar un demo. Jocul final ar trebui sa fie insta buy. Nu dau pre-order din principiu, dar destul de sigur il voi lua day 1.

Ah, am uitat de cyberspace. Am ajuns la cutare manivela descrisa 'cyberspace terminal'. Apasat pe ea and guess what, eram intr-un mini joc intr-o holograma complet 3D ce chipurile te transpune in cyberspace total impuscand virusi in sistem pana intervine Shodan :)) Atat de simplu gandit si atat de imersiv, dar probabil foarte complicat de creat. Asta era in joc in 1994?… Uau!
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: System Shock 1 Remastered

Post by ola small dickie »

mi-a placut postarea asta entuziasmanta despre System Shock 1 (pe care nu l-am jucat, mi-a starnit din nou interesul fata de el) dar nu am inteles un lucru. de ce mirarea ca in 1994 se faceau jocuri excelente?
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: System Shock 1 Remastered

Post by tnt »

Pai nu prea am inceput sa joc pe PC ca lumea decat de prin 1998. Dar ma refeream acolo mai ales la nivel tehnic. Lumea vorbeste despre Doom si ce mai era in perioada aia ca fiind o revolutie totala cu 3D-ul si tot, dar SS1 mi se pare mult peste si ahead of its time.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: System Shock 1 Remastered

Post by tnt »

phpBB [video]
User avatar
rdo
Hammer Haunt
Posts: 1076
Joined: 3 Mar 2014, 23:56
Location: Piatra-Neamt

Re: System Shock 1 Remastered

Post by rdo »

Cam pe cand apare?
User avatar
Fular
Barbugiu înrăit
Posts: 1377
Joined: 14 Mar 2014, 23:13

Re: System Shock 1 Remastered

Post by Fular »

31 August din ce am văzut
EpicTroll: Vrei să ştii părerea mea? Oamenii cu păreri ar trebui degrabă împărţiţi la zero.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: System Shock 1 Remastered

Post by tnt »

Unde ai vazut?
User avatar
Fular
Barbugiu înrăit
Posts: 1377
Joined: 14 Mar 2014, 23:13

Re: System Shock 1 Remastered

Post by Fular »

pe GoG. Pe Steam zice finele lui august.
EpicTroll: Vrei să ştii părerea mea? Oamenii cu păreri ar trebui degrabă împărţiţi la zero.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: System Shock 1 Remastered

Post by tnt »

Steam zice summer 2021, initial zicea iulie. Acuma la cat a tot fost amanat, nu-mi mai vine sa cred nimic.
User avatar
Fular
Barbugiu înrăit
Posts: 1377
Joined: 14 Mar 2014, 23:13

Re: System Shock 1 Remastered

Post by Fular »

Hmm, true. Steam zice summer 2021. Pe Gog, în schimb, e bătută-n cui data de 31 August. Vedem dacă rămâne așa.
EpicTroll: Vrei să ştii părerea mea? Oamenii cu păreri ar trebui degrabă împărţiţi la zero.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: System Shock 1 Remastered

Post by tnt »

A trecut si vara 2021 si ne-am lins pe bot. Nu cred ca va vedea lumina zilei prea curand.
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests