Ultimul joc terminat, thread cu note

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Cristan »

Da, nu prea pot să te contrazic la majoritatea criticilor. Nu sunt multe construcții noi, fauna e săracă, povestea e mai dezlânată, se putea mai bine în multe aspecte. Dar cu toate acestea, mie mi-a plăcut, nu pot să zic că am fost foarte dezamăgit. Poate și pentru că l-am jucat ca expansion standalone (cum aveam impresia că a fost gândit), nu ca sequel.

Prawn suit da, a fost cam inutil, dar același lucru aș putea să-l spun și despre cel din primul joc, pe care l-am făcut târziu, când aveam deja multe resurse. Iar sea truck-ul a fost gândit să înlocuiască ambele vehicule din primul joc, manevrabil ca sea moth și încăpător ca Cyclops. I-am simțit lipsa Cyclops-ului, era p cool, dar acum, fiind și lumea mai mică, chiar nu-și mai avea rostul. Iar mie mi-au fost utile compartimentele alea, îmi plăcea să merg cu trenulețul la recoltat de pietre.

Și da, povestea nu s-a mai desfășurat la fel de organic, dar oricum e greu să faci o experiență narativă bine regizată într-o lume open-world. În primul joc le-a ieșit bine, acum mai puțin, dar mna... nici nu pot să zic însă că l-a tras prea mult în jos.

Și este și abundență de resurse, iar ăsta a fost aspectul care m-a sâcâit cel mai mult pe mine. Ăsta, plus un sentiment de pericol mult diminuat - prădători puțini și doar 2 leviathani noi și scapi în toate situațiile cu un simplu șoc electric, cam meh. Subnautica Lite am zis? Mai degrabă Subnautica Chill.

Dar tot mi-a plăcut lumea și am regăsit aceeași plăcere de explorare ca în primul joc și are niște peisaje subacvatice foarte mișto, în special zona de nuferi uriași, dar și zonele arctice deschise, cu ceva iceberguri și în rest doar albastrul ăla închis... foarte mișto. Ba chiar acum fiind mai puțin prins de poveste, am stat să-mi fac și bază mai mare cu tot felul de chestii :)

Dacă primul Subnautica ar fi un joc de 10, ăsta ar fi un 7.5 cinstit.

PS. Dacă te interesează, vezi că există și Breathedge, pe care nu l-am jucat încă, dar lumea îl descrie în două moduri: „umor dubios” și ”Subnautica în spațiu”.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by TG »

Cristan wrote: 2 Nov 2021, 10:50 dar oricum e greu să faci o experiență narativă bine regizată într-o lume open-world.
Dar dai hai că e un joculeț micuț, chiar se putea face ca măcar să nu bată la ochi în halul ăsta. La peisaje nu te contrazic, jocul arată superb în multe locuri, dar nu se simte la fel de natural.

Prawn suit-ul a fost cel mai folosit de mine în primul. Nu neapărat că trebuia, dar mi-a ușurat mult existența, chiar și ignorând minatul.

Interesant și Breathedge, mersi. :)
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Cristan »

BTW, Breathedge tocmai a intrat într-un humble bundle.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by TG »

Legat de asta, eu personal am renunțat la tot ce înseamnă bundle-uri, oferte, backlog-uri sau wishlist (lasat doar orientativ pentru cine vrea să îmi ia cadouri). Și mai iau jocul gratis de pe Epic desigur, dar asta pentru că mă amuză haterii.

Mai există rare excepții, dar am descoperit că e mult mai satisfăcător să mă joc așa. Nu zic, când raportul timp/bani era altul, bundle-urile au fost foarte binevenite.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3048
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by MC »

Exact asa am inceput si eu sa procedez. Mi-am dat seama ca nu o sa ajung niciodata sa joc tot ce am cumpărat sau am pus prin wishlist-uri asa ca joc ce am chef pe moment chit ca duc sau nu la capat.
Wishlist-uri inca tin doar ca sa imi aduc aminte de anumite titluri care mi-au atras atentia la un moment dat.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by tnt »

Am jucat si terminat in coop Guns, Gore & Cannoli. Banuiesc ca nu stiati de jocul asta, la fel cum nu stiam nici eu. Daca vreti ceva couch coop super fun, luati-l si jucati, it's a fucking blast! Mi-a placut chiar mai mult si decat Streets of Rage 4, pe care-l terminasem anterior tot asa in coop.
Am luat si al 2-lea joc din serie apoi, dar nu mai e la fel de fain ca primul, au incercat sa-l faca mai skill based de data asta wtf, just stick to the first one.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Mahdi »

Shadow of the Colossus

Am jucat de sărbători remake-ul din 2018 al acestui clasic de pe console. Avusesem mai demult o tentativă de a juca varianta de PS2 emulată pe PC, dar nu am reușit să mă țin de el, for some reason. Dincolo de grafica refăcută - care arată superb - remake-ul păstrează neschimbat gameplay-ul (o abordare pe care cei de la Bluepoint au păstrat-o și la Demon's Souls).

Surpriza principală a fost să descopăr că este de fapt un puzzle game. E adevărat, jocul constă în lupte cu feluriți coloși, dar acestea se reduc la găsirea și exploatarea punctelor vulnerabile. Contează mai puțin îndemânarea cu arma aici și mai mult cățăratul și menținerea echilibrului. Câțiva dintre coloși mi s-au părut frustrant de doborât. Nu întotdeauna e evident ce ai de făcut, iar hint-urile pe care ți le oferă jocul sunt vagi.

Overall mi s-a părut un joc frumos, dar nu chiar impresionant. Pot înțelege ce a însemnat la vremea lui (2005!), dar unele elemente de gameplay n-au îmbătrânit prea frumos.
REMEMBER CITADEL
User avatar
Bogdan
Pig Cop
Posts: 713
Joined: 2 Mar 2014, 18:35

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Bogdan »

Cyberpunk 2077
8/10

Bun, dar se putea mult mai bine. Povestea OK, a fost coerenta, si interesanta, desi nu am simtit vreun atasament special fata de personaje si motivatiile lor. Mix-ul de story telling si actiune nu a fost grozav. Parca prea des ti se ia controlul ca sa asisti la discutii, de obicei fiind pasager in masina. Gameplay satisfacator, mai ales gun play-ul. Elementele de RPG, nu le-am simtit ca fiind importate. Am pus puncte dupa ureche, fara sa urmaresc vreun build anume si am fluierat prin tot jocul, pe dificultatea Normal. Un minus pentru muzica. Nimic care sa imi ramana in minte. Poate nu am nimerit momente bune la radio-urile din joc, dar parca nici jocul nu face nimic sa te indrume sprea asta.
Dupa ce am terminat povestea, am mai facut side jobs si gigs pentru cateva ore. Parca a fost mai distractiv decat main game. Mai sunt inca zeci de markere pe harta de explorat, deci there is still fun to be had. Deocamdata l-am dezinstalat, si o sa continui cand apare upgrade-ul pentru next gen. Performanta a fost foarte buna pe Series X.
Buguri destul de rare si minore. Unul singur mai notabil, cand era o secventa de mers cu motocicletele alaruri de un NPC. S-a stricat scriptul, ne-am departat unul de altul si fata de obiective si jocul a facut force reload la ultimul checkpoint, dupa care a mers OK.


The Gunk
6/10

Un 3D action game, de la creatorii series Steamword Dig si din cauza asta aveam asteptari mai mari. E liniar, gameplay-ul e foarte light, in primele 2 ore am zis ca e joc de copii, atat de banal e. Apoi a devenit ceva mai interesant, cu accentul pus pe environmental puzzles. Poveste meh. Arata frumos. Jucat pe Game Pass. Nu-mi pare rau de timpul petrecut (vreo 6 ore, cred), dar altfel nu merita cumparat la full price.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by TG »

Kingdom Come: Deliverence

După aproape 130 de ore am ajuns la final. Genul de joc pe care nu ai prea vrea să-l termini, cu un farmec aparte și o colecție de idei minunate. Îndrăznesc să spun că are o doză foarte mare de originalitate. Din păcate... nu l-aș descrie ca un joc bun. Dacă i-aș estima calitatea, aș zice că e mediocru spre prost, fiind cumva mai puțin decât suma părților sale. Este totuși de altă stofă față de inepții precum Skyrim sau Inquisition.

Abordarea realistă funcționează impecabil pentru primele 20-30 de ore, modul de joc hardcore (încă urăsc că se numește așa) prezintă o formulă open world care mi se pare minimul necesar pentru ca acest gen de jocuri să poată scoate capul din veceu (am folosit însă și niște MOD-uri). Dar tocmai asta e problema, ideile sunt bune pentru acest gen de jocuri, nu așa de mult pentru KC, pentru că suferă rău de tot la tot ce ține de mecanici sau design.

Despre MOD-uri, esențiale sunt cel pentru sortarea inventarului (de nejucat altfel, e dezastru default) și quick save. Faptul că pe hardcore nu poți salva decât folosind poțiuni e o mizerie care încurajează exact opusul scopului primar al jocului: te face să fii gamey as fuck. Plus că nu funcționează deloc bine în contextul unui joc open world mare, plin de mici inconsistențe și unde singura provocare reală e să ai răbdare. Da, pe forumuri e descris de parcă e Dark Souls, în realitate cred că am avut sub 5 ecrane de game over după primele ore de joc și nici după ce am activat quick save-urile nu cred că a fost vreodată nevoie să încarc efectiv una din motive de dificultate. Sunt lucruri de bun simț pe care mulți dintre fanii lui KC aparent nu le știu de li s-a părut atât de surprinzător.

Pe de altă parte, da, e frumos că nu ești un super erou. Jocul încearcă să se concentreze pe povești mici și simți în mod real progresia personajului. Ajungi de la un nimeni, la un nimeni mai încrezător. Cel puțin până pe final când se scot din cur niște reveal-uri.

Din nou, sunt multe lucruri faine, dar la bază respectă totuși tâmpenia formulei open world. Harta e inutil de mare, iar design-ul misiunilor și scriitura sunt (preponderent) ridicol de proaste. E lipsit de vreo consistență, plin de fetch quest-uri și momente cringe, dar există totuși câteva sclipiri de geniu care te plesnesc când nu te aștepți.

Sistemul de luptă e slab realizat, pentru că nu există aproape nici o confruntare gândită în jurul său. Da, e foarte greu să te bați cu mai mulți inamici deodată. Foarte mișto realismul și că poți fenta, alege direcția și intensitatea loviturilor. Dar... nu se simte ok. E teribil de anost, neinspirat, după ce deblochezi o abilitate luptele se transformă în mini QTE-uri. Dacă joci cu un MOD care scoate abilitatea respectivă, rămâi doar cu un AI cretin și lupta cu somnul care te ia în confruntări... Sincer, dacă lipsea cu totul, jocul era mai bun.

Orașele și pădurile sunt superbe, se vede că au fost atenți la detalii și sigur pasionații de istorie vor aprecia. Păcat că nu a existat destul buget și timp pentru toată harta. E penibil să ieși dintr-un oraș, unde NPC-urile își fac treburile de zici că te joci un city builder mișto, și să vezi aceeași 2-3 oameni care se plimbă ca zombii între zonele populate. Nu zic ceva, nu fac ceva interesant și se plimbă pe jos întotdeauna și indiferent de tipul vremii sau perioada zilei. Dar hei, bine că e mare harta. La cât de superbe sunt pădurile, erau de ajuns și 2, e perfect inutil că există kilometrii întregi.

Rutina din gameplay funcționează mulțumită ocazionalei misiuni bine realizate și a realismului lumii înconjurătoare. Ajută și feeling-ul și situațiile neprevăzute de care te poți lovi, precum și faptul că există abordări diferite la aproape orice situație. Dar aproape nici un lanț de misiuni nu duce undeva relevant. Te poți trezi că ai 10 modalități de a rezolva o problema, iar când alegi (migălește) calea care ți se pare cea mai potrivită și ajungi la final... primești un mulțumesc și bani de-o pâine, apoi treci la următorul lucru de pe listă.

În fine, simt că o dau pe ranturi și ar fi multe de zis oricum, dar prea multe de criticat și asta e păcat pentru că a fost o experiență memorabilă. Dar tot nu pot încheia fără să vă zic cum cea mai cărnoasă parte din povestea principală și construirea unor intrigi politice ce-ar putea duce la misiuni interesante are loc în epilogul jocului, după credite. :lol: Sau cum chiar înainte de ultima misiune primești alta de tip fetch quest, construită pe formula celor mai des întâlnite fetch quest-uri din joc. Îmi e inexplicabil cum a fost gândit așa ceva cu bună credință.

Nu m-am documentat, nu cunosc mare lucru despre procesul de dezvoltare și ce probleme au avut sau care a fost situația. Dar zău că de mult timp nu am mai văzut un joc cu atâtea idei bune și elemente remarcabile, care să fie totuși atât de sabotat de producători.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
DreadWing
Headless Kamikaze
Posts: 277
Joined: 2 Mar 2014, 21:13

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by DreadWing »

Deus Ex: Mankind Divided
8/10

L-am început în 2016 -> pauză -> continuat în 2020 -> pauză -> terminat în 2022.
Ciudat, deoarece este un joc bun și se încadreaza fără probleme în categoria Immersive Sim.
Are ceva probleme tehnice (ex: crash aproape 100% cu DX12 în anumite zone) și pare neterminat. Sau mai bine zis, ciuntit.
Nu a fost primit cu entuziasm în momentul lansării și cred că din această cauză ne-am cam lins pe bot cu universul Deus Ex.
Citez un "review" de pe Steam: "After playing Cyberpunk...maybe we were too harsh on this game".
Așa cum e de așteptat de la un titlu Deus Ex (spoiler), există mai multe unghiuri de abordare a obiectivului. Bineînțeles, în mare, se rezumă la "guns blazing/shooter" vs "stealth".
Am jucat doar "stealth" și am apreciat faptul că level design-ul așterne câte o cale pentru fiecare skill (hacking, lifting heavy objects, high jumping, breaching walls, rebreather etc.)
De reproșat faptul că alegerile pe care trebuie să le faci sînt mai mult o iluzie sau un mecanism de a debloca achievement-uri.
Praga, orașul hub, este excelent realizat; arhitectura medievală se îmbină perfect cu elementele SF.
O surpiză plăcută este limba cehă vorbită de NPC-uri; nu dialoguri întregi, dar suficient pentru a crea iluzia (Immersive Sim, nu?) că ești în Praga.
O mică paranteză, indiferent de calitatea unui joc, dacă acesta este realizat în Montreal, nu prea se poate reproșa nimic din punct de vedere artistic.
De asemenea, este o bună ocazie pentru a remarca cât de net superior este un mediu semi-open, să-i zicem Sandbox, față de Open World.
Dacă în al 2-lea scenariu ne lovim de cantitate copy/paste, un Sandbox compact, bine gândit și "regizat", este o plăcere de explorat.
P.S: Precum predecesorul Human Revolution, face cu ochiul fanilor Metal Gear Solid prin intermediul achievement-urilor "Foxiest of the Hounds" și "Pacifist". "O atingere plăcută", cum zice englezu'.

Am rămas cu pofta de a mai juca ceva asemănător. Drept urmare, de la acest titlu modern "I went down the rabbit hole" într-o serie de jocuri clasice pe care nu le-am butonat la vremea lor.

Enter:

Vampire: The Masquerade – Bloodlines
8/10

Ok, îmi aduc aminte că am început să-l joc undeva în 2004-2005, dar nu mai știu de ce l-am abandonat pe la sfârșitul primului act.
Probabil m-am lovit de bug-urile notorii care au îngropat Troika Games. Faptul că aveam versiunea "neoficială" a jocului nu a îmbunătățit partea de patching.
Dar în 2022 este o bijuterie, neșlefuită, 100% funcțională. Totul se datorează efortului comunității care ne-a adus "Unofficial Patch".
Apropo, acest patch este deja inclus în versiunea oferită de GOG.
Continui ideea de mai sus, legată de Sandbox-ul compact. Bloodlines are câteva zone hub în care interacționezi cu NPC-uri, faci misiuni secundare și începi misiunile principale.
Nu este nimic în plus sau doar de dragul de a mai bifa o cerință de la marketing. Mai mult, nu există "loot"; perfect!
Stau și mă întreb dacă a fost un context impus de limitările tehnologice, sau pur și simplu este un exemplu de level design ca la carte.
Grafic nu a îmbătrânit bine. În 2004 a fost realizat cu o versiune mai veche a engine-ului Source, în ciuda faptului că s-a impus lansarea după Half-Life 2.
Suferă și de sindromul "nivelului acela prin care nu vrei să mai treci" (Unofficial Patch a introdus o portiță de scăpare), iar finalul e pe repede-inainte.
Cu toate acestea, atmosfera este la superlativ și cred că a rămas singura implementare reușită a universului World of Darkness.
Gradul de rejucabilitate este crescut datorită clasei de vampir pe care trebuie să o alegi la început. De ex: poți opta pentru o clasă axată pe abilități magice, o clasă care va rezolva în mare parte quest-urile prin dialog, o clasă ce nu are toate țiglele pe casă (cu un impact superb asupra dialogului) sau poți să alegi provocarea de a juca cu o clasă ce trebuie să se facă nevăzută.

Deus Ex
9/10 (anul 2000)

Da, nu am jucat primul Deus Ex până acum. Culmea, am jucat la vremea lui (și mi-a plăcut) Deus Ex: Invisible War, cel mai hulit din serie.
Aici lucrurile încep să se complice. Cum abordezi jocurile "pioner" de acum 20 de ani, mai ales atunci când lipsește factorul nostalgie?
Este limpede cât de revoluționar a fost Deus Ex in 2000: un cocktail extravagant care își schimbă gustul în funcție de jucător.
Vrei să fie FPS? Se poate. Vrei să fie RPG? Se rezolvă. Vrei un pseudo Thief SF (alt spoiler)? Discutăm, dar cred că avem soluția. Finaluri multiple în funcție de sistemul moral? Pe aici, vă rog.
Lumea se adaptează deciziilor tale și stilului de gameplay. De ex, NPC-ul Gunther (un coechipier) poate fi ignorat, tratat ca un inferior (involuntar, adică o ia personal) sau poate deveni un fel de tovaras.
Partea frumoasă este că totul se îmbină armonic și există șanse foarte mari să nu te prinzi.
Asta pentru că jocul nu iți aruncă 3 opțiuni de dialog:
1. Ignore Gunther.
2. Help Gunther.
3. Antagonize Gunther.
Nu, lucrurile stau altfel: Gunther este prizonier și eliberarea lui este un obiectiv secundar. Dacă decizi să-l ajuți, urmează o conversație în care Gunther iți cere o armă pentru a lupta împreună împotriva inamicilor.
Refuzul de a-i da o arma este împachetat în dialogul "get to safety, I can handle this". Iar acesta poate fi un reflex al gamer-ilor care gândesc "Am totul sub control și nu am nevoie de ajutor. Ba mai mult, nu vreau sî-l pun pe Gunther în pericol după ce tocmai l-am salvat."
Eh, ca în viața reală, deși putem fi bine intenționați, ceilalți pot percepe total diferit. În acest caz, Gunther se oftică și te consideră un arogant egocentrist, incapabil să lucreze în echipă. Breaking the fourth wall!
Mai departe, dacă alegi sau nu calea pacifistă, se va regăsi subtil în comentarii și reacții ulterioare. Din nou, jocul nu iți spune clar că ai această opțiune; totul este sugerat prin dialoguri cu NPC-uri și ambele abordări sînt încurajate.
Nu pot decât să-mi imaginez ce fel de discuții existau între prieteni, pline de momente de surpriză "uau, habar n-aveam că puteai să faci și asta!".
De ce "anul 2000" de la notă? Ajungem la lipsa nostalgiei menționată anterior. Povestea și atmosfera îmi par total arhaice, înțepenite în clișeele anului 2000.
Voice acting slab, Area 51, extratereștrii, francmasoni, conspirații guvernamentale, chinezo-engleza (ehe, who's laughing now? discuție pentru secțiunea Cafenea) etc.
Astfel, pe măsură ce mă apropiam de sfârșit, îmi pierdeam din ce în ce mai mult interesul și plăcerea de a juca.
Repet, înteleg pe deplin de ce a făcut istorie, din păcate am ratat momentul. Cu toate acestea, a fost un studiu de caz excelent.

Bonus: How Deus Ex was almost too complex for its own good

Thief: The Dark Project
10/10 (anul 1998)

1998! Ce an! StarCraft (martie), Unreal (mai), Commandos (iunie), Grim Fandango (octombrie), Fallout 2 (octombrie), Half-Life (noiembrie), Baldur's Gate (decembrie).
Și... Thief (noiembrie). A fost oare eclipsat de Half-Life? Nu-mi aduc aminte. A rămas în memorie doar știrea din numarul 12 al revistei PC Gaming (link arhiva).
Într-adevăr "The Dark Project". "Dark" prin atmosferă, level design, artă și lore. "Project" prin faptul că este un prototip. De altfel, singurul punct slab al jocului este că nu știe ce vrea să fie; horror supranatural sau strict hoția din Thief?
Ideile implementate în acest titlu oferă și astăzi un punct de referință pentru jocurile "stealth".;
De menționat că în același an, cu doar 2 luni înainte, Metal Gear Solid a produs un impact asemănător pe console.
Bineînțeles, vorbim despre două jocuri total diferite, în ciuda ideii principale de a evita lupta directă. Thief este un Immersive Sim, în timp ce MGS este un joc Action (ulterior a fost definit termenul Tactical Espionage).
Revenind la Thief, inamicii se folosec de simțul vizual și auditiv pentru a detecta jucătorul.
Jucătorul are la dispoziție un indicator vizual care poate fi "stins" complet sau poate străluci cu o intensitate variabilă.
Acest lucru se produce în funcție de gradul de luminozitate a unei zonei, de viteza deplasării (mers sau alergat), materialul suprafeței peste care pășești (covor, iarbă, metal etc.), precum și arma pe care o ai echipată (o sabie, deci metal, scoasă din teacă, poate reflecta lumina).
Astfel, jucătorul devine 100% responsabil pentru a evita detectarea; este eliminată percepția că aceasta poate fi aleatorie, iar AI-ul nu poate fi acuzat că trișează.
Coroana merge fără nici un dubiu la Sound Design. Este greu de spus unde se termină partea tehnică (inginerească) și unde începe arta.
Genial pentru 1998! Deși este discutabil in ce măsură ar putea fi reprodus cu atâta măiestrie acum.


==============


În cadrul acestui exercițiu acedemic, a fost a plăcere să recitesc review-uile din Level.
Țin să mulțumesc lui Jaunty, Cristian și tuturor celor care au contribuit la veribabilul muzeu Reviste Vechi.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Mahdi »

După ce Ron Gilbert a anunțat că vom avea un nou Monkey Island anul ăsta, am hotărât să rejoc toată seria de la capăt. Rejoc e cam mult spus, nu le-am jucat pe toate și, dacă stau să mă gândesc, nu cred că am dus niciunul până la capăt.

Am început cu ediția specială a lui The Secret of the Monkey Island. Puteam la fel de bine să joc varianta de pe ScummVM, pentru că am preferat să joc cu grafica pixelată, nu cea refăcută. Am fost surprins să descopăr că e relativ ușor de parcurs, neexistând chiar așa multe momente de moon logic. Doar la vreo 2 chestii mă împotmolisem și a trebuit să consult un walkthrough - nu știam cum să iau peștele de pe ponton și că îmi trebuie un obiect pentru a naviga labirintul de la final.
REMEMBER CITADEL
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by ola small dickie »

Al doilea e mai dificil, parca
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by juve3332 »

Da, este. Si cateva idei mai misto.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by ola small dickie »

Am terminat toate monkey islandurile in afara de remakeuri. Am incercat remakeul de la 1 dar parca n am mai avut tragere de inima sa continui terminandu l deja in varianta originala (la fel si cu grim fandango sau day of the tentacle). Chestia misto e ca parca acum ai si dialoguri audio chiar daca alegi sa joci cu grafica originala
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by TG »

Mahdi wrote: 13 Apr 2022, 13:43 După ce Ron Gilbert a anunțat că vom avea un nou Monkey Island anul ăsta, am hotărât să rejoc toată seria de la capăt.
Parcă aș face și eu asta, mai ales că n-am mai jucat un adventure de ceva vreme. Cu mențiunea că mie chiar mi-a plăcut stilul din remake-uri. Deși jucasem varianta originală a primului, am parcurs și remake-ul cu plăcere.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3048
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by MC »

Nu-i rea ideea, doar ca eu m-am gandit sa bag inainte toata seria Syberia ca tot a aparut asta ultimul.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Magicake »

Am terminat Mafia Definitive Ed.

Fain, cateva momente enervante din cauza controalelor si implementarii cam neterminate (so weird, ma refer la on the rail shooting sections, mai exact la aia in care esti urmarit de masina blindata si la cea cu avionul). Dar in rest, A. Ar fi fost A+ daca erau mai multe cutscenes.

Am terminat prima misiune din Mafia 2, se anunta a fi un joc si mai interesant si mai focusat pe open worldness. Prima chestie pe care am facut-o in oras a fost sa mananc o shaorma cu o bere :lol: In schimb pare ca are probleme cu stuttering cel putin cand conduci masini, ceea ce e enervant.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Magicake »

Gata si Mafia 2, per total mai putin fain ca primul, dar e ok. Personajele ceva mai antipatice, nimeni la nivelul lui Sam & fluffy-teddy-bear Paulie, dar cei doi seteaza oricum un standard destul de inalt. Din secondary characters, cred ca Leo ar fi cel mai interesant/reusit. Joe e ok si parca mi-a placut mai mult de Vito decat de Tommy. Vito a fost ceva mai direct in a-si rezolva problemele singur, daca te uiti de la distanta Tommy de fiecare data cand a dat de probleme a fugit da la unul la altul pentru ajutor, dar nu l-a deranjat nici sa se intoarca impotriva celor ce l-au ajutat cand i s-a parut ca e suficient de capabil sa-i bata. E a bit lame din perspectiva aia. Tommy's got the better looks tho :lol:

As fi vrut sa fie ceva mai multa... mafie? Parca trei sferturi de joc e doar facut de crime random pentru bani si that's about it, primul statea mai bine la capitolul asta. Din ce am vazut din articole, Mafia 3 o sa fie si mai lite la capitolul asta, will see.

Checkpoint-urile in cateva misiuni mai dificile sunt absolut oribile pe consola. E greu sa tintesti bine si repede cu controller, chit ca pui si assist - adauga la asta faptul ca mori in doua secunde daca trage cineva in tine, si cam toate luptele sunt o secventa lunga in care stai in cover si astepti sa iasa cineva din cover ca sa tragi in ei, incet si metodic. Cand in final mori si vezi ca te da inapoi cu 10-15 minute in care trebuie sa repeti ce am zis mai sus... e kinda shitty. Primul joc a stat mult mai bine la capitolul asta. Asta pe normal diff btw, pe hard nici nu vreau sa-mi imaginez. Si in caz ca i se pare cuiva ca exagerez, game stats nu mint: din 13 ore si ceva cat mi-a luat sa termin jocul, o ora si vreo 20 de minute (!!!) au fost petrecute in cover.

Mai am niste DLC missions de incercat, sa vad cand imi vine cheful de ele.

7.5/10

btw faptul ca au pus fucking PORN ca si collectibles a fost mega evil. Like, zice Joe "hai sa mergem ca murim dreq aici" si eu sunt like "stai bos, ca poate-i un playboy printre cutiile alea" :lol: goddamn this game. Am gasit cam jumate din ele.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by tnt »

Pacat ca nu ai avut si experienta primului Mafia, ala original. Definitive Edition are grafica faina, dar e dumbed down la mecanici, nu mai are soundtrackul original (care a fost fenomenal), misiuni vizibil simplificate, cu multe parti cheie din acestea omise, sau chiar unele misiuni omise cu totul.
Pentru mine, care am jucat si originalul, Definitive s-a simtit ca un joc neterminat, pus la gramada in graba, un fel de rezumat.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Ultimul joc terminat, thread cu note

Post by Magicake »

M-am uitat la cateva gameplay videos sa vad diferentele dar acuma mi-ar fi super greu sa joc originalul dupa ce am vazut lumea din remake. Nu mi se pare ca originalul a imbatranit bine la capitolul asta :-( It's the small stuff, cum in remake te duci la magazinul lui chinatown dude pe o alee si il gasesti inauntru, in original sta for some reason la strada si te asteapta fix pe tine, banuiesc din motive tehnice.

plus ca as renunta la misiunea cu cursa
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 12 guests