Feel free to call me the tif basher, dar
PRO:
-> E muncit, din punct de vedere al fidelitatii grafice si audio
Partea audio e destul de buggy. Intreruperi ale sonorului, suprapunerea sau inversarea ordinii replicilor intr-un dialog, desincronizare fata de lipsinc si asa mai departe. Coloana sonora in sine e din cu totul alt film fata de jocurile vechi, dar are cateva piese reusite, in particular un drone bass care m-a anihilat. Give me warm. Give me soft.
In ceea ce priveste grafica, mie personal nu-mi place directia, nu are nimic din misterul evocat in primele jocuri. Mi se pare un fel de betmen cu arcuri. Asta e o chestie subiectiva, dar sunt si probleme obiective, cum ar fi ca aproape toate nivelurile arata la fel, si ca sunt numai doua modele de inamici in tot jocul, cu exact aceleasi animatii si acelasi comportament. Nu vreau sa spoilaresc, dar nu mi se pare normal ca un paznic antrenat si un individ care nu are nici o treaba cu aceasta profesie, sa aiba aceeasi postura, acelasi mod de tinere si utilizare a armei si asa mai departe. Also the physics in so wrong in so many places. Cheap.
-> Stealth ca la carte
Poate comparativ cu sneakere moderne. Eu nu am jucat nimic altceva in afara de tifurile vechi, deci nu ma pot pronunta, dar e o gluma proasta fata de seria pentru care serveste drept rebut (huehuehue). Nu exista gradient de lumina. In ciuda laudelor lui nea chelie care spunea ca sistemul este superior celui vechi, esti ori complet expus ori in intuneric total. Regiunea de tranzitie este mult prea ingusta ca sa poata fi luata in considerare. Sunetul nu mai are aproape nici o importanta. Daca nu calci peste portiunile de podea pe care scrie mare STICLA PISATA poti sa le joci geamparalele in cap la paznici. Si ca veni vorba de paznici, AI-ul este chiar mai prost ca cel din jocurile vechi, ceea ce e o realizare in sine. + pentru ca aprind tortele mai frecvent si mai intra la banuieli daca esti amator si lasi usi sau sertare deschise, dar cam atat.
-> Storyline bunicel (nu e supercalifragilistic, dar prea putine jocuri se pot lauda cu un storyline bulletfroof)
Storylineul e o abominatie bombastica sufocata de cele mai obosite clisee, dume americane si cutsceneuri cu explozii. Zici ca-i film cu supereroi. As detalia dar ma irita operatia numai cand ma gandesc.
-> Custom difficulty (OH HELL YES!)
Da, asta e foarte niec. In cazul de fata iti permite sa simulezi ca te joci tif cand de fapt te joci CoD, dar sper ca in viitor sa tina cont de acest aspect in designul jocului.
-> Lipsa sabiei (vezi Thief: The Dark Project). Blackjack-ul e perfect ok
Eu urasc blackjackul asta contextual, care merge numai din spate, la o anumita orientare, inca de la Deadly Shadows. Sunt destul de convins ca daca-ti iei ditai baranga in nas cazi lat, cu sanse mult mai mari decat la o lovitura in obraz, mai ales ca animatia lasa de inteles ca paznicii o vad venind.
-> Replayability - In mod surprinzator poti s-o iei de la capat si sa schimbi tactica. E drept, ajungi tot acolo, but it's more about the journey than the destination, right?
Yeh, dar merita? "Alternativele" in tif sunt de regula usa principala sau sistemul de ventilatie daca ai surubelnita, nu e nici pe departe un sandbox pe care sa il poti aborda liber.
-> Te face sa gandesti
Clar. Inca ma intreb la ce dracu se gandeau cand l-au facut.
-> Background dialogue e genial, daca stai sa asculti discutiile intre NPC-uri
Unele discutii sunt reusite, dar esti adus la disperare din cauza repetitivitatii. Cand trebuie sa petreci mult timp intr-o locatie, sa auzi "trage-mi-o trage-mi-o mai tare" sau "hei, tu nu mirosi a pipi si sudoare" (in-game quotes, ca e pentru audienta matura) incontinuu este foarte suparator.
-> Options menu ca la carte, are tot ce-i trebuie
True. Can't bash that.
-> No QTEs
Eh, cateva secvente semiregizate tot au strecurat si sunt de tot prost gustul. Also, spammingul pe care trebuie sa-l faci ca sa muti grinzi sau sa deschizi geamuri este extrem de enervant.
-> Challenges
In the old games nu se numeau challenges. It was the way they were meant to be played.