Este cu siguranță rejucabil, mai ales dacă prima oară ai fost cumpătat și nu ai prea făcut save scumming. Atât doar că trebuie să treacă un timp rezonabil până la următoarea rejucare; diferențele sunt adesea granulare sau de nuanță, iar cele mai substanțiale ar putea fi prea sporadice ca să merite o reluare imediată a jocului. Depinde și de buildul pe care l-ai avut inițial - fără Shivers sau Inland Empire jocul mi s-ar părea o experiență mai săracă.
Momentan trec prin el cu un build 2/2/3/5. Skill-urile galbene nu sunt așa de interesante ca cele albastre sau violet, dar aduc un flavor diferit. În conversații devii mult mai conștient de limbajul corpului interlocutorului și poți să îl „citești” mai bine. Sau primești mai multe detalii despre mediul în care te afli. Te ajută să schimbi lucrurile în mod decisiv în altă direcție? Nu prea, dar îți oferă o experiență dintr-o perspectivă ușor diferită. L-am surprins de câteva ori pe Kim că e pe punctul de a izbucni în râs dincolo de fațada de poker face. Și mi-au ieșit mai des acțiunile care presupun o reacție imediată/agilă/whatever. Unele chiar cu urmări de foreshadowing major, cum e cel cu floarea de pe acoperișul hotelului.
În general momentele astea de foreshadowing sunt cele care fac deliciul rejucării. Și că tot veni vorba de acoperișul hotelului, de data asta mi-a ieșit check-ul ăla legendar de Volition de la finalul conversației cu Klaasje. Un moment clasic Disco Elysium, despre care doar citisem de la alții.
Nu am încercat ce zici tu, dar știu că se poate face ceva similar. Dacă refuzi să îți amintești sau să te gândești la ce ți-a cauzat suferința și declinul, apar niște chestii noi. Vezi mai jos ce am făcut eu când am deschis compartimentul secret din mapa mea de detectiv. Dacă ajungi la finalul jocului ignorând complet detaliul ăsta din trecut, au skill-urile între ele un dialog cu subînțeles, în timp ce tu rămâi clueless. Și lipsit de suferință.Mărar wrote: ↑5 Apr 2021, 13:16 Din fericire primul playthrough l-am jucat sincer / naiv, deci as putea acum sa incerc sa-mi ascund amnezia, avand prior knowledge. Sunt curios daca un asemnea playthrough ar fi recunoscut cumva de catre joc / daca apar suficiente linii de dialog noi astfel incat sa-l justifice.
Și am dobândit gândul de mai jos de internalizat