Nivelul 2 Community Edition - Numărul 1

User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Nivelul 2 Community Edition - Numărul 1

Post by caleb »

Bestial. Keep it rollin'!

Ca notă suplimentară, ca să nu zic doar fain și atît:

- poate prea cumințel / conservator layout-ul articolelor; totuși e fain și foarte lizibil, ar arăta sigur fain și pe tipar; prea multă simetrie, prea puțin dinamism - > și la nivelul culorilor combinate, deși tematic sunt reprezentative și bine alese, în sine;
- efectul ăla de împietrire de pe copertă e ok în context, îl pricep, dar îmi pare totuși puțintel forțat; în plus, reduce din bling, în opinia mea - din ăla bun, care atrage -> cromatică austeră - bine complementat de nuanța aia închisă de roșu, dar parcă insuficient de atrăgător, dintr-un motiv sau altul. Chestia însoțește dealtfel majoritatea articolelor din revistă;
- foarte bună includerea bucăților animate; într-un format digital, nu există scuze să nu ai așa ceva; dau viață paginilor și nu costă atît de mult în materie de dimensiune;
- partea de după editorial, conceptual, cu un cuprins încărcat de introduceri pentru porțiile principale, mi se pare puțintel în plus, în special pentru formatul exclusiv digital - deși arată cool; poate, dacă aveți chef, să faceți cuprinsul ca un fel de map/dungeon, unde treci prin articole ca printr-o hartă și highlight-urile alea sunt boșii, iar finalul e ofc ... ceva to the next level (up down sideways, don't mind);
- +++ pentru știrea cu Batman, haios, o idee bună;
- nu mai băgați citate din articol în miezul lui, ca highlights, e doar un simptom de lipsă de idei de layouting; dacă vrei să scoți ceva în față, o poți face în alte feluri care au mai mult farmec (casetă specială, comentariu la imagine și intertitluri);
- galeriile de imagini fără caption-uri explicative sunt ok fiindcă arată din joc, dar pot fi folosite și pentru comunicarea unor idei necuprinse în text sau sublinierile alea care altfel aterizează prin citate;
- nu aș folosi stitch-urile alea pentru Beyond Good and Evil; e cool să adaugi o tușă mai altfel fiecărui articol, dar trebuie să aibă sens în contextul jocului, ori în cazul de față eu nu mă prind care e legătura (pun intended);
- citatele " " ar trebui să fie „ ”, cel puțin în romînă; Alt + 0132, Alt + 0148
- faceți zonă de credits ca lumea, la final sau la început, cu fiecare și ce-o făcut; parcă nu am văzut credits pentru layouting, corecturi si alte cele

Per total, felicitări!
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Nivelul 2 Community Edition - Numărul 1

Post by Cristan »

Thanks pentru comentarii.
caleb wrote:- poate prea cumințel / conservator layout-ul articolelor; totuși e fain și foarte lizibil, ar arăta sigur fain și pe tipar; prea multă simetrie, prea puțin dinamism - > și la nivelul culorilor combinate, deși tematic sunt reprezentative și bine alese, în sine;
Partial iti dau dreptate, majoritatea articolelor au un layout prea conventional. Dar asta e in principal by design. Pe de o parte am pus accent pe lizibilitate, am vrut un layout aerisit si simplu cu fundal uni sau care sa nu iasa in evidenta. Pe de alta parte, n-am lucrat foarte mult la revista - in jur de o saptamana. Totusi, Michi s-a straduit mai mult pe partea asta; de exemplu, printre altele, el a facut articolele 80 Days, Fallout 4, care se apropie mai mult de layout-ul clasic Level / N2.
- efectul ăla de împietrire de pe copertă e ok în context, îl pricep, dar îmi pare totuși puțintel forțat; în plus, reduce din bling, în opinia mea - din ăla bun, care atrage -> cromatică austeră - bine complementat de nuanța aia închisă de roșu, dar parcă insuficient de atrăgător, dintr-un motiv sau altul. Chestia însoțește dealtfel majoritatea articolelor din revistă;
Coperta iarasi a fost un compromis, oarecum, intre timpul redus si dorinta de a avea o coperta mai originale. Initial trebuia sa apara doar in articol si am folosit-o pe coperta ca placeholder pana am terminat restul revistei. Dar pana la urma mi-a placut cum arata si alt artwork mai bun pentru Rome nu aveam, cum nu am avut nici timp pentru a compune o imagine diferita. Cu culorile iarasi iti dau dreptate partial, dar am vrut un aspect uniform si simplu pentru toata revista... ma rog, in esenta e acelasi raspuns ca mai sus.
- foarte bună includerea bucăților animate; într-un format digital, nu există scuze să nu ai așa ceva; dau viață paginilor și nu costă atît de mult în materie de dimensiune;
Yup. Ideal era sa mai avem si niste video, dar linked, nu embedded, sa nu creasca marimea fisierului. Plus alte directii de explorat cu fisierele interactive.
- partea de după editorial, conceptual, cu un cuprins încărcat de introduceri pentru porțiile principale, mi se pare puțintel în plus, în special pentru formatul exclusiv digital - deși arată cool; poate, dacă aveți chef, să faceți cuprinsul ca un fel de map/dungeon, unde treci prin articole ca printr-o hartă și highlight-urile alea sunt boșii, iar finalul e ofc ... ceva to the next level (up down sideways, don't mind);
Nu m-am gandit pana acum ca ar fi in plus, desi, da... odata ce ai bookmarks in document... Pe de alta parte, cred ca ar fi o trecere prea brusca de la editorial la articole. Nu stiu daca am inteles prea bine ideea cu harta.
- +++ pentru știrea cu Batman, haios, o idee bună;
Thanks. Si asta e rezultatul mai multor constrangeri - material prea scurt pentru doua pagini, plus imagini aproape zero din joc.
- nu mai băgați citate din articol în miezul lui, ca highlights, e doar un simptom de lipsă de idei de layouting; dacă vrei să scoți ceva în față, o poți face în alte feluri care au mai mult farmec (casetă specială, comentariu la imagine și intertitluri);
Da, in Level/N2 de multe ori nu le vad rostul. Dar nu mi se par nici o idee de nefolosit, am putut scoate mai usor in evidenta o idee pentru cand rasfoiesti revista si am putut sa intrerupem un bloc de text fara sa folosim o imagine care ar fi aglomerat pagina.
- galeriile de imagini fără caption-uri explicative sunt ok fiindcă arată din joc, dar pot fi folosite și pentru comunicarea unor idei necuprinse în text sau sublinierile alea care altfel aterizează prin citate;
Total de acord aici, e o remarca pe care am facut-o si cand comentam la Level; dar in afara lui ncv rar am vazut pe la altcineva asta. La noi aici a fost mai greu, intrucat am facut revista separat de autorii articolelor, care nu au avut un input prea mare, in afara de cateva screenshots si captions. Poate la urmatoarele numere, daca or mai fi.
- nu aș folosi stitch-urile alea pentru Beyond Good and Evil; e cool să adaugi o tușă mai altfel fiecărui articol, dar trebuie să aibă sens în contextul jocului, ori în cazul de față eu nu mă prind care e legătura (pun intended);
Mmm.... Spatiu care trebuia umplu (screenshoturile erau in galerie), am folosit concept art si pentru ca era un articol retro, le-am pus ca niste poze intr-un album... De acord, se putea si mai bine.
- citatele " " ar trebui să fie „ ”, cel puțin în romînă; Alt + 0132, Alt + 0148
- faceți zonă de credits ca lumea, la final sau la început, cu fiecare și ce-o făcut; parcă nu am văzut credits pentru layouting, corecturi si alte cele
De acord cu citatele, dar editarea articolelor a fost minima. In afara de a adauga diacritice pe unde era cazul, nu a existat timp dedicat pentru editare - doar ce a sarit in ochi la paginare - cate un acord, o cratima etc . Lipseste rubrica de credits, dar intentionat, pentru ca nu aveam ce sa punem. Mahdi a mentionat in editorial ca eu si Michi ne-am ocupat de revista (iar el a tinut legatura cu autorii), iar autorii sunt mentionati la fiecare articol (plus la cuprins). In rest... ce sa punem? Redactor-sef? Marketing? Distributie?

Fular wrote:Mna... am remarcat că atât timp cât o vezi din browser nu apare problema de care zice Zulu mai sus. De pe comp apar mici probleme de lizibilitate la anumite articole(mă rog, problema am văzut-o la articolul lui Zulu) sau dispar unele poze.
Zulu wrote: P.S.2: Ultima bucata tot de la sfarsitul articolului meu, textul scris pe fundal de pergament.....literele sunt foarte subtiri si nu prea se intelege.
Da, am observat si eu asta in alt reader, nu stiu inca care e cauza. Dar e clar ca trebuie testat mai mult.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Nivelul 2 Community Edition - Numărul 1

Post by caleb »

Păi tocmai că autorii reies clar, pe cînd munca de layout și alte cele e îngropată în editorial, ca să zic așa. Credit where it's due, man :)

Din nou, partea cu citatele este o sugestie, nu se vrea regulă. Văd practica asta peste tot și nu ajută unei scriituri bune fiindcă:

A. Atrage atenția fără rost asupra unui pasaj la care ar trebui să ajungi natural, din text.

B. Spre deosebire de intertitluri, care ar trebui să rezume într-un fel direcția paragrafului care le succede, conțin adesea aprecieri și practic strică surpriza de a le descoperi - mai ales că există tendința de a selecta părțile mai mișto sau relevante din text.

C. Vine în special din zona publicitară/promoțională a textelor - ceea ce o face natural nerecomandată în orice text care nu este un advertorial.

D. Am zis deja, e un suplinitor pentru altceva din layout, ceva ad hoc, se pot găsi chestii mai bune.

E. Nu zic că nu, niciodată, dar e bine să nu fie prea des, să nu devină o regulă, o parte fundamentală a stilului de layouting.


Cît despre layout în general, așa-i trebuie timp și idei aplicabile ca să dinamizezi treaba. Am încercat eu ceva în răposatul L cu Bayonetta, dacă-mi aduc bine aminte, era totul mai cîș. Nu-s mare maestru în domeniu și mă luptam și eu să rup tendința naturală spre simetrie și ordine cu nebunii mai riscante, e distractiv să faci asta.

No, congrats, la cît mai multe și mai reușite, începutul e bun.
WhiteWizard
Space Invader
Posts: 6
Joined: 7 Apr 2016, 14:57

Re: Nivelul 2 Community Edition - Numărul 1

Post by WhiteWizard »

Felicitări pentru revistă! Nu mă așteptam să iasă așa bine! Ideea e foarte bună. Mă bucur că am reușit să contribui puțin și eu la acest produs finit și voi mai scrie texte despre jocurile pe care le joc, chiar dacă nu sunt gamer profesionist. Chapeau bas, domnilor! Ați făcut o treabă excelentă.
User avatar
mahri726
Headcrab
Posts: 92
Joined: 18 Apr 2014, 17:12
Contact:

Re: Nivelul 2 Community Edition - Numărul 1

Post by mahri726 »

Foarte tare ! Când am făcut propunerea, nu ma așteptam sa fie implementata atât de repede.
Eu ma gândeam sa scriu un nou tip de articol, care nu cred ca a mai fost abordat niciodată in Level sau Nivelul 2. Chiar am propus redactorilor in trecut sa scrie astfel de articole. Este vorba despre Ateliere.
Daca va amintiți, Lara a scris articole in Level legate de gamedev, dar acestea ofereau o imagine de ansamblu asupra industriei, nu îți explicau efectiv ,,cum sa faci un joc''. Ei bine, odată cu lansarea Unreal Engine 4, si a sistemului Blueprints, numărul de pagini necesar pentru un astfel de atelier este redus semnificativ, deoarece un întreg script poate fi vizualizat intr-o singura imagine.
M-am apucat efectiv sa învăț UE4 acum 6-7 luni. Acum, am ajuns dintr-un stadiu avansat al dezvoltării primului meu joc video, drept urmare, am dobândit ceva experienta astfel incat sa fac un tutorial basic pentru UE4, care poate fi inclus in revista sub forma unui articol Atelier. La sfârșitul articolului, daca urmați pașii, ar trebui sa obțineți ceva jucabil.
In câteva luni, voi posta articolul, sper ca la timp pentru numărul 2.
Desigur, cei care se pricep la desen sau la alte programe de gamedev pot de asemenea sa scrie Ateliere. Ideea este ca la final, cititorul sa aibă ceva creat de el- fie desen, muzica, model 3D etc. legat de jocuri. Pentru modele 3D, pentru a salva spatiu pe pagini, sugerez folosirea unor serii de imagini pe care le-aș numi Action Strips. Practic, imaginati-va o banda dintr-o rola de film, dar cu imaginile lipite una de alta, fara despartitoare. In interiorul fiecarui frame, se afla cate o imagine numerotata de la stânga la dreapta. Mai jos, in articol, fiecarui număr ii corespunde o descriere a actiunii din frame-ul respectiv.
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Nivelul 2 Community Edition - Numărul 1

Post by caleb »

E bună ideea. Și eu i-am bălmăjit ceva lui KiMO pe tema asta, în ideea în care aș găsi timp. Well, I didn't so far. Bine, era mai mult spre jurnal, dar cred că poate fi îmbinat așa încît să iasă și ceva practic.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Nivelul 2 Community Edition - Numărul 1

Post by Cristan »

mahri726 wrote:In câteva luni, voi posta articolul, sper ca la timp pentru numărul 2. [...]Pentru modele 3D, pentru a salva spatiu pe pagini, sugerez folosirea unor serii de imagini pe care le-aș numi Action Strips.
Cool! Dar deocamdata nu exista planuri pentru un numar 2, totul depinde de articolele puse pe forum. Pentru primul numar a fost material suficient gratie concursului catalizator. Ar fi de dorit insa ca articolele ar aparea in continuare, mai ales dupa ce am scos revista asta. Cu macar vreo 6-7 articole s-ar putea face un numar nou.

Deci... da, scrie si posteaza pe forum, de citit tot o sa fie citit (plus ca scrisul te ajuta si pe tine), iar daca se strange material... o sa apara si in revista. Apropo de modele 3D, teoretic se poate include si asa ceva intr-un PDF, doar ca nu toate reader-ele suporta.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1272
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: Nivelul 2 Community Edition - Numărul 1

Post by ne0lith »

In teorie suna bine ideea unor astfel de tutoriale, dar in practica nu cred ca se poate realiza ceva prea informativ respectand limitele unei reviste. Din pacate, 2-4 pagini nu sunt suficiente nici pentru a transmite informatii de baza in ceea ce priveste programarea sau grafica, cel mult poti avea un "making of" care, cu ceva noroc, va starni interesul cititorului de a se documenta mai departe. Teoria este destul de stufoasa; poti lasa niste secvente de cod pe care cititorul sa le copieze si sa ii genereze ceva jucabil, insa cineva care nu a mai programat nu cred ca va invata ceva inainte de a intelege lucruri fundamentale precum clase, functii etc. La fel si cu grafica, exista suficiente etape peste care ar trebui efectiv sa sari sau sa le descrii foarte succint (gen "dam putin cu pensula pana ne iese un peisaj apocaliptic").

Astea fiind zise, nu vreau sa descurajez eforturile in directia asta, ba chiar as fi interesat sa scriu un tutorial pentru crearea unui model 3D destinat jocurilor, in limitele mentionate. Doar ca nu ma astept sa aiba o utilitate practica reala.
"da" - chestrony, 2016
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Nivelul 2 Community Edition - Numărul 1

Post by Waaagh! »

Incepi si tu cu "Introducere in modelarea 3D" care e groasa cat lupa de casalot si apoi rafinezi pana ajungi la "Totul despre modelarea 3D", care e o broshurik cat lupa de furnica si mult mai utila decat varlaamiada initiala pe care n-o s-o citeasca nimeni vreodata.
NO COVER. ALL MAN.
Post Reply

Return to “Revista Comunităţii”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests