O licență mai...specială

Lucrezi la un joc și ai nevoie de ajutor? Ai făcut un joc și vrei părerea noastră?
strflp
Space Invader
Posts: 4
Joined: 2 Nov 2016, 09:09

O licență mai...specială

Post by strflp »

Heyo! Sunt în anul 3 la Facultatea de Geografie, secția Cartografie și mi-am ales pentru licență tema ”Tehnologiile cartografice în jocurile video”
Apelez la această comunitate pentru un lucru: Nu găsesc absolut nicăieri informații concrete legate de acest subiect, majoritatea celor la care am apelat(companii, developeri) nu mi-au răspuns. Apelez la comunitate și nu vreau decât să facem o discuție pe această temă pentru a avea o discuție constructivă, de la care să ajung la niște concluzii utile lucrării mele.

Deci...fără a mai intra în detalii...Ce părere/cunoștiințe aveți despre hărțile din jocuri?
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: O licență mai...specială

Post by .chester »

Vrei sa-ti faci licenta dupa niste discutii pe un forum? :lol: Daca nu gasesti nicaieri informatii despre tema aleasa de tine, inseamna ca ori nu stii sa cauti, ori e un domeniu atat de obscur incat nu exista literatura de specialitate pe subiectul in cauza. Oricum ar fi, probabil ca ar trebui sa te reorientezi si sa alegi alta tema. Orice raspunsuri ai primi aici, nu se vor considera surse adecvate unei lucrari de licenta. Succes!
I'm livin' in a love shadow
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: O licență mai...specială

Post by TG »

N-am prea inteles, ti-ai ales o tema despre care nu stii absolut nimic, nici macar de unde sa te informezi? Cred ca ar trebui sa urmezi sfatul lui chestrony. :)
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: O licență mai...specială

Post by Waaagh! »

What the guys said. Vorbeste rapid cu conducatorul si alege o tema cu care sa aiba o tangenta si pentru care sa poata macar sa-ti dea o bibliografie minimala. Daca a fost de acord cu tema asta fara sa aiba habar de nimic, inseamna ca e incompetent si cel mai bine ar fi sa fugi de el mancand pamantul.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1272
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: O licență mai...specială

Post by ne0lith »

As fi surprins si daca ai reusi faci un eseu ok de 2 pagini pe tema asta, licenta suna a ceva prea ambitios si nerealist din ce spui tu.
"da" - chestrony, 2016
strflp
Space Invader
Posts: 4
Joined: 2 Nov 2016, 09:09

Re: O licență mai...specială

Post by strflp »

Se pare ca nu ati inteles....am o baza insa am zis sa apelez si la alte persoane care ar putea sa ma ajute...de cautat am cautat, indrumatorul mi-a dat vreo 4-5 carti pe subiect insa fiind la geografie nu am o baza de cunostiinte despre programare asa de avansata. Partea de cartografie e ok, profesorul este multumit de ceea ce am facut pana acum si chiar el m-a indrumat sa aleg aceasta tema. Una din cele mai cunoscute companii care creeaza si softuri utilizate in cartografie este in lista de parteneri pentru Nintendo Switch. Sunt multe harti utilizate in jocuri pe o baza reala (de exemplu Assassin's Creed, Minecraft-in Minecraft unul din profesorii mei a facut harta Europei- sau Counter Strike)
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: O licență mai...specială

Post by ola small dickie »

Daca tot esti la Geografie poti sa faci ca lucrare de licenta tu personal o cartografiere a planetei Twinsun din Little Big Adventure. Relieful este variat iar planeta ofera un mediu propice pentru astfel de studiu. Planeta se roteste intre 2 sori. Emisfera nordica si emsifera sudica fiind fiecare incalzita de cate un soare. Intre cele 2 emisfere, la ecuator, exista un lant muntos numit Hamalayi Mountains de-a lungul intregii planete.

Iata o poza cu planeta Twinsun, unde se pot vedea limpede elemente descrise de mine.

Image

Daca ti se pare prea mult poti sa faci o cartografiere doar a Muntilor Hamalayi

Iata o poza cu Muntii Hamalayi

Image

Daca decizi sa-i cartografiezi ai grija la rebelii care salasluiesc pe aici. Sunt inarmati dar sunt de partea ta, numai ca trebuie sa ai grija sa-i informezi ca si tu lupti impotriva lui Dr. FunFrock

Iata cum poti sa realizezi o licenta mai....speciala
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: O licență mai...specială

Post by .chester »

Image Image

OK

Alte jocuri de explorat din punct de vedere cartografic ar fi urmatoarele:

SimEarth

Image

Dwarf Fortress

Image

Civilization

Image

Lasand gluma la o parte, poate ca ai putea fi un pic mai specific in legatura cu ce ai nevoie. Momentan nu e clar deloc ce vrei de la noi. Intai zici ca nu gasesti absolut deloc informatii, apoi spui ca de fapt ai 4-5 carti si ca partea de cartografie e ok. Bun, atunci care parte nu e ok? Pana la urma, ce urmaresti sa demonstrezi cu lucrarea ta? "Tehnologii cartografice in jocurile video"... Adica ce-i cu ele? Pare a fi un subiect destul de vast la o prima vedere, or o lucrare de licenta ar trebui sa se concentreze pe ceva specific. What's your point, ca sa zic asa?
I'm livin' in a love shadow
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: O licență mai...specială

Post by Waaagh! »

Oricum, nu te lua dupa trollii astia si exemplele lor superficiale. Daca o sa te interesezi de ROME: TOTAL WAR (cel mai bun joc video facut vreodata), o sa descoperi ca acolo producatorii au prezentat o harta strategica a Europei & imprejurimi pe care au modelat-o in intregul ei cuprins si la nivel tactic. Pare un efort monumental si habar nu am cum l-au dus la bun sfarsit. Daca afli si scrii despre el in licenta, voi deveni cel mai bun prieten al tau.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: O licență mai...specială

Post by ola small dickie »

In Rome Total War sunt modelate chiar si dealurile din jurul satului Vartop, comuna Albesti, judetul Constanta?
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: O licență mai...specială

Post by Stokkolm »

Si eu vroiam sa fac o licenta despre generarea procedurala a copacilor in grafica 3D, gen concurent speedtree. Dupa ce si-a rotit profesorul ochii peste cap cand a auzit am spus "glumeam, o sa fac un site de e-comerce ca un orice om normal".

Anyway, iti doresc succes cu proiectul asta.

Ce nu inteleg, e chestia cu Minecraft, prin termenul harta ma gandesc la o schita a unei lumi. Ei bine, a crea Europa in Minecraft inseamna sa creezi o lume pe baza unei harti, practic un proces invers cartografierii.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: O licență mai...specială

Post by Waaagh! »

ola small dickie wrote:In Rome Total War sunt modelate chiar si dealurile din jurul satului Vartop, comuna Albesti, judetul Constanta?
Cand am condus invazia europeana a arsacizilor si am navalit dinspre stepe, imi aduc aminte ca am fugarit niste traci desculti in jurul unor coline din Dobrogea de azi. Posibil sa fie chiar dealurile pe care le mentionezi tu.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: O licență mai...specială

Post by ola small dickie »

Frumos, o sa-i povestesc lu maicamea. n-am mai fost de ani de zile pe acolo
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
strflp
Space Invader
Posts: 4
Joined: 2 Nov 2016, 09:09

Re: O licență mai...specială

Post by strflp »

Multumesc mult pt sfaturi. Acum, sa fiu mai specifica: Ideea mi-a venit cand jucam Skyrim si nu gaseam...parca o pestera...si asa ca am apelat la prietenul google. Acolo am gasit un portal cu toate hartile din joc. Acestea au fost facute prin procese pe care le utilizam la facultate, prin care rezulta harti online. Mai incolo am vazut pe cineva care juca Mass Effect. Acolo am descoperit ca in primul joc, atunci cand ma plimbam pe diferite lumi cu masina(ma rog....Mako), atunci cand intram in harta aveam un model numeric al reliefului planetei- lucru pe care tocmai il faceam la o materie. Si asa mi-a venit ideea: sa iau cateva harti din mai multe jocuri si sa explic faptul ca procesele si tehnicile utilizate in lumea reala se pot aplica si in jocurile video. Mai mult decat atat, multe jocuri au harti bazate pe lumea reala, harti reale. De exemplu: Hartile din Assassin's Creed sunt bazate pe harti istorice sau vechi, reale. Cum spunea si Waaagh!, multe lumi sunt realizate pe baza unor locuri reale. Cat despre harta facuta de catre profesorul meu: a luat un model digital de elevatie pe Europa(harta 3D cu relieful Europei) si a transferat-o(nu stiu cum, nu a fost specific) in Minecraft. Eu cam asta vreau sa spun. Acum cred ca m-am facut clara. Am nevoie doar de jocuri si de restul ma pot ocupa. Nu vreau sa mi se dea licenta gata facuta. Insa eu abia m-am apucat sa ma joc in liceu si inca ma consider noob. Nu am avut contact cu persoane cu care sa vorbesc despre asta. Sa nu uitam ca in era digitala si cartografii s-au dezvoltat si fac hartile aproape exclusiv pe calculator.
User avatar
marvas
vrășmaș mârșav
Posts: 3661
Joined: 3 Mar 2014, 01:21

Re: O licență mai...specială

Post by marvas »

cred ca majoritatea jocurilor open-world, gen Skyrim, GTA, Witcher 3, sunt mai mult decat potrivite ca studiu de caz.
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: O licență mai...specială

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

Poti incerca Silent Hill si seria Thief. Nu stiu exact ce-ti trebuie asa ca voi cauta niste exemple de harti de acolo.

http://thief.wikia.com/wiki/In-game_Maps

http://silenthill.wikia.com/wiki/Map

Acum, acestea sunt mai restranse (o camera, un etaj, un 'level' ) deci nu stiu daca te ajuta sau daca tie iti trebuie harti de tip Skyrim. Dar daca crezi ca ai putea sa te folosesti de asta atunci vezi daca nu poti sa vorbesti si despre cum level design-ul dintr-un joc influenteaza starea jucatorului sau impinge spre un anumit tip de playstyle (in jocurile competitive precum counter-strike de pilda) sau de importanta unei harti atunci cand player-ul nu are alte informatii despre nivel (Thief ilustreaza asta foarte bine).

In fine, nu prea am inteles ce-ti trebuie tie deci daca am vorbit pe langa imi cer scuze de pe acum. :D
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: O licență mai...specială

Post by Cristan »

strflp wrote:Si asa mi-a venit ideea: sa iau cateva harti din mai multe jocuri si sa explic faptul ca procesele si tehnicile utilizate in lumea reala se pot aplica si in jocurile video. Mai mult decat atat, multe jocuri au harti bazate pe lumea reala, harti reale. De exemplu: Hartile din Assassin's Creed sunt bazate pe harti istorice sau vechi, reale. Cum spunea si Waaagh!, multe lumi sunt realizate pe baza unor locuri reale.
Si ai material de o intreaga lucrare de licenta doar pe subiectul asta?

Prin harti te referi la nivelul efectiv in care joci, sau la hartile desenate pe care le folosesti pentru a te orienta in joc? Sau la ceea ce fac jucatorii pentru a carta lumea jocului? La o prima vedere, as zice ca in general primeaza interesul artistic sau designul de nivel in detrimentul acuratetii stiintifice.

Ca resursa, poate te-ar ajuta site-ul si forumul Cartographer's Guild. Arunca un ochi si pe softul asta: Campaign Cartographer.

Si oarecum related, fotogrammetria e folosita in modelarea 3D si a fost utilizata cu mare succes in The Vanishing of Ethan Carter.

PS. Am terminat si eu Facultatea de Geografie :) Nu prea se foloseasu pe atunci tehnologii din astea digitale, cred ca am avut un singur laborator de GIS toata facultatea.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
strflp
Space Invader
Posts: 4
Joined: 2 Nov 2016, 09:09

Re: O licență mai...specială

Post by strflp »

Nu stiam ca si fotogrammetria se foloseste in jocuri. Eu vreau sa inglobez in lucrare atat partea utilitatii hartilor in jocuri(hai sa fim seriosi....in foarte putine jocuri ne putem orienta fara a ne baza pe ele), faptul ca acestea au fost inspirate din real cat si pe partea artistica. Nu am cum sa ma exprim pentru ca am o salata de iei in cap. Imi vin multe si foarte putine sunt chiar unele bune. As putea zice ca vreau sa ajung in fata profilor traditionalisti si sa le spun: Iata, hartile au ajutat de deschiderea unor noi posibilitati si in lumea virtuala si nu sunt utile numai in lumea reala!
User avatar
mahri726
Headcrab
Posts: 92
Joined: 18 Apr 2014, 17:12
Contact:

Re: O licență mai...specială

Post by mahri726 »

In cazul dezvoltarii de jocuri in Unreal Engine 4, multi folosesc World Machine. World Machine este un program care genereaza harti pentru jocuri.

Image

Pentru a genera un relief, faci un fel de retea de noduri, ca o schema.

Image

In Wold Machine, pot fi mai multe tipuri de noduri. Exista noduri generatoare, care genereaza un tip de teren, sau filtre, de exemplu filtrul de eroziune, care simuleaza procese naturale. World Machine genereaza un teren infinit in functie de noduri sau graficele pe care le creezi. Din teren, selectezi o bucata pe care o exportezi ca o harta a altitudinii. Alb inseamna inaltimea maxima iar negru insamna inaltimea minima. Poti exporta din World Machine nu doar harta a altitudinilor, cat si harti ale materialelor. De exemplu se poate seta ca orice sa afla peste o anumita altitudine sa aiba textura munte, ce se afla sub sa aiba textura de iarba. Toate acestea se pot importa in motoare de jocuri. Desigur, relieful se poate realiza si manual, cu ajutorul asa-ziselor pensule, dar nu e la fel de realist ca si cand ai utiliza generatoare de teren.


Daca vrei un anumit teren care exista deja, se poate folosi fotogrametrie aeriana pentru terenul in sine, sau fotogrametrie pentru fiecare obiect in parte.

Cei de la Epic Games au pus un ghid pentru fotogrametrie de obiecte.
https://www.unrealengine.com/blog/imper ... perfection

Daca aplici toate aceste tehnici, poti obtine asa ceva :
Image

Image

Image

Sper ca aceste informatii sa iti fie utile pentru ceea ce doresti sa realizezi. Succes !
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: O licență mai...specială

Post by tnt »

strflp wrote:...
Pe langa informatiile pe care ti le-a dat Mahri, eu as putea sa-ti dau cateva idei legate de jocuri bazate pe harti reale care cred ca ti-ar fi de asemenea de ajutor. Ce folositi la facultate? Banuiesc ca ArcGIS. Cea mai mare recomandare ar fi sa incepi cu Operation Flashpoint, simulator militar de prin 2001, are cea mai precisa reprezentare a hartilor din toate jocurile pe care le poti incerca. El si cu continuarile sale. Daca imi amintesc bine, harta topografica din joc e pe proiectie Gauss Kruger (proiectia folosita de regula si la hartile militare romanesti 1:25000 de pe vremea Tovarasului) dar e bine de documentat exact. Ea a fost prelucrata de devs in GIS mai intai (TNT Mips), avand izohipse si tot tacamul. Si desi este fictiva, e realistica si e localizata in joc undeva la nord de Siberia, deci e si georeferentiata! Nu stiu daca editorul din joc era capabil sa importe direct format de harti sau macar rastere, cel mai probabil nu (jocul e modificat de comunitate si cu alte harti probabil prin programare), dar cele mai recente jocuri din serie pot! Alea ar fi Arma 2 si Arma 3. Atentie la Operation Flashpoint 2, nu e de acelasi producator, dar are si ala harta topografica.

In Arma 2 si Arma 3 se foloseste proiectia Mercator UTM WGS84 pe hartile din joc, cam acelasi lucru, dar e aceeasi la care am trecut si noi in Romania dupa legea din 1996. Un detaliu in plus pe care poti merge. Partea misto la Arma 3 e insa ca utilizatorii se pot folosi prin tool-urile jocului de fisiere vector gen .asc, .shp, .tpp etc din softul GIS dar cred ca si direct rastere .tif. Eu am prea multi ani ca sa fi prins ArcGIS-ul in facultate, am lucrat numai pe relicve, dar sunt convins ca recunoaste extensiile necesare, daca nu, pot fi convertite pt ArcGIS prin alt GIS; comunitatea jocului cred ca lucreaza in principal cu QGIS, insa asta pentru ca e gratis.

Alta parte misto e ca poti merge la ei pe forum https://forums.bistudio.com/ bogat in continut si cu oameni maturi si cunoscatori (mai putin pe unde scrie DayZ), si sa iei contact cu comunitatea de modding-editing. Sigur iti vor oferi multe detalii si te vor ajuta sa intelegi mai bine cum se procedeaza.

Alt joc care imi vine in minte e Europa Universalis 4 unde apare intreaga harta a lumii. Cred ca foloseste tot o metoda de proiectie cilindrica, dar nu stiu daca e Mercator, e greu sa-ti dai seama pentru ca e foarte probabil alterata in anumite regiuni pentru a fi gameplay-ul mai convenabil in functie de unde te joci pe harta.

Mai sunt jocurile din seria Total War ce folosesc harti reale si probabil numeroase altele care nu-m vin acum in minte. Hartile de scenariu reale din jocuri gen Civilization - Age of Empires – Heroes of Might and Magic sunt desenate manual in editor, in vreme ce driving sims precum Euro Truck Simulator au harti reale in meniu sau radar (probabil copiate direct dupa rastere si redesenate), dar nu corespund in gameplay. Mai este Ultimate General: Gettysburg care foloseste in mod direct o harta topografica ca suprafata de joc, la fel si Close Combat parca, dar ala e prea vechi ca sa-mi amintesc exact.


Si chiar e foarte interesant subiectul ales de tine, numai ca mi se pare si mie putin cam ambitios pentru o lucrare de licenta. Da, exista bibliografie pe cartografie si clasica si digitala, dar ma indoiesc ca exista material prelucrat, acceptat, fix pe tema asta.
Dupa cum ai zis si tu, nu ai gasit nimic legat de subiect si te chinui sa iei contactul direct cu developeri. Chiar daca ti-ar raspunde pe net, nu prea ai putea sa folosesti asta in trimiteri/referinte, deoarece informatia nu ar putea fi verificata, deci nu ar fi considerata consens.
Asta inseamna ca trebuie sa faci si cam multa cercetare directa, nu doar in domeniul cartografic, si sa validezi de una singura multe din informatii. Asta e cel putin la nivel de disertatie daca e sa iasa aprofundata. Ma rog, nu-s in pozitia de a-ti pune metodologia la indoiala, daca o poti face, iar conducatorul te ajuta, atunci cu atat mai bine, vei avea o lucrare cu atat mai originala. Succes!
Post Reply

Return to “Proiecte personale”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests