REVIEW Fallout 4

Recenzii sau articole care abordează un anumit subiect legat de games/media/hardware/lifestyle, scrise de către userii forumului.
Post Reply
WhiteWizard
Space Invader
Posts: 6
Joined: 7 Apr 2016, 14:57

REVIEW Fallout 4

Post by WhiteWizard »

Trauma

Anunţul Fallout 4 a generat un entuziasm uriaş în rîndul fanilor Bethesda, iar în momentul lansării, nu au rămas dezamăgiţi. Şi-au primit cu vîrf şi îndesat porţia de hoinărit prin peisajul post-apocaliptic al oraşului Boston.

Image
Războiul nu se schimbă niciodată

...aşa cum se schimbă un oraş după un bombardament atomic. Aşa cum Bethesda ne-a obişnuit în titlurile precedente, toată povestea începe cu o bombă. Prologul e superb şi introduce foarte bine personajul în universul jocului. În debut își personalizezi protagonistul sau protagonista (la alegere). Ai la dispoziţie o mulţime de variante să îţi customizezi personajul după chipul şi asemănarea ta. La început ai o familie, însă pacea şi liniştea căminului durează puţin pentru că vine un „BREAKING NEWS” de atac nuclear menit să îţi strice combinaţia. Noroc că ai un buncăr anti-atomic aproape de casă, unde fugi cu familia. Doar că, în momentul în care te trezeşti, o faci 210 ani mai tîrziu, în anul Domnului 2287. Aşa cum e de aşteptat, familia nu mai e pe lîngă tine şi porneşti să îţi cauţi fiul, deşi după 210 ani poate că fi cam tîrziu. Nu mai dezvolt povestea că nu vreau să mă transform în maşină de spoilerăit.

Oraşul care îţi taie respiraţia

Fallout 4 punctează maximum la capitolul atmosferă. În momentul în care ieşi din buncăr, ai parte de o privelişte splendidă. Lumea post-apocaliptică pregătită de Bethesda îţi taie răsuflarea, mai ales că sunetul contribuie din plin la această senzaţie. Ai la dispoziţie o hartă imensă pe care să faci tot ce te taie capul. Poţi să te plimbi ca bezmeticul peste tot pentru că ai această libertate, iar peisajele oraşului ruinat de bombe sunt superbe. Nimeni nu te obligă să urmezi cu sfinţenie cursul poveştii principale. Ai la dispoziţie o mulţime de side quest-uri care te poartă prin imensitatea tărîmului numit Commonwealth. Un mare plus pentru sistemul open world.

Image

Jungla urbană

Chiar şi la 210 ani de la războiul nuclear, cu tone de radiaţii în atmosferă şi ruine cît cuprinde, oraşul este populat. Şi aşa cum ne aşteptăm nu mai e pace şi prosperitate, ci un adevărat război civil. Există mai multe facţiuni aflate în conflict pe care le vei cunoaşte. Vei putea jongla între ele pînă la un moment dat cînd firul poveştii va complica lucrurile. Oricum, există destule facţiuni şi fiecare e foarte bine particularizată. De exemplu, Brothehood of Steel e o trupă în care vei găsi multe "heavy metal": armuri, arme grele şi diverse accesorii. Altele au alte atuuri, arme şi abordări. La capitolul arme, avem o paletă generoasă. Jucătorul are la dispoziţie o mulţime de opţiuni şi în funcţie de stilul de joc, utilizatorul îşi poate alege armele care îl ajută cel mai mult.

Dialog simplificat

Bethesda a anunţat un nou sistem de desfăşurare a dialogului, cu 111.000 de replici, însă e un capitol la care se mai putea lucra. Fiind un RPG, interacţiunea între personaje e crucială, însă aici pare că dialogul curge în aceeaşi direcţie a poveştii indiferent de răspuns şi rareori ai posibilitatea de a schimba cursul. Poţi să răspunzi amabil sau să mai ai puţin si şi să îţi înjuri interlocutorul, finalitatea dialogului va fi cam aceeaşi. Să ne înţelegem, nu e un dezastru, dar e un capitol la care se mai putea lucra. Oricum, sistemul de dialoguri nu e aşa de complex, ceea ce nu e neapărat un lucru rău. La avansarea în nivel, jucătorul primeşte 1 punct de upgrade pe care îl poate folosi la una din cele 7 abilităţi principale sau poate să debolocheze o abilitate specială, care îi face viaţa mai uşoară prin Commonwealth.

Image

FPS sau RPG?

Un capitol mult îmbunătăţit în Fallout 4 este dinamica combatului. Din acest punct de vedere, jocul se apropie de un FPS, ceea ce e un avantaj imens la capitolul gameplay. Armele sunt uşor de folosit şi duelurile cu inamicii sunt un deliciu. VATS are o schimbare majoră în Fallout 4. Când e folosit, timpul nu se opreşte definitiv, ci acţiunea se desfăşoară cu încetinitorul. Sistemul de crafting este foarte bine dezvoltat. Există în diferite locații mai multe ateliere în care îți poți repara armele și armura, dar le poți și dezvolta printr-un sistem de upgrade. Fallout 4 pune un mare accent pe crafting, fiind multe misiuni în care vei avea de construit diferite dizpozitive. Din fericire, sistemul e foarte bine pus la punct și simplu de folosit.

Câinele post-apocaliptic, cel mai bun prieten al omului

Nu vei străbate coclaurile Commonwealth-ului de unul singur în acest joc decît dacă vrei neapărat acest lucru. Poţi să îţi iei un companion de drum, care se dovedeşte de fiecare dată extrem de util. Primul este cîinele ciobănesc german de Boston numit Dogmeat. Se dovedeşte extrem de util în misiuni, mai ales că nu se fereşte să îi facă franjuri pe nasoii puşi pe rele. Pe parcursul jocului vei găsi persoane sau...alte creaturi care vor să meargă în aventuri cu tine, însă fiecare se poate dovedi util. Nu cari statui după tine pentru că în duelurile cu duşmanii, companionul tău va fi în prima linie.

Punct final

Fallout 4 este un joc memorabil. Cei de la Bethesda şi-au arătat din nou clasa cînd vine vorba de atmosferă şi acesta e punctul forte al acestui titlu. Întreaga experienţă din acest joc emană emoţie şi jucătorul este cumva atras în trauma pe care o trăieşte personajul principal şi dezolarea în care e trimis. De aici şi numele acestui review. Jocul nu este perfect, dar reuşeşte să stîrnească emoţie şi uneori, asta e tot ce contează.

Image

+Atmosferă
+Grafică
+Sunet
+Gameplay

-Dialoguri

Notă,
9
User avatar
Doc
Hammer Haunt
Posts: 1778
Joined: 29 Jun 2015, 21:23

Re: REVIEW Fallout 4

Post by Doc »

+ Cred ca e primul articol de cand s-a lansat ideea asta? Numai chestia asta si tot merita o bulina alba.

Cam cate pagini de revista ar iesi? 2? maxim 3? Un review "de revista" probabil ar acoperi 8-9 pagini. Deci e destul de telegrafic. Introducerea aproape ca lipseste, un redactor normal ar face 1-2 pagini numai de introducere, Ghinea ar fi in stare sa faca vreo 3-4 lejer, sa faca ceva trimiteri prin Bostonul RL, sa mai bage ceva ce vede el in muzica, vreo metafora, chestii de ale lui. Nici un cuvintel despre serie? ;)

Corectorul-grammar-nazi din redactia virtuala ar avea cate ceva de corectat pe acolo...

Per total, un efort decent pentru un amator. Dar nu e magazine-grade material...

Oricum, numai prin practica se fac progresele. Deci, mai vreau...
User avatar
mitzager
Headcrab
Posts: 65
Joined: 1 Jun 2015, 19:12
Location: Timişoara

Re: REVIEW Fallout 4

Post by mitzager »

Nu vreau sa fiu rau, dar mie review-ul asta mi se pare un rezumat al articolului lui Chester. Toate lucrurile despre care vorbesti sunt expuse suspect de asemanator cu ordinea din revista, doar ca ai mai scos unele lucruri, cum ar fi paralela cu Fallout-urile anterioare. Nici macar pozele nu sunt puse de tine, ci luate de pe internet. Si nu gasesc nici un indiciu in review, al faptului ca tu ai jucat Fallout 4. Sau orice alt Fallout... Sper sa ma insel, though.

Si ai tratat review-ul prea general, mecanic chiar. Mi-ar fi placut sa ne explici ce a fost memorabil la joc, situatii care te-au marcat - ceva hint-uri despre unele questuri care ti s-au parut interesante si ce te-a emotionat asa (puteai sa bagi si spoilere ffs, ca doar suporta forumul functia asta, spre deosebire mediul fizic), si sa eviti pe tot posibil ce s-a zis deja in articol. Pe scurt, sa-l faci mai personal.
User avatar
Doc
Hammer Haunt
Posts: 1778
Joined: 29 Jun 2015, 21:23

Re: REVIEW Fallout 4

Post by Doc »

^Lol, asa e. Acum 10 minute am apucat sa citesc articolul din revista. 210 ani, Dogmeat, "reparatul armelor" (lol, what?), "calitatea gunplay-ului" a devenit "dinamiCA Combatului", VATS-ul, si alte accente similare.

O fi vreun baiat care a lucrat la PC Games? :p
WhiteWizard
Space Invader
Posts: 6
Joined: 7 Apr 2016, 14:57

Re: REVIEW Fallout 4

Post by WhiteWizard »

Ok. Câteva explicații! Am încercat să scriu un review în puținul timp liber pe care l-am avut. Cu siguranță are stângăcii, însă nu aș vrea să îl compar cu articolul din Nivelul 2.

L-am citit și eu după ce am văzut observația pe care ați făcut-o și mi se pare puţin ciudat. "210 ani, Dogmeat, craftingul" sunt cateva caracteristici importante în joc si sunt scrise în majoritatea materialelor despre acest joc.

E primul review, nu sunt cel mai mare gamer în viață,m-aş caracteriza mai mult un gamer de weekend, sau un băiat căruia îi plac jocurile în timpul liber. Însă am zis să o încerc și pe asta. Oricum, nu am avut scopul să mă inspir din alte materiale, ar fi degeaba.

PS. Pozele le-am luat de pe net pentru că nu ştiu cum să îmi încarc propriile imagini pe acest forum. :(
Post Reply

Return to “Articolele comunității”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests